182 cm ja 185 cm pitkä mies

kysymys..

Onko 185-senttinen mies selvästi pidempi kuin 182-senttinen mies? Kuinka moni nainen pystyy rehellisesti sanomaan, että osaa erottaa miehistä ne jotka ovat 182 senttiä ja ne jotka ovat pari-kolme senttiä pidempiä?

37

7450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985

Pituus vaihtelee päivän mittaan,joten mitään yhtä pituutta ei ole. Joka on pitkien ja hyvien yöunien jälkeen 185 voi olla myöhään ilalla 182.
      Mahdollisia vaikuttavia tekijöitä siihen paljonko maksimipituudesta on kulloinkin päällä on spekuloitu olevan:
      -kehonpaino (kevyempänä pitempi)
      -ulkoiset kuormitukset selkärankaan (kuten painoharjoittelu)
      -ikä (vanhemmiten madaltumista on odotettavissa)

Joissakin vanhoissa notkeusakrobaattien kirjoituksissa on myös väitetty taivuttelun voivan lisätä pituutta jopa yli viisi senttiä,ja harjoittelun loputtua ja jäykistyessä pituuden palautuvan nopeasti entiselleen.

Reaalimaailmassa pituus ei koostu pelkästään oikeasta pituudesta itsestään vaan merkittävää on myös vaikutelma mikä koostuu hiustyylistä,vaatteista,kengistä,ruumiinrakenteesta ja ryhdistä.

On normaalia että miespuolisten Hollywood-näyttelijöiden pituuteen tulee jotain viisi senttiä mielikuvituksellista lisäystä vaikuttavamman imagon luomiseksi,jota puolestaan vahvistaa erilaiset kamerakikat,oikeanlaisten vastanäyttelijöiden valitseminen ja piilokorot kengissä.

Kaikki nämä asiat huomioon ottaen minun mielestä on reilua ja järkevää nettideittiprofiileissa ilmoittaa pituudeksi oma maksimipituutensa eli suoraan sängystä ja vaikka tangossa roikkumisen jälkeen. Naisia pidetään muutenkin miehiä huonompina pituuden arvioijina, ja parilla sentillä sinne tänne ei varmaan muuten ole merkitystä kuin naisten mielikuvissa,joten parasta on ilmoittaa pituudeksi vaikka aamullinen 180 kuin yöllinen 178 koska nuo numerot saattavat aiheuttaa naisille tiettyjä mielikuvia vaikka käytännön elämässä ei olisi mitään väliä.

• aloittaja

"Pituus vaihtelee päivän mittaan,joten mitään yhtä pituutta ei ole. Joka on pitkien ja hyvien yöunien jälkeen 185 voi olla myöhään ilalla 182."

Ei ihmisen pituus vaihtele vuorokauden aikana kuin korkeintaan sentin.

• olevansa 175 cm
        aloittaja kirjoitti:

"Pituus vaihtelee päivän mittaan,joten mitään yhtä pituutta ei ole. Joka on pitkien ja hyvien yöunien jälkeen 185 voi olla myöhään ilalla 182."

Ei ihmisen pituus vaihtele vuorokauden aikana kuin korkeintaan sentin.

mutta kun treffit on, se jostain kumman syystä ei ole yhtään pidempi kuin mä.

*se 170 senttinen*

• Mies1985
        olevansa 175 cm kirjoitti:

mutta kun treffit on, se jostain kumman syystä ei ole yhtään pidempi kuin mä.

*se 170 senttinen*

Todistin mielestäni että on hassua tiukasti rajata ihmisiä yhteen senttilukuun,mutta jos miehen on pakko niin kannattaa käyttää nettitreffeillä sitä ylempää lukua. Tässä on yksi syy miksi amerikkalainen tuumajärjestelmä voi olla parempi tapa ilmoittaa pituutta,tilanteesta riippuen.
        Kuusi 'jalkaa' pitkä ihminen esim.on 182,88cm pitkä,ja 180,5-182,87 pitkät ovat 5'11. 5 jalkaa,yksitoista tuumaa. Siis aamulla lähemmäs kuusi jalkaa pitkänä heräävä mies voi hyvinkin mahtua tuohon 5'11 luokitukseen koko päivän ajan,tai ainakin suuren osan päivästä.

En ole ikinä ollut treffeillä ja oma pituuteni on vaihdellut jopa neljällä sentillä; 178-182. Tai ainakin 179-182.

Ja painoni on aikuisikänä vaihdellut kymmenillä kiloilla,sekä olen ottanut niskaan raskaita painoja ja myös venytellyt silloin tällöin. On ollut kausia jolloin aamupituus on tuntunut jäävän päälle iltaankin asti.

Ja olen lueskellut tästä aiheesta aika pitkään ja huolella joten luultavasti tiedän mistä puhun paremmin kuin useimmat muut.

• on hyvin vähän

Ei ole selvästi pidempi. Minä en ainakaan erota 182- ja 185-senttisiä miehiä toisistaan.

Yleensäkään ihmiset eivät osaa arvioida tarkasti itseään huomattavasti pidempien tai lyhyempien pituuksia. Minuakin on usein luultu 150-senttiseksi, vaikka oikeasti pituuteni on lähempänä 160 senttiä.

• vänkyrä-nainen

miehen pituuden aina siitä, mihin asti yllän sitä. esim. hartioille asti vai jopa kaulaan asti.. Senttien suhteen mulla ei oo mitään suhteellisuudentajua.

• mutta liiiiian pitkä

hujoppi hongankolistaja olet!n.170-175 ois sopiva pituus mun miesmakuun;)

• shvwbuv

Entäpä 177 cm ?

• Tämähän on

todettu jo niissä vastauksissa mitä poliisit saavat silminnäkijöiltä. Naiset arvioivat miesten pituuden päin honkia katsoessaan heitä alhaalta ylöspäin.

Ainoastaan pitemmät erottuvat isommasta joukosta helpommin.

Monet luulevat minuakin yli 180 senttiseksi vaikka olen vajaa. Johtuu ihan seisontatyylistäni ja ryhdistäni.

Ihan leikkipeliä tuo senteillä leikkiminen naisilla pituudessa vähän samoin kuin jos mies alkaa arvioida naisen painoa kiloissa.

• hetrimeikki

,mutta HIRVEÄN tärkeä tuo pituusvaatimus tuntuu olevan ,ja se menee joillakin kaiken muun edelle.

Varsinkin nettidettailupuolella tuo kolmen sentin ero voi olla joillekin ratkaiseva.

Monella naisella vähimmäispituusraja on juuri tuossa 185sentissä -eikä siitä tingitä -vaikka itse olisi155cm!

• aloittaja

"Monella naisella vähimmäispituusraja on juuri tuossa 185sentissä -eikä siitä tingitä -vaikka itse olisi155cm!"

Jep. Naisilla on ylimielinen asenne: vaikka itse oltaisiin suomalaisnaisten keskipituuden kohdilla tai jopa alle sen, vaaditaan mieheltä silti keskipituuden yli menevää pituutta.

• niin...

"Monella naisella vähimmäispituusraja on juuri tuossa 185sentissä -eikä siitä tingitä -vaikka itse olisi155cm!" No niin varmaan.. Väittäisimpä et monellekkaan naiselle se pituus ei oo niin tärkeä kriteeri ku miehet luulee sen olevan. Mulla ainaki alkaa mennä yläraja jo tossa 185 sentin kohalla tai jo alempanaki. En halua mitään isä tyttö vaikutelmaa, enkä tuntea itteeni miksikään kirpuksi, vaikken mikään älyttömän pieni ookkaan (163 cm). Tuommonen 175-180 senttinen ois aika passeli, vaikkei sillä pituudella oikeesti oo niin hirveesti merkitystä jos muuten sovitaan täydellisesti yhteen.

• -tr-
        aloittaja kirjoitti:

"Monella naisella vähimmäispituusraja on juuri tuossa 185sentissä -eikä siitä tingitä -vaikka itse olisi155cm!"

Jep. Naisilla on ylimielinen asenne: vaikka itse oltaisiin suomalaisnaisten keskipituuden kohdilla tai jopa alle sen, vaaditaan mieheltä silti keskipituuden yli menevää pituutta.

Naiset nyt vaan tykkää enemmän numeroista ja mielummin suurista sellaisista kuin ihmisistä.

• unelmasäleikkö

en huomaisi miesten noin pientä pituuseroa,mutta sen huomaavat jostain syystä kaikki,että itse olen miestäni(olen nainen)kaksi senttiä pidempi(hän 173cm ja minä 175cm).
      Meitä pituuseromme ei kyllä vaivaa pätkääkään,vaan olemme toisillemme kaikin puolin sopivia.

• kyllä

todellakaan huomaa nuissa eroa. Oon muutenki ihan surkea arvaileen muitten pituuksia, tai omaa pituutta lähellä olevien ihmisten pituuksia on helppo arvioida. Joskuskin luulin et yhtä miestä yli 190 senttiseksi, mut se olikin 185 senttinen. Ja tohon just liittyy niin monet asiat, jos on hyvä ryhti niin näyttää pitemmältä ku joku samanpitunen lysyssä kulkeva kaveri. Sit myös hoikka ja pitkä näyttää yleensä pitemmältä ku lihava ja pitkä. Kerran katoin jonku dokumentin, jossa ihmiset arvaili yhden miehen pituutta. Tää mies seiso ehkä kahenkymmenen metrin päässä niistä ihmisistä. Eka sillä oli sellaset raksavaatteet päällä ku ihmiset arveli sen pituutta, ja toisella kerralla puku päällä. Ihmiset arveli tän miehen pituuden about kymmenen senttiä pitemmäks sillon ku sillä oli se puku päällä. Aika jännä et sillä puvullaki on nuin paljon vaikutusta.

• pituutta.

Osaan ihan selvästi sanoa kuka on 170 cm ja kuka on 173 cm.

Hävettämän moni 172-174 senttinen mies on .... oikeasti vain 170 cm (eli minun pituuteni).

Armeijan mitat alkavat 3 cm:stä.

• tanja.

En minä ainakaan pysty moiseen...johtuu myös siitä että oma pituuteni on vain 163cm. Mitä lähempänä on tuota pituutta niin sitä helpompi olisi verrata esim. omaan pituuteensa.

Mutta 3cm on kuitenkin niin pieni ero. Joskus on vaikea määrittää edes 5cm tarkkuudella. Hankala on sanoa esim. onko toinen 178cm vai 183cm. :D Minulle ainakin, kun kaikki jätkät tuntuu muutenkin niin paljon pidemmiltä, ettei sitä eroa huomaa, onko joku nyt 20cm itseäni pidempi vai 25cm. :D

• armeijassa.,

pituus kasvo 186.5 vaikka olen 184.5. Onneks en ole hukkapätkä jätkä, niin voi aina sanoo mikä on oikee pituus. Jotkin kaverit sanoo, et ne ois 182 pitkiä ja kun olen vieressä, ni arvio on että n. 175-177, kun ite olen sen verran pidempi, ni sen helposti huomaa.

• Nimetön
        armeijassa., kirjoitti:

pituus kasvo 186.5 vaikka olen 184.5. Onneks en ole hukkapätkä jätkä, niin voi aina sanoo mikä on oikee pituus. Jotkin kaverit sanoo, et ne ois 182 pitkiä ja kun olen vieressä, ni arvio on että n. 175-177, kun ite olen sen verran pidempi, ni sen helposti huomaa.

Ihmisen pituuden arvioiminen on jossakin määrin kiinni arvioijan pituudesta. Itse olen 183cm eli sen 6 jalkaa. Jos ihminen on pitkä, se on selvästi minua pidempi. Jos normipituinen mies, minua selvästi lyhyempi. Pitkä nainen, korkojen kanssa lähes minun pituinen, lyhyt ihminen, selvästi lyhyempi.

• väliä tosiaan

kunhan on noinkin pitkä. Parempi pidempi. En tiedä miksi, mutta näin täällä. Miksi moista kyselet? Ei ole sentteihin tuijottelemista, kun sähkö vetää läpi kropan ja kertoo, että tuossa se nyt sitten olisi. Ulkoiset tekijät ei paljon paina paitsi jos kuoria kerää ja seksihommat vain mielessä.

• en ole

edes kiinnostunut tuon pituisista miehistä.. Oma pituuteni on 155 ja jotenkin tuntuvat liian isoilta ja tiellä olevilta tuon kokoiset miehet. Seurustelukumppaniksi en mielelläni ottaisi. Tällaiselle pienelle ja kauniin sirolle naiselle parempi miesystävän pituus olisi noin kaksikymmentä senttiä tuosta lyhyempi, 165cm.

Vaikea on kolmea senttiä erottaa, edes niiden naisten jotka pitävät tuollaisista jäteistä. Pitäisi pikemminkin olla selkä seinää vasten ja mitata.

• miks miks

"Tällaiselle pienelle ja kauniin sirolle naiselle parempi miesystävän pituus olisi noin kaksikymmentä senttiä tuosta lyhyempi, 165cm."

mikä pakkomielle teillä on joka käänteessä kehua itteenne kauniiks? Vaikka ketjun aihe olis ruoan arvonlisäveron alentaminen, naiset tunkee oman ulkonäkönsä siihenki mukaan: "Itse tällaisena kauniin sirona naisena käyn kaupassa noin kerran viikossa ja,...."

• ainako joopa joo
        miks miks kirjoitti:

"Tällaiselle pienelle ja kauniin sirolle naiselle parempi miesystävän pituus olisi noin kaksikymmentä senttiä tuosta lyhyempi, 165cm."

mikä pakkomielle teillä on joka käänteessä kehua itteenne kauniiks? Vaikka ketjun aihe olis ruoan arvonlisäveron alentaminen, naiset tunkee oman ulkonäkönsä siihenki mukaan: "Itse tällaisena kauniin sirona naisena käyn kaupassa noin kerran viikossa ja,...."

toi nyt ollu vasta eka viesti jossa kehuttiin itseään?

• senteistä

vääntöä miksi ihmeessä? Naiset mittailevat vyötäröreisisenttejä, miehet mitälie kokojaan ja pituuskin vedettävä taululle millilleen. Ei se suhde ala miltään pohjalta tämmöisellä alulla. Itselläni ollut 190senttistä viiva 170senttistä seurustelukumppania. Niska tulee enemmän kipeäksi reilusti pidemmän kanssa, jos kuroittelee huulille seisten. Maatessa yksi hailea. Ei varmana huomaa eroa siis. Ja onhan korokepohjia miehillekkin, jos pituutta lisää mieli. Itse olen suht pitkä nainen mutten sitä ole sen kumemmin pohtinut.

• hauskaahah

No kylläpä teilläkin on onkelmat =D Pitää varmaan senttimetrimitan kanssa mennä sitä puolisoa metsästämään, heh. Aina ennen kun tutustuu niin käskeä selkä seinää vasten, kaivaa mittatikku esiin ja kirjata tulos koneelle =) Sitten voi pohtia jatkoa

• 183 cm
        hauskaahah kirjoitti:

No kylläpä teilläkin on onkelmat =D Pitää varmaan senttimetrimitan kanssa mennä sitä puolisoa metsästämään, heh. Aina ennen kun tutustuu niin käskeä selkä seinää vasten, kaivaa mittatikku esiin ja kirjata tulos koneelle =) Sitten voi pohtia jatkoa

Naisethan tekee noin: parinhakapalveluissa naiset laittaa pituusvaatimukseksi 185 cm ja jos mies on 184 ni ei kelpaa.

• Sekä raajojen suhteellinen pituus vaikuttaa arviointiin.

Näiden vuoksihan esim. nainen vaikuttaa samanpituista miestä pidemmältä. Myös saman sukupuolen kesken on vastaavia eroja, lyhytkin voi olla "pitkäjalkainen" suhteessa omaan pituuteensa, selkä on silloin lyhyt.

Esim. valokuvassa lyhyt ja kapeaharteinen näyttää keskimittaiselta, ellei oikeaa keskimittaista ole vieressä.

• Berdtihaa

Kyllä se kolme senttiä on jo aika paljon eroa. Itse voin sanoa, että jos näen 180-183 cm miehen voin sanoa, että ihan hyvän kokoinen mies, pitkähkö muttei mikään PITKÄ MIES. Kun mies ylittää tuon 185cm, voi puhua jo pitkästä miehestä. Ottakaapa nyt kaikki se viivoitin käteen ja kattokaa et paljon se kolme senttiä oikeen on * *. Se on tuommoinen väli. Kyllä se 182 on eri asia kuin 185. PISTE.

Muuten sille pituudelle ihan sama, kunhan mies on muuten sopiva.

Jos teen vielä arvion miesten pituudesta niin:

160-170, pikkuinen mies
      170-175, lyhyt-normaalikokoinen mies
      175-184, normaalikokoinen-pitkähkö
      185->pitkä mies
      190-> todella pitkä mies
      200->jättiläinen

Sentin ero ei ole paljon, mut 3 senttiä on...

• Berdithaa

Anteeksi

siis

I-----------------------------I
        tuo väli.

• kyllä juu juu
        Berdithaa kirjoitti:

Anteeksi

siis

I-----------------------------I
        tuo väli.

ihan hirveä väli. missä vaiheessa se mitataan kun mies kävelee niin sen päähän pomppii ylös-alas-ylös-alas?

• dedeqwe
        kyllä juu juu kirjoitti:

ihan hirveä väli. missä vaiheessa se mitataan kun mies kävelee niin sen päähän pomppii ylös-alas-ylös-alas?

No jos rinnakkain seisoo 182 senttinen ja 185 senttinen, niin kyllä siinä voi todeta, että se 185 senttinen on selvästi pidempi.

Mikä siinä on niin suuri ongelma? Ilmeisesti 182 senttisillä on joku itsetunto-ongelma kun eivät voi hyväksyä sitä TOSIASIAA, että 185 senttinen mies on heitä PIDEMPI.

• oli jokin aika

sitten kysymys.. En osaisi, olen aika varma siitä. Eikä tuo, onko 182 vai 185 ole pahemmin merkitystä ainakaan tämän mittaiselle (164).. Pitempi olisi joka tapauksessa. Ja jos olisin hulluna 180-senttiseen, niin .. no, sitten olisin.

• Oki

Joo olen huomannut että vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut kehoni mitoista (pituus, käden koko & jalan koko ja tietysti SEN KOOSTA). Mutta kaikki laitteet & vaatteet suunnitellaan ns. normi ihmisiä varten, joten mulla on ongelmia esim. julkisissa kulkuneuvoissa, autoissa, etc (lähinnä niihin mahtumisen johdosta).

Täytyy sanoa että naiset eivät useinkaan osaa arvioida pituuttani oikein olen yleensä arvioiden mukaan vähintäänkin 2m. vaikka todellisuudessa olen n.190 (armeijassa 195 ; ) ).

• pitkä_likka

Ei sillä pituudella minustakaan mitään väliä ole, ellei harrasta jotain paritanssia :). pitkänä (yli185cm) vaan alkaa ärsyttää ihmisten ihmettely, kuinka ihmeessä olen kasvanut näin pitkäksi. sitten jos vielä käyttäis korkokenkiä, kas mikä hujoppi... onneksi on useimmilla hyvä itsetunto, minkä seurauksena kulkee selkä suorassa ylpeänä pituudessa. pitää vain varoa vanhojen talojen ovenkarmeja :)

• Anonyymi

Minä oon 182,2cm pitkä mies 😁 kelpaako?

• Anonyymi

Miks pitää valehdella pituus? Riippuu kai naisen omasta pituudesta kuinka tarkkaan osaa määritellä miehen pituuden.

• Anonyymi

No en pystyisi. Minulle tekee tiukkaa arvioida kymmenenkään sentin tarkkuudella. Suhteellisen saman pituisen saa arvioitua, mutta kun pää kohoaa korkealle yläpuolelle, niin eipä siihen saa perspektiiviä. En ole koskaan yhdenkään miehen pituutta kysellyt, joten en rupeaisi arvailemaan.

Luultavasti miehiltäkin sitäpaitsi löytyy kenkiä, joissa on eripaksuisia pohjia. Nuo muutamat sentit voivat helposti syntyä niistäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1191
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1092
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe