Ongelmani on hullu, mutta ihan totta:
omistan kaapin täydeltä toinen toistaan ihanampia vaatteita, mutta EN OSAA KÄYTTÄÄ NIITÄ.
Olen kasvanut perheessä, jossa olin ainut tyttö veljesparven keskellä, eikä lapsena tullut tyttömäisiä vaatteita pidettyä. Isommilta pieniksi käyneet vaatteet kelpasivat pienemmille ja niinpä minäkin opin sen "jätkämäisen" tyylin.
Ihailen kyllä suunnattomasti kauniita, naisellisia vaatteita ja hankin niitä kaappiini, mutta päälel en niitä jostain syystä osaa vetää... Ostaessa kyllä on tarkoitus vaatetta käyttää.
Miten opin käyttämään
4
303
Vastaukset
- miten mahdollista.
Aika jännä. itse opin käyttämään naisellisia vaatteita juuri samasta syystä. Varmaan vielä korostetusti ettei vaan tulis musta poikaa vahingossakaan. :) Ja vielä vanhempanakin jotenkin jos jostain vaatteesta tai kengästä ei voi sanoa, käviskö se miehelle vai naiselle, en osta. No jotain pakosti on niitäkin.. :)
Heitä varastoon tai kierrätykseen vaatteet ja jätä vain ne, mitä on tarkotus käyttää. Ei jää vaihtoehtoja. Pidä ensin joko ylä tai alaosa naisellisena vähintään. - vähitellen.
Eli aloita vaikka hieman naisellisemmista paidoista, joita pidät farkkujen tai muiden ihan normaalistikin käyttämiesi alaosien kanssa. Kun tunnet olosi mukavaksi noissa paidoissa, niin yhdistä niihin myös sirot kengät, joissa on matala korko. Seuraavaksi heitä farkut nurkkaan ja kokeile hametta. Ja sitä rataa.
Ongelmana voi tuntua olevan, että vanhat vaatteesi eivät sovi yhteen uuden tavoitetyylin kanssa. Tee siis inventaario vaatekaapissasi: Laita "en käytä enää" -pinoon sellaiset vaatteet, jotka eivät lainkaan sovi tavoitetyyliiisi (esim. lökähousut, hupparit, skeittikengät). Jäljelle jäävät ne neutraalit vaatteet (esim. farkut, vartalonmyötäiset perus t-paidat, kävelykengät, neuleet), joita voi käyttää yhdessä naisellisempien vaatekappaleiden kanssa, joita tulet enenevässä määrin ostamaan tulevaisuudessa. Päätä, ettet yksinkertaisesti enää käytä "en käytä enää" -pinon vaatteita kuin ehkä kotona tai mökillä. (Tai jos olet radikaali, niin pudota ne UFF:in laatikkoon :)
Tyyliään ei kannata yrittää muuttaa yhtäkkiä, ettei kadota kaikessa tohinassa kokonaan sitä omaa persoonallista tyyliään ja tunne oloaan epämukavaksi ja epävarmaksi vaatteissaan. Kyllä se tyyli siitä muuttuu, kun sitä alkaa suunnata vähitellen oikeaan suuntaan!- illalla valmiiksi
Hyviä ohjeita! Vielä käytännön vinkki: aamuisin usein tulee kiire ja sitten sitä vaan vetää päälleen ne helpoimmat farkut ja mukavat kengät (näin teen minäkin vaikka mielelläni pukeudun hameeseen ym. naisellisempaan). Jos haluat pukeutua kauniisti, valitse asukokonaisuus jo edellisenä iltana. Tarkista, että paita on puhtaana, sukkahousut ehjät ja kengät putsattu, jottei homma tyssää aamulla siihen, että jokin osa puuttuu. Kun asu on "valmiina", ei ole mitään (teko)syytä olla pukeutumatta siihen aamulla!
- paljon.
Kiitokset vastaajille :o) Kiva saada ihan asiallisia kommentteja.
Hauska juttu, kun olin pistänyt aloitusviestin maailmalle, lähdin kauppaan ja näin-ihastuin-ostin (mies tosin maksoi) aivan ihanat Marco Tozzin nilkkurit. :o))
Olen varannut ajan kampaajalle. Hiuksiin saa kampaaja loihtia semmoisen tyttömäisen kampauksen, että mikä vain pusero sopii. Joskus on näet tuntunut siltäkin, ettei tähän poninhäntä-kampaukseen sovi jokin ihana kimallepusero ja riippuvat korvikset.
Ja toinen "syy" tosiaankin on ollut tuo kiire ja helppous vetää tutut, mukavat vaatteet päälle liikenteeseen lähtiessä.
Hyvää keväänjatkoa kaikille vastaajille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760