Ajattelin ostaa poikakaverilleni synttärilahjaksi sellasen normi kitaran, kun se on puhut jo monta vuotta heti kun se saa pstetuksi kitaran niin se alkaa opetteleen soittaan :P Niin ajattelin että se vois olla ihan kiva lahja!
Että paljonko sellaset normi kitarat noin suunilleen maksaa? :)
Paljonko normi kitarat maksaa
2
1104
Vastaukset
- Kitaristi111555511
Normi kitara on aika laaja käsite, sillähän voi tarkoittaa vaikka nailonkielistä tai teräskielistä akustista tai vaikkapa sähkökitaraa.
Jos nyt jotain tähän ehdotusta laittaisin niin oisko teräskielinen akustinen hyvä hankinta, soundillisesti se taipunee hieman laajemmalle musiikkityylien suhteen kuin nailonkielinen akustinen.
Älä osta ihan halvinta kaupasta löytyvää kitaraa esim. vaikka Anttilan tai muita tavaratalojen halpis kamaa, koska musiikkiliikkeistä noi musavehkeet on parasta ostaa, musaliikkeiden asiantuntemus on ihan toista luokkaa kuin tavaratalojen soitin paketit.
Jos nyt heittäisi konkreettisen esimerkin kitarasta mikä varmasti ajaa asiansa ja soundaakin hyvälle niin osta vaikka Levytukku Oy:stä Ibanezin SGT630E-HS teräskielinen akustinen jumbokoppanen kitara, jossa on suht mukavan tuntuinen kaula, tuo kitara on helpposoittoinen, soundi on tuon hintaluokan (n. 200 euroa) kitaraksi parempi kuin luulisi, itse asiassa tuo on soundiltaan parempi kuin tukku kalliimpia teräskielisiä akustisia.
Kun tuota hankkii niin ostohetkellä pyydä myyjää säädätyttämään kitara kohdilleen ja vaihdatuta tehdaskielet uuteen kielisettiin samalla (kielisetti siinä 10 euron hujakoilla). Pyydä ja tarkista myös että kyseisen kitaran kaulassa olevat nauhat (ne metalliset ohkaiset jotka menevät poikittain otelaudalla) tarkistetaan ja hiotaan tarvittaessa (tuon hintaluokan kitaroissa meinaan voi olla nauhoissa toivomisen varaa).
Muita hyviä merkkejä akustisissa teräskielisissä on esim. Yamaha, jonka laatu on tasaisen varmaa ja hyvää, (hintaluokassa 179-275 löytyy varsin kivoja soittimia aloittelevalle soittajalle). Martin, Larrivee, Guild ym. on myös hyviä merkkejä mutta ne ovat jotakuinkin selvästi kalliimpia, hyviä löytyy myös esim. Alvarez merkistä, jota esim. Soundata Oy myy.
Onnea etsintään ja jos itse et kitaroista tiedä niin kaveriksi asiansa osaava soittaja mukaan jos vain mahdollista.
Erittäin hieno ja mukava lahja idea tuo, ainakin itse pitäisin :-)
Ties vaikka poikakaverisi innostuisi ja ties kuinka pitkälle pääsisi soiton saralla, sehän on motivaatiosta, halusta kiinni, toki lahjakkuus edesauttaa paljon etenemisessä.
Toivottavasti tästä vastauksesta oli jotain apuja. - Epiluuri
mitä tyylii se soittais? joten riippuu
Mut tässä vähä vinkkejä:
Rock: Epiphonet ja fenderit (300-700)
Heavy: ESP:t ja Jacksonit (500-1100)
Blues: Taylorit (200-600)
(HUOM. Nää on vaan esimerkkejä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251