Vito 2 kokemuksia?

Viittoko?

Eli kokemuksia "uudemmasta Vitosta" eli korimallista Vito 2.

Siis onko ollut vitoja eiku vikoja.

PS. Ja hiace jutut voi unohtaa.....haisua en halua eikä haisua tuu....koskaan. Nyt vaan vito kokemuksia ja/tai vertailuja VW transporteriin.

16

20331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli edellinen

      paku Vito 115 A -05, ajoin sillä 1,5 v ja n. 50 tkm
      hyvät puolet:
      - hyvä ajettava
      - parempi kuskin penkki kuin transporterissa
      - suht ripeä pakuksi (varsinkin lastulla)

      huonot puolet:
      - meluisa (niin on porterikin)
      - lukuisat pikkuviat, joiden takia ei tarvinnut mennä korjaamolle mutta kuitenkin, esim: konepellinavaus kahva jäi käteen, taustapeili tippui omia aikojaan.
      - lukuisat nitinä ja natinat alustassa pakkaspäivinä
      - takaveto (makuasia)
      - luistonestoa/ajonvakautusta ei saa kokonaan pois ( taitaa olla näin kyllä muissakin)
      - polttoaineen kulutus

      Tällä hetkellä Transporter - 08 tosin kokemusta vasta 8 tkm. Hyvät puolet:

      - ajo-ominaisuudet
      - polttoaineenkulutus, ei mitään haamulukuja mutta vähemmän kuin vitossa, tosin on manuaali
      - tuntuu ainakin vielä tällä hetkellä laadukkaammalta kuin vito

      Huonot puolet:

      - melu
      - tavaratilassa ei samanlaista syvennystä penkkien alle kuin vitossa
      - tehoton webasto
      - tavaratilaan kertyy kosteutta, kopin ikkunat jatkuvasti huurussa, jostain syystä ilma ei tunnu kiertävän

      Tässäpä näitä lyhyesti omalta kohdaltani. Molemmat ihan kelpo pelejä. Sanovat että uudemmat vitot, en muista vuosimallia mutta pyöreät mittarit, olisivat parempia, mutta atiedä häntä.

      -

      • Vito vs. T5:n

        Työkäytössä tullut jonkin verran ajettua transporttereilla ja firmalla niitä toistakymmentä onkin ja itsellä ja tutuilla on vitoja.

        Jos noista pitää parempi valita niin en osaa kyllä sanoa kumpi se voisi olla sillä vikoja on molemmissa ollut. Lähinnä kai ainakin omasta mielestä on makuasia kumman haluaa. Ehkä isoimmat erot on että Vito nelivetona näyttää maasturilta (on kyllä laskettavissa) ja taas vajaa vetosena on takavetoinen verrattuna transportterin etuvetoon.

        Itse vaihdoin nyt tuon oman vm.06 115:n uuteen 120:n joka nyt on matkalla jossain tehtaan ja hangon välillä. Miksikö? Loppupeleissä ratkaisun teki se että virityspotenttiaali on tuossa V6 moottorissa parempi ja sen vuoksi valinta oli tällä kertaa tämä aika näyttää oliko valinta sitten hyvä vai huono.

        Vielä siihen luistonestoon viitaten sen SAA pois päältä laittamalla auton roll test moden päälle joka onnistuu ihan ilman mitään lisälaitteita.


      • on yksi
        Vito vs. T5:n kirjoitti:

        Työkäytössä tullut jonkin verran ajettua transporttereilla ja firmalla niitä toistakymmentä onkin ja itsellä ja tutuilla on vitoja.

        Jos noista pitää parempi valita niin en osaa kyllä sanoa kumpi se voisi olla sillä vikoja on molemmissa ollut. Lähinnä kai ainakin omasta mielestä on makuasia kumman haluaa. Ehkä isoimmat erot on että Vito nelivetona näyttää maasturilta (on kyllä laskettavissa) ja taas vajaa vetosena on takavetoinen verrattuna transportterin etuvetoon.

        Itse vaihdoin nyt tuon oman vm.06 115:n uuteen 120:n joka nyt on matkalla jossain tehtaan ja hangon välillä. Miksikö? Loppupeleissä ratkaisun teki se että virityspotenttiaali on tuossa V6 moottorissa parempi ja sen vuoksi valinta oli tällä kertaa tämä aika näyttää oliko valinta sitten hyvä vai huono.

        Vielä siihen luistonestoon viitaten sen SAA pois päältä laittamalla auton roll test moden päälle joka onnistuu ihan ilman mitään lisälaitteita.

        pakosarja alkoi vuotaa ja rikkoi sylinterinkannen 130tuh kohdalla se kojattiin ja hajosikone


      • Volkkarit kestääääää
        Vito vs. T5:n kirjoitti:

        Työkäytössä tullut jonkin verran ajettua transporttereilla ja firmalla niitä toistakymmentä onkin ja itsellä ja tutuilla on vitoja.

        Jos noista pitää parempi valita niin en osaa kyllä sanoa kumpi se voisi olla sillä vikoja on molemmissa ollut. Lähinnä kai ainakin omasta mielestä on makuasia kumman haluaa. Ehkä isoimmat erot on että Vito nelivetona näyttää maasturilta (on kyllä laskettavissa) ja taas vajaa vetosena on takavetoinen verrattuna transportterin etuvetoon.

        Itse vaihdoin nyt tuon oman vm.06 115:n uuteen 120:n joka nyt on matkalla jossain tehtaan ja hangon välillä. Miksikö? Loppupeleissä ratkaisun teki se että virityspotenttiaali on tuossa V6 moottorissa parempi ja sen vuoksi valinta oli tällä kertaa tämä aika näyttää oliko valinta sitten hyvä vai huono.

        Vielä siihen luistonestoon viitaten sen SAA pois päältä laittamalla auton roll test moden päälle joka onnistuu ihan ilman mitään lisälaitteita.

        Kokeilin Viton nelivetoa etuveto Transportterin jälkeen ja totesin, että paremmin pääsee liukkaalla etuveto Portterilla. Luistonesto on Mersussa ihan syvältä, kun taas Portterissa se toimii lähes huomaamattomasti. Varsinkin liukkaalla mutkatiellä ajettaessa Vito oli surkea.
        Eli etuveto portteri on neliveto Vitoa parempi. Jos haluaa oikean nelivedon kannattaa ehdottomasti ostaa Volkkari.
        Helpoiten toimivan luistoneston erottaa, kun kiihdyttää ylämäkeen peilijäistä kiihdytyskaistaa. Kunnon luistonesto sallii pienen luiston ennenkuin se puuttuu asiaan. Kiihtyvyydessä kaarteesta on valtavia eroja eri pakumerkkien välillä.


    • pakuista.

      -->2003 Hiase vaihtui Vivaroon, hyvä ajoltaan, helppo lastata ja tavaratila tavallaan neliö, joten hyötysyhde ok., mutta etupään nivelvikoja paljon-->2005 Trp 4 motion, vuodessa tuli vitutuskäyrä täyteen-->2006 Vittu vito, ei tarvitse ilmeisesti enempää kertoa-->2007 Takaisin Hiase kantaan on nelivetoisenakin vanhanaikainen, mutta vikoja ei ole ollut pätkääkään, revi siitä sitten huumoria. Voi olla, että seuraava paku on taas Vivaro, koska olen kuullut, että etupään ongelmat olisivat taakse jäänyttä elämää.

      • paslode

        Mullakin tuli Vivaron kanssa mitta täyteen ja vaihdoin Hiaceen, siinä saa tavallaan palkkaa kun ei tule korjauskustannuksia.


      • ja niiden kuskit...
        paslode kirjoitti:

        Mullakin tuli Vivaron kanssa mitta täyteen ja vaihdoin Hiaceen, siinä saa tavallaan palkkaa kun ei tule korjauskustannuksia.

        Onko näin että selvääkin selvempi on että he eivät ymmärrä ominaisuuksien ja laadun päälle vaan heille kelpaa 10v vanha tekniikka mutta näimmä he eivät osaa myöskään lukea! Lol että ne on tyhmiä!


      • autoja
        ja niiden kuskit... kirjoitti:

        Onko näin että selvääkin selvempi on että he eivät ymmärrä ominaisuuksien ja laadun päälle vaan heille kelpaa 10v vanha tekniikka mutta näimmä he eivät osaa myöskään lukea! Lol että ne on tyhmiä!

        Juu vasta 60.000 km ajettu,muttei yhtään vikaa.
        Päin vastoin erinomainen "pakettiauto"jolla porukka haluu firmassa ajaa ja loputkin Hiacet menee vaihtoon,kun aika tulee(luulis että maailman suurimalla auton valmistajalla olis jotain oikeesti hyvää pakua tarjolla,pettymys oli suuri kun "täysin uusi Hiace esiteltiin jokunen aika sitten...miktä se täysin uusi oli?ei juuri mitään!!!! jälkeen jäännyt...ei se Toytan nimi pelasta mitään.


      • paslode
        ja niiden kuskit... kirjoitti:

        Onko näin että selvääkin selvempi on että he eivät ymmärrä ominaisuuksien ja laadun päälle vaan heille kelpaa 10v vanha tekniikka mutta näimmä he eivät osaa myöskään lukea! Lol että ne on tyhmiä!

        Olin samaa mieltä vielä 2 vuotta sitten sun kanssa Hiacesta mutta mielipide muuttui kun rahaa paloi remontteihin.


      • on käytettyjä
        paslode kirjoitti:

        Olin samaa mieltä vielä 2 vuotta sitten sun kanssa Hiacesta mutta mielipide muuttui kun rahaa paloi remontteihin.

        Itse ajelen takuunalaisilla joten eipä ole moisia murheita. Ja aloittajaan viitaten häntä ei edelleenkään kiinnosta haiset..


    • Viittoko?

      Juu kiitti vaan kaikille asiallista vastauksista. Lopulta päädyttiin T5 transporteriin 2,5 tdi koneella, lisä-äänieristyksillä (ohjaamo tavaratila bussisiustalla ja raskasmatto eristyksellä) sun muulla ulkoisella ja sisäisellä härpäkkeellä. Etuvetoisuus ja parempi tarjous ratkaisivat asian. Eipä sillä, mese olis ollu kans aivan jees....vetää tai siis työntää vaan väärästä päästä ja neliveto turhan janoinen 115 koneella...ja korkea. Saas nähä tarviiko katua...

      • Das auto

        Portterista saat vielä hiljaisemman kun asennutat merkkiliikkeessä tuplatiivisteet etuoviin. Mulle liimattiin transportteriin uutena Golffin tiivisteen oven reunaan merkkiliikkeessä ja auto on todella hiljainen maantieajossa.


    • Vikaaa

      Kyllä saisi veho muuttaa vito nimen viaksi.pelkkiä ongelmia.
      -99 turbo hiace vaihtu -09 vitoon molemmat ostettu uutena.
      Alle kolme vuotta vitolla yritettiin pärjätä,kunnes meni hermo
      ja tuli käytetty d4d hiace tilalle.
      Tippu muuten viton hinta enempi kun sitä ehdittiin lyhentää.

    • kahta en...

      Näin on Hiace on sentään auto tuohon verrattunansa.
      ja hiacen ajoominaisuuksia ja meteliä moittivat ne joiden luonto ei anna hiacea ostaa,parempaa pakua ajoominaisuuksiltaan kertakaikkiaan ei ole!

    • bertman

      3 vito itselläni menossa 1998 110d ajettu 340tkm oli ensimmäinen luotettava mutta iän tuomat ongelmat alkoi näkyä(ruoste) sitten 2008 vito 120cdi 280tkm oli erittäin mukava ja varma peli mutta kalliit huollot kori osittain sinkitty eli ei mätä vauriota niin paljon kun ennen 06 valmistetuissa.. nyt on 2011 116cdi 133tkm ja on pelannut ongelmitta ja huollot vähän huokeammat kuin v6 moottorissa..kori kokonaan sinkitty eli ei ruosteongelmaa ellei ole sitten mälli auto..mutta ei ainakaan toistaiseksi ongelmia vuodessa minulla tulee kilometrejä noin 50000 ja mielestäni vito on paras ajettava ja 2011 jälkeen myös huomattavasti hiljaisempia kuin useimmat kilpailijat seuraava pakuni tulee myös olemaan vito takaveto..nuo uudet etuvedot kun käyttävät 1,6l rellun moottoreita niin ei voi edes harkita..

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45231
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25986
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      324
      15673
    4. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      10823
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      169
      10802
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9641
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8478
    9. 242
      6824
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      222
      6489
    Aihe