Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

CL-yhtiöpalvelu

mikäon?

Ihme virma. Ilmotetaan tuolla heidän sivuilla olevan työtehtäviä vaikka kuinka ja ilmotukset on seissy sivuilla ainakin jo 2kk. Pari kertaa olen puhelimella koittanu soittaa joistakin paikoista, mut ei ole vastattu ollenkaan. Hakemuksia oon laittanu useammankin nettisivun lomakkeen kautta, mutta eivät ole ottaneet mitenkään yhteyttä.

Sit kuitenkin saman firman muutamassa muussa toimipisteessä tuntuu homma toimivan ihan ok ja työkkärin sivuillakin on hakua ollut.

Onko muilla kokemuksia, pääseekö kyseisen puljun kautta ollenkaan töihin ja maksetaanko lain mukaiset palkat sun muut lisät?

55

8171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...täältä.

      Ko. firmaa en voi kommentoida ollenkaan kun en tunne, mutta nettisivujen päivittämisestä sen sijaan voin sanoa, että niistä ei voi vetää minkäännäköisiä johtopäätöksiä. Riippuen siitä, miten yrityksissä on nettisivujen päivitys järjestetty (hoitaako homman esim. joku assistentti, it-taho vai onko kenties ulkoistettu), päivitys (uusien tietojen lisäys ja vanhojen tietojen poisto) voi olla joskus tosi hidasta. Riippuu lähinnä siitä, kuinka tärkeänä www-sivujen ajantasaisia tietoja yrityksessä pidetään ja kuinka tärkeänä informaatiokanavana yleensäkin firmassa nettisivuja pidetään. Nettisivuja ei kannata lukea kuin Raamattua vaan tarkkailla mahdollisia tekstin julkaisupäivämääriä ja esim. viimeisiä hakupäiviä, ym. Tämä siis kokemuksenani lukuisista, lukuisista yrityksistä.

      Soittamisesta sen verran, että rekrytointikonsultit ovat kiireisiä ihmisiä, jo työn luonteen vuoksikin, ja joissakin firmoissa (pääkaupunkiseudulta ainakin löytyy tällaisia yrityksiä) pitää jopa varata puhelinajat jos haluaa keskustella konsultin kanssa, joten riippuen siitä, kenelle olet yrittänyt soittaa (jollekin yksittäiselle henkilölle vaiko vaihteeseen, joka on suositeltavampaa), ei puhelimeen vastaamattomuuskaan kerro välttämättä vielä mitään. Jos olet yrittänyt soittaa jollekin tietylle henkilölle esim. kännykkään, voi olla ettei ko. henkilö esim. työskentele enää yrityksessä ja että numero ei ole siirtynyt seuraajalle... mahdollisuuksia on monia. Tylsiä kokemuksia nuo tietysti ovat, mutta kuulostavat varsin arkipäiväisiltä, valitettavasti.

      Itse ajattelen, että olisi hirveän hyvä, että tämän palstan käyttäjät (ja ihmiset yleensäkin) opettelisivat ottamaan yhteyttä suoraan yrityksiin ja kyselemään mieltään painavia asioita. On lapsellista kysellä keskustelupalstoilla asioita, saati sitten haukkua firmoja ja niiden ratkaisuja, joiden taustoja mesoajat täällä eivät tosiaankaan voi tuntea - eivät muut käyttäjät täällä todellakaan voi mitenkään osata vastata. Puhelin käteen ja toimeen.

      • niin tai näin

        Tuohon sen verran täytyy kyllä kommentoida, että on tämä suoli24 ihan hyvä lähde firmojen oloja kartoittaessa. Vai luuletko tosiaan, että firman vaihteeseen soittamalla kertovat mielellään negatiivisia asioita omasta puljustaan, tai että heillä ei noudateta työehtosopimusta tms.

        Enkä nyt puhu tuosta CL-yhtiöpalvelusta, koska siitä ei ole mitään kokemusta.

        Aloittaja varmaankin kyselee sen takia kun kokee turhautuneensa yhteydenottoyrityksissä, jos ja kun nettisivut eivät ole ajantasalla, eikä esim. tietyn alueen yhteyshenkilöä saa kiinni. Tiedän tuneen, kun olen itsekin ollut samankaltaisessa tilanteessa. Ja jos ei ole tietoa firmasta, niin parempi täällä on kysellä, ennenkuin menee ostamaan sikaa säkissä. Säästää aikaa, rahaa ja hermoja.


      • kommentti täältäkin

        Asialliset nettisivut kertovat yrityksen tasosta jotain.Jos nettisivujen päivitys on jatkuvasti kovasti jäljessä,niin ehkä kannattaisi vaihtaa sitä päivittäjää.



        "Soittamisesta sen verran, että rekrytointikonsultit ovat kiireisiä ihmisiä"
        Voi niin on moni muukin.Jos on käsketty soittaa,mutta puhelimeen ei silti rekryfirman puolesta vastata,niin se on ehdottomasti miinusta.
        Puhelimeen vastaaminen on aika tärkeä osa näiden konsulttien työnkuvaa,työnvälittäjiä kun ovat.



        "ei puhelimeen vastaamattomuuskaan kerro välttämättä vielä mitään. Jos olet yrittänyt soittaa jollekin tietylle henkilölle esim. kännykkään, voi olla ettei ko. henkilö esim. työskentele enää yrityksessä ja että numero ei ole siirtynyt seuraajalle... "

        Kaikki on toki mahdollista.Vaikka firman työntekijät olisivat miten perseestä tahansa,palkka maksetaan väärin,tunteja ei anneta sovittua määrää niin eihän sekään kerro firmasta vielä mitään,koska kyseille tapahtumille voi myös keksiä jonkun tekosyyn.
        En oikein usko tuota tekosyytäsi puhelimeen vastaamattomuudesta,koska itselleni tuo tilanne on tullut vastaan niin usein.Kyse on joko osaamattomuudesta tai siitä,että rekryfirma ei hoida hommaansa.

        Niin,onhan se muuten aina lapsellista kuunnella muiden samassa tilanteessa olevien ihmisten kokemuksia.Nettipalsta on mielestäni yhtä luotettava tiedon lähde näistä firmoista kuin suoraan sieltä asioista kysyminen.Jos sieltä firmasta nyt edes keretään siltä kiireeltä vastaamaan puhelimeen...


      • peesaaja
        kommentti täältäkin kirjoitti:

        Asialliset nettisivut kertovat yrityksen tasosta jotain.Jos nettisivujen päivitys on jatkuvasti kovasti jäljessä,niin ehkä kannattaisi vaihtaa sitä päivittäjää.



        "Soittamisesta sen verran, että rekrytointikonsultit ovat kiireisiä ihmisiä"
        Voi niin on moni muukin.Jos on käsketty soittaa,mutta puhelimeen ei silti rekryfirman puolesta vastata,niin se on ehdottomasti miinusta.
        Puhelimeen vastaaminen on aika tärkeä osa näiden konsulttien työnkuvaa,työnvälittäjiä kun ovat.



        "ei puhelimeen vastaamattomuuskaan kerro välttämättä vielä mitään. Jos olet yrittänyt soittaa jollekin tietylle henkilölle esim. kännykkään, voi olla ettei ko. henkilö esim. työskentele enää yrityksessä ja että numero ei ole siirtynyt seuraajalle... "

        Kaikki on toki mahdollista.Vaikka firman työntekijät olisivat miten perseestä tahansa,palkka maksetaan väärin,tunteja ei anneta sovittua määrää niin eihän sekään kerro firmasta vielä mitään,koska kyseille tapahtumille voi myös keksiä jonkun tekosyyn.
        En oikein usko tuota tekosyytäsi puhelimeen vastaamattomuudesta,koska itselleni tuo tilanne on tullut vastaan niin usein.Kyse on joko osaamattomuudesta tai siitä,että rekryfirma ei hoida hommaansa.

        Niin,onhan se muuten aina lapsellista kuunnella muiden samassa tilanteessa olevien ihmisten kokemuksia.Nettipalsta on mielestäni yhtä luotettava tiedon lähde näistä firmoista kuin suoraan sieltä asioista kysyminen.Jos sieltä firmasta nyt edes keretään siltä kiireeltä vastaamaan puhelimeen...

        ei ole paljon lisättävää.


      • 7+18

        Olin CL-yhtiöpalvelussa töissä joskus 2009 vuonna. Tein auton apumiehen hommia lähinnä, muttokeikkoja ja Itellan kodinkonejakelua eri asiakasyrityksissä. Palkka oli niinkin huimaava kuin 8e/h. Rupesin ottamaan asioista selvää ja selvisi, että AKT:n TES:n mukaan auton apumiehen palkka oli siihen aikaan n. 11e/h. Soittelin firmaan ja en saanut oikein vastausta palkka-asiaan. Pistin vielä sähköpostia ja korjasivat sitten melko vastahakoisesti palkan TES:n minimin mukaiseksi. Halusin tietenkin vielä takautuvasti puuttuvat palkat, tätä sai kyllä jo uhkailla asianajajan avulla, mutta maksoivat kuitenkin sitten muutaman vihaisen uhkauksen jälkeen. Töitä ei luonnollisestikaan tosin enää sen jälkeen minulle löytynyt. Lisiä en koskaan saanut vaikka tein ylitunteja ja iltavuoroja. Itse olin tosin melko vähän ajan töissä ja sain puuttuvat palkat kun vaadin, mutta siellä oli myös kavereita jotka oli vuosia tehneet niitä töitä tolla 8e/h palkalla, eikä viitsineet vaatia saataviaan ettei työt loppuisi. No, se yksi oli kyllä vähän reppana kaveri muutenkin että tavallaan ymmärrän. Sääliksi vaan käy kun alistuu noin pahasti kusetettavaksi.

        Että joo, ihan tahallaan maksavat siellä alle TES:n mukaista palkkaa vaikka varmasti tietävät(jos ei jo muka aiemmin, niin viimeistään minun tapauksen jälkeen) että enemmän pitäisi maksaa. Varmaan tekevät muhkeat tilit tällä kusetuksellaan. Ottakaa ihmiset selvää palkoista ja oikeuksista, tutustukaa tarkasti alanne työehtosopimuksiin. Olkaa varovaisia näitten henkilöstöfirmojen kanssa.


      • KVLR

        AIVAN TÖRKEÄ OMISTAJAN YMPÄRIPYÖRRYTTÄVÄ MAINOSVASTAUS, TÄMMÖST EI ENÄÄ SUOMES PIDÄ OLLA.


    • Työnantaja

      Itsellä myös kokemuksia kyseisestä firmasta. Muistan aikoinaan kun otin ensimmäisiä kertoja yhteyttä hakemuksen ja soittelun muodossa, niin kesti pari päivää ennenkuin soittivat minulle takaisin ja pyysivät haastatteluun. Haastattelija oli todella mukava ja asiallinen, ja lupasi soittaa vielä saman illan aikana mikäli työpaikka järjestyy. Näin sitten kävikin ja kolmella asiakkaalla olen ollut jo heidän kauttaan töissä. Kohdallani kaikki on toiminut hyvin, jopa työvaatteet hommasivat ilman eri kyselyjä. Minulla kokemuksia myös monista muista vuokrafirmoista, mutta CL ehdottomasti paras tähän asti ainakin! Suosittelen lämpimästi!
      Ja huom: nämä ovat vain ja ainoastaan minun kokemuksiani, kertokaa toki omistanne!

      • mikäon?

        Haiskastaa mainokselta, mutta nyt ei ole parista päivästä ksysymys yhteydenotossa.

        Olen soittanut ko. firmaan kolmeen eri nettisivuilla annettuun numeroon ihan normaalisti päiväsaikaan ja mistään ei ole vastattu. Ja tosiaan, hakemuksen olen lähettänyt jo pari kk sitten, vaan ei yhteyttä, vaikka mielestäni ansioillani on aiemmin löytynyt vaikka mitä hanttihommaa. Sivuilla työpaikkatiedot on ollu päivittämättä jo tosi pitkään. Ei ilmeisesti vaa homma toimi tietyillä alueilla. Täytynee soitella sinne Helsinkin henkilöille, kun eivät muualta vastaa...

        Miksi muutenkin eri alueiden yhteyshenkilöt ovat vaan nimi listassa ja itse asuvat toisella puolella Suomea?


      • masa25
        mikäon? kirjoitti:

        Haiskastaa mainokselta, mutta nyt ei ole parista päivästä ksysymys yhteydenotossa.

        Olen soittanut ko. firmaan kolmeen eri nettisivuilla annettuun numeroon ihan normaalisti päiväsaikaan ja mistään ei ole vastattu. Ja tosiaan, hakemuksen olen lähettänyt jo pari kk sitten, vaan ei yhteyttä, vaikka mielestäni ansioillani on aiemmin löytynyt vaikka mitä hanttihommaa. Sivuilla työpaikkatiedot on ollu päivittämättä jo tosi pitkään. Ei ilmeisesti vaa homma toimi tietyillä alueilla. Täytynee soitella sinne Helsinkin henkilöille, kun eivät muualta vastaa...

        Miksi muutenkin eri alueiden yhteyshenkilöt ovat vaan nimi listassa ja itse asuvat toisella puolella Suomea?

        Itellä on kyseisestä firmasta pelkkiä huonoja kokemuksia alkuun meni joten kuten mut sitten
        äänimuuttui. Keikkaa pitiolla mutta ainakun soitteli ja kysyi niin eipäollu mitään tiedossa
        ja sitten se viimenen paukku potkivat pihalle ilman mitään sanomista sain tietää asiasta kun liitto ilmoitti asiasta minulle että näin....


      • Juuriiniiin
        masa25 kirjoitti:

        Itellä on kyseisestä firmasta pelkkiä huonoja kokemuksia alkuun meni joten kuten mut sitten
        äänimuuttui. Keikkaa pitiolla mutta ainakun soitteli ja kysyi niin eipäollu mitään tiedossa
        ja sitten se viimenen paukku potkivat pihalle ilman mitään sanomista sain tietää asiasta kun liitto ilmoitti asiasta minulle että näin....

        Vai että ihan potkivat pihalle!? No voivoi, minkäs sille mahtaa että olet täysin paska työntekijä!! Ei edes vuokrafirmoilla ole mahdollisuutta pitää töissä kaikenlaisia luusereita ja lusmuja!


      • lauri33
        Juuriiniiin kirjoitti:

        Vai että ihan potkivat pihalle!? No voivoi, minkäs sille mahtaa että olet täysin paska työntekijä!! Ei edes vuokrafirmoilla ole mahdollisuutta pitää töissä kaikenlaisia luusereita ja lusmuja!

        omistajan vastaus taas


    • vuokratyön"ikuinen...

      CL-YHTIÖPALVELU OY on ehdottomasti paras vuokraus/rekryfirma pienistä yrityksistä (alle 300työntekijää)!! Tätä mieltä olen ainakin itse! suurissa tai kansainvälisissä firmoissa ei yhdellä vaivaisella työntekijällä ole mitään väliä, mutta pinemmät välittävät aidosti jokaisesta työntekijästä sekä asiakkaasta!! Tämä on todellakin oma kohtaista kokemusta tästä puljusta!

      • huhjahuh

        Melkein tulee kyynel silmään: "pinemmät välittävät aidosti jokaisesta työntekijästä ja asiakkaasta!!"

        Varmaan ei kukaan, koskaan ole sanonut sutenööristään yhtä kauniisti.


      • omaava

        Samanlainen persläpi toi firma on ku muutkin vuokrafirmat.


      • jolla1
        omaava kirjoitti:

        Samanlainen persläpi toi firma on ku muutkin vuokrafirmat.

        CL-Yhtiöpalvelu on erityisen kiero pulju, koska se kuulu alan työnantajajärjestöön juuri siksi etteivät sitä sitoisi mitkään työehto ym. sopimukset, vaan se vetää armotta altalipan jokaista, jota kykenee. Siksi se on saanutkin Kauppalehden "Kusettaja"palkinnon 2012. Laillistetut vuokrafirmat ovat ilman muuta parempia työpaikkoja. Minulla on hienoja kokemuksia ja lihavia tilipusseja 90-luvun Varamiespalvelusta esim. Kannattaa tsekata aina vuokrafirman jäsenyys henkilöstöpalveluyritysten liitosta ennenkuin alkaa tekemää sopimusta.


    • erkki 33

      Minulla vain todella huonoja kokemuksis ko, firmasta. Työolot suoraan -30 luvulta. Palkkoja ei makseta ajallaan, työtodistuksia ei toimiteta. Sikamaista nuoren ihmisen kusetusta.

      • työolot

        Työolot 30 -luvulta tutut mutta nuor ihminen. Jokin ei nyt täsmää?


    • Vitun välistävetäjät

      Joo, itekkin tuli tuolla työskenneltyä jonkin aikaa vuonna 2006 ennen inttiin menoa ja pakko sanoa että palkka mitä ne maksoivat oli työhön nähden naurettavan pieni ellei jopa lain vastainen. Harmi ettei silloin ollu perillä mistään tesseistä sun muista, koska olin ko. firman kautta muuttomiehenä ja palkkaus oli naurettavat 7e/h ja tunnit mitä oli työskennellyt ilmoitettiin soittamalla cl-yhtiön sihteerille. Mitään yli työ/iltalisiä korvauksia pitkistä yli 9h päivistä ei maksettu. Kaiken huipuksi pidin tarkkaa kirjaa omista tunneista mitä olin työskennellyt niin aina sain vähemmän palkkaa.

      • Heikki87_87

        Samaa mieltä CL-Yhtiöpalvelu Oy on maailman paskin työpaikka ja vuokrafirma. Palkat alle TES:n, lisiä ei makseta, ketään ei saa kiinni kun jotain asiaa, palkat maksetaan kun jaksetaan ja työvaatteita ei hommata. Tässä vain muutama vika mainitakseni..

        Kannattaisi tehdä "joukkokanne" liittoihin ja työsuojelupiiriin jotta saataisiin jotain järkeä toimintaan ja omat meille kuuluvat palkat pois.

        Työskentelin Helsingissä raksa-apparina toissa kesänä ja sitä edeltävänä myös..


      • jolla1

        Muista että sinulla on aikaa 2 vuotta vaatia saataviasi Vantaan käräjäoikeudessa. Laita nyt ensitöiksesi kirjallinen laskelma saatavistasi ko.firmaan ja myöhemmin käräjäoikeuteen.


    • masa

      Niipä niin minullekin sanotiin että saat palkan kun asiakas on ensin maksanut eipä ole tainut maksaa kun palkkaa ei ole kuulunut kun kävin asiakkaan sivulla niin huomasin että cl-yhtiöpalvelu oli laittanut maksun trattaan no käy se näinki että asisiakas maksaa kun jaksaa ja yhtiö palvelu saa rahansa mutta työ tekijä saa vartoa jos muistasi maksaa sillekin jo sen työn on tehnyt.

      • jolla1

        Palkka on maksettava siitä riippumatta maksaako asiakas.


    • Julius 74

      Ihan perseestä koko firma, pitäis isolla puukolla vedellä koko omistaja porsas pieniksi siivuiksi ja senkin jälkeen hakata vieteripatukalla koko porsaan ruho, ja potkia oikein kunnolla ja päästää kuset ja paskat päälle. Sanoisin et olis vielä tosi helpolla päässyt. Lomakorvauksiakin sai saatana sihteereiltä udella monta kertaa, on saatana noikin surkeat työntekijät peloteltu omistajan kusetusjuoneen mukaan. Eivät surkimukset osaa ajatella omilla aivoillaan, joku Sirpa sieltä vastasi. Luulis et hiukan ajattelee itekin tai hakis muualle töihin, voi jopa joutua oikeudenkäyntiin mukaan kun niin sujuvasti valehtelee mitä omistaja rikollisporsas valehtelee ja käskyttää. Ihan kuule omalla vastuulla haette tähän todelliseen kusetusfirmaan töihin. Elämä on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi surkeaan työpaikkaan, parempiakin on kun vähän katselee. Hyvää onnea ja parempia työpaikkoja.

      • reino 85

        Jep. Olin haastattelussa ja sain surkean varastohomman, omistaja haastattelussa osoittautui täydelliseksi PYSTYYN NOSTETUKSI SIAKSI.Eipä häntä muu kiinnostanut kuin minun rahantekoni hänen firmalleen, joten AAMEN siihen suuntaan lopullisesti. Toivottavasti tämmönenkin PORSAS SIKA kokee kurjan kohtalon, konkurssi olis ihan toivottava juttu tälle surkeelle täys sialle joka työntekijöitä jaksaa käskyttää. Joten älä ikinä tähän firmaan sekaannu. Olen ihan samaa mieltä edellisen kanssa. Kyllä töitä ja mukaviakin ja hyväpalkkaisia hommia löytyy muualtakin, eli elämä on tosiaankin liian lyhyt kusetukseen ja paskan kuulemiseen joltain surkealta nousukkaalta pikku surkealta kakka pomolta joka ei ole oikeata elämää vielä edes nähnyt.


    • ent työntekijä

      kannattaa pysyä kaukana kyseisestä yrityksestä.
      palkat ja lopputilit pitää näköjään hakea liiton avustuksella kun ei ole maksuhaluja.

    • myös entinen duunari

      jos et välitä saada palkkoja,työvaatteita sekä lopputiliä niin suosittelen CL-Yhtiöpalvelua....

    • sivusta seuraaja

      aika paljon negatiivista palautetta kyseisestä firmasta on suomi24ssa kirjoiteltu vuosia..
      toivottavasti asiakkaat tajuavat hankkia vuokrahenkilöstön muualta kuin tästä puljusta ja toivottavasti viranomaiset/liitot laittavat stopin tämän yrityksen toiminnalle.

      • redhat37

        huojari firma.
        joo pitää paikkansa ei saa kunnon työvaatteita.
        vanhoja kuluneita rääsyjä.


    • ent työntekijä2012

      varoitan kaikkia ketkä ovat menossa kyseiseen puljuun töihin.
      työvaatteita et saa ja työvaatteista et saa korvauksia vaikka itse ne ostaisit.
      palkkalaskelma tulee miten sattuu...yleensä toistuvasti pyytämällä..työtodistus samoin...palkka yleensä laskettu väärin..tarkoituksella ilmeisesti.
      lomarahot puuttuvat lopputilistä..ei ole maksettu vaikka toistuvasti niistä muistutettu.
      eli..mikäli edellä mainitut kiinnostavat...silloin kannattaa hakea kyseiseen yritykseen töihin.

    • redhat43

      Joo
      olin siellä melkein vuoden.
      kyllähän pääsin sinne uudestaan.
      kun oli ollut aikasemmin.
      palkka 8,50 tuntia.
      kumma että toisille maksetaan enemmän palkkaa.
      jotkut saa 10 euroa.
      kesä lomia ei heru.
      ne maksetaan joka tilin yhteydessä.
      ne maksaa vain pakolliset lakisäätiset maksut.
      en suosittele sulle.
      hae enemmin vaikka baronaan tai proffice finlandiin töihin.
      8,50 euroa on siivoojien palkka.
      töihin mihin joudut jos sinne on lumepudotus hommat ja muuttohommat.
      pitää vahintaan saada 10-11 euroa tunti.
      nämä teettää orja palkalla.
      moi

      • rdhat56

        te kaikki jotka havittelette cl-yhtiöpalveluun ja muihin firmoihin.
        hakekaa kunnon töihin.
        ei vuokrafirma firmoihin.
        oikeaseen työpaikkaan.
        ja vindea oy.
        kuuluu samoihin vuokra firmoihin.
        älkää sinne hakeko.
        siellä pomo mikä kavelee työntekijäiden perässä.
        varastyöstkin saa paremmin.
        ja taksia ajamalla.
        mutta se vaatii taksikoulutuksen.
        kestää kaksi viikkoa.
        moi


    • Jeahg

      Miten musta tuntuu et ku näiltä keskustelupalstoilta lukee firmoista juttuja nii ne kaikki firmat on aina iha perseestä ja kaikki vihaa niitä ja missään ei makseta palkkoja eikä lomarahoja ja työtodistustakaan ei saa ikinä. Eiks tänne kukaan sellanen joka on saanut positiivisen kuvan firmasta jaksa kirjottaa tänne mitään vai mikä on?

      • Toisilla yrityksillä tuntuu olevan toimintatapana kiertää maksuja ja varsinkin tällä CL:llä palkanmaksu ja siihen kuuluvat muut maksut tuottavat vaikeuksia. Moiset yhtiöt pitäisi Suomen kaltaisessa maassa olla kiellettyjä, koska palkka ongelmat tuntuu olevan enemmänkin tapa riistää työntekijää kuin inhimillinen erhe. Tuo lomarahojen maksamatta jättäminen tuottaa toiminta etua, jolloin työntekijän voi myydä pienemmällä hinnalla asiakkaalle.


    • *keleen vuokrafirmat

      Itsellä myös vain huonoja kokemuksia CL-yhtiöpalvelusta, joka käänteessä ovat yrittäneet kusettaa niin paljon kuin mahdollista.

      Olin heidän kauttaan 8 kk töissä IT-alalla. Ensimmäiset ongelmat tulivat kun jouduin flunssan takia olemaan pari päivää saikulla oltuani siinä vaiheessa töissä 1,5 kk. Seuraavassa palkassa ei näkynyt sairaskorvauksia lainkaan vaikka olin toimittanut lääkärintodistuksen, perusteluna oli "työsuhde kestänyt alle 3 kk". Ko. säännöstä ei ollut mitään mainintaa työsopimuksessa, soitin liiton lakimiehelle ja kyselin niin sieltä sanottiin että ko. maksujen pimittämiselle ei ole mitään perustetta. Vasta kun soitin takaisin CL:lle ja mainitsin liittoon soitosta niin puuttuvat rahat tulivat pikapikaa tilille.

      Muutenkin työsopimus oli laadittu alle TES:in, siinä vaiheessa kun TES-palkat nousi niin omassa palkassa ei näkynyt. Työt loppui päivän varoitusajalla, tajusin vasta jälkeenpäin että olin tyhmänä allekirjoittanut ns. nollatuntisopimuksen (kutsutaan töihin tarvittaessa) vaikka olin tehnyt kokoajan täyttä 37,5 tunnin viikkoa, eli firman ei tarvinnut maksaa irtisanomisajan palkkaa.

      Työtodistus sentään tuli, tänään piti tulla loppupalkka mutta eipä ole näkynyt. Toisaalta kun näitä tekstejä lukee niin eipä ole ihmekään... No, kaapissa on vielä kaurapuuroa...

      Olen tehnyt aika paljon vuokrafirmojen kautta töitä ja sanon että kyllä isot firmat hakkaa pienet ihan mennen tullen. Parhaimmat kokemukset itsellä on ollut Staffpointista ja Eilakaislasta, "ihan OK" Adeccosta ja Baronasta, mutta kaikkein paskimmat nimenomaan CL-Yhtiöpalvelusta ja Suomen toimialapalvelusta.

      Nyt olen perustanut oman yrityksen, joten vuokratyöt ovat kohdallani historiaa - laskutan 50e alv per tunti niistä hommista joista ennen sain työntekijänä 10e/h palkkaa... Nyt jää tuplaten itselle käteen.

      • Ei muuta kuin liiton tai asianajajan juttusille. Kun lomarahat ei ole tullut lopputilissä niin 6pv odotusajan palkkavaatimus vain saatavien päälle. Kyllä maksuhalukkuus löytyy kun asianajaja otta yhteyttä. Jos ei, niin oikeuteen vain sitten ja kannattaa siinä vaiheessa se Tessin mukainen palkka lisineen selvittää.


      • jolla1

        sillä tarvittaessa kutsutaa töihin lausekkeela ei ole mitään virkaa jos käytännössa olet tehnyt täyspäiväistä duunia. Hae vaan oikeusteitse kaikki rahasi pois. Ei siinä mitään tyhmää ole sinut puoleltasi jos olen allekirjoittanut sen sopimuksen. Laiton sopimus on laiton ja sellaisen seuraukset maksaa työnantaja oikeusistuimissa.


    • hu_oh

      1,5kk töissä, palkkaa maksettu yhteensä rapiat 600€ ,yksi ainut tilinauha jossa ainoastaan osoite oikein,kaikki muu väärin: nimi,sukupuoli,henkkarit ymsyms..ostaja firma on kyllä maksanut kaikki cl:n laskutukset..päivittäisten soittelujen mukaan lupaavat hoitaa palkat kuntoon ja tilinauhat,mutta palkanlaskija on ainavaan lomalla..ja kahden viikon tunnit on täysin kateissa..kun vaan äkkiä pääsisi eroon ko vuokrafirmasta!

    • tauno25

      Neuvosin kaikkia jotka ovat kärsineet edellä mainituista ongelmista, liittymään ammattiliittoihin ja sen jälkeen kun riittävä aika on kulunut, käyttämään niiden tarjoamia lakipalveluita. Kannattaa säilyttää kaikki palkkalaskelmat ym. Palkkoja voi vielä periä kahden vuoden kuluttua oikeusteitse. kannattaa olla sitkeä ja kärsivällinen tämmösten firmojen kanssa, jotka eivät kuulu alan työnantajajärjestöön. Mikään nollatuntisopimus ei ole laillinen, jos käytännössä tehdään täyttä työaikaa. Lomakorvaukset on maksettava kunkin alan tessin mukaan.

    • jolla1

      Kyllä kyseisen puljun kautta voi töihinkin joutua mutta voi joutua myös pahasti kusetetuksi. Työehtosopimuksista ei välitetä vaan palkat vedetään ihan hatusta ja alle minkään normien. Esim. ammattikoulutetuille iv-asentajille tarjotaan 10-11€ tunnissa. Mitään tesin lisiä tai kulukorvauksia ei makseta kuin pakon edessä.Kaikenkaikkiaan hyvin epärehellistä puljaamista. Ei kannata näihin villeihin vuokrapuljuihin ollenkaan hakeutua jos ei ole pakko. Sitten kannattaa hakea saatavia oikeusteitse.

    • rrr5

      itselläni pelkästään negatiivisia kokemuksia kyseisestä puljusta.
      en suosittele.

    • KLT

      EN MENISI TÄMÄN FIRMAN KATTOLUMITÖIHIN, HUH HUH.

    • lunberg

      Olen ollut kyseisessä firmassa töissä. En suosittele!!!

    • näinmeitäkusetetaan

      Huonoja kokemuksia on kyl ko.firmasta. Ilmoittelivat 4-6 kuukauden pesteistä ja kun astelin paikalle, olisivat tarjonnet vain tarvittaessa töihin kutsuttavaa työsopparia.

      Päivän katsottuna ehdottivat sit parin päivän keikkaa eikä seuraavasta edes tietoa. Haastattelussa tuo luvattu 4 kuukauden keikka vaihtu pariin päivään.

      Myös haastattelijan ammattitaito kangerteli heti alkuunsa. Vaikka edellisenä päivä puhuttiin paikassa x vantaalla ja tuun x kulkuvälineellä sit haastatteluun, nini aloitus oli et säähän asut Täällä Tikkurilassa. Niin?!

      Sit kun piti sopimusta piti kirjoittaa, oliahan nimesi tämä - ihan väärin kirjoitettuna vaikka nimeni on ihan kantasuomalainen matti meikäläinen!

      Joo, välissä oli myös suora kysymys että oletko sosiaaliluukun asiakas vaikka koko aikuis iän olen ollut duunissa viimeistä työttömyysjaksoa lukuunottamatta.

      No kieltäydyin tarjouksesta harkinta-aikana, joka on normaalisti 4 kk niin siitähän soppa syttyi että työtä ei ole tehtävä ja menetät tuet ja kaikki työkkärin kaa.

      Tärkeätä käytöstä firmalta joka toimii samassa rakennuksessa te-keskuksen kanssa.

      • redhat32

        En suosittele keneläkkään tätä firmaan.
        Cl-yhtiöpalvelu
        tätä on orjatyövoimaa
        työvoima vuokrakset niin lyhitä.
        11p ja niin edelleen
        työntekijälle ei makseta juurimitään
        mutta firma ottaa suurimmat voitot.
        yhdestä miestä ne saa noin 40e per mies ainakin
        niin sanottu huijari firma
        eikä saa kesälomia ollenkaan.
        8 tunnin työstä pitää saada kunnon korvaus. 8.50e huono palkka.
        olen ollut kyseissä firmassa töissä.
        jos pitää mennä vuokrafirmaan.
        älkää menkö tähän firmaaan missä nimessä
        töitä voi joutua odottamaan monta viikkoa.
        nekin voi olla muutaman tunnin keikkoja vaan.
        esim barona tai transval
        kyllä muualla saatte paremmin rahaa.
        ja paremman työsopimuksen
        matkakuluja ei eds makseta.
        moi


    • Jhfdhu

      Huijari firma. Kannatta pysy Poissa!

    • Ygönen

      Juu, todella huonoja kokemuksia itselläkin. Säälittävä minipalkka ja vähän sellaisten reppanoiden hyväksikäyttöä. Hirveällä vaivalla piti saada edes se palkka mistä oli sopimuksessa sovittu. Enimmäkseen nuoria työntekijöitä joita helppo käyttää hyväksi. Vei kyllä työhalut pitkäksi aikaa. Tappelua yksinkertaisten sovittujen asioiden kanssa, työtodistukseen eivät nämä nilkit viitsineet edes eritellä missä kaikissa asiakasyrityksissä työskentelin ja missä työtehtävissä : ainoastaan avustavat apupojan tehtävät. Lisäksi tämä että eivät millään meinanneet maksaa sovittua palkkaa sai miettimään kävisikö viskaamassa tiiliskiven toimiston ikkunasta sisään. Surullinen ja huono kuva tuli työelämästä ylipäätään. Täysiä kusettajia, kannattaa pysyä erossa. Olikohan omistaja turkulainen - en ihmettelisi.

    • CL_kokemus_Huhtikuu_2018

      Todellakin outoa toimintaa. Rekryprosessi meni suurinpiirtein näin että laitoin hakemuksen sähköpostilla, 3min päästä soi puhelin. Noin 10 min siitä minulla oli asiakasyrityksen numero jonne soittamaan. Sovin tapaamisen seuraavalle päivälle jossa totesi että töihin vaan. Ongelmat alkoivat kun astuin CL toimistoon sisään. Työ johon olin menossa on sellainen että siinä on taatusti hommaa jokaiselle työpäivälle ja tunteja tulee varmasti. (Kuljetusala). Kuitenkin, toimiston pöydällä odottaa NOLLATUNTISOPIMUS jossa lisäksi puuttuu kaikki maininnat työehtosopimuksista, nimi kirjoitettu väärin ym. Mikäli työsuhteessa sovelletaan jotain työehtosopimusta (TES), on se mainittava työsopimuksessa. Ei heidän mielestään. Olisi vain uskottava heidän sanaansa ja hyvään tahtoon. Kiitos ei. Etsikää ne höynäytettävät tuolta lahden takaa tai muualta lukutaidottomien keskuudesta. No koska homma noin muuten olisi ollut aika sopiva niin pienen väännön jälkeen suostuin tulemaan vastaan ja olisin voinut mennä vaikka sillä nollasopparilla. Myös työnantaja oli samaa mieltä. Tämäpä ei enää CL:n tädille kelvannut. Tämä sanoi soittavansa ensin itse asiakkaalle. Voitonriemuisena soittaa puolen tunnin päästä takaisin ja tippa housuissa ilmoittaa että "tämä homma meni nyt sinulta ohi". Eli takuuvarmasti tuossa firmassa kusetetaan koska tuo heidän väärin perustein tehdyn työsopimuksensa kyseenalaistaminen aiheutti kaiken tämän. Varokaa.

      • Squidance

        Asiaa. Tommoset pitääkin ilmiantaa.


    • VeikkoMatias94

      Täysin umpipaska ja huijari firma! Omistajat perkeleen huijareita! Konkurssi tai lahtaus mieluummin tämän puljun omistajille oikea toimenpide! Eivät uskalla enää edes omilla nimillään toimia ja toimistolle ei pääse millään omin avuin jotta saisin oikeutta itselleni ja esitettyä muutaman kysymyksen suoraan johtajalle.. Kohtuu hienolla Mersulla muuten ajelee, eli kusetettujen rahat on hyvässä jemmassa rahoitusyhtiön omistamassa autossa.. :)

    • JokkeJoonas31

      Minulla varsin "positiivisia" kokemuksia tältä keväältä! Palkka oli vain 3€ alle TES minimin ja tuli ilman sovittuja lisiä, ajallaan kylläkin! Tästä sitten soittelemaan ja selvittelemään asiaa, niin eipä sieltä kukaan vastannut, ja kun vastasivat, eivät tienneet asiasta ja sanoivat "Laittavansa palkanlaskijalle tiedoksi".. Kohta kulunut kuukausi eikä edelleenkään kuulunut mitään.. Työkeikat loppuivat yllättäen edellisten tiedustelujen jälkeen.. Liitto hoitaa ja viranomaiset auttaa! Pysykää erossa tästä puljusta!!

    • Anonyymi

      Yhdyn kaikkiin negatiivisiin kommentteihin!

      Täysin umpipaska firma! Palkat monta euroa alle TES:n, lisät puuttuu, lomakorvaukset puuttuu. Yleensä kyllä palkka tulee ajallaan, mutta jos duunarin palkasta puuttuu yli 500€ netto niin ei paljoa lämmitä. Yrityksen toimistolle ei pääse selvittämään asioita! Omistaja ajelee hienolla BMW -merkkisellä M-sarjan autolla. Vaihtaa autoa kuin sukkia. Onkohan tarve pakoilla jotain?
      lakimiehet ja liitto auttaa kyllä! Oman käden oikeus olis paras, mutta ei kannata joutua itse kusipäiden takia vaikeuksiin!

    • Anonyymi

      Häikälemätöntä hyväksikäyttöä tämän firman edustajilta voin todistaa useiden vuosien ajalta. Kiertäkää kaukaa tämä firma!!!

    • Anonyymi

      Jännä juttu, että tämä firma toimii vieläkin ja käyttää ihmisiä hyväkseen.
      Tässä firmassahan maksetaan vain tuntikohtainen korvaus, ei mitään muuta. Lomakorvauksia eikä lomia. Mitään lisiä ei myöskään saa eli teet samalla palkalla kaikki työt. Jos sairastut niin sairastat omalla ajallasi etkä saa siitäkään sairausajan palkkaa eikä Työterveyttä ole. Mitä viimeksi kuulin niin palkka olisi ollut 8 euroa tunnilta. Itse kun työskentelin firmassa n 18 vuotta sitten niin mikään ei tunnu muuttuneen. CL-Yhtöpalvelu käyttää hyväkseen ihmisiä joilla on hätä tai eivät muualta töitä saa tai eivät tiedä oikeiksiaan. Firmassa ei noudateta mitää työehtosopimuksia niin aika yksin joudut olemaan jos ei mihinkään liittoon kuulu.

    • Anonyymi

      Ihan pilipali koko CL-Yhtiöpalvelu. Tein useana vuonna työkeikkaa, en suosittele.

    • Anonyymi

      Täys paska.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe