Masennus ystävyydestä

Melari

Elikkäs mulla on nykypäivänä niin isona ongelmana se että en oikein pääse yhteisymmärykseen mieleni ja ajatuksia ystävästäni. Toivon todella paljon että joku osaisi auttaa minua tässä elämäni tilanteessa kun tuntuu joskus että tuhoan elämäni tällä tavalla, olen ollut masentunu jo pitkään tän takia myös. Viimeyönäkään en nukkunut juuri yhtään tän asian takia. Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita ja kiitos etukäteen.

Siis olen ystävystynyt yhden tytön kanssa joka on 18-vuotta ja itse olen 20-vuotta. Meilla on noin 2 vuotta ikäeroa ja olemme olleet ystäviä jo vähän yli kaksi vuotta kohta. Ongelmaksi minulla on noussut se että olen niin palavasti rakastunut ja välittän tuosta ihmisesta tosi paljon. Tuntuu kuin en muuta ihmisiä elämässäni tarvitsisi kuin hänet ja oikeasti haluaisin jatkaa hänen kanssa eläämäni eteenpäin mistä hinnasta hyvänsä. On hän sen verran tärkeä ihminen minulle ja en ole ikinä kenestäkään niin paljon välittänyt kuin hänestä.

Eli ongelmaksi on noussut se että olen sanonut hänelle tunteistani monta kertaa ja hän haluaa jatkaa vain ystävinä ja katsotaan sitten tulevaisuudessa miten tässä käy, ehkä hän alkaa ruetakin tykkäämään musta, ainakin niin hän sanoo. Tätä olen jo kuullut kaksi vuotta ja olen vain aina odottanut. Olisin mielelläni hänelle pelkästään ystävä mutta minun mieleni on kyllä ihan erimieltä siitä. En voisi olla hänen seurassaa ilman ajattelematta että pidän hänestä. Olen niin kiintynyt häneen. Niin tämä tuottaa minulle aina ongelmia. Siis ajatuksia että tää kaikki oottaminen on turhaa ja ei vaivan arvoista kun saan aina saman vastauksen. Tuntuu välillä että ei hän minusta tykkää niinkuin minä hänestä, vaikka toivoisin niin kyllä sydämmeni pohjasta. Mitä minun pitäisi tehdä?

Käyn hänen luonaan tosi paljon ja vietän hänen kanssa aikaa kuin oikeana ystävänä, mutta haluaisin niin olla enemmän hänelle kuin pelkkä ystävä. Hän aina sanoo minulle että häntä ei kiinnosta nyt mikään seurustelu tai sellainen ja antaa vain ajan mennä eteenpäin ja katsotaan mitä aika tuo tullessaan sitten. Mut itse en oikein ole välillä pitänyt tuosta ajatuksesta :'(. Olen aina yrittänyt olla hänelle mieliksi, olen kohdellut häntä niinkuin hän olisi vaikka minun tyttöystäväni ja kunnioitan häntä tosi paljon. Olen laittanut uusiin vaatteisiinkin rahaa jopa siinä toivossa että olisin enemmän hänen silmissään, mutta olen itsekkin niistä tykkännyt kummiskin todella paljon, et tää on aika pieni yksityiskohta. Mut sanon vain että olen nähnyt tosi paljon vaivaa tän kaiken eteen, mun mielestä ainakin. Aluksi en edes saanut käydä heillä kun hän ei ikinä laskenut tai suostunut siihen. Mut kuin noin vuosi meni eteenpäin niin rupesin heidän luona käymään ja nyt olemme tosi hyviä ystäviä. Mutta minua häirihtee myös se että valitan hänelle tunteistani aivan liian usein ja valitan että miks etä tykkää musta ja sitten kun olen saanut sen sovittua mieleni kanssa niin olen jonkin aikaa hyvin, muutaman viikon, mut sitten se alkaa taas, kerään huonoja oloja ja masentumista itelleni kun murehin koko ajan että ei tästä tule mitään ja tuntuu kuin ei elämä luistaisi mistään kohi. Minulla on ollut jo jotakuinkin masennusta aika usein kahden vuoden ajan tän takia. Kun toinen osapuoli ei anna periksi. Minä olen aina ollut se joka antaa periksi ja välillä ja joskus jos haluan puhua jostain tärkeämmästä asiasta hänelle tulee huono olo siitä ja sitten minä pyytelen anteeksi sitä että olen purkanut häneen huonoja olojani. Olen kai kaikkeen tähän syypää mut mitä teen väärin? käytänkö väärää lähestymis tapaa häntä kohtaan vai eikö hän vain sitten välitä minusta niin paljoa että rupeaisi tykkäämään minusta ikinä? Voiko edes ihminen rakastua toiseen vaikka ei ole aluksi hänestä tykännytkään? Tää tyttö on kyllä mulle sanonu et se tykkää musta, tai sitten kun kysyn suoraan sitä että tykkäätkö niin ei se oikeen siihen osaa vastata. et ei se varmaan silleen suoraan tykkää. En oikein kyllä itse ymmärrä tuota kohtaa kunnolla. Kyllä jos minä jostakin ihmisestä välitän niin myös välitän! En ole millään rajamailla. Miten tästä hiirenpyörästä oikein pääsisi ulos? En haluaisi mitenkään heittää häntä pois elämästäni tai mitään. Haluan olla hänen kanssaan ja välitän hänestä tosi paljon. Olen vain niin hartaasti toivonut että joku päivä hän vastaisi myöntävästi, mut aina vain kuulen samaa. Onko tämä sitten aina tuomittu olemaan näin vain mitä tässä tapahtuu? Olen mielestäni nähnyt niin paljon vaivaa tänkin ystävyyden eteen mut silti ei mitään sellaista mitä haluaisin. Olen välillä niin onneton tän asian takia että!

Saisinko hänet jotenkin ymmärtämään tunteeni ja ajatukseni vain onko se toivotonta? Haluaisin niin apua tähän asiaan ja olisin tosi kiitollinen jos tää selviäisi mun elämästä!

Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuvat lukemaan tän!
~Melari

5

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuittuliini1981

Mulle hyvin rakas ihminen jonka olen tuntenut lapsesta asti kertoi minulle pari vuotta sitten olleensa aina rakastunut minuun..Ei painostanut eikä mitään sillä olinhan parisuhteessa tuolloin.Minä olen aina ajatellut etten halua pilata ystävyyttämme joka on arvokkain asia elämässäni.kuinka ollakkaan tähän asti kaikki parisuhteeni ovat menneet mönkään.Jostain syystä ei vain ole sattunut kohdalle ihmistä jonka kanssa kaikki vaan loksahtaisi kohdalleen.Nyt viimeisen puoli vuotta olen miettinyt millainen on mies ihanteeni ja kas kummaa sehän on tämä lapsuuden ystäväni..Ihminen joka saa minut nauramaan,jolla on samanlainen huumorintaju,ihminen joka pysyy kaikissa elämän myrskyissä rinnallani,tukee ja auttaa..Ihminen jonka kanssa on itketty..Niin ja nyt vasta mä tajua sen.Kauan se kesti mutta nyt mä olen varma siitä.Ja nyt mä toivon vaan ettei ole liian myöhäistä.Se mitä mä yritän sanoa on että pysy ystävänä ja anna sille ihmiselle aikaa.Te olette nuoria,eläkää ja nauti hänestä ystävänä.Jonain päivänä hän ehkä huomaa että sä olet se oikea ja ehkä toivoo samalla lailla niinkuin minä ettei ole liian myöhäistä. Tsemppiä sulle=)

• kurautus

Olen itse jo huomattavasti vanhempi mieshenkilö. Ja voin sanoa että jos sinulla on suuria tunteita tätä henkilöä kohtaan ja hän haluaa olla vain ystävä siirry eteenpäin. Itse olen roikkunut samanlaisessa tilanteessa ja siitä ei ole seurannut mitään hyvää, mennyt helvetisti vuosia elämästä päin helvettiä ja lopulta kun toiveet muusta kuin ystävyydestä ovat murskaantuneet varsin konkreettisesti alkaakin köysi katossa vaikuttaa fiksulta idealta. Lähde pois ennen kuin on liian myöhäistä. Olet vielä nuori ja on hiton paljon helpompaa alkaa elää uudestaan 20vuotiaana kuin kolkyt ja risat masentuneena riekaleena =(

Ja se irtautuminen on oikeasti helpompaa kuin luulisi jos sille antaa mahdollisuuden. Voimia.

• kohtalotoveri

Itsellä aivan sama tilanne, paitsi mitään kovin läheistä ei koskaan ole tehty. Mutta nyt en voi/saa olla enää edes kaveri! Elämäni nainen, ei siinä ollut mitään vikaa paitsi oli hieman taipuvainen pettämään. Kuitenkin olisin halunnut häntä rakastaa, eikä tuo olisi minua haitannut. Masentaa aivan hirvittävästi, oon niin syvästi rakastunut etten kyllä ikinä täysin selviä tästä. :S :(

• ciries

Itse olen myös samanlaisessa tilanteessa ja voin sanoa, että se on yhtä helvettiä. Ystäväni myös jatkuvasti väitti ettei seurustelu kiinnosta häntä, mutta eikös hänellä ole taas joku kainonlansa vieressä ja itse olen sitten taas se hylkiö, joka jää nuolemaan näppejään.

Tälläkin hetkellä olo on sellainen, että voisi ampua kuulan kalloon ja kuolla onnellisena, kun ei tarvitsis vaivata päätään sillä, että toinen ei välitä tunteista pätkän vertaa.

Olen yrittänyt monta kertaa lähteä menemään ja irtautumaan, mutta jostain syystä palaan aina takaisin siihen samaan lähtöruutuun kaikesta huolimatta.

Toivon sinulle jaksamista ja voin sanoa, että ymmärrän hyvin miltä sinusta tuntuu, kun omille tunteilleen ei saa vastakaikua vaikka kuinka toivoisi ja haluaisi.

Kaikkea hyvää jaksamista niille, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa.

• Melari

Kiitos oikein paljon kaikille vastanneille! En ole jättämässä tätä ystävääni. En mistään hinnasta! yritän jaksaa ja olenhan minä vielä nuori. Minulla on joskus noita tunne purkauksia ja yritän vain pyrkiä niistä välillä eroon. Tänäänkin kävin hänen luonaan ja oli tosi hauskaa! Olen aika varma että hän pitää minusta ja ehkä meistä tuleekin jotakin tulvevaisuudessa. Sitä ei voi kun aika näyttää ja toivoa. Meillä kyllä minusta menee kaikki palat muuten aivan loistavasti kohdalleen mut toi seurustelu kanta ei mene. Muuten kyllä hänen kanssaa on aina hauskaa ja hän aina muutenkin lohduttaa mua kaikessa mitä minulla on ollu vaikeuksia elämässäni. Hän on minulle tosi tärkeä ja yksi tosi iso pilarini elämäni tukena. En voisi elää ilman hänen ystävyyttäkään :'D

Kiitos vielä kaikille vastanneille ja kiitos tuesta myös! Musta eka vastaus oli paras mikö minuun iski ^^.
      Kiitos vielä ja mä jatkan vielä ystävänä. Olen nyt päässyt pahimmista tunne puuskista ohi ja jatkan vieläkin näin miten nyt on, eli odotan. Kyllä se elämä itse hoitaa ne asiat mitä pitää ja mä kun luotan häneen niin paljon. Rakastan häntä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe