Takavuosina maailmantähtien keikat Suomessa olivat harvinaista herkkua. Suomi oli hankalassa paikassa oleva pieni markkina-alue, johon ei kannattanut pahemmin panostaa. Tänne erehtyi lähinnä jo uransa ehtoopuolella olevia artisteja.
Nyt tänne ovat löytäneet tiensä AC-CD, Metallica, Madonna, sun muut. Odottelen vielä U2:sta ja Eminemiä. Mikä ne nyt saa tänne tulemaan? Mikä on muuttunut?
Ihmettelin Rouva Ratikalle samaa, joka sanoi, että maailman tilanne on niin huono ja muusikoiden rahapula on niin paha, että nyt pienen Suomenkin roposet kelpaavat. ;-)
Vai onko teillä parempia selityksiä?
Monenmoisia keikkoja
26
707
Vastaukset
- kato ny
"Tänne erehtyi lähinnä jo uransa ehtoopuolella olevia artisteja.
Nyt tänne ovat löytäneet tiensä AC-CD, Metallica, Madonna, sun muut. Odottelen vielä U2:sta ja Eminemiä."
Vastasit ihan itse jo ennen kysymystäsi.Huomasin saman esimerkkejä valitessani. Näyttää vain siltä, että kovin nopeasti harva bändi tai laulaja nousee stadion-konsertti-luokkaan. Yleisöksi kun tarvitaan useamman sukupolven faneja.
- Michiko_
esiintyjät ovat roskaa. Kuuntelen mieluummin avaruus-jazzia.
- Michiko_
Ratikkakuski kirjoitti:
Missä kohtaa minä kysyin mielipidettä niiden hyvyydestä?
ei varmaan tiennyt, että pidän Madonnasta ;-)
- odottaa,
että U2 ja Eminem'kin ovat uransa ehtoopuolella ennen kuin tänne tulevat. Niinhän nuo kaikki muut luettelemasi ovat. Ei se enää kauaa kestä.
Tuosta AC-CD:stä en ole kyllä ihan varma. Joku uus, nouseva porukka?- vänkyrä-nainen
nykyversio ois AC-DVD
vänkyrä-nainen kirjoitti:
nykyversio ois AC-DVD
Kellekään tuskin jäi epäselväksi, mitä tarkoitin näppisvirheestä huolimatta. ;-)
- vänkyrä-nainen
Ratikkakuski kirjoitti:
Kellekään tuskin jäi epäselväksi, mitä tarkoitin näppisvirheestä huolimatta. ;-)
noin suurta kiusausta :D
vänkyrä-nainen kirjoitti:
noin suurta kiusausta :D
Kyllähän minä sen arvasin. Sitäpaitsi sinun kommenttisi oli paljon oivaltavampi kuin tuon toisen.
Ainahan niissä on joitain maailmanluokan tähtiäkin ollut.
Mitä useamman kymmenen miljoonaa levyä myyneitä bändejä festareilla on käynyt? Toisekseen ihmettelen, millä festarijärjestäjät ovat niiden keikkapalkkiot pystyneet maksamaan, jos rahoja on jakamassa 50 muutakin artistia?
Ratikkakuski kirjoitti:
Mitä useamman kymmenen miljoonaa levyä myyneitä bändejä festareilla on käynyt? Toisekseen ihmettelen, millä festarijärjestäjät ovat niiden keikkapalkkiot pystyneet maksamaan, jos rahoja on jakamassa 50 muutakin artistia?
ei nyt ehkä noit megaluokan tähtiä ole ollut, mutku mä en niis isoja eroja näe. Varmaan johtuen mun vähäisestä kiinnostuksesta musiikkiin ja muutenkin muusiikkimausta johtuen.
- KoppavaHoro
olen käynyt katsomassa Stingiä, REMiä ja Shakiraa. Enkä kyllä usko, että niillä oli pikkurahan puutetta.
Mä haluan ajatella, että Suomi on hip ja pop :)
Nykyään pädetään extremen kautta ja ehkä Suomi on maailman suurille tähdille kuin joku yllätyskeikka vaihtoehtoklubilla..?Voisiko se johtua paremmista ja isommista promoottoreista? Welldonekin on nykyisin osa Livenationia ja suhteiden luulisi jylläävän?
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Voisiko se johtua paremmista ja isommista promoottoreista? Welldonekin on nykyisin osa Livenationia ja suhteiden luulisi jylläävän?
mä en tunnista kumpaakaan nimeä...
Mutta sitä varten ne kai ovat, että tekevät joko rahaa tai mainetta tai sitten molempia. Ehkä Suomi sopii nyt trendikkääseen imagoon? KoppavaHoro kirjoitti:
mä en tunnista kumpaakaan nimeä...
Mutta sitä varten ne kai ovat, että tekevät joko rahaa tai mainetta tai sitten molempia. Ehkä Suomi sopii nyt trendikkääseen imagoon?Olen vain asian suhteen niin inhorealisti, että uskon enemmän suhteiden ja rahan voimaan kuin maineeseen. Mutta toivottasti joukossa olisi trendigästä Suomi-imagoakin.
- no,,
Analyysilla en ala, mutta voinee ajatella, että pari vuotta sitten kun kulutussuksee oikein pyöri, oli varmaan monilla keikkajärjestäjillä varaa maksaa staroille. Muistan yhdenkin jutun, kun se yksikin iso rap-stara (apua, mikä sen nimi oli? Jay-Z, vai?) raahattiin isolla rahalla maahan. Keikkajärjestäjän nimeä en muista, mutta kys. em. jutusta taidettiin uutisoida aika paljon lehdistössä silloin.
"Ihmettelin Rouva Ratikalle samaa, joka sanoi, että maailman tilanne on niin huono ja muusikoiden rahapula on niin paha, että nyt pienen Suomenkin roposet kelpaavat. ;-)"
En usko asian johtuvan tuosta.- no,,
Ratikkakuski kirjoitti:
"En usko asian johtuvan tuosta."
Minusta se oli vitsi.Anteeksi ja en suinkaan halua loukata sinua, mutta mainitsemasi Rouva Ratikan ja sinun välistä huumoria en minä voi ennalta tuntea. Ymmärtänet sen?
Että jos pidettäis keskustelupalsta keskustelupalstana, jooko? Ainakin näin mun kaltainen (tavis) keskustelupalstakirjoittaja toivoisi sitä! Asiaanorientoitumista nimittäin...Katotaan nyt tässä, että saako buddy-lovet ja muut mut lopettamaan kirjoittamisen tänne.:( Hyvä yritys kyseisillä oudoilla ainakin on ollut. Pahoittaneet mieleni nyt arviolta ainakin neljäkymmentä kertaa. Oletko muuten buddy-loven kaveri, vaiko taviksempi keskustelupalstakirjoittaja?:)
Surettaa, että keskustelupalstoista tehdään saastaa ( sinuun ja sinun persoonaasi viittaamatta).
Ps. Olis mulla parempaakin tekemistä ja rupeankin kohta tekemään sitä, jollei tällä palstalla voi keskustella mistään muusta, kuin keskustelupalstakirjoittajien persoonista, mikä MUA loppujen lopuksi melko lailla vähän kiinnostaa. V*tuttaa nyt vain. no,, kirjoitti:
Anteeksi ja en suinkaan halua loukata sinua, mutta mainitsemasi Rouva Ratikan ja sinun välistä huumoria en minä voi ennalta tuntea. Ymmärtänet sen?
Että jos pidettäis keskustelupalsta keskustelupalstana, jooko? Ainakin näin mun kaltainen (tavis) keskustelupalstakirjoittaja toivoisi sitä! Asiaanorientoitumista nimittäin...Katotaan nyt tässä, että saako buddy-lovet ja muut mut lopettamaan kirjoittamisen tänne.:( Hyvä yritys kyseisillä oudoilla ainakin on ollut. Pahoittaneet mieleni nyt arviolta ainakin neljäkymmentä kertaa. Oletko muuten buddy-loven kaveri, vaiko taviksempi keskustelupalstakirjoittaja?:)
Surettaa, että keskustelupalstoista tehdään saastaa ( sinuun ja sinun persoonaasi viittaamatta).
Ps. Olis mulla parempaakin tekemistä ja rupeankin kohta tekemään sitä, jollei tällä palstalla voi keskustella mistään muusta, kuin keskustelupalstakirjoittajien persoonista, mikä MUA loppujen lopuksi melko lailla vähän kiinnostaa. V*tuttaa nyt vain.Minustakin palstalle mahtuisi enemmän aloituksia jostain muista asioista kuin palstalaisista. Siksipä minäkin tämän tein.
Noin muuten hymiö jonkun asian perässä tarkoittaa ymmärtääkseni, että se on vitsi. Täällä kun ei voi kuulla äänenpainoja eikä nähdä ilmeitä.- no,,
Ratikkakuski kirjoitti:
Minustakin palstalle mahtuisi enemmän aloituksia jostain muista asioista kuin palstalaisista. Siksipä minäkin tämän tein.
Noin muuten hymiö jonkun asian perässä tarkoittaa ymmärtääkseni, että se on vitsi. Täällä kun ei voi kuulla äänenpainoja eikä nähdä ilmeitä."Minustakin palstalle mahtuisi enemmän aloituksia jostain muista asioista kuin palstalaisista. Siksipä minäkin tämän tein."
Aloituksesi oli ihan hyvä.
"Noin muuten hymiö jonkun asian perässä tarkoittaa ymmärtääkseni, että se on vitsi. Täällä kun ei voi kuulla äänenpainoja eikä nähdä ilmeitä."
Hymiöstä ei voi jokaisessa tapauksessa päätellä.
Lainaan seuraavassa itseäni:
"En usko asian johtuvan tuosta."
Minä sanoin em. kyseisessä kommentissani ainoastaan, että en usko mainitsemasi asian johtuvan mainitsemastasi. Oliko siten & niin ollen niin, että sinä edellä vastauksessasi minulle joko a.) aliarvioit minun älyllistä ymmärrystäni? vaiko b.) halusit vastoin minun toivettani ja tekstistäni ilmennyttä intressiäni vetää keskustelun omaan persoonaasi? Miten?
Ps. Jos otsikon kysymykselläsi "Mitäpä jos aloittaisit?" viittasit minun persoonaani, niin miten tuo sitten asiaan liittyy?
- vänkyrä-nainen
uransa aikana Suomessa piipahtaa, niin se ei oo paljoo. Sattumaa, et tulee kaikki samoihin aikoihin.
- ...
Madonnakin saa varmaan pönkitystä itsetunnolleen kun vaivautuu tällaisiin eksoottisiin pikkumaihin. On kai se jo kiertänyt kaikki ns. tärkeämmät maat? Haluaa varmaan kokea sen että saa yhden pikkuvaltion sekaisin ja antaa Hänen Korkean Ylhäisyytensä koskettaa meitä alamaisia.
Olen ihmetellyt sitä että miten ihminen kykenee elämään normaalia elämää tuollaisena koko maailman kuuluisuutena. Luulis että ihminen sekoaa päästään jollain tavalla. ...joka ois käynyt katsoon tätä livenä Suomessa 80-luvulla?
http://www.tinseltowntrash.com/images/samfox.jpg
Mä olin silloin pikkupoika, mutta vähän vanhempi serkkupoika oli koko kylän kingi, kun se karkas liftaamalla Sammyn keikalle 15-vuotiaana. :)
"Touch me...."
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763