Olettekos näin Facebook aikana törmänneet ilmiöön, että työkollegat, työn kautta asiakkaat yms. pyytelevät kavereiksi?
Tilanne voi olla kiusallinen, jos läheisissä kollegoissa osa on ihan oikeita kavereita ja sitten pyyntöjä alkaa sadella näiltä kaikilta muiltakin. Itse en haluaisi sekoittaa työtä ja vapaa-ajan tekemisiäni (mikä helposti käy ilmi). Työpaikallani olen huomannut, että eräänkin kollegan värikkäitä status päivityksiä päivitellään selän takana oikein urakalla. Monet kollegani ovat liittyneet eräänkin korkeassa asemassa olevan henkilön "kavereiksi" suppealla profiililla (status päivtykset pois, kuvat pois, kommentit pois) ilmeisesti siksi, etteivät joutuisi huonoon valoon. Itse en ole liittynyt ja ikäänkuin olisi pakko liittyä. Varsinkin jos toinen osapuoli on myyjä provikalla ja kaveripyytäjänä on tärkeä asiakas niin pyyntöön on helposti vähän "pakko" suostua.
Ignore tekisi mieli...
Facebook ja työ"kaverit"
6
1126
Vastaukset
- yksityisyyttä
Mä oon naamakirjassa, mutta mua ei löydä kukaan paitsi omat jo hyväksytyt kaverit. on ne työkaveritkin siellä, mutta ei olla juteltu asiasta. töissä ollaan kyllä kavereita, mutta eipä juuri vapaa-ajalla. itte oon vähän nirso uon naamakirjan kanssa, vaikka tykkäänkin. en vaan hyväksy kaikkia kavereiksi. eikä tarvi selitellä kun ei juuri nähdä. Yksityisyysasetuksista voi tehdä myös eri asteisia ryhmiä, joile voi esim näyttää tai olla näyttämättä kuvia jne. ja mua ei toisiaan haulla löydä, vaikka oonkin siellä.
- ...naama pysyy kotona
Yksi syy lisää olla aloittamatta mokoman humpuukin käyttöä.
- fb:n käyttö
Meidän firmassa FB:ssä ovat vaan tavikset. Pomot kamuineen ja muut änkyrät eivät pyydä kaveriksi, eikä heitä pyydetä. Ehkä he lymyävät verkossa väärillä henkilöllisyyksillä ;-)
- roikkuvat
Facebookissa työaikana.
Pomo - aikuinen ihminen
Vältätte kiusalliset tilanteet unohtamalla koko facebookin. Tapailkaa mieluisia ystäviänne kasvotusten eli livenä. Face-höpö-bookiin ei ole pakko liittyä.
- Työkaveriksi
Työkaverithan voi vaihtaa, jos niistä ei pidä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760