Heippa hei!
Elikkäs koitan nyt laihduttaa tässä taas vaihteeksi.
Syön aamupalaksi 1-2 palaa ruisleipää jonka päällä on levitettä,salaattia,kurkkua ja toisessa viipale kinkkua ja toisessa juustoa.Lisäksi pyrin syömään jonkun hedelmän ja juomaan appelsiinimehua tai kaakaota mukillisen.
Päivällä syön koulussa mitä on milloinkin tarjolla ja salaattia myös paljon ja ruoka-annoksia olen pienentänyt ja 1-2 palaa leipää ja vettä.Välipalaksi joku hedelmä.
Lounaaksi syön kotona jotain mitä on tarjolla ja illalla syön jugurttia tai ruisleipää viipaleen ja hedelmän.
Vettä juon myös paljon päivän aikana ja herkuista olen luopunut!:D
Noniin viikossa liikun joka päivä tunnin kävelylenkki reipasta kävelya ja puoli tuntia kuntopyöräilyä.
Paino tällä hetkellä 79kg ja pituus 163cm
Toivoisin että voisitte korjailla ja kertoa mitä pitäisi tehdä toisin ja auttaako tämä laihdutuksessa?
Kiitos ja kumarrus :D
Neuvoja haluaisin!
4
391
Vastaukset
- memmo
hyvältähän tuo kuulostaa,tietenkin riippuen paljon ja minkälaatusta ruokaa syöt kotona.
Leipää voi myös halutessaan vähentää vaikka vähän ja vaihtaa vaikka proteiinipitoisempaan,tonnikala-raejuustoseos tai rahkaa ja marjoja - sujuu kyllä =)
Vaihda kaakao ja mehu, teehen ja veteen. Jogurtit vähä rasvasiin (tai vaikka mehukeittoon, vähärasvasissa jogurteissa on usein aika paljon sokeria). Ja kun vielä lisäät pikkasen liikuntaa ni kesäks saat jo hyvän määrän painoo pois =)
- pielessä..
Kirjoituksestasi päätellen olet 15-18 vuotias kasvava nuori joten liian vähäisellä ruoalla oleminen on oman haudan kaivuuta.
Muista että 1dl tuoremehua on samanverran kaloreita kuin sokerilimussa. Eli noin 45kcal/dl. Kannattaa yrittää korvata mehu vaikka vedellä tai vissyllä.
Tosiaan muista proteiini! Lihaa, kalaa, kananmunaa, raejuustoa, kalkkunaa etc paljon!
Muista myös kuidut! ruisleipää, puuroa aamulla ja illalla.
Ja nyt kun olet sekoittanut lounaan ja päivällisen niin jos luet netistä lautasmalli ohjeita niin muista että kouluruoka = lounas ja klo 17 maissa kotona syötävä ruoka on päivällinen.
Sinun tulisi pudottaa noin 10kg joten matkaa on. Muista että mikään ei tapahdu hetkessä. Ota yhteys koulusi terveydenhoitajaan ja voitte tehdä yhdessä sinulle vaikka ruokapäiväkirjan ja tavoitteet. Tsemppiä! - Mammmutti
Ai liikuntaa lisää ton tunnin lenkin ja kuntopyöräilyn lisäksi kävelen joka päivä suunnilleen 5km koulumatkoja.
Joo sekotan lounaan ja päivällisen:D
Mutta siis koulussa menee silleen että syön salaattia lautasellisen kun on salaattilautaset erikseen,1/4 osa perunaa,pastaa tai riisiä ja toinen 1/4 osa lihaa,kalaa tai kanaa.
Ja kotona sitten illalla esim lautasellisen keittoa ja jotain muuta esim perunaa ja lihaa mutta vähän niitäkin kun nyt olen saanut pienennettyä noita annoskokoja.
Ja olen vaihtanut tuotteita vähä rasvaisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760