Huono itsetunto

yhdistettynä

mieheni tekstiviesti suhteeseen, joka ei mieheni selityksen mukaan ole muuta kuin kaveruutta. Aikoinaan tapasimme netin välityksellä ja suhteemme on ollut hieno, ainoa asia joka kummittelee mielessäni on tämä "toinen nainen" jonka hän samoin on tavannut netissä.

En anna asian häiritä normaalielämää, työnnän asian pois mielestäni mutta silti se vaikuttaa itsetuntooni joka on hyvin huono. Huono itsetunto johtunee siitä että minua on aina vähätelty ja fyysisesti en ole tyytyväinen itseeni; pienet rinnat, en ole tarpeeksi kaunis tai viehättävä, en ole sitä enkä tätä, ja tuntuu että kaikilla toisilla naisilla on parempi kroppa ja mieheni haikailee jotain hotimpaa.

Nämä tunteenmyllerrykset ovat oman pääni sisällä, olen kyllä valitellut miehelleni ulkoisten avujeni puutetta. Miehelleni hänen mukaansa riitän ja olen ihana ihminen mutta mitä minä voisin tehdä huonolle itsetunnolleni?? Hankkia silikonit ja treenata kropan?

Olen harkinnut jossai psykiatrilla käyntiä mutta mitä se auttaa, ei puhuessa kroppa muutu miksikään. Ja olenhan jo tutustunut plastiikkakirurgian sivuihin..

2

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

tekstiviestisuhde vaivaa sinua, miksi yrität kestää sitä? Et kai vaatisi itsekkään miestäsi kestämään mitään tekstarisuhdetta toisen miehen kanssa jos se häntä vaivaisi.

Toinen vaihtoehto on että pyydät saada nähtäväksi nämä lähetetyt tekstarit, tehdä homma avoimeksi. Ei mitään ongelmaa jos kysessä on pelkkä kaveruussuhde.

Kannattaa kyllä keskittyä myös parantamaan sitä huonoa itsetuntoa, mieluummin jollakin muulla tavalla kuin ulkoisella korjauksella, koska se ei tule koskaan riittämään, aina riittää parantamista jostakin kohtaa. Kehu itseäsi päivittäin jostakin hyvin tehdystä työstä, ja tee asioita joista sinulle tulee hyvä olo. Näillä vinkeillä pääset ainakin alkuun :) ...

• samaa vikaa

eikä tee asialle mitään. Tilanne on vähän että joko siedät, tai eroat. Ei tajua miten loukkaavaa tuollainen on. Mun mies käyttää ainakin mun huonoa itsetuntoa hyväksi, ja uskottelee ettei ole mitään syytä epäillä tai huolestua. Ihmistä, jolla on huono itsetunto on äärettömän helppo manipuloida, koska lopulta et ole varma itsekään olitko oikeassa ja hän saa sinut uskomaan, että sinä nimenomaan kuvittelet ja harhailet, ja että kaikki vika on sinussa. Tämän hän tekee vain saadaksesi sinut uskomaan, että olet mielenvikainen ja sinut pitäisi saada hoitoon. Kaikenaikaa tuo peli jatkuu ja hän ei vain ole kykenevä jättämään ja odottaa, kunnes sinä tajuat häipyä. Sitten hän nauttii sielunsa kyllyydestä sitä myötätuntoa, minkä osakseen saa kun sinä olit niin kamala, että hänet hylkäsit vaikka hän sisimmässään ei mitään niin kovasti toivo.

Sinun tilanteesi voi tietysti olla ihan muuta ja vain kaveruutta. Mutta silti miehen pitää ottaa sinun tunteesi huomioon ja lopettaa tuo suhde tai sitten sinun pitää lähteä kävelemään ja etsiä joku jolla ei ole näitä muita "suhteita". Kaveruus on kaveruutta, mutta kyllä minä haluan olla myös mieheni kavereiden kaveri, eli ainakin tietää millaisia ihmisiä hän pitää kavereinaan ja toisekseen, jos en jotain naikkosta hyväksyisi, olettaisin hänen ottavan sen huomioon. Mutta jos näin ei käy, niin luultavasti kyseessä on jotain muutakin kuin pelkkä ystävyys. Näin meillä, ja olen tässä alkanut katsella omaa asuntoa ja uutta työpaikkaa, jotta pääsen tuosta manipuloivasta itserakkaasta yksilöstä eroon. Parempi olla yksin, jos ei pysty asiaa sulattamaan eikä tästä kompromissia saa aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5592
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      67
      2621
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1742
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1713
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1458
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1119
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe