eiks kukaan osaa auttaa?!

cranberry

mulla on tää tulehtunu lävistys ja muutama keskustelu taakseppäin kyselinki apuu mut kukaan ei osannu kertoo mitää? oon yrittäny ettii netistä mut siel ei oo paljookaa tulehtuneest lävistyksest, tai kyl siel jotai vaik tuntomerkkei on mut ei esim ihmisten omii kertomuksii et mite ne on hoitanu jos on saanu tulehuksen lähtee? saaks sitä omalla hoidol ylipäätää pois.. mul on nyt kolmas päivä tää tulehus päällä, turvotus on huulen ulkopuolelt lävistyksen ympärilt alentunu paljo(ku siin oli selvä "pallo" siin lävistysreiän ympäril), mut huuli muuten on aika turvonnu. ja nyt aamul hieman painaessa ulkopuolelt tuli mätää mut ei nii paljo ku ekana päivänä. mut se mikä enite huolettaa on et sisäpuolelt huuli on turvonnu aika paljo, siin tuntuu semmone kovempi pallo lävistysreiän ympärillä ja alhaalla ja se on suurentunu.
oon nyt pessy tota n. 3 kertaa päivässä, välillä desinfioinu ja tietty purskutellu desii suus, eilen pääsin apteekkiin ja ostin tota keittosuolaliuosta ku mones sivul puhutaa siit ja sillä sit 15min liuottelin illal mut mont kertaa päiväs voin käyttää sitä ja auttaakse oikeest? ja sit oon käyttäny bacibact jauhetta ku sen pitäs olla juuriki märkiviin haavoihin antibioottine jauhe mut emt.
voisko joku nyt auttaa? et eiks tätä millää saa ite hoidettuu pois, et pitääks mun mennä lääkäriin nyt välttämät? ja jos saa hoidettuu ni mite te ootte hoitanu

9

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

se lääkäriin/lävistäjälle meno ei tunnu mielyttävältä niin ota pois se lävistys! =))

• cranberry

mäpäs oon lukenu et just nii ei sais tehä.

• tyt.
        cranberry kirjoitti:

mäpäs oon lukenu et just nii ei sais tehä.

Jaa että ei sais mennä lääkärille/lävistäjälle..?;P

Nojoo, tosiaan sitä korua ei kannata ottaa pois ennen kun se tulehdus on parantunu. Mut käyppä tosiaan siellä lävistäjän luona näyttämässä, osaa neuvoa tarkemmin siitä lävistyksen hoidosta. Ja jos ei tulehdus ala lähteä, niin sitte lääkärille vaan.

• just se

kokeile antibiotte
      Kannattais varmaan soittaa sinne lävistämöön js kysäistä?

• cranberry

kiitos vaan kaikille vastanneille mut mä etinkin tässä nyt ihmistä joka kertoo omakohtasesti et mite on saanu tulehuksen lähtee ja onks se ylipäätää mahollist tai odotettavaa.. mä käytän nyt suolavesiliuosta (apteekista) ja puhistelen ahkerasti, purskuttelen desii jne. ja huomasin et lävistys on ikäänku revenny tuolta sisäpuolelta, on tosi kipee :S ulkoopäi tulehusta ei hirveest ees huomaa, punotus on laskenu mutta koko huuli on muute turvoksissa. et en tiiä. ku lävistäjälle on hirvee matka täält.

• ...

Siis onko kyseessä tuore lävistys? Jos se todella on tulehtunut niin joudut hakemaan lekurilta antibioottikuurin. Jatkuva läträäminen vahvojen desinfiointiaineiden kanssa tuskin on hyväksi eikä kannata venata liian kauan sen lekurin kanssa ettei tilanne pahene.

Huulilävistys voi olla paranemisvaiheessa todella kipeä ja turvonnut, kellertävä "mätä" saattaa olla pelkkää kudosnestettä. Netin kautta on melko mahdotonta lähteä kommentoimaan, onko tilanne ns. normaali ja itse hoidettavissa vai tarvitaanko ammattiapua.

• cranberry
        ... kirjoitti:

Siis onko kyseessä tuore lävistys? Jos se todella on tulehtunut niin joudut hakemaan lekurilta antibioottikuurin. Jatkuva läträäminen vahvojen desinfiointiaineiden kanssa tuskin on hyväksi eikä kannata venata liian kauan sen lekurin kanssa ettei tilanne pahene.

Huulilävistys voi olla paranemisvaiheessa todella kipeä ja turvonnut, kellertävä "mätä" saattaa olla pelkkää kudosnestettä. Netin kautta on melko mahdotonta lähteä kommentoimaan, onko tilanne ns. normaali ja itse hoidettavissa vai tarvitaanko ammattiapua.

mä kirjoitin jo alempana tuntomerkkejä ja jos lukis tään joku joka on ollu itte tulehtuneen lävärin kans ni osais kyl auttaa. ei oo ihan tuore vaan reilu pari kk vanha, kyllä tyhmempikin myös tunnistaa normaalin ärtymyksen ja tulehtuneen lävistyksen ja mädän ja kudosnesteen eron. se on menny parempaan päin koko ajan joten kai mä sit oon hoitanu sitä hyvin, kiitos vaan tyhjästä. oliskohan muit keskustelupaikkoja kun tääl ei tunnu saavan apua sillo ku sitä pyytää. :/

• ngt

Mulla tulehtui aikanaan kulmalävistys mutta hoitui kyllä kun jaksoin putsailla,ei desinfiointiainetta ollenkaan (lävistäjältä kysyin) vaan ihan sillä "suolaliuoksella" ja sitten huuhtelin muutaman kerran päivässä ihan pelkällä vedelläkin.Mutta kannattaa soittaa lävistyksen tehneelle,etkö saanut kirjallisia hoito ym -ohjeita lävistäjältä mukaan?

• ngt

Jos se on uusi lävistys niin se ei muutes välttis ole mätää mitä siitä vuotaa vaan kudosnestettä,se on ihan ok kuulemma.(Itsellä tuli huulesta aika reilusti sitä)Äläkä ainakaan yhtään räplää sitä lävistystä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe