kun ei jaksa kiinnostaa

evvk.

Miten te muut olette saaneet motivaation kipinän syttymään, kun työtehtävät eivät kiinnosta?

Itselläni on usein aluksi pää intoa täynnä projektien alkaessa, mutta sitten heti alkumetreillä kiinnostus tyssää kun luen projektidokkarit ja jotain pitäisi ryhtyä tekemään. Pitäisiköhän kokonaan vaihtaa alaa vai auttaisiko jokin muu keino? Olen tässä IT-alalla.

5

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä veli

Itse vaihdoin alaa. Nykyisin olen duunari ja tienaankin paremmin kuin IT-hommissa. Töitä tosin joutuu tekemään, mutta on huomattavasti mielekkäämpää tekemistä.

• elämästä innostunut

Mille alalle hakeuduit? Minua kiinnostaisi kovasti vaihtaa alaa, kun nykyiset it-työt ei innosta yhtään.

• toinen duunari
        elämästä innostunut kirjoitti:

Mille alalle hakeuduit? Minua kiinnostaisi kovasti vaihtaa alaa, kun nykyiset it-työt ei innosta yhtään.

Kannattaa valita joku ihan toinen ala, millä ei ole mitään tekemistä nykyisen hommasi kanssa. Jos olet IT-hommissa, niin esim. varastohommat tai vaikka kuljetusala voisi olla hyvä vaihtoehto. Siis ihan jotain muuta. Palkka luultavasti tippuu jonkinverran, jos olit hyväpalkkaisissa hommissa, mutta eipähän pala loppuun. Toki riippuu ihmisestä, mutta itse 15v tietokonealan hommia tehneenä koen juuri varasto- ja kuljetushommat oikein mukavaksi.

Vapaa-ajalla jää sitten aikaa puuhata mm. tietsikalla ja harrastaa muutakin. Elämänlaatuni on ainakin parantunut huomattavasti, vaikken olekaan ns. unelmatyössä. Työstä saa rahaa elämiseen ja muun ajan teen mitä haluan.

• hulluttelijat
        toinen duunari kirjoitti:

Kannattaa valita joku ihan toinen ala, millä ei ole mitään tekemistä nykyisen hommasi kanssa. Jos olet IT-hommissa, niin esim. varastohommat tai vaikka kuljetusala voisi olla hyvä vaihtoehto. Siis ihan jotain muuta. Palkka luultavasti tippuu jonkinverran, jos olit hyväpalkkaisissa hommissa, mutta eipähän pala loppuun. Toki riippuu ihmisestä, mutta itse 15v tietokonealan hommia tehneenä koen juuri varasto- ja kuljetushommat oikein mukavaksi.

Vapaa-ajalla jää sitten aikaa puuhata mm. tietsikalla ja harrastaa muutakin. Elämänlaatuni on ainakin parantunut huomattavasti, vaikken olekaan ns. unelmatyössä. Työstä saa rahaa elämiseen ja muun ajan teen mitä haluan.

Kyllä tuo kuulostaa juuri, siltä mitä haen. Eli totaalista elämän muutosta. Ilman ainaisia projekteja projektien perään. Itse mielin jättää tietokoneen kokonaan pois elämästäni, lukuunottamatta laskujen maksamista yms asioiden hoitoa.

• evvk.
        hulluttelijat kirjoitti:

Kyllä tuo kuulostaa juuri, siltä mitä haen. Eli totaalista elämän muutosta. Ilman ainaisia projekteja projektien perään. Itse mielin jättää tietokoneen kokonaan pois elämästäni, lukuunottamatta laskujen maksamista yms asioiden hoitoa.

Kieltämättä alan vaihto on käynyt mielessä, mutten tiedä mikä sopisi omalle "päälle". Tietotekniikasta en kyllä luopuisi kokonaan, sillä mielenkiintoa kyllä riittää sitä kohtaan. Välillä on hyvä tuulettuakin ja ottaa vaikka pari erää jotain peliä.

Omistan rekkakortin ja minullakin on kokemusta varastoalalta, mutta se palkkaus. Varastoduunipäivien jälkeen ei kyrsinyt yhtä pahasti kuin nyt. Fyysinen kuntokin taisi olla parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe