Ainoana naisena

miesvaltaisessa

Miten te muut naiset kestätte ainoana naisena miesvaltaiseea paikassa? Olen luonteeltani aika hiljainen isossa porukassa. Esimerkiksi kahvitunnit ovat joskus piinaa, kun en keksi mitään järkevää sanottavaa, mutta kahviltakaan ei kehtaa jäädä pois. Onko muilla samoja kokemuksia, joskus tuntuu, että parempi kun en tulisi yhteiselle kahvitunnille ollenkaan. Miesten jutut ei tunnu kiinnostavilta tai ne ovat sellaisia johon ei ole omaa mielipidettä.
No ongelmansa kullakin, muuten työ ok.

10

1316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen...

Miesten seura on ehdottomasti parasta ja jutut hauskoja. Itse en tule toimeen naisten kanssa :)

• olin ainoana miehenä

naisvaltaisessa työssä. Siis matkatoimisto. Jouduin joka maanantai kuuntelemaan nuorten naisten miesseikkailuja ihan tapahtumakohtaisesti. Toisin kuin kuin miehet kehuvat jostain panosta niin nämä kertoivat yksityskohdat jopa aktin etenemisestä ja loppuhuipennuksesta. Pitkin viikkoa jouduin sitten kuuntelemaan kun nämä keskenään riitelevät naiset haukkuivat toisiaan minulle. Siin oli tiukka paikka olla neutraali.

• N28+

Oon kanssa ollut ainoana naisena miesvaltaisella alalla...ja niiiin KAIPAAN sitä ilmapiiriä!

Mun mielestä joitain naisia ei pitäisi päästää työelämään ollenkaan. Näillä joillain naisilla tuntuisi ainoa päämäärä olevan työilmapiirin myrkyttäminen.

Kyrääminen, kateus, ilkeys, lapselliset leikit hiljaisine, mutta varmasti näkyvine mielenosoituksineen, kykenemättömyys empatiaan ja rehellisyyteen. Reiluus on vieras käsite, ilmeiset persoonallisuuden sairaudet.

Mä arvostan miehiä todella paljon. Ihan oikeasti. Mulla on ollut niin hyvä olla niiden kanssa työskennellessä. Olen ollut osa porukkaa ja musta on pidetty huolta. Mun huolia ollaan kuunneltu ja mulle on avauduttu. On jäänyt kestäviä aitoja ystävyyssuhteita miesvaltaselta alalta.

Tutki hieman itseäsi ihmisenä. Ota miehetkin ihmisinä. Huomaat ettei "NIISSÄ" ole mitään pelättävää. Ne voi olla parhaat työkaverit mitä sulla on ikinä ollut.

• N28+

Ihan pakko oli lisätä vielä yksi asia minkä just hoksasin. Mulla ei ole kovinkaan paljoa naispuolisia ystäviä, mutta ne mitä on, on sitten laadultaan priimaa.

Olen viimeisen puolen vuoden aikana yllättäin ystävystynyt erään naispuolisen kollegan kanssa niin että voidaan puhua tuntikin puhelimessa jos ei olla töissä jostain syystä nähty ja päästy lounaalle pälpättämään.

Yllättäin, tämä nainen on insinööri ja myös "varttunut" miesporukassa.

• Ämmä äijien keskellä

Niitten miesten kanssa oppii kyllä tuleen hyvin juttuun, ja on helpompaa. Paremmin pärjäät kun et väkisin rupee teennäisesti puhuun jotain puhumisen ilosta. Itse olen kohta 2v ollut miesten kolleegana ja lähes kaikki asiakkaatkin on miehiä, hyvin menee. Paitsi, älä ala niiden äidiksi/vaimoksi eli tekeen niille kuuluvia siivous/roskiksen tyhjennysjuttuja, tehkööt itse. Mutta älä ala nalkuttajaksikaan, jos eivät tee, kettuile jotenkin muuten. Jotkut miehet ei kestä muutoksia (esim tavaroiden siirtoja ja järjestelyjä) kovinkaan hyvin. ja nää siivottomat ei kestä kattoo kun joku puuhailee ja järjestelee. Niille tulee vissiin niiden vaimot mieleen, ja ne luulee että kohta niitäkin ruvetaan pompottaan niin kuin kotona.

Miesten puhuessa mopojutuista tms metsästyksestä en osallistu ellei kiinnosta. jos kiinnostaa, saatan kysyä tosi tyhmiäkin. Yleensä puhutaan työjutuista, asiakkaista, telkkarista, ruuista tms. Nyt vasta muutamien illanistujaisten jälkeen myös muiden lähitoimipisteiden miesten joukosta on löytynyt ns. kavereita/hengenheimolaisia, joiden kanssa ollaan enemmän tekemisissä. Osa miehistä vierastaa aika paljon, eikä oo tottunut siihen että naisten kanssa voi olla vain kavereita. Ne mä oon vaan jättänyt tavallaan rauhaan, ja koitan jutella niitä näitä, jos jostain syystä ollaan enemmän tekemisissä.

Kaiken kaikkiaan koitan olla oma itteni. Ehkä kaksi kertaa enemmän pitää miettiä mitä voi puhua omasta parisuhteestaan, tai tavoistaan. Kaksimielisyyksiä ja metaanipäästöjä on ilmassa onkun verran, mutta saatan antaa aivan samalla mitalla takaisin. Kaiken kaikkiaan miehet juoruaa tavallaan jopa enemmän kuin naiset, mutta ne tekee sen jollain tapaa vittumaisemmin, ja sillai että sen tajuaa viikonpäästä että se taisikin sanoa pahalla.

Kahvilla kannattaa käydä, ja ihan omana itsenäsi. Älä eristäydy, äläkkä tee suotta numeroa tai tekosyytä naiseudestasi, niin pääset kyllä porukoihin. Suhtaudu asioihin ensisijaisesti ammatillisesti, äläkkä sukupuolellisesti. Voi kyllä käydä niin että äijiinnyt, jutuiltasi ja tavoiltasi. sen huomaat jos menet täys akkaporukkaan, eikä se ryhmänä toimikkaan niinkuin olet tottunut toimimaan.

• Alkup.

Tässä oli paljon tuttua, näin olen yrittänytkin toimia, mutta väliin vaan ottaa päästä, kun heittää jonkun jutun keskusteluun, niin saattaa tulla täysi hiljaisuus sen jälkeen, kiusallista, tulee tunne, että mitäs sä sekaannut miesten keskusteluun. Eipä kai kannata paljoa miettiä, menee vaan päivä kerrallaan eteenpäin.

• ämmä..
        Alkup. kirjoitti:

Tässä oli paljon tuttua, näin olen yrittänytkin toimia, mutta väliin vaan ottaa päästä, kun heittää jonkun jutun keskusteluun, niin saattaa tulla täysi hiljaisuus sen jälkeen, kiusallista, tulee tunne, että mitäs sä sekaannut miesten keskusteluun. Eipä kai kannata paljoa miettiä, menee vaan päivä kerrallaan eteenpäin.

niin, se täytyy vielä itsekkin sanoa että kyllä vituttaa välillä, kun miehillä on esim niin erilainen siivouskäsitys. Nyt ei ole kyse imuroinneista tai pölyjen pyyhinnästä, vaan yhteisten työpöytien siivosta, roskien roskikseen laitosta tai tavaran ja kuorman purusta. tällaisia asioita ne ei todellakaan huomaa, eikä se todellakaan ole vika vaan ihan aito ominaisuus, jolle ne ei oma-alotteisesti voi mitään.. toki miehiä on monenlaisia, mutta etenkin nämä joukkueurheilua harrastavat saattaa taantua alfauroksen tasolle eli jos paikan kingi on laiska, ei nää tiimipelaajatkaan tee sen enempää yhteisten asioiden eteen.
        Toki paljon riippuu myös ihan vaan henkilökemioista. Ja paljon on asioita joita miehet murehtii esim kotijuttuja, mutta niitä ei kerrota, etenkäään naisille. Mutta nää murehtimiset voi näkyä sitten ihan minkälaisena käytöksenä vaan.. Välillä vituttaa tosi paljon, mutta ehkä naisten kanssa vituttas enemmän.

• Bantam

Jotenkutenhan siellä kestää,on kun jäitä polttelis. Miehet on tosi tylsiä,naiset on yleensä vaan typeriä ja vittumaisia. Mulla on töissä sellasiakin päiviä jolloin en puhu kenenkään kanssa yhtään mitään, tai no ihan välttämättömät jutut ehkä;huomenta ja moi.
      Lähimpänä työskentelevä ukko ei edes huomaisi,vaikka seisoisin päälläni tai ketkuisin korsetissa.Vuoden verran olen ollut ja koko aikana en ole kuullut yhtään kaksimielistä tai hauskaa juttua,joita kuulemma naisvaltaisilla aloilla viljellään,kateeksi käy. Ilmeisesti ulkonäkönikin on kärsinyt jonkinlaisen inflaation,kun ei mitään ehdotuksiakaan ole ilmaantunut,taitaa olla ihan Tiivi-Taaveja koko poppoo.Enkä mä viitsi enää kahvitauoillakaan alkaa hehkuttamaan mitä kaikkia ihQja porakoneita oon uusimmassa Bilteman kataloogissa nähnyt.

• Harppu5

Vuosi ilman ehdotuksia naisihmiselle...No joo tai sit vuosikymmen. Nyt sun kannattaa mahdollisimman pian vaihtaa työpaikkaa ettei käy vanhanaikasesti eli niin kuin mulle,et hiukset lähti heti,silmälasit jouduin hakkimaan toisella viikolla ja rinnatkin katos pikkuhiljaa.

• Konstikasta mutta

Itse havaitsin hyväksi metodiksi sen, että hakeudun kyllä kahvihuoneeseen, mutta esiinnyn ikään kuin pääasia olisi kahvi, eikä kahviseura. Varustaudun aina päivän sanomalehdellä, jota toisaalta selailen puolihuolimattomasta, mutta jonka uutisista voin heittää jonkin keskustelun avauksen, jos siltä tuntuu. Jos siihen ei tartuta, katson vain äijäjengiä kuin halpaa makkaraa ja jatkan kahvinjuontia ikäänkuin minua ei mikään muu taukohetkessä kiinnostaisikaan kuin oma kahvi ja lehdenlukutuokio.
      Ajattele, että seurasi on miehille jotakin arvokasta, jonka he saavat kokea, se sijaan että kerjäät epätoivoisesti huomiota. Kun olet aikasi hiljaa läsnä, kohta seuraasi hakeudutaan. Äijät aina testaa ja helpot saaliit heitetään koirille, sillä äijät ovat laumoissa lähinnä luolamiehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe