Gynekomastia (rinnat miehellä)

Mies1985

Mitä naiset siitä ajattelee,täällä?

Ensinnäkin pitää erottaa läskistä johtuva turpoaminen mikä ulottuu mikä myös rintaan ennen pitkää ja aito 'gyne' joka johtuu rauhasten laajenemisesta.

Itselläni on tuo ongelma ollut jostain teini-ikäisestä asti tosin pitkään tiedostamatta. Yhdessä vaiheessa hain leikkaukseen ja naispuolinen plastiikkakirurgi suositteli sen sijaan psykiatria,puhuen vaivan kosmeettisuudesta. Vaikka kosmeettisten vaivojen takiahan plastiikkakirurgia on olemassa.

No,pikku hiljaa kiinnostukseni leikkaukseen on laantunut ja olen jossakin määrin alkanut hyväksymään tilani,vaikka edelleenkin paidat tulee valittua aika tarkkaan. Menee pitkään ennen kuin kehtaa näyttäytyä ihan miten tahansa pukeutuneena, vaikka mikään erityisen näkyvä ei tila ole.
Mutta naisten ei tarvitse hävetä rintaansa niin ehkä miestenkään ei pitäisi. Kyse ei kuitenkaan ole mistään huonokuntoisuudesta tai yleisestä vartalon vetelyydestä.

Palaute joskus harvoin on ollut joko neutraalia tai sitten ilkkuvaa. Ilkkujat ovat olleet suojaikärajan alittavia teinityttöjä.

23

2278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 1985

en missään nimessä halua loukata... mutta en mielellään haluaisi miestä jolla on tissit. Se ei vain tunnu hetero naisesta kovin kiihottavalta.
      Sori jos tämä loukkaa mutta pyysit mielipiteitä.
      Tärkeintä on luonne mutta .. ehkä olen ahdasmielinen tai jotain mutta en oikein itse pidä.

• sanoa..

että eipä kuulosta mitenkään kiihottavalle..
      Kannattaisi varmaan leikata jos meinaa naisseuraa saada tai jos sinulla jo on vaimo jota ei haittaa eikä sinuakaan, niin miksi leikata..
      Tää oli mun mielipide, mutta tuskin itsekkään innostuisit naisesta jolla olisi miehen rintavarustus karvoineen kaikkineen tai pahimmillaan molemmat sukuelimet..

• Mies1985

En tarvitse mielistelyä,vain mielipiteitä.

Mutta mielestäsi vertauksesi ehkä ontuu hieman koska karvat saa pois,ja gynekomastia on vaivana melko yleinen ja hermafrodiitteja ei montaa maailman mahdu,ovatko varsinaisesti naisia ollenkaan. Molemmilla sukupuolilla on rintarauhaset,naisilla vain paljon kehittyneemmät.

• mutta..
        Mies1985 kirjoitti:

En tarvitse mielistelyä,vain mielipiteitä.

Mutta mielestäsi vertauksesi ehkä ontuu hieman koska karvat saa pois,ja gynekomastia on vaivana melko yleinen ja hermafrodiitteja ei montaa maailman mahdu,ovatko varsinaisesti naisia ollenkaan. Molemmilla sukupuolilla on rintarauhaset,naisilla vain paljon kehittyneemmät.

Huvittele naiselle miehekäs leveä rinta..

• Mies1985
        mutta.. kirjoitti:

Huvittele naiselle miehekäs leveä rinta..

Nyt ilmeisesti puhutaan luustosta ja lihaksista. Kyllähän gynen omaavan miehen rinta voi olla ja onkin edelleen yhtä lihaksikas ja leveä kuin kenellä tahansa muulla,ainoastaan enemmän rauhaskudosta päällä.

Ja monia miehiähän ei kiinnosta hirveästi onko nainen suht lauta vai muhkea rinnaltaan.

Pointtini on kai se että se että miehellä on aavistuksen verran tissiä muutoin maskuliinisen ylävartalon päällä on lievempi asia kuin se täysin hypoteettinen ja ?mielikuvituksellinen? skenaario josta sinä puhut,niin kuin ehkä joku naispuolinen hormonibodari kisakaudella.

• ?..
        Mies1985 kirjoitti:

Nyt ilmeisesti puhutaan luustosta ja lihaksista. Kyllähän gynen omaavan miehen rinta voi olla ja onkin edelleen yhtä lihaksikas ja leveä kuin kenellä tahansa muulla,ainoastaan enemmän rauhaskudosta päällä.

Ja monia miehiähän ei kiinnosta hirveästi onko nainen suht lauta vai muhkea rinnaltaan.

Pointtini on kai se että se että miehellä on aavistuksen verran tissiä muutoin maskuliinisen ylävartalon päällä on lievempi asia kuin se täysin hypoteettinen ja ?mielikuvituksellinen? skenaario josta sinä puhut,niin kuin ehkä joku naispuolinen hormonibodari kisakaudella.

"Ja monia miehiähän ei kiinnosta hirveästi onko nainen suht lauta vai muhkea rinnaltaan."

Niitä on varmaan yhtä paljon kuin naisia, jotka ei välitä siitä onko miehellä tisut vai ei.

Tai ehkä tuossa sinun vertauksessasi osuvampaa olisi aivan lauta, tai toinen rinta poistettuna. Sellaisiakin naisia on paljon. Varmaan enemmän kuin rinnat omaavia miehiä.

• Mies1985
        ?.. kirjoitti:

"Ja monia miehiähän ei kiinnosta hirveästi onko nainen suht lauta vai muhkea rinnaltaan."

Niitä on varmaan yhtä paljon kuin naisia, jotka ei välitä siitä onko miehellä tisut vai ei.

Tai ehkä tuossa sinun vertauksessasi osuvampaa olisi aivan lauta, tai toinen rinta poistettuna. Sellaisiakin naisia on paljon. Varmaan enemmän kuin rinnat omaavia miehiä.

Olen kuullut että useimmilla murrosikäisillä pojilla olisi lyhyt gynevaihe. Tämän sivun mukaan aikuisistä miehistä 15%. http://www.wrongdiagnosis.com/g/gynecomastia/prevalence.htm

Ja jos rinta poistetaan niin kyse on kai syövästä. Se nyt ei niin hirveän yleistä liene,ja sen lisäksi vissiinkin hyvin merkittävä niistä naisista jo vaihdevuosi-ikäisiä ja pariutuneita. Se nyt ei ehkä ollut ihan se väkiryhmä mikä minulla oli kysyessä mielessä,vaikka naisia ovatkin.

Jos käyt jollain miehille suunnatuilla erotiikkasivustoilla niin löydät paljon pikkurintaisten naisten kuvia,ja tunnetusti monet miehet tykkäävät pienirintaisesta naisesta. En tiedä onko löytynyt vielä yhtään naista joka suosisi pientä penistä. Noin vertauksena. Miehet näyttäytyvät vaatimattomampina tai moniruokaisempina.

• nainen 1985
        Mies1985 kirjoitti:

Olen kuullut että useimmilla murrosikäisillä pojilla olisi lyhyt gynevaihe. Tämän sivun mukaan aikuisistä miehistä 15%. http://www.wrongdiagnosis.com/g/gynecomastia/prevalence.htm

Ja jos rinta poistetaan niin kyse on kai syövästä. Se nyt ei niin hirveän yleistä liene,ja sen lisäksi vissiinkin hyvin merkittävä niistä naisista jo vaihdevuosi-ikäisiä ja pariutuneita. Se nyt ei ehkä ollut ihan se väkiryhmä mikä minulla oli kysyessä mielessä,vaikka naisia ovatkin.

Jos käyt jollain miehille suunnatuilla erotiikkasivustoilla niin löydät paljon pikkurintaisten naisten kuvia,ja tunnetusti monet miehet tykkäävät pienirintaisesta naisesta. En tiedä onko löytynyt vielä yhtään naista joka suosisi pientä penistä. Noin vertauksena. Miehet näyttäytyvät vaatimattomampina tai moniruokaisempina.

Ethän vain ole käyttänyt mitän hormoni valmisteita kasvattaaksesi lihasmassaa isommaksi? se saattaa aiheuttaa tuollaista.

• Mies1985
        nainen 1985 kirjoitti:

Ethän vain ole käyttänyt mitän hormoni valmisteita kasvattaaksesi lihasmassaa isommaksi? se saattaa aiheuttaa tuollaista.

Kilpirauhasarvoni olivat sekaisin niihin aikoihin kun tila kehittyi.

• suatsav

Ei minua haittaisi. Näkemieni kuvien perusteella tällaiset rinnat kuitenkin ovat yleensä melko pienet (vaikka mies itse pitäisikin niitä isoina)ja eroavat ihan selvästi muodoltaan hoikankin naisen rinnoista.

• Mies1985

Kylmässä esim.ei välttämättä pysty erottamaan normaalista.

• .....
        Mies1985 kirjoitti:

Kylmässä esim.ei välttämättä pysty erottamaan normaalista.

No eihän tuo sitten mikään ongelma ole.

• ....
        ..... kirjoitti:

No eihän tuo sitten mikään ongelma ole.

ihan oikein kun se plastiikkakirurgi suositteli mielummin psykiatria. Luin kyllä jostain, että naisille tehdään erilaisia palastiikkakirurgisia leikkauksia paljon heppoisemmin. En sitten tiedä, ei siis ainakaan minua vaivaisi.

• Mies1985
        .... kirjoitti:

ihan oikein kun se plastiikkakirurgi suositteli mielummin psykiatria. Luin kyllä jostain, että naisille tehdään erilaisia palastiikkakirurgisia leikkauksia paljon heppoisemmin. En sitten tiedä, ei siis ainakaan minua vaivaisi.

Kerran kun yksi tyttö näki kuvani missä olin t-paidassa,semmoinen sivuprofiili,niin näki kai jotain pientä nöpötystä siinä sitten ja sitten seurasi ankara herjaaminen siitä että käytänkö rintaliivejä jne. ja muu kauhistelu.

Että kai sen kuitenkin jonkun verran huomaa,vaikka lämpötila ym.vaikuttaa joskus positiivisesti asiaan. Ei yleensä.

• vittuili sinulle
        Mies1985 kirjoitti:

Kerran kun yksi tyttö näki kuvani missä olin t-paidassa,semmoinen sivuprofiili,niin näki kai jotain pientä nöpötystä siinä sitten ja sitten seurasi ankara herjaaminen siitä että käytänkö rintaliivejä jne. ja muu kauhistelu.

Että kai sen kuitenkin jonkun verran huomaa,vaikka lämpötila ym.vaikuttaa joskus positiivisesti asiaan. Ei yleensä.

Tommosesta kannata ittelleen ongelmaa kehittää, hyväne aika.

Kuulee naisetkin jatkuvasti omasta ulkonäöstään vaikka mitä kommentointia, tai ainakin nuoret naiset. mitähän kaikkea minunkin olisi pitänyt operoida paremmaksi..ei muista, ei välitä.

• että haittaisi

Ei tosin ole tullut vastaan sellaista tilannetta.

Yleisesti ottaen, jos miehen kanssa sellaiseen tilanteeseen ajaudun, jossa rintoja katsellaan puolin jos toisin, on siinä miehessä jo paljon muutakin hyvää. Muuten ei siinä tilanteessa oltaisi. Tietysti voi törmätä uimarannallakin, mutta leikitään ettei voisi.

Kaikilla on vartalossaan ns. epätäydellisyyksiä ja pienet sellaset voi ohittaa helposti. Tietysti vaikuttaa myös kuinka suuri tämä kosmeettinen haitta on eli kuinka silmiin pistävä. Tärkeintä on kuitenkin se miten rintansa kantaa :D eli siis se, miten ihmiseltä löytyy itseluottamusta vikoineen kaikkineen. Kun on tyytyväinen itseensä, eikä pelkää olla sellainen kuin on, niin ei se toisen olomuoto muidenkaan mielestä tunnu kummalliselta.

Useimmiten se oma epätäydellisyys näyttää itsestä moninkertaiselta kuin mitä muista.

Jos asia itseä vaivaa, niin miksi sitten ei leikkaukseen. Miksi toisaalta muovata itsestään jotain mitä ei oikeasti ole. Vaikka kaikkihan me sitä teemme aina joskus.

• lihominen tai

hormonialtistus. Hygieniatuotteissa on niinsanottuja hormonihäiritsijöitä, jotka aiheuttavat gynekomastiaa. Siitä oli juttua netissä joskus ja lehdissäkin.

Turvallisinta olisi jos käyttäisi vain luonnonöljypohjaisia valmisteita saippuana, ja voiteina. Muun muassa suihkusaippuoissa eli niissä pullossa olevissa litkuissa on näitä hormoninhäiritsijöitä joukossa.

• hösrh
        lihominen tai kirjoitti:

hormonialtistus. Hygieniatuotteissa on niinsanottuja hormonihäiritsijöitä, jotka aiheuttavat gynekomastiaa. Siitä oli juttua netissä joskus ja lehdissäkin.

Turvallisinta olisi jos käyttäisi vain luonnonöljypohjaisia valmisteita saippuana, ja voiteina. Muun muassa suihkusaippuoissa eli niissä pullossa olevissa litkuissa on näitä hormoninhäiritsijöitä joukossa.

Minkänimisiä tuotteita on nämä luonnonöljypohjaiset? Itse käytän pesuaineena tavallista käsisaippuaa ja pesen hiukseni Garnierin shampoolla.

• _N_1981_

Itse kärsin samantapaisesta asiasta, vastakkaisesta vaan. Päätin vuosien epätoivoisten pohdintojen jälkeen korjata asian plastiikkakirurgilla, enkä ole päivääkään katunut.

Oletko harkinnut psykologilla käyntiä? Jos se ei mitään anna, niin ei se otakaan. Älä mieti asiaa liian pitkään yksin (niinkuin minä tein...) vaan jos jaksat ja pystyt, jaa asia jonkun LUOTETTAVAN kanssa, jos epäröit ratkaisun kanssa.

Ehkä kliseistä, mutta niin se vaan on, että itsestään on tykättävä. Elämää on muuten niin kovin vaikea elää. Jos pakit saatuasi ajattelet, että "tää johtuu taatusti näistä rinnantyngistä", niin asiaan täytyy löytää jonkinlainen ratkaisu.
      Vaikka plastiikkakirurgia on monessa tilanteessa asetettu huonoon valoon, niin joka tapauksessa se on tarkoitettu parantamaan ihmisen elämänlaatua. Ei elämä niin vakavaa ole, että uskottavuus menee veitsen leikkauksella pois...ainakaan kenenkään fiksun ja ajattelevaisen ihmisen mielestä.

Jos taas olet omasta mielestäsi ihan kivannäköinen ja ajattelet, että vastakkaisesti ajattelevat pitäköön tunkkinsa, niin mitään ongelmaa ei ole. Jos taas sinua häirii ajatus siitä, että sinulla on miehenä rinnat, niin jotain pitäisi tehdä.

Toivottavasti osasin auttaa tai edes tarjota empatiaa.

• Mies1985

Kiitos vain kannustuksesta. Mikään erityisen päällimmäinen ongelma tämä ei ole,ja olisi kiinnostanut tietää mitä ajattelet itse gynestä miehelle mutta hyvä näinkin.

• _N_1981_
        Mies1985 kirjoitti:

Kiitos vain kannustuksesta. Mikään erityisen päällimmäinen ongelma tämä ei ole,ja olisi kiinnostanut tietää mitä ajattelet itse gynestä miehelle mutta hyvä näinkin.

Jos ongelma ei tunnu merkittävältä, niin en suosittele kenellekään plastiikkakirurgiaa. Maksaa ja toipumiseen menee aina aikaa ja energiaa.

Jos ne "rinnat" eivät oikein edes näy, niin ei mua haittaisi. Eihän niitä ole silloin. Mutta jos selkeää rinnan profiilia on, niin en pitäisi. Toisaalta en ole ollut läheisessä suhteessa miehen kanssa, jolla olisi "rintaa", joten miten sitten tosielämässä suhtautuisin, en tiedä.
        Lähtökohtaisesti rinnat miehellä on aika suuri turn off.

• ällötys!

Oksennan kun kuvittelenkin rintoja seksipartnerilla..
      Jotenkin lespomaista yök, yök..

• Mies-1983

Hei.

Itse kärsin myös gynekomastiasta, ns. "rinnat" puhkesivat kukkaan teini-iässä.
      Nyt reilun kymmenen vuoden aikana ne ovat suurentunent jonkun verran.
      Olen aina ollut hoikka, kaukana ylipainoisesta, tosin nyt vuoden sisällä on painoni noussut, mutta edelleenkin olen painoindeksin mukaan normaalipainossa.

Omalla kohdallani asiaan vaikuttaa myös se, että rintakehässäni henkitorven kohdalla on synnynnäinen ns. "kuoppa" joka korostaa tätä näkymää.

Olen kokenut, että sosiaalista elämää tämä asia kyllä haittaa.
      Vaikkakin se suurimmalta osin perustuu omaan käsitykseeni itsestäni- ja voimakkaaseen häpeän tunteeseen.

Pelkässä T-paidassa tai vastaavassa en kehtaa muiden ihmisten seurassa olla, aina on huppari tai muu päällysvaate päällä.
      Nautin kesästä, mutta hellekeleilläkin on farkkutakki tai muut ohut ripustus peittämässä rintakehääni, mitä ihmiset sitten aina ihmettelevät ymmärrettävästi: "Että eikös sinulla tule kuuma tuossa takissa?".
      Yleiset uimarannat eivät tule kysymykseenkään.

Asia vaivaa siinä määrin itseäni ja tekee epävarmaksi, että sitä välttää ottamasta kontaktia vastakkaisen sukupuoleen, koska lähtökohtaisesti olettaa että tämän asian vuoksi tulisi lopulta torjutuksi.
      Entistä avovaimoani ei tämä asia haitannut, mutta meitä on moneen junaan ja jotenkin uskon, että enemmistö vastakkaisesta sukupuolesta kokee tälläisen hyvin negatiivisena tekijänä, vaikka ihmisenä ja muilta osin ulkonäön puolesta miellyttäisikin toista osapuolta.

Olen päätynyt ratkaisuun, että menen leikkaukseen Viroon, kunhan saan tarvittavan rahasumman kasaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe