Vilkaisin tuossa juuri yhden naisen profiilia jolle muutamia viikkoja tai kuukausia sitten laitoin viestiä, siis silloin kun oli profiilinsa laatinut ja oli kuvaton. Teksti oli hyvää ja mukavaa luettavaa, laitoin siis kehaisun kun mielestäni hyvää kannattaa kehua, vastausta ei koskaan tullut niin unohdin koko asian, etsii varmaan muunlaista miestä sitten.
Nyt kun katsoin tuon nimimerkin oli laittanut kuvansa mutta hävittänyt upean tekstinsä. Ei tulisi mieleenkään laittaa viestiä, vaikka on ihan ok näöltään ei kiinnosta pätkääkään kun hukkuu samaan massaan muiden kanssa. Kuvattomana oli siis mielenkiintoinen kun vaikutti osaavan kirjoittaa ja tuntui olevan ajatuksiakin, kuvallisena ilman hyvää tekstiään ei kiinnosta pätkääkään ja kuvallisena sen tekstin kanssa voisi kiinnostaakin muttei ehkä aivan paljon kuin ilman kuvaa.
Mitä te naiset oikein haluatte ja mitä viestitte profiileillanne, miksi piilotatte parhaan puolen itsestänne ja tyrkytätte vain sitä kuvaanne, luuletteko että vain se ulkokuori kiinnostaa ja samaako haette miehestä, pelkkää mykkää ulkokuorta?
Naisen logiikasta
22
1615
Vastaukset
- ne hakevat
vaikka muuta väittävät.
He etsivät siis komeata ja urheilullista yms. miestä.
Et saanut vastausta koska kehuit vääriä asioita ja olit todennäköisesti hänen mielestään liiaksi tavallinen tauno hänen makuunsa joka arvostaa liiaksi sisäistä kauneutta.
Ajatteli varmaan että saa "parempaa" seuraa kun laittaa kuvansa esille kuin tekstinsä.
Ihan peruspintahoro, älä hänestä välitä.- kysäisen
taitaapi olla. En välitä, oikeastaan tuon avauksenkin laitoin kun kuvassa naisella oli jos nyt ei vihainen niin vähän sinnepäin -ilme, ei näyttänyt kovin hymyilyttävän. Olisi voinu kannaakin vastata edes jotain, ikäänkuin säilyttänyt yhteyden, nyt en viitsi enää ainakaan aloitetta tehdä ja kyseenalaista sekin viitsinkö vastata jos neitokainen sattuisi yhteyttä ottamaan. "Parempaahan" nuo taitaa lähes kaikki naiset olla tuolla hamuamassa tai sitten vaan kohottavat itsetuntoaan vieraskirjalla, mene ja tiedä mutta harvassa ovat sellaiset jotka oikeasti kiinnostavat pintavilkaisulla.
- vasta-alkaja
...näissä profiilien laatimisessa, mutta itse en halunnut ainakaan kirjoittaa pitkää liirumlaarumia tähän tyyliin: "20v huumorintajuinen, mukava nainen etsii huumorintajuista, ystävällistä, rehellistä ja yllätyksellistä ( 10 muuta kliseistä adjektiivia) miestä vierelleen."
Tämäntyyppisiä ilmoituksia näkee jatkuvasti, ja ne vasta massaan hukkuvatkin.
Totta kai suurin osa ihmisistä hakee tuollaista kumppania, mutta tuon tyyppiset ilmoitukset ovat niin tavanomaisia.
Omassa ilmoituksessani on kuva, mutta ei kovinkaan paljoa tekstiä. Lyhyesti ja ytimekkäästi lähinnä, huumorilla maustettuna. Lisää voi kysyä, jos profiili kiinnostaa.
Itse kiinnitän ilmoituksissa huomiota tietysti kuvaan (kuvattomiin en mielelläni edes vastaa), mutta tietysti myös tekstiin. En niinkään siihen, kuinka paljon sitä on, vaan oikeinkirjoitukseen ja mitä puolia ihminen profiilissaan on korostanut.- etsit jotain
miestä jota kaikki muutkin etsivät eikä sinussa itsessäsi ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa mutta jos muna värähtää kuvan myötä niin ota yhteyttä.
Voi olla että jääpi viesti täältä lähtemättä... - huomiota
etsit jotain kirjoitti:
miestä jota kaikki muutkin etsivät eikä sinussa itsessäsi ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa mutta jos muna värähtää kuvan myötä niin ota yhteyttä.
Voi olla että jääpi viesti täältä lähtemättä...oikeinkirjoitukseen(!) ja kuvaan. Hohhoijakkaa.
Voi ihminen sentään. - vasta-alkaja
huomiota kirjoitti:
oikeinkirjoitukseen(!) ja kuvaan. Hohhoijakkaa.
Voi ihminen sentään.koska sellaisen ihmisen kanssa, joka kirjoittaa selkeästi, on paljon mukavempi keskustella virtuaalisesti. Ja siitähän tällaiset nettitreffipalstoilla alkaneet jutut lähtevät liikkeelle.
Ja kuva on tietysti tärkeä. Kukaan tuskin haluaa suhdetta sellaisen kanssa, joka ei ollenkaan miellytä omaa silmää :) - aikuinen nainen
vasta-alkaja kirjoitti:
koska sellaisen ihmisen kanssa, joka kirjoittaa selkeästi, on paljon mukavempi keskustella virtuaalisesti. Ja siitähän tällaiset nettitreffipalstoilla alkaneet jutut lähtevät liikkeelle.
Ja kuva on tietysti tärkeä. Kukaan tuskin haluaa suhdetta sellaisen kanssa, joka ei ollenkaan miellytä omaa silmää :)Minä en pistä kovin paljon painoa kuville koska ei niistä kuitenkaan voi nähdä sitä ihmisen persoonaa. Minulla ei ainakaan ole mitään pakkomiellettä tietyn näköisistä ihmisistä vaan koko ihminen vaikuttaa. Sain kerran kuvan joka ei "miellyttänyt" silmää mutta miehen ajatusmaailma ja teksit miellytti. Joten halusin tavata hänet ja kyllä minua odotti ihan eri näköinen mies kuin se kuvan mies. Hänessäkin ratkaisi sitten kokonaisuus ja meillä oli kivaa yhdessä sen aikaa kun se suhde kesti. Meitä ei kuitenkaan ollut tarkoitettu toisillemme.
- been there...
aikuinen nainen kirjoitti:
Minä en pistä kovin paljon painoa kuville koska ei niistä kuitenkaan voi nähdä sitä ihmisen persoonaa. Minulla ei ainakaan ole mitään pakkomiellettä tietyn näköisistä ihmisistä vaan koko ihminen vaikuttaa. Sain kerran kuvan joka ei "miellyttänyt" silmää mutta miehen ajatusmaailma ja teksit miellytti. Joten halusin tavata hänet ja kyllä minua odotti ihan eri näköinen mies kuin se kuvan mies. Hänessäkin ratkaisi sitten kokonaisuus ja meillä oli kivaa yhdessä sen aikaa kun se suhde kesti. Meitä ei kuitenkaan ollut tarkoitettu toisillemme.
olin itse joskus samanlainen "pintaliitäjä", joka kiinnostui vaan kuvallisille. tulin kumminkin siihen tulokseen että vaikka pinta on kaunis, jopa täydellinen niin ei mikään muu sitten ollutkaan. käytös ja ajatusmaailma voi pilata kaiken, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen ja timmissä kunnossa.
- taasen kerran...
joku vuosi sitten kirjoitelin miehen kanssa ja meillä ei kummallakaan ollut kuvaa. vaihdoimme numeroita ja puhuimme puhelimessa muutaman kerran ennen kuin tavattiin livenä. ja ihan sokkonna tavattiin ekan kerran. miehen ulkonäkö kaikkea muuta kuin mitä mun ns " ihannemies " oli...mutta kun muuten synkkas...se oli menoa se ja vieläkin olemme yhdessä.
- .xcx.-eyopet4
Jos haluaa löytää kumppanin netin kautta, voisi kuvitella, että silloin haluaisi nähdä vähän vaivaa ja laatia profiilinsa ajatuksen kanssa.
Yleisesti voisi tosiaan todeta senkin, että niitä etsittäviä adjektiiveja ei tosiaan kannattaisi listata ajattelematta. Yksi ihminen kun ei voi olla kaikkea mahdollista, mikä tuntuu joillekin olevan vaikeaa ymmärtää. Kannattaisi siis miettiä, mikä oikeasti on todella tärkeää.
- aikuinen nainen
Mikä lienee sitä naisen logiikkaa mutta minun logiikkani on hyvin erilainen kuin mitä täällä monella tuntuu esiintyvän. Mulla on kuvaton profiili ja teksti täyttä asiaa/totta. Selkeästi olen kertonut itsestäni ja toiveistani. Yhtään asiatonta viestiä en ole saanut. Kuvattomien profiilien kanssa on vaihdettu viestejä ja myös tavattu. Valitettavasti mitään pysyvää ei ole vielä syntynyt. Minulle on tärkeintä ihminen itse; se kokonaisuus joka muodostuu ihmisestä. Ja tärkeintä se, mitä siellä pään sisällä on. En etsi trimmattua, komean ulkokuoren omistavaa miestä sillä en ole sellainen itsekään.
- kasa1973
kyllä jokaisella se oma logiikka on. Ei ole erikseen naisen tai miehen logiikkaa.Pyrin välttämään yleistämistä tyyliin naisten mielestä ja miesten mielestä..
- toi kuulostaa
kyllä miesten logiikalta
- mitähän
saisi olla, sullekin. Yhtenä päivänä saa valituksia, kun ei ole kuvaa, vaikka on naseva teksti. Sitten laittaa kuvan, tulee sanaa, että ei sytytä. Olen kysynyt tätä aiemminkin, että luuleeko joku tosiaankin, että se kuva siinä profiilissa on kaikki ja kokonaan se persoona, eli, hänestä ei saisi esimerkiksi jotain toisenlaista kuvaa, jos vaan otettaisiin. Voisko sen muistaa, että kuvassa jonka näkee, on vain se hetki, yksi ainoa sulkijan vangitsema hetki niine ilmeine mitä sillä hetkellä on.
Entäpä tuo miltä ihminen näyttää kuvassa, onko vähän tuikeannäköinen vai hymyileekö koko naamallaan. Ihan oikeasti, jos itse otat puhelimesi kameralla kuvan,niin voiko siitä kovin laadukas tulla, voiko ilme olla jotenkin rakastunut tai rakastettava, jos yksinkertaisesti sillä hetkellä ei koe sellaisia tunteita.
Mä muuntelen mieleni mukaan sitä esittelytekstiä. Joskus se on runsassanainen, ilmeikäs, välillä kirjoitan pari sanaa, joskus jonkun runon. Ihan miltä tuntuu. Ei kai mun sanallinen lahjakkuuteni tai lahjattomuuteni siitä muutu miksikään, vaikka en mitään kaunokirjallista helmeä esittelyyni laatisikaan.
Koittakaa hyvät ihmiset päättää mitä teille saisi olla.- Mustamarja
Sinustako siis aloittajan viestissä ei oltu selkeästi ilmaistu, mitä hän haluaa? Ehdottaisin lukemaan sen uudestaan.
- antaa kuvaa
todellakin ihmisestä itsestään ja antaa persoonallisen kuvan.
Täytyyhän ihmisellä jotain sanottavaa olla ja itsestään kerrottavaa ilman ylitsepursuavaa itsekehua.
"Mä muuntelen mieleni mukaan sitä esittelytekstiä. Joskus se on runsassanainen, ilmeikäs, välillä kirjoitan pari sanaa, joskus jonkun runon. Ihan miltä tuntuu. Ei kai mun sanallinen lahjakkuuteni tai lahjattomuuteni siitä muutu miksikään, vaikka en mitään kaunokirjallista helmeä esittelyyni laatisikaan."
Ei mutta mistä helvetistä sinut niiden muiden profiilien seurasta äkkää?
Naiset eivät näytä tajuavan vielä että miehet ovat ne jotka ottavat yleensä sitä yhteyttä ja jos naisella ei ole siellä mitään muuta kuin perseen ympärys ja paino ja kuva niin se houkuttelee kaikki häntäheikit vain paikalle.
Tietysti jos etsii sellaista seuraa niin hyvä mutta jos etsii jotain vakavampaa niin kertokaa itsestänne niin hyvin kuin pystytte tiivistäen siihen profiiliin.
Rasittaa nämä "ottakaa yhteyttä jos kiinnostus heräsi" profiilit joissa on ehkä kuva tai ilman kuvaa pari hassua lausetta ja hymiöitä. Joo, ei herännyt kiinnostus.
Vai onko se niin että jos naiset eivät pukeutumalla osaa päteä ja tehdä vaikutusta miehiin niin he eivät toisenlaista "vaikutusta" osaa tehdä? - kysäisen
..toiset pojat aika hyvin kommentoi mutta laitanpa vielä minäkin eli se teksti on juuri tärkeä, sillä erotutaan harmaasta massasta. Aina löytyy kauniimpi kuvallinen mutta niitä kirjallisia helmiä on harvassa ja vaikkei sinun lahjakkuutesi minnekään katoa en minä voi sitä tietää olevan olemassa jos ei siitä ole mitään merkkejä profiilissa.
Itse kun olen aika puhelias ja avoin ihminen haluaisin löytää jonkun vähän samantyyppisen, jos esittelyteksti on yksisanainen antaa se väistämättä kuvan hieman sulkeutuneesta ihmisestä eikä siinä silloin auta vaikka olisi minkalainen liuta harrastuksia ja matkakohteita lueteltuna listamuodossa. Ei siinä mitään jos on hiljainen hyvällä tavalla mutta jos on hiljainen ja sulkeutunut eikä halua mitään itsestään paljastaa tuntuu se vähän liian vaikealta solmulta minun avattavaksi kun en ajatustenlukija ole kuitenkaan.
Minä suunnillen tiedän mitä mulle saisi olla, vaikea on vaan löytää kun massapostaamalla en ala hakemaan, olisi turhan kova homma kun kahta samanlaista viestiä en halua laittaa ja jos kaikki mittoihin sopivat valitsisin silti jäisi aika liuta naisia joille kirjoittaa, siksi juuri se teksti on se joka erottelee jyvät akanoista.
- Kuvaton ja kuvallinen
Ehkäpä nainen josta kerrot on ottanut oppia kokemuksistaan. Itselläni oli aluksi kuvaton profiili. Kun lisäsin siihen kuvan, saamani huomion määrä lisääntyi eksponentiaalisesti. Olen keski-ikäinen ja varsin tavanomaisen näköinen nainen, mutta kuva oli hymyilevä ja teki varmaan ystävällisen vaikutelman. Tekstiä olen vaihdellut silloin tällöin, sen muutoksilla ei ole ollut ollenkaan yhtä dramaattisia vaikutuksia. Tosin tekstini ovat varmaan olleet aina aika samantyylisiä: kirjoitan pikemminkin paljon kuin vähän ja pyrin siihen, että mahdollisella vastaajalla olisi profiilissani tarttumakohtia, aiheita joista voi aloittaa keskustelun.
Itseäni kiinnostaa miesten profiileissa eniten vapaamuotoinen teksti, se kertoo mielestäni eniten ihmisestä itsestään. Kuvaton profiili on mielestäni yhtä kiinnostava tai ainakin melkein yhtä kiinnostava kuin sellainen jossa on miellyttävä kuva, mutta jos kuva ei lainkaan vastaa omia toiveitani mahdollisen kumppanini ulkonäöstä, en osaa kiinnostua vaikka teksti olisi hyväkin. Toisinpäin tämä ei toimi, eli maailman komein kuvakaan ei saa kiinnostumaan jos teksti ei vaikuta.- puhtaimmillaan...
"Kuvaton profiili on mielestäni yhtä kiinnostava tai ainakin melkein yhtä kiinnostava kuin sellainen jossa on miellyttävä kuva, mutta jos kuva ei lainkaan vastaa omia toiveitani mahdollisen kumppanini ulkonäöstä, en osaa kiinnostua vaikka teksti olisi hyväkin. Toisinpäin tämä ei toimi, eli maailman komein kuvakaan ei saa kiinnostumaan jos teksti ei vaikuta."
Mitäköhän sinä yritit sanoa tässä kun toteat "Toisinpäin tämä ei toimi"?! - Edellinen
puhtaimmillaan... kirjoitti:
"Kuvaton profiili on mielestäni yhtä kiinnostava tai ainakin melkein yhtä kiinnostava kuin sellainen jossa on miellyttävä kuva, mutta jos kuva ei lainkaan vastaa omia toiveitani mahdollisen kumppanini ulkonäöstä, en osaa kiinnostua vaikka teksti olisi hyväkin. Toisinpäin tämä ei toimi, eli maailman komein kuvakaan ei saa kiinnostumaan jos teksti ei vaikuta."
Mitäköhän sinä yritit sanoa tässä kun toteat "Toisinpäin tämä ei toimi"?!Et tainnut lukea lausetta loppuun asti. "Maailman komein kuvakaan ei saa kiinnostumaan jos teksti ei vaikuta."
- on erinomainen
Edellinen kirjoitti:
Et tainnut lukea lausetta loppuun asti. "Maailman komein kuvakaan ei saa kiinnostumaan jos teksti ei vaikuta."
mutta oma kirjoitustaitosi ja logiikkasi ei.
Pitäisi sanoa "tämä toimii molemminpäin" eli jos jompikumpi kuva/teksti ei vakuuta niin ei kelpaa sinulle. Eikä niin "ettei se toimi toisinpäin" koska se tarkoittaisi sitä että jos kuva on hyvä niin teksti ei silloin haittaa. - Edellinen
on erinomainen kirjoitti:
mutta oma kirjoitustaitosi ja logiikkasi ei.
Pitäisi sanoa "tämä toimii molemminpäin" eli jos jompikumpi kuva/teksti ei vakuuta niin ei kelpaa sinulle. Eikä niin "ettei se toimi toisinpäin" koska se tarkoittaisi sitä että jos kuva on hyvä niin teksti ei silloin haittaa.Kyse ei siis ollutkaan lukutaidon heikkoudesta, mutta kielellinen päättelysi vaikuttaa hieman horjahtavalta.
Havainnollistetaan siaa esittämällä se yksinkertaisesti. Tarvittavat symbolit ovat seuraavat:
x = kuva miellyttää
y = teksti miellyttää
z = profiili kiinnostaa
Alkuperäinen lauseeni "jos kuva ei lainkaan vastaa omia toiveitani mahdollisen kumppanini ulkonäöstä, en osaa kiinnostua vaikka teksti olisi hyväkin." voidaan kirjoittaa seuraavasti:
Jos ei x, ja y, niin ei z
Jatko taas, "Toisinpäin tämä ei toimi", tarkoittaa, että edellä esitetyn negaatio ei minun kohdallani pidä paikkansa. Negaatio eli väite:
Jos x, ja ei y, niin z
ei siis minusta kyseen ollen ole tosi väite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078