52v ja ei töitä

eikä edes kela rahaa

Ei ole nyt mitään tuloa minulla.
Miten pääsen pois tästä karenssista ?
- VINKIT tervetulleita !!!!

Työvoimatoimiston virkailija ei osannut auttaa.
- Olen 52v mies. Sain karenssin kun posti ei tuonut haastattelukutsua. ( se on siis minun syy sekin ).
- Nyt ei ole töitä.
- Eikä ole koulutusta tarjolla.
- asun pienellä paikkakunnalla, eikä varaa ole muuttaa poiskaan. Eikä varaa ole mennä työvoimakoulutukseen kauemmaskaan.

Olen jumissa.
Miten pääsen pois edes tästä karenssista ?
- se on 5kk loppumaton rangaistus-karenssi.

Näitä kysyy jaska 52v.
- terve suomalainen mies, joka ei löydä töitä eikä koulutusta 2009 helmikuussa.

Pitääkö varkaaksi alkaa ?
- onko niin vähissä keinot hyvinvointi-suomessa 2009 ?

12

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimeentulotukea...

karenssitilanteessa saa, sitä en tiedä, maksaako sossu sitä tässä tapauksessa -20% vähennettynä. Ja jos rahat vähissä kannattaa rohkeasti kysyä ruokajakelupaikoista ym.

• kuuluisaan syöksykierteeseen

josta ei ole paluuta, se on tuhon tornado.
      Anteeksi tälläinen kovan tuntuinen lauselma, kova on hytinä että itse siirryn nopeasti tuohon joukkoon tummaan.
      Sama on ikäkin vielä.
      Mulla on hieno tilanne kun palkkatukipaikasta sain lopputilin, syy oli minun oma, tietenkin, käytökseni aiheutti kuulemma irtisanomisen.
      Tosi syy oli sairastuminen ja minä torvi torvien emätorvi menin sitten työhön ennenkuin koeaika meni umpeen.
      Olin kyllä ihan oikeasti sairas enkä kyseistä työtä voinutkaan tehdä, mutta kun vähän annettu niin.....
      Sinulla on kyllä kovan tuntuinen rangaistus?
      Tekisi mieleni sanoa että muuta meille, sittenhän meitä olisi kaksi, mutta koetetaan jotain järkätä itseksemme.
      Elä pihisti, mene sossuun ja jne.
      Keräile niitä dokkareita jo valmiiksi sosiaaliin, ettei tule niin äkkiä se paperinkeräys eteen.
      Mullakin on jo pankkitili monistettu joulusta saakka.
      Huoliiko ne meitin edes siihen uuteen työpankkiin?? :D

• Sosiaali alaa tunteva

Koska suomalaisia köyhiä syrjitään Suomessa
      ja kun ei töitä, eikä työttömyystukea saa rehellinen suomalainen, niin toimi näin.
      Tässä ohjeet jotka toimii varmasti :

Mene ulkomaille. Hävitä kaikki paperisi.
      Tule Suomeen, ano heti rajalla turvapaikkaoikeutta Suomesta.
      Tee se vaikka englanniksi, huono englanti on hyvä tässä. Ilmoita kotimaaksesi joku sota-alue.

Silloin ei enää rahasta ole pulaa.
      Saat ilmaisen asunnon, kuukausirahaa, kodinperustamisrahaa heti 2000 e käteen.
      Vapaa-aikaa ja ilmaista koulutusta ja palkkatöitä löytyy.
      Yhteiskunta tukee sinua !
      Voit lomailla hyvillä tuloilla Suomessa.
      Ja täysin Ilman tressiä toimeentulosta.

• kyllä verovaroja piisaa

Jos olet alle 18v, niin voit helposti saada lisäksi koko perheesi/ sukusi tänne suomeen elämään verovaroin, kela-lomalle.

Ja kyllä aikuinen "pakolainen" voi myös hakea perheen yhdistämistä.
        Siinä sitten saa koko perheen elatuksen hoidettua verovaroin.
        Helsingistä saat hyvän, uuden asunnon. Jopa vapaa-aikaa varten on määrärahoja. Elätte perheen kanssa kela-lomalla suomessa onnellisina.

Työt ei paina. "Työvoimapulankin" aikaan tulijat lepäili uusissa asunnoissa ja keskuksissa täysylöspidossa.
        Ei siis ole vaaraa joutua hikisiin töihin.

• verovaroin
        kyllä verovaroja piisaa kirjoitti:

Jos olet alle 18v, niin voit helposti saada lisäksi koko perheesi/ sukusi tänne suomeen elämään verovaroin, kela-lomalle.

Ja kyllä aikuinen "pakolainen" voi myös hakea perheen yhdistämistä.
        Siinä sitten saa koko perheen elatuksen hoidettua verovaroin.
        Helsingistä saat hyvän, uuden asunnon. Jopa vapaa-aikaa varten on määrärahoja. Elätte perheen kanssa kela-lomalla suomessa onnellisina.

Työt ei paina. "Työvoimapulankin" aikaan tulijat lepäili uusissa asunnoissa ja keskuksissa täysylöspidossa.
        Ei siis ole vaaraa joutua hikisiin töihin.

Just luin lehdestä, miten nuoret miehet tappaa aikaa Parikkalan uudessa nuorten pakolaiskeskuksessa.
        Siinä olisi nyt sitä nuorta työvoimaa työvoimapulaan !!

- Mutta miksi ne pojat makailee siellä joutilaina ? Miksi niille ei ole töitä ?

- jotain on pahasti pielessä ...

• nyt sossuun vaan rohkeesti

Hain elokuussa metallikurssille. Kun syksyn mittaan ei mitään asiasta kuulunut, otin yhteyttä paikalliseen työkkäriin. Siellä ei asiasta tiedetty mitään.Kunnes sain tiedon karenssista, en ollu menny haastatteluun.
      En tienny mennä kun posti oli hukannu kutsukirjeen.Karenssi!Nostin työkkärissä helvetinmoisen metelin. Jos työkkäri lähetää minulle kirjeen josta riippuu minun toimeentuloni moneksi kuukaudeksi, on se lähetettävä ehdottomasti kirjattuna.Uhkasin(ja olisin näin toiminutkin)näitä idiootteja tutkintapyynnöllä, olisivat saaneet selvittää jollekkin kolmannelle taholle, miksi päättelevät, että omalla toiminnallani olen ansainnut karenssin. Harvinaista kylläkin , karenssi peruttiin.

• ei edes kela rahaa

Minun karenssia ei purettu.
        Tein vastaavasti valituksen ja otin yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin.
        Karenssia ei purettu, vaikka tämä karenssi johtuu itellan jakelusta, postia ei tullut minulle.

Asiasta olen valittanut ja se on edelleen valitusputkessa, on ollut jo lähes vuoden.

Järki ja kohtuus ei toimi näissä asioissa.
        Siksi epäilenkin, että sinun karenssi on peruttu.
        Kertomuksesi on siis satua !!!!????

Yleensä niitä karensseja vain lätkitään, eikä peruta. Tämän olen kuullut usealta muulta karenssin saaneelta.

• Maisa 55 ja työtön

Kuten huomaat, turhaa kävit kouluja, armeijan, teit töitä.
      Kun joudut työttömäksi ja vanhaksi tulet, niin ei sinulla ole mitään arvoa ja oikeutta tai turvaa.
      Suomi on sellaisissa käsissä, että kaverit jätetään. Papitkin hakee tukea mulateille yms tulijolle.

• menossa

Toivo-talkoot on nyt menossa.
        Toivo-talkoissa työn tulosta ei JAETA.
        Eipä tosiaan kansa kestä näitä toivo-talkoita.
        Alkaa rahat loppua ja lahtareille tulee sitten kiire piiloon saunan taa.

Kokoomus-kepu isännät pitää aina halolla nuijjia maanrakoon. Mutta sieltä ne nousee huutelemaan aina uudelleen, kuten kattainen ja linden ja muut pikkukikkareet.

• sinulle:

HAet sairaslomaa masennuksen vuoksi, saat ainakin sairaspäivärahaa ja parin kolmen vuoden sairastelun jälkeen pääsetkin eläkkeelle! Eikä ole pelkoa mistään kyykytystoimista ollessasi sairaslomalla. Näin itse tein ja muutin pois Suomesta eläkkeen saatuani.

• masa 50

Terve mieheen.
      Sama juttu täällä.
      Päättymätön rangaistus-karenssi päällä mullakin. Noita rangaistuksia saa nykyään helposti. Liian helposti.
      Ongelma on sama, siis ettei palkallista työtä ole ollenkaan tarjolla, eikä edes ole sitä työvoimapoliittista koulutusta.
      Ei siis ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä pois karenssista rehellisin keinoin.
      Joten ohjeena sanon, että varasta. Ota osasi kun et muuten mitään saa ! Niin teen minäkin.
      Rehellistä työtä ei enää ole.
      Tällaiset on nämä toivotalkoot.

• kunnioita esivaltaa !!!

Älä nyt ääneen mene tollasta kertomaan.
        Etkös sä tiedä, että jokainen on itse vastuussa siitä ettei Suomessa ole töitä tarjolla.
        Jokaisen pitää itte ottaa vastuu siitä että suomessa ei ole töitä tarjolla.
        Jokainen on omasta palkastaan, elämästään ja toimeentulosta vastussa.

Tyhmät ei saa töitä. Ne on laiskoja,kun ei saa töitä.
        Vika on aina siinä työttömässä reppanassa ja raukassa. Loosereiden oma vika !!!

Vikaa siis ei ole vallassa olijoissa ja rahan omistajissa ja niissä, joilla on valtaa tehdä asioille jotain !
        SIELLÄ SE VIKA EI OLE !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe