yt-neuvottelut:mitä työnantaja tarjonnut?

Joulu meni..

Mielenkiintoista olisi vertailla, millaisiin eri vaihtoehtoihin yt-neuvottelut ovat eri yrityksissä päättyneet ja millaisia "paketteja" työnantaja on tarjonnut. Tähän ketjuun voisimme kerätä kokemuksia eri työpaikoilta:

1. Montako henkeä uhattiin irtisanoa/lomauttaa ennen yt-neuvotteluja ja mihin lukumääriin päädyttiin?

2. Tarjottiinko eläkejärjestelyjä ja millaisilla ehdoilla ( miten paljon työnantaja tuli vastaan eläkkeellee siirtymisessä )?

3. Tarjottiinko korvausta vapaaehtoisesta irtisanomisesta ja minkä suuruista?

4. Tarjottiinko normaalin irtisanomisajanpalkan lisäksi jotakin lisäkorvausta irtisanotuille ja minkä suuruista?

5. Tarjottiinko apua uudelleen kouluttautumiseen tai työllistymiseen ja millaista?

6. Millä toimialalla yritys toimii?

8

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopputili

      Meillä vielä kesken, luultavasti vain minä saan lopputilin, 3 piti saada.


      Ei ole luvattu mitään apuja.

      Pyysin toiseen hommaan, mutta huomasin että minä en voi sitä saada. Olisin kyllä pätevä.

      Minun pitäis silloin aloittaa uutena työntekijänä
      ja koeaika ym tulis kuvioihin. Olen ollut täällä yli 10 vuotta.

      En mä edes tiedä mitä vois pyytää. Olen tässä niin yksin.

      Muut saavat jäädä ei heitä kiinnosta minun juttuni.

      Tämä on niin yllättävää ja uutta ja raskasta.

      • plm....

        ota yhteys liittoon, jos olet liiton jäsen, paikkakunnallasi tai lähistöllä varmaan toimii aluetoimitsija.
        tuo koeaika juttu ei pidä paikkaansa, vaikka siirtyisitkin toiseen tehtävään.


      • onhanse

        meillä sanottiin 5 mä olin niistä yksi olen ollut 10 vuotta töissä ja ammattitaitoa löytyy monelta alalta niin ja 4 kpl lomautettiin toistaiseksi ...mut kannattaa tehdä erimielisyys anomus ....


      • Joten siitä
        onhanse kirjoitti:

        meillä sanottiin 5 mä olin niistä yksi olen ollut 10 vuotta töissä ja ammattitaitoa löytyy monelta alalta niin ja 4 kpl lomautettiin toistaiseksi ...mut kannattaa tehdä erimielisyys anomus ....

        vaan. Oikeesti ole utelias ja ota yhteys: [email protected] - en ole feikki, olen yli 20 v kokemuksen turvin auttaa ihminen menestymään. eikä maksa mitään! Mitä jos kysyt? Mitä jos ET kysy?


    • kovia kokenut

      kävi, koko tehdas alas ajettiin, 140 sai lähteä.
      yritys johto, ei millään tavoin tullut vastaan ajoi vaan omat valmiiksi tehdyt päätökset läpi.
      eipä noita johtoporrasta ole näkynyt sen jälkeen kun päätöksen julkistivat.
      paskat välittävät siitä mitätyöntekijälle käy.
      kunhan oma jakkara säilyy.
      yt- lakikin on tehty pelkästään silmän lumeeksi, jotta omistajat ja johto saavat mielenrauhan.

      • Nimimerkki

        Samanlaisia kokemuksia 10-vuoden takaa, kun silloisen työpaikan ovet suljettiin lopullisesti.


        Paikallinen johtaja totesi, että tehdään tämä sulkeminen oikein ja yhdessä tuumin. Siinä sitten jo ensinmäisen neuvottelun jälkeen voitiin todeta, että johtaja oli niin paljon firmaan päin kallellaan, ettei mistään voitu sopia muutakuin mitä oli pakko sopia. Mitään "bonusta" ei saatu neuvoteltua, ja määräaikaisena sain mustanpekan käteen, ei edes lämmintä kättä tarjottu kiitokseksi viimeinenä työpäivänä. Onneksi edes työtodistus oli hyvä, jotta sitä saattoi esitellä haastatteluissa.


        Sen verran työnantaja tuli kohdallani vastaan, että olisin saanut osallistua työsuhteen päätyttyä tietokoneen käytön perusteet-pikakurssille. Tuli kohteliaasti kieltäydyttyä.


      • siis itse

        tehtävä jotain? toisessa viestissä e-mail osoite...


    • lomalle..

      osa pihalle ja eestiläisiä samaan aikaan tilalle... näin se homma nyky suomes...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe