Asioin tässä jokin aika sitten elämäni ensimmäisen kerran Tullissa. Elämys oli lähinnä huvittava.
Otin vuoronumeron ja istuin odotustilaan. Miesvirkailija avasi luukun ja karjaisi "Mikä sul on?" Sanoin asiani ja pääsin palvelutiskille.
Virkailija heitteli papereita kyllästyneen oloisena ja palveli lähinnä kuulustelutyyliin, vaikka kysymyksessä oli heille normaali päivittäinen asia, lähetyksen tullaus. Asiakkaan kysymyksiin vastatauksena tuli lähinnä pelkkiä hymähdyksiä ja virkailija ei osannut laskea lähetyskulujen osuutta koko hinnasta ilman minun avustustani. Palvelutiskin takana toinen miesvirkailija ärjyi toiselle: "Tiedäks sä mis sä olet töissä?", sama uudestaan "Tiedäks sä mis sä olet töissä?" ja aika suolaista kiroilua väliin.
Työilmapiiri näytti siltä, etten ainakaan itse ole muualla nähnyt surkeampaa. Lieneekö tullilaitoksen johdolla ote hukassa tai muita selkeitä henkilöstöongelmia, mutta se on näillä näkymin viimeisin työpaikka minne menisin hommiin.
Muissa valtion toimipisteissä (verottaja, jopa työkkäri) asiointi on nykyään ihan inhimillistä ja toisinaan jopa miellyttävää.
Menisitkö Tulliin töihin?
Minä en
1
235
Vastaukset
- ....
Tullaksesi tullivirkailijaksi sinulla täytyy olla hieman pehmeä pää.
Tämä näkyy sitten ulospäin tuolla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862