Berliinin elokuvajuhlilla on esitetty Robert Kennerin dokumentti Food, Inc. näyttää elintarviketeollisuuden irtipäässeenä hirviönä. Dokumentti astuu todella isoille varpaille sillä suuryritysten ylivalta koko ruuantuotantojärjestelmässä on nähtävissä ja esim. lihanjalostusteollisuutta hallitsee 4-5 toimijaa.
Food.Inc. piirtää ruman kuvan alasta, joka on tehokkaalla lobbauksella luonut itselleen järjestelmän, jossa kaikki muut kuin itse ala kärsivät. Ydinkysymys on, miten ruokamme tuotetaan ja miksi se salataan.
Yhdysvalloissa olevat ruokaskandaalit ovat tehneet elokuvasta kuuman sillä eihän kukaan halua syöttää lapselleen ruokaa, joka vie hänen terveytensä, tai syödä pilaantunutta lihaa, mutta näin vaan tapahtuu.
Vasta nyt aletaan vähitellen ymmärtää miten hirvittävä hinta joudutaan halvasta keinotekoisesta ja muokatusta ruoasta maksamaan. Kellerin mukaan on päästävä entistä tarkempiin tuoteselosteisiin koska 90% amerikkalaiskuluttajista luulee, ettei geenimanipuloituja tuotteita ole vielä kaupassa, vaikka he jo syövät niitä.
Tämän elokuvan suosio tulee muuttamaan osaltaan maailmaa ja puhtaiden luonnollisten elintarvikkeiden merkitys tulee voimakkaasti kasvamaan. Tämähän on VHH:n piirissä tunnettu jo kauan, mutta kun olen aikaisemmin kirjoittanut teollisuuden häikäilemättömästä voitontavoittelusta terveyden kustannuksella, niin minua on pidetty harhaisena joka näkee vain salaliittoja joka puolella.
Halvan ruoan kova hinta
16
572
Vastaukset
- aina niitä tulee
Subjektiivista huomiohakuisuutta vainoharhaiselta ohjaajalta.
Et ole ainoa niine salaliittoteorioinesi. Kukaan vaan ei ole koskaan pystynyt todistamaan niitä. Yksittäisten ihmisten tai yritysten tekemän virheet eivät ole salaliittoja.- Saksassa
Saksan valtion tiedemiehet tutkivat ruokatuotteita todettiin että siellä tuotetut kelloks murot ovat erittäi epäterveellisä niin sitä ei voinut julkaista koska teollisuus olisi kärsinyt siitä eihän se mitään miten ihmiset voivat kun tuotto on hyvää pörssi nousee.
- l.moore
Pystyttää oma blogi tai sivusto. Koska sinulla on tietoa ja kykyä jakaa sitä, olisi se hedelmällisempää sellaisessa ympäristössä jossa häiriköt eivät suttaisi koko asiaa.
- ja mielestäni
jopa ihan vilpittömästi pyydettykin ennenkin, mutta Mattila pitää noita pyyntöjä yrityksenä saada hänet pois tältä palstalta (vaikka en ymmärrä miten sellainen niin tekisi jos perustaa vaikkapa oman blogin). Lisäksi tietotaito tekniikan osaltakin on häntä mietityttänyt, mutta jos osaa täällä kirjoittaa niin osaa myös blogin perustaa, niin helppoa se on.
- viesteistä kaikki
ja mielestäni kirjoitti:
jopa ihan vilpittömästi pyydettykin ennenkin, mutta Mattila pitää noita pyyntöjä yrityksenä saada hänet pois tältä palstalta (vaikka en ymmärrä miten sellainen niin tekisi jos perustaa vaikkapa oman blogin). Lisäksi tietotaito tekniikan osaltakin on häntä mietityttänyt, mutta jos osaa täällä kirjoittaa niin osaa myös blogin perustaa, niin helppoa se on.
kaikki palstat ja blogit, sillä niin hanakka hän on mainostamaan Heikkilän vhh:ta. Joka kerta kun käyn meidän terveysasemalla ja jonotan labraan, osuu käsiini jokin vanha naistenlehti tai viikkolehti, jossa joku julkisuuden henkilö tai liike-elämän henkilö kertoo "mullistavasta" siirtymisestään ruokavaliolle, jolla jokin hänen kremppansa parani lähes parissa päivässä. Aloin lukea ja odotin milloin tullaan itse asiaan, Heikkilän nimen ja vhh:n mainintaan/mainostamiseen. Tulihan se tottakai! On se vaan niin läpinäkyvää toisen henkilön "tarinan" kautta mainostamista, mutta ei lukija tietenkään saa koskaan tietää, oliko jutussa kaikki totta. Näitä lisää, jesh! Oli siinä mullakin aikaa miettiä lehtijutun hurmahenkisyyttä ja vaikutusta vähätuloiseen lukijaan, ja jäin miettimään, mitenkäs sen valtavan suuren salaattikulhon täyttää työttömäksi jäänyt tai pienellä eläkkeellä elävä ihminen, kun tuloista menee muuhunkin kuin suureen kulholliseen salaattia ja kokoliharuokaan. Sairasta ortoreksiaa. Kyllä sitä voi silti syödä terveellisesti vähemmälläkin määrällä salaattia, varsinkin kun syö vain kohtuudella. Elämässä kun on muutakin kuin ruoka.
tämänkin viestin. Koskahan nuo ylläpidossa hermostuvat kun kaikkia viestejäni vaaditaan poistettavaksi.
Voisiko joku kertoa, mitä palstan sääntöä vastaan tämä viesti rikkoo? Eihän se riitä poistatukseen jos pyytäjä vihaa minua yli kaiken.- K Laine
Enemmistö palstan lukijoista on samaa mieltä, mutta änkyröi piruuttaan.
- ei armoa
Keskustele laihdutuksesta Atkinsin, Motignacin ja South Beach Dietin oppien mukaan.
Tuossa jutussasi ei taaskaan ole mitään tekemistä tämän keskustelupalstan aiheen kanssa. Siksi se menee poistoon. Joku automaattitoiminto voisi poistattaa jokaisen viestisi, sillä silmiin ei ole osunut yhtään sellaista vielä josta olisi ollut hyötyä. ei armoa kirjoitti:
Keskustele laihdutuksesta Atkinsin, Motignacin ja South Beach Dietin oppien mukaan.
Tuossa jutussasi ei taaskaan ole mitään tekemistä tämän keskustelupalstan aiheen kanssa. Siksi se menee poistoon. Joku automaattitoiminto voisi poistattaa jokaisen viestisi, sillä silmiin ei ole osunut yhtään sellaista vielä josta olisi ollut hyötyä.Olen noudattanut samaa linjaa. Kun palstan säännöissä sanotaan että
Keskusteluissa ei saa:
Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
Niin olen tehnyt eilen ja tänään ainakin parikymmentä poistatuspyyntöä viesteistä joissa ei ole muuta asiaa kuin loukkaavia kommentteja tai ne sisältävät herjaavia lauseita muista keskustelijoista. Niitähän täällä on lukuisia joten odotetaan nyt mitä tapahtuu. Olen perustellut asiallisesti pyynnöt ja vedonnut, ettei ole Suomi24 toiminnan kannalta edullista jos palstalla saavat riehua kaiken maailman vittuilijat ja paskanjauhajat.- hah hah hah
kj.mattila kirjoitti:
Olen noudattanut samaa linjaa. Kun palstan säännöissä sanotaan että
Keskusteluissa ei saa:
Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
Niin olen tehnyt eilen ja tänään ainakin parikymmentä poistatuspyyntöä viesteistä joissa ei ole muuta asiaa kuin loukkaavia kommentteja tai ne sisältävät herjaavia lauseita muista keskustelijoista. Niitähän täällä on lukuisia joten odotetaan nyt mitä tapahtuu. Olen perustellut asiallisesti pyynnöt ja vedonnut, ettei ole Suomi24 toiminnan kannalta edullista jos palstalla saavat riehua kaiken maailman vittuilijat ja paskanjauhajat.Ota vaan ylläpitoon yhteys ja pyydä poistamaan häiriköt.
Sinä ole ensimmäisenä siinä jonossa.
Viitsisitkö näyttää edes yhden asiallisen perustelun jonka olet esittänyt. Minä en usko ennen kuin näen, ja sittenkin nipistän itseäni. - Sirkka Perttunen
hah hah hah kirjoitti:
Ota vaan ylläpitoon yhteys ja pyydä poistamaan häiriköt.
Sinä ole ensimmäisenä siinä jonossa.
Viitsisitkö näyttää edes yhden asiallisen perustelun jonka olet esittänyt. Minä en usko ennen kuin näen, ja sittenkin nipistän itseäni.Mikä ihme teitä vaivaa!!!! Mikä on tämä viha Mattilaa vastaan!!Nyt meni suulaskin ihminen hiljaisksi.
- pettynyt ja...
Sirkka Perttunen kirjoitti:
Mikä ihme teitä vaivaa!!!! Mikä on tämä viha Mattilaa vastaan!!Nyt meni suulaskin ihminen hiljaisksi.
syynä pettymiseen on Mattilan isännöinti tällä palstalla. Jo silloin neljä vuotta sitten kun tänne jotain kirjoitin ja kerroin hiilarien rajoittamisestani tyyliin, että kyllä mulla pysyy pari ruisleipäpalaa edelleen ruokavaliossa, entinen Kiril/nykyinen Mattila, jos yleensä viitsi kommentoida leivän syöjälle, ilmoitti tiukkaan sävyyn että kyllä leivässä on paljon hiilareita ja että kuinka ne leivän hiilarit nostavat heti verensokerin pilviin. Vaikkei minulla sitä tapahdu, onhan mun verensokerit pysyneet normaalissa, samoin pitkäsokeri. Silloin jo petyin raskaasti keskusteluihin täällä. Mattila puuttui kaikkeen keskusteluun, jos ruokavaliossa mainittiin leipä tai pasta yms. eikä tietenkään saisi käyttää voileipämargariineja vaan oikeata voita.
Siinä se kiinnostus koko hiilarien rajoittamiseen meni. Tai ei mennyt, noudatan omaa tapaani rajoittaa hiilareita, ja olen jo laihtunut 8 kk:ssa 8 kiloa. Aion laihtua jatkossakin, eikä ole vaaraa minkäänlaiseen sortumiseen, kun saa syödä mitä itse haluaa, minulle sopivasti rajoittaen sekä hiilareita että kaloreita.
Täällä ei onnistu hiilaritietoisuus, jos se ei prikulleen noudattele Heikkilän vhh:ta. Siitä päättelin jo alussa, että Mattila on Heikkilän ja sen mikäseonkaan sen firman piilomainostaja joka kustantaa keittokirjoja. Hyvät jatkot silti jos jaksatte täällä vielä sinnitellä. - olen saanut
pettynyt ja... kirjoitti:
syynä pettymiseen on Mattilan isännöinti tällä palstalla. Jo silloin neljä vuotta sitten kun tänne jotain kirjoitin ja kerroin hiilarien rajoittamisestani tyyliin, että kyllä mulla pysyy pari ruisleipäpalaa edelleen ruokavaliossa, entinen Kiril/nykyinen Mattila, jos yleensä viitsi kommentoida leivän syöjälle, ilmoitti tiukkaan sävyyn että kyllä leivässä on paljon hiilareita ja että kuinka ne leivän hiilarit nostavat heti verensokerin pilviin. Vaikkei minulla sitä tapahdu, onhan mun verensokerit pysyneet normaalissa, samoin pitkäsokeri. Silloin jo petyin raskaasti keskusteluihin täällä. Mattila puuttui kaikkeen keskusteluun, jos ruokavaliossa mainittiin leipä tai pasta yms. eikä tietenkään saisi käyttää voileipämargariineja vaan oikeata voita.
Siinä se kiinnostus koko hiilarien rajoittamiseen meni. Tai ei mennyt, noudatan omaa tapaani rajoittaa hiilareita, ja olen jo laihtunut 8 kk:ssa 8 kiloa. Aion laihtua jatkossakin, eikä ole vaaraa minkäänlaiseen sortumiseen, kun saa syödä mitä itse haluaa, minulle sopivasti rajoittaen sekä hiilareita että kaloreita.
Täällä ei onnistu hiilaritietoisuus, jos se ei prikulleen noudattele Heikkilän vhh:ta. Siitä päättelin jo alussa, että Mattila on Heikkilän ja sen mikäseonkaan sen firman piilomainostaja joka kustantaa keittokirjoja. Hyvät jatkot silti jos jaksatte täällä vielä sinnitellä.Mattilalta hyviä vinkkejä ja on ihan oikein että joku muistuttaa leipien hiilareista sillä palstalle tuleva VHH:sta kiinnostunut voi saada väärän kuvan VHH:sta jos täällä kehutaan liikaa leipää ja puuroa. Tällaistahan täällä näkee päivittäin että suositellaan aamiaiseksi puuroa ja muilla aterioilla leipää. Jos palsta on vähähiilihydraattinen niin on ihan oikein jos Mattila puuttuu ja muistuttaa asiasta. Ei se kuitenkaan tarkoita etteikö leipää saisi syödä ja on turha ottaa nokkiinsa jos Mattila yrittää pitää palstan vähähiilihydraattisena.
- käytä omaa nickiäsi
olen saanut kirjoitti:
Mattilalta hyviä vinkkejä ja on ihan oikein että joku muistuttaa leipien hiilareista sillä palstalle tuleva VHH:sta kiinnostunut voi saada väärän kuvan VHH:sta jos täällä kehutaan liikaa leipää ja puuroa. Tällaistahan täällä näkee päivittäin että suositellaan aamiaiseksi puuroa ja muilla aterioilla leipää. Jos palsta on vähähiilihydraattinen niin on ihan oikein jos Mattila puuttuu ja muistuttaa asiasta. Ei se kuitenkaan tarkoita etteikö leipää saisi syödä ja on turha ottaa nokkiinsa jos Mattila yrittää pitää palstan vähähiilihydraattisena.
Käytä omaa nickiäsi.
Eikö ole aika onnetonta että pitää itse itselleen kirjoittaa tuollaisia tunnustuksia kun sitä ei kukaan muu tee.
- ruohonpätkä
"... puhtaiden luonnollisten elintarvikkeiden merkitys tulee voimakkaasti kasvamaan."
Puhdasta pottua omasta maasta ja luomuviljeltyä ruista, siinä terveyden avaimet.
Tehokarjatalous saa väistyä, mullit niitylle. Mulleja vaan ei sitten kovin paljoa ole, kun maa tarvitaan viljelyyn, jotta saataisi riittävästi ravintoa. Viljelemällä maata saadaan siitä ihmisravintoa 1000-kertainen määrä pinta-alayksikköä kohden kuin laiduntamalla mulleja.
Mullit menköön sellaiselle niitylle jota ei voi viljellä. Syököön ssiellä ruohoa.
Ja luonnonmukaisuuden myötä myös keinotekoiset VHH-dieetit tulevat poistumaan, tai jäävät korkeintaa muutamien friikkien harrasteluksi. - olethan nähnyt jo varmaan...?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770