Perussuomalaisten suosio?

........................

On se kumma, kun puolue ei ole tuon suositumpi. Meinaan puolue muistuttaa kaikkein eniten niitä arvoja mitä suomalaiset ajattelevat. Juntti puolue mikä junttipuolue. Eikö ihmiset äänestäkään omiaan? On se kumma kun omia arvomaailmoja yritetään pilkata mediassa ja kaikkialla. Tässä on joku paradoksi takana.

14

519

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grrgtrhtrghtgh

Olet aliarvioinut rankasti suomalaisia, päätelmäsi suomalaisten keskimääräisestä arvomaailmasta on väärä. Itse en tunne ketään nuorta ihmistä joka ajattelisi lainkaan persussuomalaisten suuntaisesti :)

• ..................

ei se junttius ole nuorista hävinnyt mihinkään.

• fxgbfxbcvgnc
        .................. kirjoitti:

ei se junttius ole nuorista hävinnyt mihinkään.

En tunne kuin akateemisia, sivistyneitä nuoria, joten otokseni on ehkä vääristynyt. En hengaile amisten kanssa.

• pohjimmiltaan
        fxgbfxbcvgnc kirjoitti:

En tunne kuin akateemisia, sivistyneitä nuoria, joten otokseni on ehkä vääristynyt. En hengaile amisten kanssa.

ihan samnalaisia juntteja. Ne vaan piilotta tai se ei näy niin hyvin hienon puvun alta.

• sdgdfgdgh
        pohjimmiltaan kirjoitti:

ihan samnalaisia juntteja. Ne vaan piilotta tai se ei näy niin hyvin hienon puvun alta.

Aitoja ihmisiä me ollaan farkuissamme ja verkkareissamme. Akateemisuus on mieleen, ei ulkoiseen olemukseen, liittyvä asia. Kaverini eivät piilottele minulta arvomaailmojaan.

• wanha teini

Itse olen 19-vuotias naiseläjä ja kuulun perussuomalaisiin, ja suurin osa tuttavistani ajattelee myöskin kyseisen puolueen arvomaailman mukaisesti. Harmi, että ala-asteella aloitettu vihreä propaganda on mennyt kuitenkin joidenkin nuorten päihin.

• Ihmiset on keskimäärin niin hölmöjä, että he äänestävät tasan sitä kenen pärtsä on eniten otsikoissa ilman, että heillä on mitään käsitystä siitä millainen tämän henkilön poliittinen vakaumus on.

Kai sen nyt huomaa kun meillä on joku toimittaja pääministerinä, missi oli kulttuuriministerinä ja eduskunnassa on istunu nyrkkeilijästä lähtien porukkaa. Kertoo siis laadusta ja niistä äänestäjistä kaiken.

Ja koska näillä suurimmilla puolueilla on eniten rahaa käytettävänään niin heillä on myös näkyvin vaalikampania joka taas johtaa siihen että kaikki tanelit äänestää sitä kenen naama on niissä tv mainoksissa ollut eniten esillä.

Sitten kun mietitään vähän pidemmälle demokratiaa kokonaisuutena, niin olenko mä ainoa ihminen joka pitää sitä vähän "outona", että ihminen kenen koulutus on tasan peruskoulu ja työskentelee jossain ruokakaupassa ja jolla ei ole minkäänlaista hajua miten politiikka toimii on oikeutettu "päättämään" maan asioita.
      Ei sillä, että yhdellä äänellä olisi mitään väliä vaikka niin aina väitetään, mutta silti tuntuu oudolta että ihminen kenellä ei ole mitään hajua miten politiikka toimii on oikeutettu sekaantumaan siihen ketä maata johtaa.

Toisekseen sellainen positiivinen muutos tähän hallintamuotoon olisi se, että ministereiden paikoille pääsis vain sitä asiaa opiskelleeet ihmiset eikä tavalliset talipäät.

:)

• bgffgnnhgfhg

...erinomaisia poliittisia mielipiteitä beefcakelta! :) (Toinen oli se naisten sivarijuttu.)

Et ole ainoa jonka mielestä on typerää, että kuka tahansa idiootti voi mennä äänestämään jotain hassua mediapersoonaa. Juuri tämän vuoksi vaalikampajnoissa melkeinpä kannattaa pyrkiä provosointiin, herätetäänpähän ainakin huomiota. Harva kai äänestää puolueen, ei ihmisen mukaan? Itse äänestän aina puoluetta, ihmisen puolueen sisältä valitsen vaalikoneella. Ihmisten tulisi tajuta että äänestäessään persoonaa he äänestävät kaikkia muitakin saman puolueen ehdokkaita.

Eli jonkinlainen esikoe pitäisi mielestäni suorittaa joka mittaisi äänestäjän kypsyyttä ja tietämystä politiikasta ennen kuin pääsisi sinne äänestyskoppiin.

Pyripä beefcake itse politiikkaan, ihan hyviä ehdotuksia sulla ainakin on.

• Mastodontti26

mitä kuraa sä suollatkaan!

Voiko typerämpää, elitistisempää ja ylenkatsovampaa kommenttia ollakaan! Ei ehkä voi olla. Sun mielestä amikset(=ei opeteta valtiotiedettä, voi paska) ja vain peruskoulun käyneet jampat ei saisi äänestää, entäs eläkeläiset jotka ei muista enää mitään ja muut "tanelit"? Tiedätkö kuinka paljon nuo edellämainitut kattavat prosentuaalisesti Suomen väestöstä? Häh! Ei ne osaa edes lainata kirjastosta materiaalia, eihän?

Eli parempiosaiset, sivistyneet ja koulutetut saisivat antaa äänensä. Niitä on meillä ihan vitusti hei! Mitäs nämä kapeakatseiset ihmiset sitten äänestäisivät? Suomessa olisi vain eliittiin pohjautuva - heillä rakennettu DEMOKRATIA. Ajaisivatko he KAIKKIEN asioita?! Ja mikä helvetin demokratia se olisi! Buahahaa

Ai no mut ei ole montaakaan vuotta siitä kun naiset sai äänioikeuden - mikä on oikein. Sun politiikallas ollaan kiven heiton päästä siitä että kuljetaan taaksepäin.

Ihminen on ihminen. Jokainen on yksilö. Humaanisuus ja arvoa tasavartaisena ihmisenä EI todellakaan riistetä sillä, että kaltaistesi ideologiaa/naurettavaa potaskaa ajettaisiin - ja jopa haluaisivat ajaa sitä asianaan.

Luuletko myös, että lukemalla tietoa ja tiedettä, että tällöin ihminen tietäisi sen miltä jokaisesta ihmisestä tuntuu yksilönä.
        Luuletko, että kun olet meriiteiltäsi valtiotieteiden kanditaatti, niin ymmärtää koko paletin - ääriä myöden?

Kerros nyt vielä loppuun ketä äänestät? Ei kai vaan porvaripuolueita..?

Asiasi toimisi jos kaikki olisivat politiikasta jotain tietäviä kravattispedejä. Muut ALEMPIOSAISET luuserit voisivat olla maalla lypsäämässä maitoa, jotta peruskoulun käynyt palikka voisi myydä sitä heille jotka pitävät myyjää surkeana, äänestysoikeuden riistettynä ali-ihmisenä. Kaupan kassalla ei ole siis sydäntä äänestää jotain minkä tuntee itse oikeaksi? Missä on tasa-arvo mitä puhut ja ajat takaa?

Amerikassa mustilla orjilla ei ollu lupaa äänestää. Miksi. Kertoisitko tämän, kun kerta tiedät nämä asiat? :)

P.S. Ei pidä provosoitua kun provosoidaan.

• wedfsdfgdgf
        Mastodontti26 kirjoitti:

Voiko typerämpää, elitistisempää ja ylenkatsovampaa kommenttia ollakaan! Ei ehkä voi olla. Sun mielestä amikset(=ei opeteta valtiotiedettä, voi paska) ja vain peruskoulun käyneet jampat ei saisi äänestää, entäs eläkeläiset jotka ei muista enää mitään ja muut "tanelit"? Tiedätkö kuinka paljon nuo edellämainitut kattavat prosentuaalisesti Suomen väestöstä? Häh! Ei ne osaa edes lainata kirjastosta materiaalia, eihän?

Eli parempiosaiset, sivistyneet ja koulutetut saisivat antaa äänensä. Niitä on meillä ihan vitusti hei! Mitäs nämä kapeakatseiset ihmiset sitten äänestäisivät? Suomessa olisi vain eliittiin pohjautuva - heillä rakennettu DEMOKRATIA. Ajaisivatko he KAIKKIEN asioita?! Ja mikä helvetin demokratia se olisi! Buahahaa

Ai no mut ei ole montaakaan vuotta siitä kun naiset sai äänioikeuden - mikä on oikein. Sun politiikallas ollaan kiven heiton päästä siitä että kuljetaan taaksepäin.

Ihminen on ihminen. Jokainen on yksilö. Humaanisuus ja arvoa tasavartaisena ihmisenä EI todellakaan riistetä sillä, että kaltaistesi ideologiaa/naurettavaa potaskaa ajettaisiin - ja jopa haluaisivat ajaa sitä asianaan.

Luuletko myös, että lukemalla tietoa ja tiedettä, että tällöin ihminen tietäisi sen miltä jokaisesta ihmisestä tuntuu yksilönä.
        Luuletko, että kun olet meriiteiltäsi valtiotieteiden kanditaatti, niin ymmärtää koko paletin - ääriä myöden?

Asiasi toimisi jos kaikki olisivat politiikasta jotain tietäviä kravattispedejä. Muut ALEMPIOSAISET luuserit voisivat olla maalla lypsäämässä maitoa, jotta peruskoulun käynyt palikka voisi myydä sitä heille jotka pitävät myyjää surkeana, äänestysoikeuden riistettynä ali-ihmisenä. Kaupan kassalla ei ole siis sydäntä äänestää jotain minkä tuntee itse oikeaksi? Missä on tasa-arvo mitä puhut ja ajat takaa?

Amerikassa mustilla orjilla ei ollu lupaa äänestää. Miksi. Kertoisitko tämän, kun kerta tiedät nämä asiat? :)

...demokratian riistämisestä, jos jokainen voisi käytännössä päättää äänestysoikeudestaan. Suomessa jokaisella on oikeus ja mahdollisuus opiskella ja muin keinoin sivistää itseään. Tuskin beefcake tarkoitti että koulutustaso määräisi äänioikeudesta, oma ehdotukseni ainakin oli jonkinlainen esitietotesti. Tämän testin voisi läpäistä se kaupan kassakin jos osoittautuisi fiksuksi ihmiseksi.

Tälläinen järjestely vain kannustaisi ihmisiä sivistymään ja ottamaan asioista selvää, jotta pääsisivät äänestämään. Tämä olisi hyväksi Suomelle kokonaisvaltaisesti, Suomen kansan älykkyys kasvaisi.

Väärää äänestysoikeuden riistoa olisi vain se, että tosiaan rajattaisiin sukupuolen, rodun tai muun asian perusteella _johon itse ei voi vaikuttaa_.

P.S. En äänestä porvaripuolueita, vaan Vihreitä.

• Mastodontti26 kirjoitti:

Olkoon kuinka elitistinen ajattelutapa tahansa, niin mun mielestä silti tavallisella jantterilla (esim. mulla) ei ole mitään oikeutta sörkkiä niinkin suuria asoita kuin kansakunnan hoitaminen.

Otetaan esimerkki tuolta rapakon takaa. Kuinka moni edes suomalainen tietää, että jenkkien pressan vaaleissa on muitakin ehdokkaita kuin ne 2 näkyvintä (esim. viime vaalit, obama & mccain) ehdokasta? Siellä on useampikin puolue kuin vain republikaanit tai demokraatit, mutta koska media keskittää huomionsa vain näihin kahteen suurempaan niin tavallista rahvasta ihmistä jolla ei ole paskaakaan hajua miten se homma oikeasti toimii äänestää vain sitä kenen pärstä näkyy siinä mainoksessa.

Siis demokratia tälläisenään on täydellinen hallintamuoto niiden päättäjien kannalta, mutta paskin mahdollinen tavallisen duunarin suunnalta. Demokratialla luodaan illuusio siitä, että sulla on muka jonkinlainen mahdollisuus vaikuttaa asioihin vaikka todellisuudessa sulla ei ole. Voit laskea kuinka suuren vaikutuksen yksi ääni tekee niiden parin miljoonan joukossa. :) Näin ollen sut pidetään hiljaa ja tyytyväisenä osaas ja päättäjät voi medialla hallita ihmisiä miten niitä huvittaa.

Parempi systeemi koko kansan kannalta oli se, että ministereiksi opiskeltaisiin ja vain sen oikean koulutuksen saaneet henkilöt voisivat hakea sille oikealla paikalle. Sitten kun sille paikalle on ehdolla vaikka 10 siihen pätevää kaveria ihmiset saisivat äänestää kenen niistä pärstä sitten mielyttääkin eniten. Kuitenkin tilanne olisi se, että kuka tahansa niistä 10:stä valitaankin niin jokainen on pätevä hommaansa koska heillä on siihen koulutus.

Itse eduskuntaa ei välttämättä edes tarviisi. Tyyliin ulkoministereitä olisi ~20 ja nämä kaikki (tietenkin koulutuksen siihen saaneina) pohtisivat omia asioitaan ja tekisi lopulta päätöksiä asioiden suhteen.
        Mielummin mä esim. antaisin oikeusministerin homman täysin 20 juristin päätettäväksi kuin jonkun eduskuntaan pääseen maanviljelijän päätettäväksi. Sitten taas maa- ja metsätalousministereiden paikalla olisi maanviljelijöitä ja siihen alalle päteviä ihmisiä pohtimassa tätä hommaa.
        Näin saataisiin aina oikeasti päteviä ja kykeneviä ihmisiä sinne oikeille paikoille. Eikä tosiaan mitään toimittajaa päämisteriks, mistä helvetistä se tietää mitä sen kuuluu siellä tehdä kerta mitään koulutustakaan ei siihen ole?

Toisekseen mitä inhoan tällä hetkellä tässä demokratiassa on se, että vaikka sä nyt äänestätkin jotain hyyppää sinne eduskuntaan, koska sillä olis pari hyvää ideaa. Niin silti tämä kaveri ei saa ehdottaa ja olla niiden mielipiteidensä takana jos puolue on eri mieltä. Ympäripyöreää paskaa missä koitetaan saada ääniä puolueelle imemällä huomiota herättäviä ehdokkaita ja sitten hiljentämällä heidät kun äänet on kerätty.
        Tästähän ei ole kauaa kun jonkun puolueen jäsenet olivat äänestäneet omien mielipiteidensä mukaan, mutta koska ne olivat puolueen mielipiteitä vastaan niin he saivat varoituksen ja seuraava samanlainen temppu tarkoittaisi potkuja.
        Vitun hieno systeemi eiks je?

"Kerros nyt vielä loppuun ketä äänestät? Ei kai vaan porvaripuolueita..? "
        Se äänestänkö mä jotain puoluetta vai äänestänkö ollenkaan on vain ja ainoastaan mun asia. :)

"Amerikassa mustilla orjilla ei ollu lupaa äänestää. Miksi. Kertoisitko tämän, kun kerta tiedät nämä asiat? :) "
        Rupeetko nyt liittämään rasismia äänestämiseen vai? :)

Piti tässä lopussa poistaa pari lausetta koska nykyään ei voi ikinä tietää minkä sanominen on "kiihottamista kansanryhmää kohtaan" tms. :)
        Joten pidetään vähän laimeampana tämä asia, koska ihmiset eivät halua kuulla kuin kivoja asioita ja totuus pidetään suljettuna koska se ei aina ole niin kivaa kuultavaa. ;)

• bgffgnnhgfhg kirjoitti:

...erinomaisia poliittisia mielipiteitä beefcakelta! :) (Toinen oli se naisten sivarijuttu.)

Et ole ainoa jonka mielestä on typerää, että kuka tahansa idiootti voi mennä äänestämään jotain hassua mediapersoonaa. Juuri tämän vuoksi vaalikampajnoissa melkeinpä kannattaa pyrkiä provosointiin, herätetäänpähän ainakin huomiota. Harva kai äänestää puolueen, ei ihmisen mukaan? Itse äänestän aina puoluetta, ihmisen puolueen sisältä valitsen vaalikoneella. Ihmisten tulisi tajuta että äänestäessään persoonaa he äänestävät kaikkia muitakin saman puolueen ehdokkaita.

Eli jonkinlainen esikoe pitäisi mielestäni suorittaa joka mittaisi äänestäjän kypsyyttä ja tietämystä politiikasta ennen kuin pääsisi sinne äänestyskoppiin.

Pyripä beefcake itse politiikkaan, ihan hyviä ehdotuksia sulla ainakin on.

"Pyripä beefcake itse politiikkaan, ihan hyviä ehdotuksia sulla ainakin on."

Mun moraalinen puoli ei antaisi mulle ikinä anteeksi sitä faktaa kun tietäisin olevani osa sitä rattaistoa joka kusettaa ihmisiä miten huvittaa. :)
        Toisaalta helppo duunihan se olis, istut siel painelemas nappeja sen mukaan mitä puolue sulle sanoo.
        Vähän ku intti, teet niin kuin muut käskee, tottelet niitä ja olet hiljaa. ;)

• tukee perussuomalaisia

Vilkaiskaapa facebookista

• samaapohdin

Olen pohtinut samaa, kyllä sitten jotain Kataista tuetaan, jotta saadaan se viikottainen palkankorotus kansanedustajille... Itse äänestän Soinia vaaleissa kuin vaaleissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe