Varmaan taas tätä samaa voivottelua kuulette tässä munkin viestissä kuin monta kertaa aiemminkin, mutta... Taas kerran täällä kirjoittaa yksi epätoivon partaalla oleva laihduttaja. Monta monituista kertaa olen alkanut laiduttaa ja aina se repsahtaa ! sorrun loppujen lopuksi syömään herkkuja, sitten masennun ja motivaatio on taas nollilla... Ja seuraavana maanantaina sama homma jatkuu " nyt alkaa uusi viikko ja kilot karisee " ja kappas viimeistään loppuviikolla tapahduu tuo repsahdus.
Vaikka liikun päivittäin ja syönkin terveellisesti,en laihdu. Syön liikaa tavallistakin ruokaa mutta kun en pysty elämään niin vähällä kuin pitäis ! tulee aina nälkä ja sortuu herkkuihin... :( miks tää on niin vaikeeta ???? ees viis kiloo aluks pois niin motivatio ois jo ihan toinen. Mutta ku ei lähe grammaakaan ! aina epäonnistuu.
Vinkkeijä saa laittaa jos niitä keksii ! Ja oon ihan suklaariippuvainen, jos syön palankin niin sitä on saatava lisää ! Tää on epätoivosinta mihin oon koskaan ryhtyny, ja jenkka on ja pysyy...
EPÄTOIVOINEN !!!
4
494
Vastaukset
- täältäkin...
Aloita lauantaina!
- mitä,,,,,
mitä, mikä se joku maanantai on?? niin että saat mässätä vielä paripäivää???
meinaatko hautaan asti mässyttää,,kaikki turha pois, jätä se moska sinne kauppaan,älä osta,,et osta kotiin kuin sen tarpeellisen, ei mitään lihottavia herkkuja,koska sulla ei ole itsekuria.olla syömättä niitä,,
kohta on lihavuudesta aiheutuvia sairauksia,,sittenkö on kiva elää ne jokuset vuodet???? - kokemuksen ääni
...mutta nämä "heti maanantaina aloitan kitukuurin enkä koskaan enää syö mitään hyvää" -dieetit ovat jo lähdössä melko varmasti tuhoon tuomittuja, kuten hyvin tiedät. Väistämätön seuraus on nälkä, päänsärky, väsymys, ketutus, repsahdus ja entistä suurempi ketutus. Mitä jos kokeilisit tätä (apuja alla olevasta linkistä): Laske tavoitepainoisesi energiankulutus ja rakenna sen mukaan ruokavalio, johon kuuluu aamiainen, lounas, päivällinen, iltapala ja tarpeen mukaan 1 - 2 välipalaa. Älä yritä venyttää ateriavälejä yli 4 tuntiin, koska liian nälkäisenä syöt kaiken, mikä ei edestä karkuun lähde ja makeat päälle. Ja kun makean mieliteko yllättää, syö mielummin sijasta kuin lisäksi, eli 200 g karkkipussi kaiken muun lisänä on 700 kcal, siis kolmannes päivän kokonaistarpeestasi, mutta voileivän vaihtaminen pullaan tai jugurtin suklaavanukkaaseen tuo vain muutaman kymmenen kalorin lisäyksen. Suklaan vähentäminen kannattaa aloittaa ostamalla vähemmän, eli sitä myydään myös patukoina, ei ole pakko ostaa levyä.:) Myös normaalipainoiset syövät herkkuja, avainsanat vain ovat joskus ja kohtuudella.
Et varmasti laihdu kymmentä kiloa kuukaudessa näin, mutta hitaammin syntyy pysyvämpiä tuloksia ilman kidutusta. Hitaasti kiiruhtaen olen kahden vuoden aikana kadottanut 27 kg ilman nälän näkemistä, kaalisoppakuureja ja pussiruokia.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1 - asenneremontti
Jos asiaa katsotaan myönteiseltä kannalta niin ainakin itse tiedät mistä kiikastaa - ruoka-annosten koko sekä herkut. Eli ei aihetta paniikkiin ja epätoivoon, olet paljon paremmissa lähtökohdissa kuin ne jotka eivät itse ymmärrä syövänsä liikaa/väärin.
Onkohan asenteessasi ongelmanpoikanen: Ns on/off ajattelu, eli joko ollaan laihiksella ja silloin tulee kieltäytyä ja kärsiä - tai sitten ei olla jolloin syödään yli äyräiden - ja jos laihiksen aikana syö yhdenkin "herkun" niin on "repsahdettu/epäonnistuttu" ja koko homman voi unohtaa? Myös joidenkin ruokien tuomitseminen ehdottomasti kielletyiksi voi johtaa repsahdukseen, esim jos jatkuvasti muistuttaa itseään ettei saa syödä suklaata ei kohta pysty muuta ajattelemaankaan kuin juuri suklaata.
Miten olisi yksi herkuttelupäivä viikossa, jolloin saat hyvällä omallatunnolla syödä joitakin lempiherkkujasi? Jos suunniteltu herkkupäivä pysyy jotenkuten järjellisissä rajoissa se ei tuhoa koko systeemiä, ja toisaalta vanne otsan ympärillä ei kiristy liian pahasti.
Toinen asia, miten on ateriarytmi? Moni syö liian vähän aamulla ja lounaalla, mutta ihan liikaa illalla - ja seuraavana aamuna yrittää taas kompensoida edellisen illan syöminkejä jättämällä aamiaisen/lounaan väliin jne jne... Eli ei toimi, kuka tahansa tulee hulluksi jos jatkuvasti heiluu näläntunteesta ahmimisähkyyn, eikä ruokailuun koskaan tule mitään järkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756