Kenen moka? vakuutusyhtiön vai minun?

giiireal

Eli kenen moka? Mulla oli tapiolassa autovakuutus ja bonuksia oli kertynyt 15% vuonna 2005 vaihdoin lähivakuutukseen ja ajattelin, että bonukset siirtyvät uuden vakuutusyhtiön toimesta minulle eli aloittaisin lähivakuutuksessa 15%.
Tänään tuli vakuutus laput eli 2009 ja luki, että mulle on kertynyt bonuksia vain 25% ihmettin asiaa kun auto on ollut jo 7 vuotta. Soitin lähivakuutukseen ja nainen kehui vain, että ne on jäänny sinne tapiolaan ja niitä ei sieltä saa siirrettyä, mutta säilyvät sielä 5 vuotta. Eli onko tuossa lähivakuutus tyrinyt kun unohti mun bonukset sinne? toki olisi pitänyt varmasti itsekkin paremmin katsoa, mutta miten on?

2

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äöläaölsksks

Jos sulla on vahinkohistoria eli bonareita, jonka halut siirtää johonkin toiseen vakuutukseen/vakuutusyhtiöön kuin missä ne nyt on, niin sinun pitää itse ne pyytää siirtämään.

Ei vakuutusyhtiö voi siirtää kenenkään bonuksia minnekään väkisin. Mistä ne tietää, ettei sulla ole toista autoa, jonka haluat vakuuttaa Tapiolassa?

Moka oli siis sinun, ei vakuutusyhtiön tai esim. äitisi.
      Pitää itse huolehtia asioistaan eikä odottaa että joku muu sen tekee, ei ne vakuutusyhtiöissä ole mitään ajatustelukijoita.

• Nyt sinun pitäisi pystyä osoittamaan, että olet alunperinkin halunnut siirtää ne bonukset tähän uuteen autoosi. Olis Lähivakuutuskin voinut ne yhdistää kun ei vahinkoakaan ole tullut. Ei siitä taannehtivasti olisi tarvinnut maksuja hyvittää mutta tulevaisuuteen olisi voinut ne bonukset korjata. Se on vähän komsii komsaa, kuka on vilpitön aikeissaan ja kuka ei. Yhdistää eri bonuksia ei voi, mutta virheen voi korjata, jos sellainen on tapahtunut. Lähivakuutus on nyt ainoa joka sen voi enää paikata. Jos vaihdat yhtiötä niin ne ei sitä enää voi yhdistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe