nainen parkourin harrastajana???

no mä vaa

Mitenhän käy minun kun tykkäisin harrastella ja olen jo 25 vuotias yhden lapsen äiti kotkasta....
Olisi mukava tehdä jotain hauskaa ja varsinkin parkour iskee kun on vauhdikasta ja erilaista kuin muut harrastukseni. Voisi tasapainottaa omia harrastuksiani ja tykkään hieman erikoisemmasta hulluttelusta. Ongelma syntyy siinä kun ajattelen miten muut minut näkisi. Hullusti hyppelevä mamma on jotain muuta kuin haluisin itseäni kutsuttavan. Ja missä sitten harrastaa kotkan alueella tai jos vaikka miten jos ei löydy opastajia???

8

1394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkour- harrastaja

Mielestäni parkour on kuitenkin lähinnä miesten harrastus.

• pois!

onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa

• äksdee superlol

myös naiset voivat harrastaa parkourausta, ja laji soveltuu heille yhtä hyvin kuin miehillekkin. Miksei? Tuo, "niin ja naisilta myös ajokortti pois, niin useimmilta onnettomuuksilta vältyttäisiin" viittaa siihen, ettei parkouraus sopisi naisille, koska he eivät osaa, ja aiheuttavat vain onnettomuuksia.

Eivätkös naiset ole tunnetusti niitä "aloitetaan varovasti" tyyppejä. Jos yleistetään asiat, eikä huomioida yksilöitä. Tietenkin jotkut jutut voivat olla naisille vähän vaikeampia pienemmän lihasmassa - lyhyyden tms... takia, mutta se tarkoittaa vain enemmän treeniä. Mistä lähtien on ollut yleensäkkään jyrkkiä "miesten" lajeja? mielestäni parkouraus sopii ihan hyvin kaiken ikäisille, ja oikeastaan lajiin tuntuu kuuluvankin se, että harrastajat pitävät ihmisten tuijotuksista - joko ihailevista tai vähemmän ihailevista.
        Et perustellut kantaasi millään tavalla, "parkour-harrastaja" joten haluan uskoa sen taas olevan jotain "tosiäijien" mielipiteitä joka on muodostettu jostain aivan älyttömästä jutusta.

aloittajalle: mene rohkeasti vain kokeilemaan lajia, jos kiinnostaa. useimmat parkouraajat sanovat, että harrastuksen voi aloittaa minkä ikäisenä vain ja kuka vain, kunhan tuntee omat rajansa.

• nainen jolla on auto
        pois! kirjoitti:

onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa

Kyllä ne naiset hei saa matkustaa kamelimatkaa pitemmälle jos siltä tuntuu.. -miehet..? vittuilleeko maailmankaikkeus meille naisille?

• sadasdsadsa

tottakai sopii, oon tavannut jo muutaman yli 20v nais parkourin harrastajan, kannattaa kattoo parkour.fi ja etsi sieltä sun paikkakunnan harrastajajoukko

• no mä vaan

Kiitoksia vinkistä. :) Taidanpa vilkaista.
        Heh... huvitti hieman tuon edellisen ajokortti
        juttu. kuinkahan tuo nyt kysymykseeni liityi??

• nenka*

Tottahan toki parkour myös naisille. Mieleeni tulee vertaus jujutsuun tai karateen, enemmän miehiä on, mutta kun on muutama nainen joukossa, niin sehän on aivan upeaa!! Kertoo uskalluksesta paljon. itseäni kiinnostaisi myös kovasti :) Olisi mahtava harrastus!

• Eeamh

Voihan sitä parkourata, tuskin kukaan tunnistaa että "hei tolla on lapsi" tai tuskin kukaan katsoo paheksuvasti. Enkä mäkään välitä vaikka kaikki töllää ja kävelen käsillä wellamon rappusia alas, siinähän katsoo :) Itekkin oon kohta 22v mies jolla on myös lapsi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4249
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1536
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1372
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      32
      1142
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      87
      1068
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      259
      1013
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe