nainen parkourin harrastajana???

no mä vaa

Mitenhän käy minun kun tykkäisin harrastella ja olen jo 25 vuotias yhden lapsen äiti kotkasta....
Olisi mukava tehdä jotain hauskaa ja varsinkin parkour iskee kun on vauhdikasta ja erilaista kuin muut harrastukseni. Voisi tasapainottaa omia harrastuksiani ja tykkään hieman erikoisemmasta hulluttelusta. Ongelma syntyy siinä kun ajattelen miten muut minut näkisi. Hullusti hyppelevä mamma on jotain muuta kuin haluisin itseäni kutsuttavan. Ja missä sitten harrastaa kotkan alueella tai jos vaikka miten jos ei löydy opastajia???

8

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkour- harrastaja

Mielestäni parkour on kuitenkin lähinnä miesten harrastus.

• pois!

onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa

• äksdee superlol

myös naiset voivat harrastaa parkourausta, ja laji soveltuu heille yhtä hyvin kuin miehillekkin. Miksei? Tuo, "niin ja naisilta myös ajokortti pois, niin useimmilta onnettomuuksilta vältyttäisiin" viittaa siihen, ettei parkouraus sopisi naisille, koska he eivät osaa, ja aiheuttavat vain onnettomuuksia.

Eivätkös naiset ole tunnetusti niitä "aloitetaan varovasti" tyyppejä. Jos yleistetään asiat, eikä huomioida yksilöitä. Tietenkin jotkut jutut voivat olla naisille vähän vaikeampia pienemmän lihasmassa - lyhyyden tms... takia, mutta se tarkoittaa vain enemmän treeniä. Mistä lähtien on ollut yleensäkkään jyrkkiä "miesten" lajeja? mielestäni parkouraus sopii ihan hyvin kaiken ikäisille, ja oikeastaan lajiin tuntuu kuuluvankin se, että harrastajat pitävät ihmisten tuijotuksista - joko ihailevista tai vähemmän ihailevista.
        Et perustellut kantaasi millään tavalla, "parkour-harrastaja" joten haluan uskoa sen taas olevan jotain "tosiäijien" mielipiteitä joka on muodostettu jostain aivan älyttömästä jutusta.

aloittajalle: mene rohkeasti vain kokeilemaan lajia, jos kiinnostaa. useimmat parkouraajat sanovat, että harrastuksen voi aloittaa minkä ikäisenä vain ja kuka vain, kunhan tuntee omat rajansa.

• nainen jolla on auto
        pois! kirjoitti:

onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa

Kyllä ne naiset hei saa matkustaa kamelimatkaa pitemmälle jos siltä tuntuu.. -miehet..? vittuilleeko maailmankaikkeus meille naisille?

• sadasdsadsa

tottakai sopii, oon tavannut jo muutaman yli 20v nais parkourin harrastajan, kannattaa kattoo parkour.fi ja etsi sieltä sun paikkakunnan harrastajajoukko

• no mä vaan

Kiitoksia vinkistä. :) Taidanpa vilkaista.
        Heh... huvitti hieman tuon edellisen ajokortti
        juttu. kuinkahan tuo nyt kysymykseeni liityi??

• nenka*

Tottahan toki parkour myös naisille. Mieleeni tulee vertaus jujutsuun tai karateen, enemmän miehiä on, mutta kun on muutama nainen joukossa, niin sehän on aivan upeaa!! Kertoo uskalluksesta paljon. itseäni kiinnostaisi myös kovasti :) Olisi mahtava harrastus!

• Eeamh

Voihan sitä parkourata, tuskin kukaan tunnistaa että "hei tolla on lapsi" tai tuskin kukaan katsoo paheksuvasti. Enkä mäkään välitä vaikka kaikki töllää ja kävelen käsillä wellamon rappusia alas, siinähän katsoo :) Itekkin oon kohta 22v mies jolla on myös lapsi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe