nainen parkourin harrastajana???

no mä vaa

Mitenhän käy minun kun tykkäisin harrastella ja olen jo 25 vuotias yhden lapsen äiti kotkasta....
Olisi mukava tehdä jotain hauskaa ja varsinkin parkour iskee kun on vauhdikasta ja erilaista kuin muut harrastukseni. Voisi tasapainottaa omia harrastuksiani ja tykkään hieman erikoisemmasta hulluttelusta. Ongelma syntyy siinä kun ajattelen miten muut minut näkisi. Hullusti hyppelevä mamma on jotain muuta kuin haluisin itseäni kutsuttavan. Ja missä sitten harrastaa kotkan alueella tai jos vaikka miten jos ei löydy opastajia???

8

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkour- harrastaja

      Mielestäni parkour on kuitenkin lähinnä miesten harrastus.

      • pois!

        onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa


      • äksdee superlol

        myös naiset voivat harrastaa parkourausta, ja laji soveltuu heille yhtä hyvin kuin miehillekkin. Miksei? Tuo, "niin ja naisilta myös ajokortti pois, niin useimmilta onnettomuuksilta vältyttäisiin" viittaa siihen, ettei parkouraus sopisi naisille, koska he eivät osaa, ja aiheuttavat vain onnettomuuksia.

        Eivätkös naiset ole tunnetusti niitä "aloitetaan varovasti" tyyppejä. Jos yleistetään asiat, eikä huomioida yksilöitä. Tietenkin jotkut jutut voivat olla naisille vähän vaikeampia pienemmän lihasmassa - lyhyyden tms... takia, mutta se tarkoittaa vain enemmän treeniä. Mistä lähtien on ollut yleensäkkään jyrkkiä "miesten" lajeja? mielestäni parkouraus sopii ihan hyvin kaiken ikäisille, ja oikeastaan lajiin tuntuu kuuluvankin se, että harrastajat pitävät ihmisten tuijotuksista - joko ihailevista tai vähemmän ihailevista.
        Et perustellut kantaasi millään tavalla, "parkour-harrastaja" joten haluan uskoa sen taas olevan jotain "tosiäijien" mielipiteitä joka on muodostettu jostain aivan älyttömästä jutusta.

        aloittajalle: mene rohkeasti vain kokeilemaan lajia, jos kiinnostaa. useimmat parkouraajat sanovat, että harrastuksen voi aloittaa minkä ikäisenä vain ja kuka vain, kunhan tuntee omat rajansa.


      • nainen jolla on auto
        pois! kirjoitti:

        onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa

        Kyllä ne naiset hei saa matkustaa kamelimatkaa pitemmälle jos siltä tuntuu.. -miehet..? vittuilleeko maailmankaikkeus meille naisille?


    • sadasdsadsa

      tottakai sopii, oon tavannut jo muutaman yli 20v nais parkourin harrastajan, kannattaa kattoo parkour.fi ja etsi sieltä sun paikkakunnan harrastajajoukko

      • no mä vaan

        Kiitoksia vinkistä. :) Taidanpa vilkaista.
        Heh... huvitti hieman tuon edellisen ajokortti
        juttu. kuinkahan tuo nyt kysymykseeni liityi??


    • nenka*

      Tottahan toki parkour myös naisille. Mieleeni tulee vertaus jujutsuun tai karateen, enemmän miehiä on, mutta kun on muutama nainen joukossa, niin sehän on aivan upeaa!! Kertoo uskalluksesta paljon. itseäni kiinnostaisi myös kovasti :) Olisi mahtava harrastus!

    • Eeamh

      Voihan sitä parkourata, tuskin kukaan tunnistaa että "hei tolla on lapsi" tai tuskin kukaan katsoo paheksuvasti. Enkä mäkään välitä vaikka kaikki töllää ja kävelen käsillä wellamon rappusia alas, siinähän katsoo :) Itekkin oon kohta 22v mies jolla on myös lapsi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe