Mitenhän käy minun kun tykkäisin harrastella ja olen jo 25 vuotias yhden lapsen äiti kotkasta....
Olisi mukava tehdä jotain hauskaa ja varsinkin parkour iskee kun on vauhdikasta ja erilaista kuin muut harrastukseni. Voisi tasapainottaa omia harrastuksiani ja tykkään hieman erikoisemmasta hulluttelusta. Ongelma syntyy siinä kun ajattelen miten muut minut näkisi. Hullusti hyppelevä mamma on jotain muuta kuin haluisin itseäni kutsuttavan. Ja missä sitten harrastaa kotkan alueella tai jos vaikka miten jos ei löydy opastajia???
nainen parkourin harrastajana???
8
1394
Vastaukset
- Parkour- harrastaja
Mielestäni parkour on kuitenkin lähinnä miesten harrastus.
- pois!
onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa
- äksdee superlol
myös naiset voivat harrastaa parkourausta, ja laji soveltuu heille yhtä hyvin kuin miehillekkin. Miksei? Tuo, "niin ja naisilta myös ajokortti pois, niin useimmilta onnettomuuksilta vältyttäisiin" viittaa siihen, ettei parkouraus sopisi naisille, koska he eivät osaa, ja aiheuttavat vain onnettomuuksia.
Eivätkös naiset ole tunnetusti niitä "aloitetaan varovasti" tyyppejä. Jos yleistetään asiat, eikä huomioida yksilöitä. Tietenkin jotkut jutut voivat olla naisille vähän vaikeampia pienemmän lihasmassa - lyhyyden tms... takia, mutta se tarkoittaa vain enemmän treeniä. Mistä lähtien on ollut yleensäkkään jyrkkiä "miesten" lajeja? mielestäni parkouraus sopii ihan hyvin kaiken ikäisille, ja oikeastaan lajiin tuntuu kuuluvankin se, että harrastajat pitävät ihmisten tuijotuksista - joko ihailevista tai vähemmän ihailevista.
Et perustellut kantaasi millään tavalla, "parkour-harrastaja" joten haluan uskoa sen taas olevan jotain "tosiäijien" mielipiteitä joka on muodostettu jostain aivan älyttömästä jutusta.
aloittajalle: mene rohkeasti vain kokeilemaan lajia, jos kiinnostaa. useimmat parkouraajat sanovat, että harrastuksen voi aloittaa minkä ikäisenä vain ja kuka vain, kunhan tuntee omat rajansa. - nainen jolla on auto
pois! kirjoitti:
onnettomuudet vähenisivät huomattavasti, jos naisilta kiellettäisiin autolla ajo kuten esim. saudi-arabiassa
Kyllä ne naiset hei saa matkustaa kamelimatkaa pitemmälle jos siltä tuntuu.. -miehet..? vittuilleeko maailmankaikkeus meille naisille?
- sadasdsadsa
tottakai sopii, oon tavannut jo muutaman yli 20v nais parkourin harrastajan, kannattaa kattoo parkour.fi ja etsi sieltä sun paikkakunnan harrastajajoukko
- no mä vaan
Kiitoksia vinkistä. :) Taidanpa vilkaista.
Heh... huvitti hieman tuon edellisen ajokortti
juttu. kuinkahan tuo nyt kysymykseeni liityi??
- nenka*
Tottahan toki parkour myös naisille. Mieleeni tulee vertaus jujutsuun tai karateen, enemmän miehiä on, mutta kun on muutama nainen joukossa, niin sehän on aivan upeaa!! Kertoo uskalluksesta paljon. itseäni kiinnostaisi myös kovasti :) Olisi mahtava harrastus!
- Eeamh
Voihan sitä parkourata, tuskin kukaan tunnistaa että "hei tolla on lapsi" tai tuskin kukaan katsoo paheksuvasti. Enkä mäkään välitä vaikka kaikki töllää ja kävelen käsillä wellamon rappusia alas, siinähän katsoo :) Itekkin oon kohta 22v mies jolla on myös lapsi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354249Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141576Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481536Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2151372- 321142
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ871068Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321062Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain471044Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2591013- 62984