Suhde persoonallisuushairioisen kanssa?

Otsgo

Eli siis olen aloittanut seurustelun miehen kanssa, jolla on tavattu epaluuloinen persoonallisuushairio. Tama ilmenee mustasukkaisuutena, epilyina motiivejani ja sanomisiani kohtaan ja muiden ihmisten sanomisien ja tekojen analysointina negatiiviseen suuntaan. Kellaan kokemuksia persoonallisuushairioisen kanssa suhteessa olemisesta?

8

736

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämää...

Kuten itsekin jo pähkäilet... Todella raskasta on takuulla elämä tuon ihmisen kanssa. Sairaalloinen mustasukkaisuus jo pelkästään tuhoaa vähitellen itsetuntosi ja oman mielenterveytesi. Suosittelisin unohtamaan tuon ihmisen kanssa seurustelun. Ystävyyttä voisi ehkä luvata, mutta sitoutuminen häneen tulisi olemaan oman minuutesi tuho.

Toivon, että ymmärrät mihin olet itseäsi laittamassa!? Itse taannoin seurustelin tuontapaisen miehen kanssa, mutta tajusin muutamassa kuukaudessa, etten halua omaa elämääni pilata. Kyttäsi ja epäili täysin turhasta minua. Meillä on jokaisella oma elämämme ja säälistä jonkun kanssa suhteessa eläminen on väärä motiivi. Ikävää, että kohdallesi on sattunut tuollainen ihminen. En tarkoita pahaa, mutta ajattele itseäsi!

Tsemppiä!

• mieltä

Sitä helposti kuvittelee rakastavansa toisen terveeksi, mutta ei se niin mene.

• löytyy

Ei sen kanssa pysty olemaan, et voi ikinä lähteä esim hänen ja ystäviesi kanssa minnekkään, kun yks on niin epäluuloinen ja epäsosiaalinen, ja kaikkien sanomiset ja tekemiset kuvitellaan ihan joksikin muuksi. Myös omia tekemisiä ja sanomisia joudut vähän väliä selostamaan sille, eikä usko sittenkään. Tuskin haluat sellaista elämää...

• ja sitä ei pysty

omaa päätään kauan terveenä pitämään jos on pitkään suhteessa persoonallisuushäiriöisen kanssa.
      Pikku vinkki: lähe käveleen ja vähän äkkiä!

• Evelynn**

olin suhteessa miehen kanssa, jolla oli mitä ilmeisimmin juuri tuo kuvaamasi kaltainen personaallisuushäiriö. Oli todella rankkaa eikä mies suostunut myöntämään ongelmaa itsellään olevan, vaan yllättäen sanoi käytöksensä johtuvan minun epäilyttävästä käytöksestäni ja epäluotettavuudesta.

Mitään en muka ollut vilpittömästi tekemässä, kaikkeen liittyi taka-ajatus; raha, tai hyvitys siitä että olen pettänyt.

Näin meillä. Poikkihan minun oli suhde laitettava. Nyt olen vahvempi yksin :)

• Miss Drinkwater

diagnoosia "epäluuloinen persoonallisuushäiriö"

• kiva nainen

kuule äkkiä sellaisesta suhteesta...kokemusta on..hän on todennäköisesti narsisti...Mun oma elämä meni sekaisin sellaisen miehen kanssa ollessa toista vuotta..olen hänet jättänyt yli vuosi sitten..mutta vieläkin asiat painaa mieltä..olen käynyt ammatiauttajalla ja nykyään narsistien uhrien tukiryhmässä käyn viikottain...Ei omaa elämäänsä toinna laittaa pilalle sellaisessa suhteessa..sulta viedään ihmisarvo..et ole mitään vaan kynnysmatto...sulla ei saa olla kavereita ja jos ketä tapailet niin ne eivät ole normaaleja ihmisiä tämän sairaan ihmisen silmissä..rakastamalla et paranna häntä.vaan tuhoat oman elämäsi..ne osaa manipuloida ihmisiä..niitten elämä on teatteria..ei ne itse tunnista olevansa sairaita..mutta näkevät omat virheensä muissa..sitä paitsi vaikka he harrastavat henkistä väkivaltaa niin se voi johtaa myös fyysiseen väkivaltaan..Jätä sanon minä.

• aloittanut seurustelun

Seurustelua ei missään nimessä kannata jatkaa. Asetat itsesi vain tukalaan ja alistettuun asemaan, jossa parisuhteeseen kuuluva tasavertaisuus on hyvin kaukana.
      Joudut jatkossakin olemaan suurennuslasin alla ja menojasi tarkkaillaan ja tullaan jopa kieltämään.

Siihen liitty useimmiten henkisen ylivallan käyttö, jolloin toinen osapuoli huomaamattakin alistuu jo kotirauhan takia.

Varmaan olet lukenut täälläkin mitä ikävimipiä kokemuksia sellaisesta parisuhteesta.
      Omalla rakkaudella ei pysty toista ns. parantamaan. Häiriö on sen verran vakava.

Pelasta itsesi ja lopeta seurustelu. Säästyt monelta murheelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe