Au pairiksi Kreikkaan tai Espanjaan.

Drooby

Onko kukaan ollut kreikassa tai Espanjassa au pairina? Itse haluaisin muutaman vuoden päästä lähteä kreikkaan au pairiksi, koska haluaisin oppia vähän enemmän kieltä ja lisää kulttuurista ja tietenkin koska pidän lapsista.

Haluaisin kuulla kokemuksia kreikassa olleilta au paireilta tai espanjassa olleilta au paireilta. Kiitos jos joku jaksaa kertoa omia kokemuksia.

4

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -aurinko

Moi mä tulin just Espanjaan aupairiksi. Vielä en osaa kertoo tarkemmin mut nää päivät ainakii viihtyny(: aurinko piristää kummasti mieltä:) oisinkii kyselly että onko kukaan tällä hetkellä aupairinä etelä-espanjassa?

• -sade

Heippa, oletko missäpäin Fuengirolaa aupairina?

• pppi

mä oon ollut espanjassa, ja varmaan menossa nyt uudestaan pikareissulle (1kk). Rakastan Espanjaa maana, vaikka alan päästä siitä jo nyt silleen yli, että oon lähdössä pikareissun jälkeen vaihtoon latinalaiseen amerikkaan. elämää ja uusia haaveita on siis myös ekan ulkomaanvuoden jälkeen ;)

Espanjassa on ainakin ehkä vähän totuttelemista moneen juttuun perhetasolla. Mä asuin ennen au pairiks menoa 2kk itse, töitä tehden muualla, niin olin siinä vaiheessa jo aika tuttu juttujen kanssa enkä niin hämmästellyt asioita. mutta kannattaa aina lähteä avoimin mielin! monen perheen isät on tosi machoja, mun perheen isä osasi sentään vähän auttaa siivouksessa, ruumiillinen kuritus on aika yleistä, kaikkea tollasta on, mistä tekis mieli huutaa oma mielipide heti mutta parempi pitää suu kiinni.

espanjalaiset on kuitenkin ihania ihmisiä ja maa kaunis ja täynnä ihania paikkoja. ja espanjan kieli on mun rakkauskieli!

au pair kokemukset riippuu tosi paljon perheestä. monella kaverilla oli semihuono perhe, porukkaa ketkä kohteli au paireja vähän palvelijoina. espanjassa kun on vielä aika yleistä että on siivoojia, kodinhoitajia tms. varsinkin parempituloisilla, niin että lapsetkin voi olla tottuneita "palvelijoihin". mutta tietysti aina ei ole näin! monella oli myös ihana kokemus, ja kyllä mäkin omasta perheestäni pääosin paljon tykkäsin, vaikka henkilötasolla kemiat ei sataprosenttisesti toiminutkaan.

• la chica finlandesa

Espanjassa olen minäki au pairina (tosin suomalaisessa perheessä) ja hyvin on sujunut! Asuin täällä 3 kk itsekseni, ennen kuin aloitin aupparin hommat, mikä oli toisaalta hyvä juttu ja toisaalta ei niin hyvä.. Hyvää oli se, että opin paljon käytännön juttuja elämästä Espanjassa ja huonoa taas se, että nyt kaipaan välillä vähän enemmän semmosta 100 prossasta omaa aikaa. Perhe on mitä mahtavin, eikä ongelmia ole ollut minkäänlaisia. Viikonloppusin käyn yöelämässä, mikä on perheelle ok juttu, viikolla käyn opiskelemassa kieltä jne.
        Toisinaan toivon kuitenki, että asuisin ihan itekseni, koska tykkään hoitaa semmosia arjen juttuja ihan yksinäniki - rakastan tehdä ruokaa esim. vain itselleni tai vaikka omille kavereilleni.
        Mun kaveripiiri täällä on vähintäänki monikulttuurinen (ainoastaan yksi suomalainen kaveri) ja jokainen heistä elää hyvin itsenäisesti. Toisinaan tunnen olevani vähän kateellinen, kun illalla palaan itse tänne aupair-kotiin ja muut menevät "omaan" kotiinsa - varsinkin kun siis mun vapaa-aika ei kulu kaikkein lähimmissä kaupungeissa.
        Mutta tämä aupair-perhe oli mulle, anyway, ihan lottovoitto! Heidän avulla mä sain tilaisuuden jäädä tänne ja heistä on tullut mulle todella läheisiä.

Maana Espanja todellakin on mahtava! Minullakin on aivan erityinen suhde espanjan kieleen ja opettelen sitä vähintäänki innokkaasti. Yleinen ilmapiiri täällä on aivan vertaansa vailla, enkä mä ainakaan koe näiden ns. macho-kulttuuria mitenkään ahdistavana. Ulkomaisena tyttönä koen kulttuurin enemmänkin naista kunnioittavana.
        Sen sijaan paikallisten (mun ikäluokan) naispuolisten arvostus tuntuu olevan aika vaikea saada.. Toisinaan musta tuntuu, että mua katsotaan hyvinki nenän vartta pitkin - varsinkin, jos mulla on yhteisiä kaveripoikia näiden tyttöjen kanssa. En mä koe tätä kuitenkaan ongelmana, koska itse viihdyn joka tapauksessa paremmin miesten seurassa. Muut ulkomaalaiset tytöt sen sijaan on ihan mukavia - samassa tilanteessahan niiden kanssa ollaan :)
        Ikinä en ole pelännyt liikkuessani pimeään aikaan ulkona. Ite vietän vapaa-aikaani oikeastaan pelkästään paikallisten alueilla, joten koen kaikki tarinat siitä, miten turistit on joutuneet ryöstön uhreiksi, aika kaukasina.

Qué puedo decir.. Espanjassa on mun toinen koti! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe