Kuinka pitkiä matkoja, montako kertaa viikossa

sauvari

oon jo pitkään harrastanu sauvakävelyä, 7.4km/3-4kertaa viikossa on mun normaali viikko. Lisäksi teen viikonloppuna pidemmän 2tuntisen lenkin. Välillä nykyisin otan sauvat kainaloon ja hölkkäilen. Juokseminen ei kuitenkaan ole mun juttu. Tuntuu etten saa kävelystä enää mitään irti ja aika ei piisaa lisäämäänkään kävelyä. Reittejäkin vaihtelen ja välillä mennä rymistän pitkin metsiä että sais hupia kävelyyn.... vaan kun alkaa tympiin. AAaaaaapuuuuva!!!! -pelkään että into katoaa...

8

2254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinen.......

      Olen ns. aktiivinen eläkeläinen, joten minulla on aikaa harrastaa sauvakävelyä. Aloitin viisi vuotta takaperin eläkkeelle jäädessäni lähes nollasta. Nyt menee jo 60-70 km/viikko, kolme - neljä kertaa viikossa. Täytyy myöntää, että nuorena meni maraton alle kolmen tunnin, mutta sitten kunto lässähti, kun lopetin aktiivisen liikunnan. Ja tietysti painoa tuli lisää.

    • alkup sauvari

      Oon työssä, opiskelen, kolme lasta... en voi käyttää aikaa enempää kävelyyn =)

      • punttia taskuun

        Lisäpainot auttaa. Mulla on sukeltajien lyijypainoja vyössä, taskussa ja repussa. Kun laittaa sellanen 14kg extraa niin kyllä siinä askel lyhenöö ja huomaa että kuntokin kasvaa jos vielä kävelee mäkimaastossa.


    • että...

      että voiskohan sauvojen kanssa hölkätä. Itse käyn hölkällä, en ole sauvojen kanssa kävellyt, ja mietin harrastaako kukaan sauvojen kanssa hölkkäämistä? toisi tehokkuuta hölkkämiseen nuo sauvat.

    • Sauvakävely

      Mulla toimii mp3 soitin korvilla. Musiikin temmon mukaan menee lenkki mukavasti, teho vaihtelee biisin mukana... Tykkään kovasti. 7km lenkki 2-6krt7vko. Toisinaan maistuu puulta koko kävely, silloin kannattaa pitää tauko, tehdä jotain muuta. Itse varmaan sekoisin sauvoissa, jos pistäisin juoksuksi.

    • mersunen

      olen jo muutamia vuosia harrastanut sauvakävelyä ja lähes joka päivä nyt talven aikana käyny noin 3-4 km lenkkejä,kesällä pitempiä.

      • Mikke

        vaimon kanssa käveltyä yleensä n. 4 - 6 kilometrin lenkkejä. talvella ja rospuutto-aikoina kevyenliikenteen väylillä, jolloin liukkaimmillaan on laitettava liukuesteet kenkiin. Kesällä suosin enemmän maastolenkkejä kuntololulla. Talvella tuli hankituksi nilkkoihin kiinnitettävät lisäpainotkin, mutta niistä ei vielä ole sulan maan tuntumaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe