Meri-lapin työhönvalmennussäätiö( Kemin Monitarmo)

Eräs Tarmossa työssä oleva

Kemin Monitarmo on mukava työpaikka. Vaikka se onkin sellaisessa maineessa, että siellä työskentelevät vain Huumeveikot, linnankundit ja muuten vain pöpit. Ei todellakaan pidä paikkaansa.
Kyllä siellä ihan tervejärkiset työttömät työnhakijat työskentelevät. Keikkasiivoojina naiset sekä vaatteidenlajittelijoina naiset. Miehet tekevät ulkotöitä, kuten käyvät tekeen vanhuksille/vammaisille lumityöt. Muuttoapua myös saatavilla. Ei todellakaan Monitarmo ole mikään paskapaikka, joksi sitä hyvin monikin kemissä luulee. Työpaikka työpaikkojen joukossa. Pomo on aivan ihanan mukava Kirsi. :)

59

8164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattuikin

      onpas aikoihin eletty,että joku oikeen kehuu sitä orjatyöpaikkaa mukavaksi.Ei siellä ennen työntekijöitä piodetty edes ihmisinä.Ankaraa kyttäämistä ja v.....lua.Pitääpä kävästä joku päivä vähän seuraamassa uusia tuulia miten puhaltaa.

      • KEMI TARMO

        totta puhut.Määrätyt henkilöt kantaa arvo tavarat suoraan auton perään ja jopa pomot varastaa vaatteita.Mikähän työ-paikka sekin on?Kun pihaan menee niin yleensä tuijotetaan,ettei kai vaan tuo jotain tuokin räkänokka,joudun töihin!ETTÄ SILLEEN.


    • jonne

      Hyväksikäyttöä,ei mikään työpaikka.Tollaset pitäs kieltää,teetetään työtä,joka pitäisi tehdä avoimilla markkinoilla.

      • Monitarmo

        Salli mun nauraa!!!!tuttu oli töissä siel,ja oli kyl melkoista orjatyötä!!joku tappaa ittensä,ja ei muutako monitarmon väki pesemään aivot irti seiniltä...ja vain 8e päivä!!!hehee!!huippu paikka joo!!!tosiaankin...LoL


      • arvelenpa vain
        Monitarmo kirjoitti:

        Salli mun nauraa!!!!tuttu oli töissä siel,ja oli kyl melkoista orjatyötä!!joku tappaa ittensä,ja ei muutako monitarmon väki pesemään aivot irti seiniltä...ja vain 8e päivä!!!hehee!!huippu paikka joo!!!tosiaankin...LoL

        Te vastaajat olette varmaan erittäin haluttuja vapailla työmarkkinoilla.


      • tuo
        arvelenpa vain kirjoitti:

        Te vastaajat olette varmaan erittäin haluttuja vapailla työmarkkinoilla.

        keskustelun avaaja olla kirsi ite


    • */*

      Onko Huumeveikot joku paikallinen järjestö, kun on isolla kirjaimella? Vai tarkotatko ihan väärinkäyttäjiä yleensä?

      • Reppanat

        Nämä ohjaajat/työsuunnittelijat ovat myös itse pitkäaikaistyöttömiä ja säätiö palkkaa näitä tukityöllistettyinä.Usein ovat entsiä kioskinmyyjiä ym jotka ovat uudelleen koulutettu sosionomeiks-Eli eivät ole spesialisoituneet mihinkään.Vanhalla iällä saaneet pnkista tms kultaisena kädenpuristuksena säälikoulutuksen.Nyt Tärkeilevät ja luulevat oikasti olevansa töissä.Tämä pikku Hitler(mies ohjaaja) pidetty vuosia siellä suojatyössä.Ei missään ole ennen pärjännyt.


      • "tuunari"
        Reppanat kirjoitti:

        Nämä ohjaajat/työsuunnittelijat ovat myös itse pitkäaikaistyöttömiä ja säätiö palkkaa näitä tukityöllistettyinä.Usein ovat entsiä kioskinmyyjiä ym jotka ovat uudelleen koulutettu sosionomeiks-Eli eivät ole spesialisoituneet mihinkään.Vanhalla iällä saaneet pnkista tms kultaisena kädenpuristuksena säälikoulutuksen.Nyt Tärkeilevät ja luulevat oikasti olevansa töissä.Tämä pikku Hitler(mies ohjaaja) pidetty vuosia siellä suojatyössä.Ei missään ole ennen pärjännyt.

        Ite olin tk-metallissa josa oli alatalo jonakin ohjaajana.
        Kävin kemin a-klinikalla ja toin hissan pekalle
        poissaololapun.Erehdyn haukkumaan alataloa kun keljutti olla tyhjän panttina, kun mitään hommia ei annettu. Niin alatalo kutsui muut työntekiät
        hissan huoneeseen ja näytteli toisille mun poissa ololappua, muita näytti kovasti naurattavan.
        Erään erikoissairaan hoitajan mielestä se oli ns.tietosuojarikos.
        Siellähän piti täyttää lappu missä antaa hyväksyntänsä joidenkin viranomaistietojen
        luovuttamiseen tyylillä rasti ruutuun.
        Kehottaisin muita tovereita tarkistamaan omat
        tietonsa mitä ovat säätiölle tallentaneet, kerran tietosuoja on tuota tasoa.
        Syksyllä olisin päässyt tk:hon mutta ryyppy meni päälle, ja nyt kuukausi sitten pajamäki sanoi
        ettei tk:hon muka mahdu.
        Puuovia olisi päässyt hiomaan metallin ammattitutkinnolla, yksityiselle puolelle en ole päässyt.
        Heh työkkärin mukaan 4kuukautta sais enää olla noissa "valmennuksissa" nollaus tapahtuisi
        10kk työsuhteella, eli 40%toimeentulotuki odottaa,
        kovasti kiinostaa olla selvänä, kaikki kurssitko
        pitäis käydä tältä seudulta että pärjäis rahallisesti, ei taho nuille kursseilekaan enää päästä.Lämmittää kovasti kun tommosilla "ohjaajilla" on suojatyöpaikat.


      • JOOPATIJOOJOO
        "tuunari" kirjoitti:

        Ite olin tk-metallissa josa oli alatalo jonakin ohjaajana.
        Kävin kemin a-klinikalla ja toin hissan pekalle
        poissaololapun.Erehdyn haukkumaan alataloa kun keljutti olla tyhjän panttina, kun mitään hommia ei annettu. Niin alatalo kutsui muut työntekiät
        hissan huoneeseen ja näytteli toisille mun poissa ololappua, muita näytti kovasti naurattavan.
        Erään erikoissairaan hoitajan mielestä se oli ns.tietosuojarikos.
        Siellähän piti täyttää lappu missä antaa hyväksyntänsä joidenkin viranomaistietojen
        luovuttamiseen tyylillä rasti ruutuun.
        Kehottaisin muita tovereita tarkistamaan omat
        tietonsa mitä ovat säätiölle tallentaneet, kerran tietosuoja on tuota tasoa.
        Syksyllä olisin päässyt tk:hon mutta ryyppy meni päälle, ja nyt kuukausi sitten pajamäki sanoi
        ettei tk:hon muka mahdu.
        Puuovia olisi päässyt hiomaan metallin ammattitutkinnolla, yksityiselle puolelle en ole päässyt.
        Heh työkkärin mukaan 4kuukautta sais enää olla noissa "valmennuksissa" nollaus tapahtuisi
        10kk työsuhteella, eli 40%toimeentulotuki odottaa,
        kovasti kiinostaa olla selvänä, kaikki kurssitko
        pitäis käydä tältä seudulta että pärjäis rahallisesti, ei taho nuille kursseilekaan enää päästä.Lämmittää kovasti kun tommosilla "ohjaajilla" on suojatyöpaikat.

        KANNAATTAA VETÄÄ VIINAA JA KERJÄTÄ SÄÄLIÄ!!


      • tyytyväinen
        Reppanat kirjoitti:

        Nämä ohjaajat/työsuunnittelijat ovat myös itse pitkäaikaistyöttömiä ja säätiö palkkaa näitä tukityöllistettyinä.Usein ovat entsiä kioskinmyyjiä ym jotka ovat uudelleen koulutettu sosionomeiks-Eli eivät ole spesialisoituneet mihinkään.Vanhalla iällä saaneet pnkista tms kultaisena kädenpuristuksena säälikoulutuksen.Nyt Tärkeilevät ja luulevat oikasti olevansa töissä.Tämä pikku Hitler(mies ohjaaja) pidetty vuosia siellä suojatyössä.Ei missään ole ennen pärjännyt.

        ei kannata mollata monitarmoa työpaikkana eikä ohjaajia jos ei tiedä totuutta. tarmo on hyvä työpaikka jos työnsä tekee. ja kyllä siellä vakituiset ovat aivan oikeesti töissä. ottakaa asioista selvää ennenkuin mollaatte.


    • se nuin hyvä paikka on

      niin kerrotko millä palkalla siellä joutuu tekemään.

    • Ei turhan narisija

      Olen itse ollut vastikään Syväkankaan pisteessä, ja tykkäsin kyllä olla siellä paljonkin. Mukavia ihmisiä eikä mitään nipottamista. Kyllä siellä ennemmin on kuin lojuu kotona tekemättä mitään. Ja minulle se 160e on kuitenkin iso raha, vaikka joillekin ei ehkä ole.
      Ei koskaan ollut vastenmielistä lähteä töihin. Tietysti olisin ennemmin ns oikeassa työpaikassa ja saisin palkkaa, mutta kun ei töitä kertakaikkiaan ole, niin minulle tuo oli erittäin hyvä vaihtoehto.
      Olihan siellä monenlaisia ihmisiä, mutta kuten aloittaja kirjoitti, niin siellä on myös meitä ns tavallisia ihmisiä joilla ei ole mitään ongelmia muuta kuin se, että ei ole töitä.
      Jos ei pysty sopeutumaan kaikenlaisten ihmisten joukkoon, niin se on ihan vain oma vika.
      Tosin Kirsistä olen aloittajan kanssa eri mieltä, mutta hänen kanssa minun ei onneksi tarvinut juurikaan olla.

    • mpersoona

      Mu mielestä Måtän ohjaaja o aivan ihku kimuli.

      • olen

        samaa mieltä. Kirsi on niiiiiin söpö!


      • Oikea,
        olen kirjoitti:

        samaa mieltä. Kirsi on niiiiiin söpö!

        Herkkupala se on mielellään sitä katselee, silmä lepää....


      • vittupäät
        Oikea, kirjoitti:

        Herkkupala se on mielellään sitä katselee, silmä lepää....

        oottaakkaaahan ko mut laitetaan sinne hommiin,ni alakaa lätty lätisee.kierrätys/kutteri.


      • olleena
        vittupäät kirjoitti:

        oottaakkaaahan ko mut laitetaan sinne hommiin,ni alakaa lätty lätisee.kierrätys/kutteri.

        itse joissakin noissa paikoissa ollleena sanon ohjeeksi/neuvoksi muille.
        1. sen ns.todistuksen minkä sieltä lopuksi saatte, siinä ei saa olla sairaustietoja. Jos ne on laitettu, menkää suoraan työsuojelupiiriin, siellä osaava lakimies. niin minäkin tein.
        2. jos niistä paikoista joku uskaltaisi mennä työsuojelupiiriin kertomaan työoloista ja miten siellä kohdellaan niin olisi moni kiitollinen. Itsellä hieman harmittaa että menin liian "myöhään" valittamaan, koska en saanut mitään pysyvämpää aikaan. muuta ko sen että tarmoon tehään nyt remppaa :D


      • No:1
        olen kirjoitti:

        samaa mieltä. Kirsi on niiiiiin söpö!

        Onhan niitä söpömpiäkin.


      • No:1
        olen kirjoitti:

        samaa mieltä. Kirsi on niiiiiin söpö!

        Onhan niitä söpömpiäkin.


    • BERGEN - BELSENIN TYÖLEIRI

      Niin siellä säätiöllä kiusataan ja kyykytetään ihmisiä, meno on kuin Bergen-Belsenin työleirillä. Jos uskaltaa työsuojelusta ja työoloista mainita joutuu "erikoiskohteluun".

      Myös ne arvostelut ovat aivan järjettömiä ja ihmisarvoa ja oikeuksia loukkaavia, esim. kiinnitetään huomiota siiihen miten usein hlö käy vessassa.

      Annan neuvon: Ottakaa yhteyttä työsuojelupiiriin ja tehkää valitus EU:n ihmisoikeuskomissiolle.

      MYÖS: Työtodistuksessa ei saa kertoa mitään mitä työntekijä/harjoittelija ei itse vaadi. Eli jos teillä on kirjoitettu arvostelu ilman lupaanne ja omaa pyyntöänne ja jossa arvioidaan työntekoanne kyse on rikoksesta!!!

      Kannattaa nousta yhdessä taistoon säätiön rikkomuksia vastaan muuten homma jatkuu samanlaisena ikuisesti.

    • Kokemuksella

      Valittajat! katsokaa peiliin niin näette missä vika ku ei pääse palkkatyöhön. omat kokemukseni on ihan ok,ku hoiti työnsä ei hullumpi paikka,vaikka raha ei suuren suuri niin ei työn rasituksetkaan niin kovia ku normi palkkatyössä.

    • kujalako

      Onko siellä osa ohjaajista aivan pihalla? kun nyt on jo puhuminenkin kielletty ? jos olet entinen monitarmolainen et saa jutella nykyisten monitarmolaisten kanssa,vaikka olisit kuinka tuttuja.Lisäksi sieltä ohjaajien puolelta,mustamaalataan esim.Työelämävalmennuksessa / Kuntoutuksessa olevia.Olen käsittänyt että nämä ohjeet tulee sieltä ylempää,herää kysymys onko johtoporras jossain mömmöissä? Mielestäni aika sairasta touhua.

      • hanki elämä

        kerrohan vanha työpaikka aluksi missä saa puhua asioista sen asioista, eiköhän ainakin ns normaali töissä olleena joka työpaikassa vaadita ettei ko työpaikan asioista puhuta työsopimuksen loputtua. Eiköhän ole oma asiasi josset osaa sitten muusta puhua ja vastapuoli osaa kunnioittaa sopimusta jonka tehny, , elämää on myös työn ulkopuolella...... Ja eri työpaikkojen, vai ??


      • sananvapaus
        hanki elämä kirjoitti:

        kerrohan vanha työpaikka aluksi missä saa puhua asioista sen asioista, eiköhän ainakin ns normaali töissä olleena joka työpaikassa vaadita ettei ko työpaikan asioista puhuta työsopimuksen loputtua. Eiköhän ole oma asiasi josset osaa sitten muusta puhua ja vastapuoli osaa kunnioittaa sopimusta jonka tehny, , elämää on myös työn ulkopuolella...... Ja eri työpaikkojen, vai ??

        Ensinnäkin suurin osa ei ole siellä työsuhteessa,Melkein kaikki työelämänvalmennuksessa tai kuntoutuksessa.Mikään laki ei estä puhumasta esim. päivän säästä tai vastaavasta.Kuka tässä on puhunutkaan työasioista.Joo todellakin elämää on ulkopuolella,siksi huomaakin miten siellä kohdellaan,työelämänvalmennuksessa ja kuntoutuksessa olevia.Tämä on kyllä melko moni saanut huomata joka on siellä ollut. Osa ns.Ohjaajista ei sinne ole sopivia ja omalla käyttäymisellä saavat kaikille vain pahanmielen.Siis tämän on huomanneet jopa siellä käyvät asiakkaat.


      • etelänäijjä
        sananvapaus kirjoitti:

        Ensinnäkin suurin osa ei ole siellä työsuhteessa,Melkein kaikki työelämänvalmennuksessa tai kuntoutuksessa.Mikään laki ei estä puhumasta esim. päivän säästä tai vastaavasta.Kuka tässä on puhunutkaan työasioista.Joo todellakin elämää on ulkopuolella,siksi huomaakin miten siellä kohdellaan,työelämänvalmennuksessa ja kuntoutuksessa olevia.Tämä on kyllä melko moni saanut huomata joka on siellä ollut. Osa ns.Ohjaajista ei sinne ole sopivia ja omalla käyttäymisellä saavat kaikille vain pahanmielen.Siis tämän on huomanneet jopa siellä käyvät asiakkaat.

        Tässä olisi::: http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7427303&index=0&anchor=7427303


      • töitäkö

    • Voiko olla totta

      Huvittavaa kun aikuisia miehiä "valmentaa" juuri valmistunut pikkulikka. Valmennettavat ovat jo olleet näiden tyttösten syntyessä työelämässsä mukana. Tunnen suurta myötähäpeää tyttöjen puolesta jotka opettavat työntekoa 50-60v aikuisille miehille.

      • Mikset oo töis???

        Kai jonku pitää valmentaa jos kerra siel oot? En tiä mut ilmeisesti se on valmistunu ja töissä, se pikkulikka. Aika tais ajaa sun ohi? Niin ja onha se huvittavaa jos 50-60 v. miehillä ei ole itellä tajuu työnteost, tuski ne sanoo mitää jos hommat hoitaa jne.?


    • eija k

      siitä paikasta pitää tehä teevee juttu et kaikki tietää millanen paikka,sekin on ei ole normaalii jos työtapa turma satuu niin työntekiä jätetään heiteil.sairast tuohuu sellanen kanatee valitaa toiminnast muuallekko tänne,orjatyötä se on jos kuukaus palkka ei ole kuin 670euroo kuus.

      • palkasta

        Tosta palkasta vaan. Väitäks että 670 ekuu on brutto 8 tunnin duunist? Ennen veroja yms.? Taidat puhua osa-aikaisest työst? Ja veroje ja muide vähennyste jälkee? Olin duunis kans säätiöl ja ei toi palkka pidä paikkkaansa. No, eipä siel kyl näkyny niitä loukkaantuneitakaan pitkin pihoja tai nurkkia lojuvan. Sain ite ainakin veroje jälkeen 5 tunnin duunista enemmän. Että se siitä. Samaa mieltä. Kandee oikeesti tehdä valitus viralliseen kanavaan jos on aihetta. Sillähän se on punnittu.


    • Outoa kyllä on

      Noihin palkkoihin suhteutettuna luulisi, että myös palvelut ja tuotteet olisivat samassa suhteessa halvempia. Vaan ei - hinnat hirmuiset, muualla teetettynä saa halvemmalla!

      Joku tuossa tuntuu kusevan ja joku tahkoavan rahaa... Missä ja kenellä se näkyy?!

    • 5467890p

      syväkankaan yksikössäkin on yksi hullu joka pääsi virkaan vaan koska sen akka on kaupungintalolla töissä!!! Vittu että on sisäsiittosta jengiä !! nappia pitäs antaa huuleen.

      • Mikä ongelma?

        Just joo, miten tää nyt kuuluu mihinkään. Paitsi että joku sai siis töitä. Onneksi olkoon vaan hänelle!


    • Ärsyttää turha ininä

      Aloittelevan työntekijän palkkahan riippuu alasta myöskin.
      Esim aloitteleva ravintolatyöntekijä saa jonkun 9e tunnilta, eli ei kovin paljoa kummoisemmin. Toki lisät sun muut tulee, siitä verot pois ja poks.

      Itse olen sitä mieltä, että jos jäisin työttömäksi, niin mieluumin menisin "säätiön paskatöihin" kuin jäisin kotiin makaamaan ja olemaan jouten. Tosin, minä (pullamössö 80-luvun lapsi) olen ollut aikalailla työelämässä jostain 16-vuotiaasta asti, ja aina töitä on ollut, kun ei ole turhia nurissut, ja aina on toimeen tullut, ilman tukia tai äitin ja isän avustusta.
      Mutta, jokainen tyylillään, löytyy niitä kusipää pomoja muualtakin, kuin näistä "pakkotyöpaikoista"

      • Mä työllistetty

        PELLEJEN PAIKKA KOKO MONI-TARMO.


      • annukkaliisii
        Mä työllistetty kirjoitti:

        PELLEJEN PAIKKA KOKO MONI-TARMO.

        bööööööööööönaaaaaaaa. jää sit työttömäksi.


      • 45euroavähempi...

        no 9e tunnilta on vähän enempi entä 9e päivältä.. vaikkei nii monista tunneista(4-6) olekaan kyse on siinä kuitenki 9:n ja 54:n euron päiväpalkassa vähän eroa, ainaki musta tuntuu näin äkkiseltään....


    • hinkki34

      JOS olet siinä pisteessä että ainoa vaihtoehto on monitarmo, olet jo elämäsi sössinyt muullakin tavalla usean vuoden ajan. Monitarmoon ei päästä--sinne ajaudutaan!! Eikä sieltä ole paluuta.

    • annukkaliisii

      Kemissä oleva MONITARMO. On ihana työpaikka. Se on kierrätyskeskus, josta tekee todellisia löytöjä. Tule ja tutustu.

      • Kökkö_

        Ja ne LÖYDÖT tekee Monitarmon työntekijät!!! Vievät parhaat päältä AINA! Näin se on ollut ja tulee näköjään olemaanki, vaikka nuinhan EI SAA OLLA!


      • kävin

        Ja siellä haisee niin pahalle, että kun käväsee, jää moneksi päiväksi se haju nenään kuljeksimaan.


    • Kohti parempaa!

      Miten ois Torniossa oleva työvoimalasäätiö...? onko parempi paikka kuin Monitarmo?

    • annukkaliisii

      Nyt olen Monitarmossa jälleen työssä. Kiva paikka. Janne Pekkinen mukava BOSS. sydämiä Jannelle. :)

    • ennemmin työtön

      kovan tilin teet tarmossa... olikos se 6e päivä ?

    • nvnvn

      Suojatyöpaikka pelkällä työmarkkinatuella. Kierrätyksen matot, vaatteet ja huonekalut likaisia ja rikkinäisiä. Siellä puolet Kemin työttömistä on.

      • äläpölö

        Ennen karenssi kuin monitarmo.


      • ja näitähän riittää
        äläpölö kirjoitti:

        Ennen karenssi kuin monitarmo.

        Työtä vieroksuva olet !


      • ------
        ja näitähän riittää kirjoitti:

        Työtä vieroksuva olet !

        Kuka hullu nyt päivärahalla töitä tekee. Eri asia on oikea palkkatyö. Jos ilmaiseksi haluaa töitä tehdä niin siihen löytyy varmasti paljon vapaaehtoistyötäkin.


      • jessustelija

        Paljonko saa käteen, kun on työmarkkinatuella. Millainen työilmapiiri siellä on tehdä töitä.


    • totuus sattuu

      tätä ketjua lukiessa tulee ilmi millaisia vätyksiä kemin työttömät ja muu joutoväki on!

      • narsismiako

        Näin on ja arvostelevat/väheksyvät työssäkäyvien ammattitaitoa. Ehkä hankittu sairaseläke selän (=pään) takia mutta kuitenkin harrastetaan "sata lasissa" mitä liikunnallisimpia juttuja.


      • RotaryConMan

        Joutoväkeä on se joka junailee huippuhommat itselleen ja kavereilleen, ja kerskuu olevansa rotary.

        Todellisuudessa he ovat rikollisia, jotka ajavat omaa taloudellista etuaan muka hyväntekijöinä.

        Vieläkö tuo rupusakki kokoontuu Kemin Jänkälässä?


    • uudet tuulet

      vanha juttu nostettu, säälittävää historian selausta-jessustelija,asiat kehittyy sinä et.

    • reima raataja

      palkkatyöhön tottuneena en lähtis moiseen läävään "töihin", niin paljon itseäni arvostan.

    • sakoton

      kun juoppokuski vie sinulta terveyden, niin mietippä uusiksi! ei ollut ollenkaan sinun valintasi. vaan siitä tuli sinulle valinta.ilman sinua.

      • miinus 7

        sen jälkeen terveytesi on miinus 4;jä eli osaat niellä suuhusi laitetun ruoan tai lääkkeen! vain automomisen hermoston kautta.


    • suojatyöt

      suojatyöpaikka ja aika uskomatonat porukkaa töissä siellä. kerran kävin enkä toista kertaa mee

    • Anonyymi

      Ja palkka on 9e/päivä. Minä en liiku kotoani mihinkään alle 15e tuntipalkalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe