NAISET HOI!!!

Mr. ?

joo eli mulla o tämmöne ``onkelma``

oon todella hoikka mies, pituutta löytyy 180cm ja painoa 56kg..
ja mun ongelmana on se, et monet naiset on sanonu mulle, et niitä ahdistais olla mun naisystävä sen takia ku olen niin hoikka ja et heillä olis koko ajan paineita siitä ku he painaisivat mua enemmän..Myönnän että olen hoikka, pidän vain liikunnasta todella paljon.

Onko asia niin, että olen liian hoikka kenenkään miesystäväksi? Onko loppupeleissa asia siten, että en kelpaa kenellekkään koska olen niin ``pieni``??? Sanokaa ihan suoraan naiset mitä mieltä olette, meinaan jos se on vaan siitä kiinni että mun pitäis lihottaa ni..olen hyvin pettynyt teihin, ei ulkonäöllä saisi olla NÄIN SUURTA MERKITYSTÄ. Paino, on vain numero.

37

2176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mörrö

laiha olet liian laiha äkkiä lihotus kuurille

• Mr. ?

ulkonäkö on tärkeintä?

• pieninainennnn
        Mr. ? kirjoitti:

ulkonäkö on tärkeintä?

naiset nyt on muutenki hirveen tarkkoja painostaan, jos ukkoki painaa vähemmän ku ite nii kyllähän se usealla tylleröllä painaa siel takaraivossa.. mut hei onhan noita hyvin hoikkii naisii jotka painaa sua vähemmän, tuskin niille sit ongelma tuo enää, ja kylhän sit löytyy muitaki naisii joita ei haittaa vaik vähän enemmän painais, kyllä etsivä löytää

• make

pinnalliseen maailmaan...ihmisen luonne pitäisi olla tärkein asia suhteessa koska sehän jää ainoastaan jäljelle kun vanhenemme mutta ikävä kyllä näin ei ole.jos olet hyvä vartaloinen mies tai nainen voit olla täys mulkku silti naiset/miehet palvovat sinua jos olet liian laiha/lihava mutta muuten hyvä ketään ei näytä kiinnostavan seurasi t:m 196cm/124kg

• ongelma!

On hyvä että olet hoikka, mutta kun miehellä on 180 cm pituus, hänellä ei voi olla paino 56 kiloa. Olen itse 55 kg, vaikka olen 165 cm, olen hoikka melkein laiha. Siinä on väärin antamasi tieto. Ymmärrän jos olisit 70-75 kg, se on totuutta lähellä. Muuten tykkään hoikista miehistä, kun itsekin olen hoikka. On ulkonäöllä suuri merkitys: sillä on oltava jotain houkutteleva, kuten katse, hymy, huumori, asenne, tyyli ja paljon muuta. Ulkomuodolta komea mies voi olla hyvinkin ärsyttävä ja suorastaan inhottava. En tykkää prinssi-mallisista miehistä.
      Eräs mies vei minun sydämen surullisella katseellaan, viattomalla hymyllään, lapsellisilla ihanilla temppuillaan, rohkeudellaan… loputon lista siitä, mitä hyvää hänellä on. Minun silmissäni hän oli erikoinen ja ainutlaatuinen mutta silti jotenkin ”tavallinen”. Ei samanlaista toista olemassakaan.

• menee...

Kyllä se näin nyt vaan menee että naiset tapailee numeroita (katso vaikka tämän palvelun deittisivuja). Nainen nyt vaan sattuu olemaan sukupuolista se pinnallisempi. Naiset määrittelee itselleen ja miehille ulkonäkövaatimukset jotka täytyy täyttää. Sinänsä tämä ei ole naisten vika kuten ei myöskään joku numero sinunkaan kohdallasi. Ne on vaan ominaisuuksia, ei siis vikoja.

• Puutarhuri123456789

- kukkakepiksi.

• Lihota 20-30kg!!

siis oikeasti! Itse olen siro nainen ja174cm,painan vähä sua vähennän ja olen tosihoikka,Pelottaa ajatellakkin miltä näyttää noin kuolemanlaiha mies, onko sulla anoreksia?

• On eri asia olla hoikka kuin anorektinen (= tuulen nussima vinkuheinä)..

Hanki nyt hyvä mies lihasta luittes päälle! Varsinkin jos liikunta OIKEESTI kiinnostaa...

PS. Alle 100-kiloset punnitaan neuvolassa! ;)

• heheeeeeeee

Terve aloittaja, itsellä oli täsmälleen samat mitat paitsi että pituutta pari senttiä enemmän! Kyllästyin siihen ainaiseen kuittailuun joten tutustuin mm. pakkotoisto.com:issa bodauksen saloihin ja aloin käymään salilla ahkerasti ja sieltähän se paino nousi nopeasti. Nyt ollaan normaalipainon alueella ja harrastus jatkuu kohti parempaa bodya (=

Kuntosalilla tuon painon saa nousemaan jos haluat.

• FrozenCorpse

Aika laihalta kuulostaa, mutta eipä tuo mua haittais, mikäli olet muuten ihan terve ja paino johtuu muusta kuin syömättämyydesta tms. pakkomielteistä.

• haluaisi

luurangon rakastelevan itseäni.

• toi teksti

Et halua luurangon rakastelevan itseäsi, heh, huvittaa sinällään. Etkö itse sitten rakastele, tee mitään ollenkaan, vaan joku rakastelee sinua?

• kaikki kyllä lihoo

Aikanaan, sitä ei tarvi murehtia. Korvien välinen aines vaikuttaa ei hoikkuus. Noita ylilihavia miehiä on kyllä tarpeeksi.Ja eikö siellä urheilun parissa ole samanlaisia naisiakin...

• Mr. ?

Minulla ei ole anoreksiaa..olen vain normaali kaduntallaaja joka harrastaa kestävyysjuoksua.

• Outokaisit

Itse tykkään kovasti suorastaan laihoistakin miehistä. En tiedä miksi. Minä en ainakaan pelkää, että painaisin miestäni enemmän. Painan muutaman kilon omaa miestäni vähemmän, vaikka hän on 20 cm pidempi. Erittäin hoikka.

• Tööttääjä

Voisit vähän enemmän syödä. Liikkumista ei kannata lopettaa :). Kyllä minäkin olen aika hoikka. Mutta yleensä jonkun 12v keskipaino on 40kg joten syöppäs enemmän! : D

• Mr. ?

Joo eli sanon vielä kaikille tässä näi että syön kyllä todella hyvin, ei ole mitään syömishäiriötä/anoreksiaa yms.

Harrastan kestävyysjuoksua, ja kute voitte päätellä niin kulutus on tässä lajissa aivan sairaan kova, syön ku hevone, mutta paino ei nouse.

• Huolissaan321

Mä en nyt kommentoi muuta, kun että sä olet kyllä huomattavan alipainoinen, ja huolestuttaa, että mistähän syystä? Jos mies liikkuu ja syö terveesti, sen lihakset itseasiassa kyllä aika helpostikin tuo painoa aika tavalla lisää, jopa "kuivana" tyyppinä, siis 4% rasvaprosentilla mä tiiä miehen joka on sun mittanen ja painaa 69 kg ja se on todella hoikkakin... Eli sun kohdalla ois kyllä jo kyse terveysriskistä. Kyllä sulle sais tulla 10 kg lisää, ja sä olisit edelleen hoikka! Eli varo, ettet ole jo sairastunut syömishäiriöön tms. nyt pitäisi olla todella itsestään huolissaan jo, paino ei ainakaan saa laskea piirun vertaa, naisia tai ei.

En usko, että kaikilla ihmisillä on mistään ulkonäöstä kiinni, ja kaikki tykkää erilaisista. Mä luulen, että ne naiset on kohteliaita, eikä sano suoraan epäilyksiä sun terveydestä.
      Mutta kyllä kaikille löytyy joku. Mä tiedän yhden miehen, joka on sairastanu anoreksiaa, on tota sun koko luokkaa ja tuskin kauheesti siitä lihookaan, mutta kohtuullisesti pyrkii nykyään terveyteen kuitenkin... Niin hänellä on myös vaimo. Että kyllä rakastetuksi voi tulla aina, ulkonäöstä riipumatta.

• hmm.h

Ei kai sillä niin väliä ole. Olet kyllä todella kevyt, mutta tunnen kyllä nuoria miehiä, jotka eivät yksinkertaisesti liho. Anoreksiaan en suhtautuisi seurustelukumppanissa mitenkään myönteisesti (tuskin kukaan).

Minulle kuitenkin tulee todella hoikista miehistä alemmuuskompleksi - en haluaisi olla leveämpi kuin mieheni :). Itse olen sinua 20 cm lyhyempi ja painan reippaasti enemmän, vaikkei minulla ole kuin muutama kilo ylipainoa. Jotenkin en ehkä itse lähtisi iskemään noin hoikkaa miestä, koska ajattelisin, että hän haluaisi hoikemman naisen ja että olisi turha vaiva edes yrittää :P. Ongelmaa ei toki olisi, jos hoikka mies ilmaisisi olevansa kiinnostunut minusta... Ja tietysti luonne on kiloja paljon tärkeämpi :) (Olen ihastunut niin hieman ali- kuin hieman ylipainoisiinkin miehiin. Molemmissa oma viehätyksensä.).

• Minkä ikäinen olet? Itse painan nykyään 62 kg, joka on kolmikymppiselle 180-senttiselle vähän sekin.

Minunkin painoni oli 18-vuotiaana tuo 56 kg, ja pituutta on tuo 180.

Suurin painoni on ollut 66 kg, sen painoin noin 25-vuotiaana. Sen enempää en ole ikinä painanut.

Toisaalta voidaan ajatella, että eiväthän jotkut painonnostajatyypitkään hirveästi paina, vaikka voimia on. Rasvaprosentti vain on alhaalla.

http://www.seura.fi/?id=7820

(Tietysti 61-63-kiloinen 173-senttinen on vähän eri asia kuin 56-kiloinen 180-senttinen, mutta tuossa tapauksessa varmasti yhtä vähäinen rasvamäärä....)

Ihannepainoa ei siis voi yksiselitteisesti pituudella arvioida.

62-kiloisella ja 62-kiloisella voi olla voimissa aikamoinen ero....

Ei nousisi minulta sitä rautamäärää, mikä tuolta tyypiltä noussee, vaikka painan saman....tästä voi todeta, onko hentorakenteinen mies oikeastaan "liian" kevyt, kun ei ole voimiakaan? Minulla tosin on kuiva iho käsissä, mutta se on eri ongelma, ei johdu keveydestä.

Minulla on lisäksi poikkeuksellisen ohuet sormet mieheksi. Ja pienet kädet muutenkin.

Mitä olen nähnyt muita, itseäni vanhempia laihoja miehiä, niin jossain 35:n ikävuoden korvilla niitä kiloja alkaa sitten kuitenkin vähän tulla...tai sitten ei.

• Mr. ?

No mä olen juuri ton 18v..kesällä tulee 19v plakkarii...

Tiedän kyllä, että vaikka saisin 20kg sormia näpsäyttämällä niin olisin silloinkin vasta normaalipainoinen.

• vastauss

Oikeasti, paino on vain numeroita jos on kyse hoikkuudesta. On samantekevää, onko "näin hoikka" vai "jopa näin hoikka". Ylipaino on sitten erikseen. Jos on 50kg yli sallitun, ei ole enää haluttava, ainakaan omasta mielestäni. Mutta laihuus, se on niin eri asia. Ei tule kaksaria, pullaposkia...

• Mr. ?

Tämä on hyvä kuulla!

Olen ollut aika masentunut tällä viikolla painostani. Tietysti kun olen näin laiha, niin olen myös fyysisesti todella heikko. Ainoastaan kestävyysjuoksussa pärjään, tiedätte kyllä miksi. Mutta kun olen rakennusmieskin, niin heikkouteni on todella suuri huoli, koska rakennuksilla kaikki painaa todella paljon ja suuria tavaroita pitäisi omin käsin raahata. Tänään juuri RAAHASIN kaasupulloa töissä kun en jaksanut nostaa sitä.

• Mr. ? kirjoitti:

Tämä on hyvä kuulla!

Olen ollut aika masentunut tällä viikolla painostani. Tietysti kun olen näin laiha, niin olen myös fyysisesti todella heikko. Ainoastaan kestävyysjuoksussa pärjään, tiedätte kyllä miksi. Mutta kun olen rakennusmieskin, niin heikkouteni on todella suuri huoli, koska rakennuksilla kaikki painaa todella paljon ja suuria tavaroita pitäisi omin käsin raahata. Tänään juuri RAAHASIN kaasupulloa töissä kun en jaksanut nostaa sitä.

14-vuotiaana oli noloa, kun en saanut vedettyä koulussa yhtään leukaa.....

Tarvitsisit varmaan myös käsiharjoitusta? Itse sain kohtalaiset voimat kun aloitin käsivoimaharjoittelun (vain kotikonstein) 17-18-vuotiaana.

Nykyiset voimat riittävät siten niihin juttuihin, mitä itse tekee, lumenluonti,autoremontit ym....

Mutta kouluikäisenä olin todella heikko, se on hankala juttu tällä ruumiinrakenteella. Kaikki täytyy alkaa nollasta.

Mutta vanhemmiten tuon painon psyykkinen merkitys vähenee, tuossa iässä sillä ajattelee enemmän olevan merkitystä.

Vai minkä kokoista kaasupulloa raahasit? Jos se on iso, niin ei varmaan minultakaan nousisi...pieni kyllä nousee.

• Mr. ?
        M1978 kirjoitti:

14-vuotiaana oli noloa, kun en saanut vedettyä koulussa yhtään leukaa.....

Tarvitsisit varmaan myös käsiharjoitusta? Itse sain kohtalaiset voimat kun aloitin käsivoimaharjoittelun (vain kotikonstein) 17-18-vuotiaana.

Nykyiset voimat riittävät siten niihin juttuihin, mitä itse tekee, lumenluonti,autoremontit ym....

Mutta kouluikäisenä olin todella heikko, se on hankala juttu tällä ruumiinrakenteella. Kaikki täytyy alkaa nollasta.

Mutta vanhemmiten tuon painon psyykkinen merkitys vähenee, tuossa iässä sillä ajattelee enemmän olevan merkitystä.

Vai minkä kokoista kaasupulloa raahasit? Jos se on iso, niin ei varmaan minultakaan nousisi...pieni kyllä nousee.

no käsivoimaa kyllä..jaloissa on voimaa sitte nii paljo et vois vaikka muille jakaa...

no se kaasupullo oli about... 40-50kg... kevyempi se ei ainakaan ollut koska olen kuitenkin sen verran voimakas että saan 40kg suhkot helposti ilmaan, sitä en saanut nousemaan edes 1mm ilmaan.

• idäntyttö
        Mr. ? kirjoitti:

no käsivoimaa kyllä..jaloissa on voimaa sitte nii paljo et vois vaikka muille jakaa...

no se kaasupullo oli about... 40-50kg... kevyempi se ei ainakaan ollut koska olen kuitenkin sen verran voimakas että saan 40kg suhkot helposti ilmaan, sitä en saanut nousemaan edes 1mm ilmaan.

Kyllähän se miehen massa ja voimakkuus jonkun verran merkkaavat. Vaikken läski olekaan, olisi jotenkin nöyryyttävää että mieheni olisi minua kevyempi.

Ja mikäs sen mukavampaa, kun mies kaappaa syliin. :) Eikä miehen pidä olla missään nimessä timmi bodari, vaan lihaksia ja läskiäkin sopivasti.

On kuitenkin naisia jotka pitävät laihoista miehistä, eiköhän aloittajakin sellaisen jostain löydä. Ja kannattaa varmaan harjoittaa kuntoaan ihan senkin takia että fyysinen työ sujuu eikä riko itseään yrittäessään nostella liian raskaita.

• gfhjklö
        Mr. ? kirjoitti:

Tämä on hyvä kuulla!

sen juoksun lisäksi vois harjottaa vähän voimaharjoittelua esim kuntosali muodossa että voimaakin tulisi ja töissäkin jaksais raahata kaasupulloja ja proteiinipitosta ruokaa nii etköhän sä vähäsen ainakin voimistu... yleensäkin pitäis monipuolisesti harjottaa et ois tasapainosesti kestävä. en tosin tiiä mitä ton juoksun lisäks teet jtn en rupee sinänsä neuvoo

• veeeera

Ne naiset ketkä on sulle tolleen sanoneet eivät oo olleet oikeesti kiinnostuneita susta.Jos ja kun joku onnekas nainen suhun ihastuu/ rakastuu, ei tuollainen asia merkkaa mitään.Usko pois.(lähipiiristä löytyy pariskunta mis mies pitkä ja hoikka,nainen lyhyt ja pyöree.)

• Thomas89

Ei pahus!
        Aivan sama juttu päällä itselläkin tällä hetkellä!
        Harrastan kestävyysjuoksua ja kulutan myös todella paljon ja paino ei liikahda mihinkään, vaikka syön saakutisti! :D
        185/65kg. Aineenvaihduntaki täytyy olla vilkasta tai jotain en ymmärrä... Mutta tosiaan tuo salilla käyminen voisi auttaa:) Kollageenisäikeiden tiheys 1,09g/l peittoaa rasvan vastaavan, niin voisihan sitä yrittää.

Mutta en anna kyllä painoni häiritä itsevarmuuttani tuolla "kauniimman puolen" rintamalla!:) Parhaimmillaan saa lisäpotkua omaan panostukseen!

• Mr. ?
        Thomas89 kirjoitti:

Ei pahus!
        Aivan sama juttu päällä itselläkin tällä hetkellä!
        Harrastan kestävyysjuoksua ja kulutan myös todella paljon ja paino ei liikahda mihinkään, vaikka syön saakutisti! :D
        185/65kg. Aineenvaihduntaki täytyy olla vilkasta tai jotain en ymmärrä... Mutta tosiaan tuo salilla käyminen voisi auttaa:) Kollageenisäikeiden tiheys 1,09g/l peittoaa rasvan vastaavan, niin voisihan sitä yrittää.

Mutta en anna kyllä painoni häiritä itsevarmuuttani tuolla "kauniimman puolen" rintamalla!:) Parhaimmillaan saa lisäpotkua omaan panostukseen!

sinä varmasti tiedät jos kuka että kestävyysjuoksu on niin raaka laji että vaikka söisi hevosia välipalaksi niin ei se paino liikahda suuntaan eikä toiseen!!

no kai se paino tästä joskus nousee

• th09

Mieheni on 50 kg ja 170 cm. Kaverit ja tuttavat sanovat että aivan liian laiha, mutta se on perinnöllinen juttu hänellä. Ei voi mitään. Minä rakastan miestäni sellaisena kuin hän on! Hän on muuten niin miehekäs ja seksikäs että en voi edes ajatella muita!

Kuule mies! Oot varmasti jollain muulla tavalla niin hyvännäköinen ja vetoava, että uskon että saisit naisen kauniin jos vain olet muuten fiksu, älykäs ja itsevarma!! Kenties sun silmät on sellaiset että saa naiset kuumiksi.. Ja sitten kun ne oppii tuntemaan sun muut tärkeät ruuminosat(HIH)
      Minua on sanottu monesti kauniiksi ja tiedän itsekin etten ole mikään ruma ja lihava vaan hyvin muodostunutkin, mutta halusin just mun miehen, koska siinä oli sitä jotain mitä en muista miehistä tule koskaan löytämään (myös fyysisesti). Ja minä etsin hänet käsiini, hänen ei tarvinnut tehdä mitään.

Saat varmasti jonkun. Ole avoin ja itsevarma, hieman myös, ei niin helposti saatava!

• th09

Nyt vasta luin kaikki loputkin jutut mitä tähän keskusteluun oli laitettu ja haestakaa p te kaikki jotka esim. sanotte kukkakepiksi. Voi että ärsyttää!

Anna noiden olla ihan täysin omassa arvossaan! LUota minuun!

TV. Kaunis, ja hyvinmuodostunut nainen, joka on myös kärsinyt kun miestä arvostellaan vaikka kukaan ei tiedä minkälainen namu on! (olen ollut seurustelusuhteessa "normaalipainoisten" miesten kanssa)

• th09
        th09 kirjoitti:

Nyt vasta luin kaikki loputkin jutut mitä tähän keskusteluun oli laitettu ja haestakaa p te kaikki jotka esim. sanotte kukkakepiksi. Voi että ärsyttää!

Anna noiden olla ihan täysin omassa arvossaan! LUota minuun!

TV. Kaunis, ja hyvinmuodostunut nainen, joka on myös kärsinyt kun miestä arvostellaan vaikka kukaan ei tiedä minkälainen namu on! (olen ollut seurustelusuhteessa "normaalipainoisten" miesten kanssa)

mun mies on vahva ja hyväkuntoinen vaikka on laiha. eli mies joka on 50 kg ja 170 cm. Miettikää sitä. Ja sillä on mahtava taito tyydyttää nainen! 10 v ollut hänen kanssaan, osan naimisissa!
        Olen häntä 17 kg lihavempi eli 67 ja 168,5 pitkä. Eli olen hyvämuotoinen nainen ja kaikenlisäksi kaunis.

• th09
        th09 kirjoitti:

mun mies on vahva ja hyväkuntoinen vaikka on laiha. eli mies joka on 50 kg ja 170 cm. Miettikää sitä. Ja sillä on mahtava taito tyydyttää nainen! 10 v ollut hänen kanssaan, osan naimisissa!
        Olen häntä 17 kg lihavempi eli 67 ja 168,5 pitkä. Eli olen hyvämuotoinen nainen ja kaikenlisäksi kaunis.

Miehelläni on istumatyö, ei liiku ollenkaan ja syö joka päivä RUNSAASTI, siis OIKEASTI runsaasti ruokaa! Eikä vain liho..! Minä en halua, että hän lihoaisikaan (inhoan läskejä) mutta joskus säälin häntä koska hän itse häpeää sitä. Eihän kukaan halua rakkaansa olevan onneton?

• gjklköldhjgyfghgfhghg

ne on noi kestävyys lajit mitkä sut noin laihana pitää. eihä kukaan maratoonarikaan mikään lihaskimppu ole eikä sinänsä että tarvitsiskaan. jatka juoksemistas jos nautit siitä, tärkeintä on tehdä sitä mistä tykkää. mut kaikilla asioilla on aina kaks puolta hyvä ja huono niinku sulla hyvänä sun kestävyys ja urheilullisuus mut huonona (ehkä) sit toi ruumiin rakenteeks. mut tääkin riippuu katsojasta.

• Blimunda

Jos syöt normaalisti, etkä kärsi syömishäiriöstä. Sehän on mahtavaa kun ei tule oksennus suuhun kengännauhoja sitoessa (se oli mulla raskauaikana ongelmana) ja ei tarvi raahata ylimäärästä mukanaan kuntoillessa. Itse muistutan gorillaa ja painan 73 kiloa, voisin antaa heti 20 kiloa sulle, heh heh. Mutta ei laihuus minua häiritse. Ole onnellinen lucky one.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe