Haluaako joku valaista

Oon tässä välillä kun surffailee näillä palstoilla nähnyt sellaisia postauksia missä ihmetellään, että miksi mulla ei ole ketään ja ihannemiehen/naisen löytäminen on mahdotonta. Sitten siinä listataan jotain ominaisuuksia tyyliin "miehen tulisi olla huumorintajuinen, kiltti, hauska, päättäväinen, rento, rehellinen" yms.
Noh oon sitten tässä ihmetellyt, että miten helvetissä ihmiset ei voi löytää sellaista ihmistä joka täyttäisi noi "vaatimukset". Mun mielestä noi on ihan perusihmisen ominaisuuksia eikä mitään unelmien prinssin ominaisuuksia joten luulisi ettei tuollaisten ominaisuuksien omaavaa ihmistä ole kovinkaan vaikea löytää.

Onko nyt kyseessä se, että ihmiset oikeasti vaativat todella paljon, mutta koittavat marttyyrimäisesti kirjottaa tänne "miksi en löydä unelmienmiestä vaikka en vaadi kuin [tässä ne ihan perus ominaisuudet]" samalla haaveillen oikeasti jostakin muusta ja kun kohdalle onkin sattunut sellainen mies mikä listattiin niin se ei kuitenkaan ollut tarpeeksi hyvä.

Vai onko sitten oikeasti niin, että vain kourallinen ihmisistä omaa noi ominaisuudet. Itselleni tuntuu todella oudolta kun sanotaan 8/10 ihannemies postauksesta on sellainen mihin luulisi (koska itsekin sovin niihin) 95% miehistä sopivan. Ja silti ei ikinä muka löydä ketään sopivaa.
Eli jos lasketaan pois ne pari yliampuvaa postia missä toivotaan miehen olevan joku hollywood-tähti joka asuu valtavassa kartanossaan malibun rannikoilla ja lisätyönä soittaa jossain rockibändissä.
Kaikki muut postit on sellaisia missä ei ole mitään erikoista ja ihmettelen syvästi miten on muka mahdoton löytää sellaista ihmistä.

Missä nyt mennään vikaan vai koittaako ihmiset vain kusettaa täällä?

18

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakinnaisilla

Ainakin naisilla on tapana kattoa joku oikein hyvännäköinen mies, ja sitten vain sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että siinä miehessä on myös ne luetellut ominaisuudet. Ja kun yllätys yllätys ei ole, petytään ja etitään toinen Brad Pitt.

Vai voiko joku nainen väittää tosissaan, ettei toimisi näin? Ulkonäkö aina ensin, sen takia on juuri näitä valituksia "Mies ei siivoa, mies vaan ryyppää, mies ei huomioi, mies flirttailee muiden kanssa..." Jos taas naiset OIKEASTI, ei vain fantasioissaan, etsisivät miestä luonteen perusteella, oppisivat tulkitsemaan ihmistä eleiden, käytöksen, puheen yms. avulla, olisi elämä paljon helpompaa.

• Tosielämässä

menee.Valitettavasti!Katsovat sinkkusarjoja ja hypnotisoivat itsensä ulos todellisuudesta.Miettivät treffeillä mitä kaverit mahtaisi tuosta sanoa?Kyllä sen monista profiileista voi lukea.

Ainakin mies osaa myös lukea,vaikka ei ehkä aina kirjottaa....

• Yksi asia

Vaikea vastata kaikkien kirjoittajien puolesta.
      Itse olen sinkku, en mikään nuori, ja olen luopunut luetteloista, koska kun r yllättää, se on yllättävä tapahtuma ja kohde.
      Se miksi r yllättää harvoin, johtuu siitä, että harvoin kolahtaa, harvoin kemiat kohtaa jne.
      Luulisin, että ne joilla on hollywood-vaateet, ovat hyvin nuoria.

• tuo kirjoitus.

"Se miksi r yllättää harvoin, johtuu siitä, että harvoin kolahtaa, harvoin kemiat kohtaa jne."

Tuo on pelkkää harhakuvitelmaa. Ei millään pahalla.

Olen hurmannut naisia, joista en ole ollut erityisen kiinnostunut. Olen jopa ylihurmannut naisia niin, että olen itsekin säikähtänyt heidän kiihkeyttään. Mitä se tarkoittaa? "Kemia" on ollut naisen puolelta olemassa. Toisaalta eräs kaverini kuuluu niihin, joka ei ole koskaan hurmannut ketään. Kerran hän kyllä onnistui ensin häviämään erään havittelemansa nuoren naisen jollekin toiselle kaverilleen ja suhteen epäonnistuttua pääsi naisen uskollisena ystävänä noukkimaan tähteet parin vuoden päästä...

En usko, että kyse on "kemiasta" tai "yllättävästä tapahtumasta" tai muusta vastaavasta. Jos näin olisi, näitä "tapahtumia" sattuisi tasapuolisesti jokaisen kohdalle. Todellisuus on toisenlainen. Olisin luultavasti voinut löytää noille hurmaamilleni naisille oikeasti ja aidosti sopivamman ja paremman miehen kuin minä itse, mutta kun ei ole kemiaa eikä kolahda... Heh.

• Haaremisti
        tuo kirjoitus. kirjoitti:

"Se miksi r yllättää harvoin, johtuu siitä, että harvoin kolahtaa, harvoin kemiat kohtaa jne."

Tuo on pelkkää harhakuvitelmaa. Ei millään pahalla.

Olen hurmannut naisia, joista en ole ollut erityisen kiinnostunut. Olen jopa ylihurmannut naisia niin, että olen itsekin säikähtänyt heidän kiihkeyttään. Mitä se tarkoittaa? "Kemia" on ollut naisen puolelta olemassa. Toisaalta eräs kaverini kuuluu niihin, joka ei ole koskaan hurmannut ketään. Kerran hän kyllä onnistui ensin häviämään erään havittelemansa nuoren naisen jollekin toiselle kaverilleen ja suhteen epäonnistuttua pääsi naisen uskollisena ystävänä noukkimaan tähteet parin vuoden päästä...

En usko, että kyse on "kemiasta" tai "yllättävästä tapahtumasta" tai muusta vastaavasta. Jos näin olisi, näitä "tapahtumia" sattuisi tasapuolisesti jokaisen kohdalle. Todellisuus on toisenlainen. Olisin luultavasti voinut löytää noille hurmaamilleni naisille oikeasti ja aidosti sopivamman ja paremman miehen kuin minä itse, mutta kun ei ole kemiaa eikä kolahda... Heh.

Naisen "kemian" voi herättää helposti vaikkei itseään oikein kiinnostaisikaan. Ja tähän "kemian" herättämiseen voi opetella, "pelaamistahan" se vain on ja oikeista naruista vetämistä. Nimim. -Vuosien kokemus- ;)

• Not so täydellinen

Jesh. Ihmisten on vaikea myöntää toisille ja jopa itselleen, että ovat pinnallisia,
      ainakin jossain määrin.

Noiden luettelemasi perusominaisuuksien lisäksi listalla on oletusarvoisesti
      se "Vähintään yhtä komea kuin kavereiden miehet ja tietysti niin-ja-niin pitkä".
      Näitä ei kuitenkaan ääneen sanota, koska se antaa mukamas pinnallisen kuvan.

Moni valittaa juuri sitä, että "Etsin vain rehellistä, huumorintajuista ja
      mukavaa miestä", mutta ei heille kuitenkaan kelpaa mies joka on
      juuri tuota, mutta ei komea eikä pitkä.

• Mulle ei ainakaan tuota vaikeuksia myöntää, että olen vähän pinnallinen. Ihan minkä näköinen tahansa ei kelpaa, mutta en mä mahdottomia "vaadi"/toivo.

Silti jos mun pitäisi kuvailla ihannenainen ja se mitä ihannenaiselta odotan niin ei siinä olisi pelkät "kiltti, hauska, ystävällinen, rehellinen" jne. (ihannenainen ei tarkoita sitä että tyydyn vain sen "tasoiseen" naiseen, vaan se tosiaan on _ihanne_)
        Pitäisi sitä ihmisen arvomaailmat tietää ja mainita jos puhutaan ihanteista.
        Myös ulkonäköön liittyviä asioita varmasti olisi siinä viestissä.

Miks ei ihmiset voi olla rehellisiä (anynyymeinä netissä) kun tollaisia asioita kirjoittavat. Koitetaanko sillä hankkia jotenkin parempi omatunto kun ajatellaan, että "minä en ole pinnallinen kun haluan miehen/naisen olevan vain kiltti ja rehellinen"

• miehen..

...maalta! =) Ihannemieheni olisi myös minua pitempi, miel. väh. 180 cm (itse n.170 cm), et voi korkkareitakin esim. juhlissa käyttää. :) Itsekin olen maalta, joten olisi kiva jos mieheni tykkäisi elukoista ja ehkä haluaisi jotain viljelläkin. :) Mies tykkäisi liikkua, eikä olisi ylipainoinen. Toisin sanoen pitäisi huolta itsestään. Hän haluaisi joskus lapsia, mutta myös adoptio kävisi hänelle tarpeen vaatiessa. Hän ei olisi välinpitämätön esim. luonnon, rahan, parisuhteen, perheen yms. suhteen.

Hän osaisi olla myös romanttinen, mutta ei liian pehmo. :) Romantisia hetkiä voisi olla arjessa, eli ei tarvihtisi lähteä Pariisiin tms. :) Mm. souturetki, kävely luonnossa käsikkäin, ilta-auringon katsominen voivat hyvinkin olla romanttisia. Sitä paitsi vältän esim. lentokoneella matkustamista, luonnon vuoksi. En kuitenkaan ns. viherpiipertäjä ainakaan täysin ole. Mutta siinä oli jotain mistä haaveilen. :)

• tämä kaikki.

Ihmiset täällä vaan kusettaa ja antaa ymmärtää ihan outoja. Todellista sielua ei täältä löydä.

• mä metsästän...

Sanat ovat petollisia ja eritoten niille jotka eivät osaa niitä käyttää oikein. Ihmiset eivät osaa ilmaista itseään kyllin hyvin sanoilla. Live-tilanteessa paljon kommunikaatiota tapahtuu myös pelkällä olemuksella ja eleillä. Ja ihmisillä on myös hyvin omalaatuisia näkemyksiä itsestään.

Jokainenhan kuitenkin unelmoi siitä leffatähden näköisestä, charmikkaasta ja hyvin pukeutuvasta puolisosta jonka kanssa hankitaan upea lasipalatsi ja mahdollisesti pari kaunista mukulaa, vaikka ei sitä ilkeäisi myöntääkään. Eikä siinä mitään väärää sinänsä olekaan. Mutta oikeastaan pisteet menevät niille jotka avoimesti myöntävät etsivänsä kuuta taivaalta. He sentään osaavat pukea halunsa sanoiksi :)

Komeat/kauniit ja hyväluontoiset ovat aina varattuja, eivätkä he vähällä eroa. Loput sitten saavat tyytyä käteensä tai laskea vaatimustasoaan :)

Ja tavallisista pullasorsista onnellisimpia lienevät ne jotka ymmärtävät oman rajallisuutensa ja siirtyvät elämässään eteenpäin. Eli joko laskevat tasoaan tai sitten etsivät muuta sisältöä elämäänsä.

• ohhuohhoijaa

"Jokainenhan kuitenkin unelmoi siitä leffatähden näköisestä, charmikkaasta ja hyvin pukeutuvasta puolisosta jonka kanssa hankitaan upea lasipalatsi ja mahdollisesti pari kaunista mukulaa, vaikka ei sitä ilkeäisi myöntääkään."

Olen toisen tässä ketjussa kirjoittaneen kanssa samaa mieltä siitä että hyvin nuorilla ihmisillä noita haaveita lienee. J0s avioeron läpikäynyt, elämän kolhima 30=> ikäinen (mitä aika monet ovat siinä iässä) vielä elelee pilvilinnoissa, niin onpahan hyvät lääkkeet. :D

Väitä että kemiaa on olemassa, ja se on pääasiassa seksuaalista. Minä ainakin olen herkkä joidenkin miesten läheisyydelle ja kyse on pääosin siitä että he ovat pantavia. Eivät komeita tai muutenkaan sen kummempia kuin itsekään olen eli ihan taviksia, mutta joidenkin kanssa on enemmän kipinää kuin toisten. Se joka väittää että haluaa kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia tasapuolisesti, on paskan jauhaja tai tosi puutteessa. Puolison tulee kuulua tähän pantavat-kategoriaan mutta ainakin itselläni tuon tyypin tulee olla lisäksi samanlaiset arvot omaava ja samoja asioita suhteelta haluava.

Se, että joihinkin ihmisiin rakastuu ja toisiin ei, on ollut vuosisatojen ajan runouden ja kirjallisuuden suosikkaaiheita, mysteeri jota ei kukaan osaa tyhjentävästi selittää. Suomi24-palsta on ehkä viimeinen paikka, josta ns. suuri totuus tässä asiassa löytyy. ;)

• N27+
        ohhuohhoijaa kirjoitti:

"Jokainenhan kuitenkin unelmoi siitä leffatähden näköisestä, charmikkaasta ja hyvin pukeutuvasta puolisosta jonka kanssa hankitaan upea lasipalatsi ja mahdollisesti pari kaunista mukulaa, vaikka ei sitä ilkeäisi myöntääkään."

Olen toisen tässä ketjussa kirjoittaneen kanssa samaa mieltä siitä että hyvin nuorilla ihmisillä noita haaveita lienee. J0s avioeron läpikäynyt, elämän kolhima 30=> ikäinen (mitä aika monet ovat siinä iässä) vielä elelee pilvilinnoissa, niin onpahan hyvät lääkkeet. :D

Väitä että kemiaa on olemassa, ja se on pääasiassa seksuaalista. Minä ainakin olen herkkä joidenkin miesten läheisyydelle ja kyse on pääosin siitä että he ovat pantavia. Eivät komeita tai muutenkaan sen kummempia kuin itsekään olen eli ihan taviksia, mutta joidenkin kanssa on enemmän kipinää kuin toisten. Se joka väittää että haluaa kaikkia vastakkaisen sukupuolen edustajia tasapuolisesti, on paskan jauhaja tai tosi puutteessa. Puolison tulee kuulua tähän pantavat-kategoriaan mutta ainakin itselläni tuon tyypin tulee olla lisäksi samanlaiset arvot omaava ja samoja asioita suhteelta haluava.

Se, että joihinkin ihmisiin rakastuu ja toisiin ei, on ollut vuosisatojen ajan runouden ja kirjallisuuden suosikkaaiheita, mysteeri jota ei kukaan osaa tyhjentävästi selittää. Suomi24-palsta on ehkä viimeinen paikka, josta ns. suuri totuus tässä asiassa löytyy. ;)

teillä kahdella.

Tuota leffatähden ulkonäköä ja sen haluamista kumppanilta en allekirjoita (otaksuen, että sillä tarkoitetaan "perusnättiä" miestä), mutta onhan se niin, että tietyille miehille lämpenee aivan eri tavalla kuin toisille ja suurelta osin myös ulkonäön takia.
        Mutta miehen haluttavuus voi aika nopeaan ropista, kun tämä avaa itsekeskeisen ja itserakkaan suunsa.

"Väitän, että kemiaa on olemassa, ja se on pääasiassa seksuaalista. Minä ainakin olen herkkä joidenkin miesten läheisyydelle ja kyse on pääosin siitä että he ovat pantavia".

Samoin.

"Eivät komeita tai muutenkaan sen kummempia kuin itsekään olen eli ihan taviksia, mutta joidenkin kanssa on enemmän kipinää kuin toisten."

Aivan. Esmeks mulle miehen pituus ei ole koskaan ollut kynnyskysymys. Mun iltaisin peiton alla oleva mielikuvituspoikaystävä on mun ex-työkaveri, ehkä n. 165 cm pitkä ja erittäin timmivartaloinen mies, joka ei kuitenkaan ole riukku eikä todellakaan mikään bodattu. Mun kaverit ei luult. näe tässä kaverissa mitään, ja juuri tuon pituuden ja tietynlaisen luonteen takia. Harmi vaan, että jamppa on jo naimisissa :(

"Puolison tulee kuulua tähän pantavat-kategoriaan mutta ainakin itselläni tuon tyypin tulee olla lisäksi samanlaiset arvot omaava ja samoja asioita suhteelta haluava".

Just precis.

Ylipäänsä työkavereihin ihastuu harmillisen helposti (niihin varattuihinkin, kuten tässä mun tapauksessa), mutta eihän sitä edes töissä kaikkiin ihastu eli mulla taitaa olla kriteereitä...

• ..niin kauan, ku ei viitsitä edes rekkaroidulla nimimerkillä kirjottaa, niin kusetus on musta aika todennäköistä!?
      Mun käsityksen mukaan just rekkautumattomina kirjottelee paljon aika nuorta porukkaa, joten sen oman itsen, saati sitten kumppanin ominaisuudet on varmaan vielä melko vieras juttu.
      Mä allekirjotan ton kemian olemassaolon ja tarpeellisuuden. Vaikka ihminen ominaisuuksiltaan täyttäis pidemmänkin listan vaatimukset, ilman sitä kemiaa ei tuu suhdettakaan. Mä ajattelen, että se on sitä meidän biologista valintaa: se "kolahtava" ihminen olis geenistöltään sopiva meen lisääntymiskumppaniks. Koska siinähän tästä hommasta on pohjimmiltaan kysymys. Että niin urbanisoituneita tässä ollaan; jos ikivanha vaisto kehottaa lähtemään lipettiin, siinä on ihan turha esittää mitään vaatimuslistoja.. ;)

Eli vikaan mennään alusta asti. Ei pitäis alottaa niistä vaatimuksista, vaan siitä, miellyttääkö feromonit. ;) Ja jos sitten vielä sattuu se listakin täyttymään, niin vois sanoa olleensa jo melko onnekas. Monella tosin taitaa olla sen listan suhteen rimassa laskemista.. Helpommalla pääsis, ku etsis vaan sitä lisääntymiskumppania.. ;)

• siksi

Naiset kato sanoo ettei siinä ja siinä miehes ollu sitä "kemiaa", eli mies oli liian kiltti. Vasta kun nainen tapaa miehen joka nuolee naisen egoa kehumalla tätä koko ajan, kourii rintoja ja persettä ja vonkaa sänkyyn ekana iltana, nainen sanoo tuon miehen seurassa "tuntevansa itsensä naiseksi".

• ovat sieltä

kaikista pahemmasta päästä,joten taidat puhua joistain huorista,jotka ajattelevat noin,miten sinä juuri kirjoitit eli kuinka tuntevat (muka) itsensä naiseksi hyppäämällä heti sänkyyn jonkun örveltäjän kanssa.No,omapahan on vikasi,jos olet juossut sluttien perässä.

• M C

Kyllähän sitä juu listailee aina kaikkea ja miettii, millainen olisi mukava toinen puolisko, mutta olen realistisesti rajannut oman listani enää huumorintajuun. En koe olleeni koskaan pinnallinen, enkä tietoisesti ole nytkään. Kyllähän sitä aina katsella voi, mutta en pelkän ulkokuoren perusteella lähtisi koskaan suhdetta rakentamaan.
      Olen myöskin huomannut, että juu, onhan ihmiset paljolti rehellisiä, mukavia, kilttejä, hauskoja sun muuta, mutta aina se ei vaan riitä. Jokaisella meistä on kuitenkin sen lisäksi omat ominaisuutensa ja omituisuutensa eikä joka ikinen kykene niitä hyväksymään tai sietämään. Luonne muutenkin koostuu niin monesta osasesta, että joskus nuokin hienot "perusominaisuudet" häviää niiden muiden osasten taakse piiloon.

• Anonyymi

Itse en jaksa kovin usein esim viettää yötä miehen vieressä,joten siksi minulla ei ole virallisesti miestä,mutta käyn 2km päässä asuvan miehen luona välillä yön,tunnettu neljä vuotta. En tiedä mitä me ollaan,mut ainakin ystäviä,vaikka välillä rakastellaan, syödään yhdessä,auttaa jos tarviin jotain apua... Tämmönen rento hyvä juttu.

• Anonyymi

Haluan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      202
      9704
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      39
      4470
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      121
      4016
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      107
      3898
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      219
      3567
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      36
      2974
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1537
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      74
      1422
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1224
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1181
    Aihe