Hileistä kysymys

hilettäjä

Voiko geeli kynsiin tehdä koristeluja esim. pieniä alueita, vaikka tiimarista ostetulla kirkkaalla/hopean värisellä hileellä? Vai tekeekö jonku reaktion uv- uunissa?

11

1020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jvgaäijg

Riippuu mistä aineesta ne on tehty ja millä värillä ne on värjätty. En suosittele askartelukauppojen klittereitä ainakaan asiakaskäyttöön. Ne voi olla värjätty jollakin värillä tai sisältää sellaista kemikaalia tai materiaalia joka reagoi geelin ja uv valon kanssa.

• useitakin

Ja ihan hyvin on toimineet. Kynnet kovettuneet hyvin.

• kiuawrfcmdixjz.

Niin että pelko pois, ihan voi käyttää tiimarin glittereitä, toimii hyvin eikä aiheuta mitään rektioita!

• ja onnistuu

hyvin passaa askatelu glitterit! no problem...

• hileeee

Kertokaa mihin geeliin voin sekoittaa glitteritä ja mihin geelikerroksen väliin sen laitan? Käyn juuri rakennekynsi kurssia, mutta koreistelu päivä vasta kuukauden päästä ja haluisin tehdä muitakin kuin ranskalaisia kärkiä. Kiitos avusta jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti :)

• -..-
        hileeee kirjoitti:

Kertokaa mihin geeliin voin sekoittaa glitteritä ja mihin geelikerroksen väliin sen laitan? Käyn juuri rakennekynsi kurssia, mutta koreistelu päivä vasta kuukauden päästä ja haluisin tehdä muitakin kuin ranskalaisia kärkiä. Kiitos avusta jos joku vaivautuu vastaamaan asiallisesti :)

olen käyttänyt tiimarin glitterei, ei ongelmia.

Mä laitan aina glitterin base-ja buildingin väliin :)

• hileet
        -..- kirjoitti:

olen käyttänyt tiimarin glitterei, ei ongelmia.

Mä laitan aina glitterin base-ja buildingin väliin :)

Kiitos :) Laitatko sen glitterin suoraan geelin päälle vai sekoitatko sen esim. basegeeliin?

• -..-
        hileet kirjoitti:

Kiitos :) Laitatko sen glitterin suoraan geelin päälle vai sekoitatko sen esim. basegeeliin?

välillä geeliin (buidingiin) ja välillä kastan siveltimen geeliin ja sitten glitteriin ("dippaan" molempiin)

• neuvo!
        hileeee kirjoitti:

Minä sekoitan glitterin kirkkaaseen rakennusgeeliin (sculpting clear/ builder clear.. minkä niminen se nyt milläkin merkillä sitten on).
        Ota purkista geeliä erilliselle alustalle -esim. muotin taustapaperi käy hyvin- sen verran kun tarvitset ja sekoita siihen glitteri. Määrää on vaikea sanoa mutta kuitenkin niin että geeliä on enemmän kuin glitteriä ettei kestävyys kärsi. Bonding geelin/ primerin ja ohuen pohjakerroksen jälkeen (systeemistäsi riippuen) teet glitterseoksella kärjet ja sen jälkeen builder/sculpting geelillä kynnen valmiiksi. Sitten vain viimeistelet normaalisti viilalla ja kiilto päälle.

• ----------
        neuvo! kirjoitti:

Minä sekoitan glitterin kirkkaaseen rakennusgeeliin (sculpting clear/ builder clear.. minkä niminen se nyt milläkin merkillä sitten on).
        Ota purkista geeliä erilliselle alustalle -esim. muotin taustapaperi käy hyvin- sen verran kun tarvitset ja sekoita siihen glitteri. Määrää on vaikea sanoa mutta kuitenkin niin että geeliä on enemmän kuin glitteriä ettei kestävyys kärsi. Bonding geelin/ primerin ja ohuen pohjakerroksen jälkeen (systeemistäsi riippuen) teet glitterseoksella kärjet ja sen jälkeen builder/sculpting geelillä kynnen valmiiksi. Sitten vain viimeistelet normaalisti viilalla ja kiilto päälle.

ja tasaisemman lopputuloksen saa kun laittaa geeliä kynnelle ja taputtelee siihen hileet ja sitten uuniin...

• Muototietoinen
        ---------- kirjoitti:

ja tasaisemman lopputuloksen saa kun laittaa geeliä kynnelle ja taputtelee siihen hileet ja sitten uuniin...

Periaatteessahan glitter kuin glitter käy. Jos askartelupuodin glitterit saa paljon halvemmalta, kuin kynsille tarkoitetut merkkiglitterit, niin siitä vaan. Ei ne "hienot" glitteriit yleensä paljoa eroa tavallisista. Tosin hienojakoisuudessa ja pigmentissä yms. on eroa.

MUTTA: Yksi varoituksen sana askartelukauppojen jne. glittereistä. Tosiaan kuten joku mainitsi, niiden käyttökelpoisuus riippuu hyvin paljon siitä miten glitter on värjätty. Itselleni on kerran käynyt niin, että askartelukaupan mustasta glitteristä valuikin väri geeliin ja sotki sen ikävän mustan tahraiseksi. Itse glitter oli lopulta hopeista. Samaa ei ole käynyt esim. Nail Graphixin mustan glitterin kanssa. Joten joskus laatueroja kyllä löytyy... Mutta jos ei halua satsata, niin sitten kokeilemalla vaan, ei ehkä kuitenkaan ensimmäisenä ainakaan maksavalle asiakkaalle... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1775
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1260
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      925
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      698
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      696
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe