Ehdottakaas mulle mailaa

Ananasvakuuttaja

Tarvitsisin uuden mailan, mutta en osaa päättää millaisen mailaan kannattaisi rahansa laittaa.

Nykyinen maila on vanha kohtuullisesti palvellut Exelin 240V 27mm

27mm jäykkyys tuntuu hyvältä itselleni, mutta toi maila on kuitenkin aina tuntunut jotenkin halolta omaan käteeni. Johtuisko vaan, ettei ole tarpeeksi poweria käsissä suhteessa mailan painoon(?). Olen kuitenkin tykännyt mailan tukevuudesta, ettei taitu joka väännöissä.

(joskus oli 32mm hetken aikaa, mutta aivan liian lerppu :D)

Lavan kovuudesta en tiedä, tossa on alkuperäinen lapa, eikä siinä ole mitään merkintää sb/mb/hb (?) Ei se ainakaan kovin lerppu ole, joten medium tai hardi. Pallot tuntuu siitä karkailevan, mutta voi olla, että taitto on perseellään. Lavassa on kuitenkin mielestäni normaalia enemmän ilmanvastusta aiheuttavia kiinnikkeitä.

Kunnon lämejä en ole saanut tuolla koskaan aikaiseksi, vaikka miten yrittänyt, niin en saa palloa lähtemään tarpeeksi kovaa. Toisaalta taas rannareitakaan en saa tuolla tehtyä, kun se on käteen kuten sanoin halkomaisen oloinen.

Eli millaisen mailan mun kannattais hankkia, jossa olis lapakin kunnollinen?

-tykkään syötellä palloa paljon
-tykkään kuitenkin laukoakin välillä
-voimaa ei ole hirveästi, mutta nopeutta kylläkin
-mailalla olis kiva saada hyvä tuntuma palloon, että pallon sais pidettyä mukana kunnolla nopeissakin käännöksissä ja kuljetuksissa
-ovaalivarsi omaan käteen selkeästi parempi kuin pyöreä

Entä mailan pituus? En muista ton Exelin pituutta, mutta oma pituus on 186cm ja toi nyt menee ilmeisesti 5-6cm oman navan yläpuolelle ja tuntunut just hyvältä. Joku yli 100cm? En tiedä miten toi oikeaoppisesti mitataan.


Lisäksi olisi mukava, jos mailan sais ihan normaalista urheiluvälineliikkeestä, ettei tarvitse jostain päin nettiä alkaa tilailemaan. =)

18

1708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j4rppa

      Noita mailoja löytyy kyllä pilvin pimein, mutta kannattaa käydä kattoon esim: http://salibandy.org/viewtopic.php?f=69&t=1813&start=330

      tuolta löytyy noita pelaajien arvioita eri mailoista. Sieltä saat ainakin vähän vinkkejä minkälaisia ominaisuuksia eri kepeistä löytyy :)

    • perskelees

      noo kokeile jossain kunnon urheilu kaupas et niitki exselin eri mailoi tai kokeile unihocii.

    • Jipe#19

      Testaa Exelin Razor 2.7. Megalomaniac lapaa on kehuttu niin paljon ettei palstatila riitä.

      Exeliltä on kuulemma tulossa joku ihan uus viritys, jossa yhdistyy uusi varsi ja ihan uus lapa. Innebandymagazinessä oli pieni juttu ja mainos!
      Jokin videomainos, jossa ei kylläkään ole mailaa löytyy:
      http://www.youtube.com/watch?v=sH60L85uyEE

    • Ananasvakuuttaja

      Sitten Unihock Player Top Light 26. Hyvältä tuntunut. Makee pito gripissä. Vedot lähtee hienosti ja kovempaa kuin vanhoilla mailoilla. Selkeesti kevyempi kuin pari aikaisempaa mailaa, punnitsinkin vielä ne.

      Exel 240V 284g
      Unihoc ACE32 252g
      Unihoc Player Top Light 232g

      (peruslapojen kanssa siis)

      Ainoastaan ongelmia pallokontrollin kanssa, mutta eiköhän tuohon totu vielä, kestää vaan aikansa, että kunnolla saa pidettyä lavassa.

      • ...ovat parhaat merkit.

        24 tai 27 :D


      • artsi pepper

        olisi kannattanut ostaa:
        exel e 3.0
        fatpipe bow jompi kumpi noista bowissa on paska lapa mutta niin hyvä varsi että saisit vedot lähtemään varmasti hyvin.
        exelissä taas pallo pysyy todella hyvin ja lämärin saa todella kovaa.


      • Ananasvakuuttaja
        artsi pepper kirjoitti:

        olisi kannattanut ostaa:
        exel e 3.0
        fatpipe bow jompi kumpi noista bowissa on paska lapa mutta niin hyvä varsi että saisit vedot lähtemään varmasti hyvin.
        exelissä taas pallo pysyy todella hyvin ja lämärin saa todella kovaa.

        Omapa on ongelmasi, itse olen erittäin tyytyväinen uuteen mailaani. Mikäli olisit halunnut vaikuttaa ostopäätökseen, niin aikaisemmin olisi ollut mahdollisuus vielä.

        Mitä muidenkin käyttäjien kokemuksia myös luin, niin Unihoc on erittäin hyvä maila ja voin yhtyä heidän mielipiteisiinsä.


      • Datsyukian Deke

        Onko tossa player lapa?


    • Indians pelaaja

      V:Suunnilleen oma nyrkinkoko navasta ylöspäin on suunnilleen hyvä koko(oma valmentaja neuvoi)mutta kannattaa tietenkin vähän kokeilla kaupassa että miltä maila tuntuu.

      itse olisin myöskin ostamassa uutta mailaa ja vähän samat kriteerit mullakin on.

    • Latee95

      itse pelaan fatpipe / unihocilla unihocilla ei saa niin hyvää tuntumaan palloon mut lämäri lähtee mulla jotain 120 ja olen 95 olen harrastanut 6 vuotta salibandya nyt siis 7 kausi käynnissä. Jos olet pelannut useamman vuoden exel mailalla jatka tietenkin samalla mailalla, koska itse olen pelannut 4 vuotta fatpipellä ja 2 vuotta unihocilla niin en missään nimessä vaihda merkkiä, mutta fatpipellä saa paremman tuntuman ja pystyy kikkamaan paremmin. Kantsis ostaa varmaan joku 100cm exel maila ja flex 30-32 ei haittaaa vaikka maila taipuu mutta kuhan ei taivu liikaa .. :P Mese jos haluut pm:me ni on [email protected]

      • pertti18

        suosittelen exel chilli pinkkiä.


      • ???

        itte oon 98 kasi ja ranne lähtee 134 ja lämäri lähtee 138 ite oon pelannu 7 vuotta 8 kausi käynnissä ypan 98 porukassa:)


    • u00ho-gia

      Fatpipe/Unihoc niillä on parhaimmat mailat ! :D

    • mun mielestä sun pitäs ostaa exel x tai fatpipe rage tai orc sillä ne mahdollistaa noi kaikki mitkä mainitsit

    • pertti18

      mä pelaan ssv 00 edustusjoukkueessa. ja suosittelen fatpipe jai-alaita. se on hyvä maila. minun sisäpelimailat on fatpipe jai-alai, exel chilli kultanen, exel chilli pinkki, exel chilli oranssi musta ja fatpipe 90g. Minun mielestäni parhaimmat noista on fatpipe jai-alai, fatpipe 90g ja exel chilli pinkki. fatpipe 90g on maailman kevyin maila!!!!!!!!!

      • ymjunnu

        ..XDXDXDXDXD :DDDDDDD PLS :D


      • resgegsegge

        EI VITTU XDDDDDDDDDDD


    • 15v ypa#17

      osta fätpaipin jai-alai tosi hyvin lähtee vedot, etenkin kiertoranteet. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe