Jeesus ei ole jumala,

hirvas

vaan Hänen Isänsä on ainoa ja yksi Jumalamme. Hän on yksin jakamaton, käsittämätön, ilman alkua ja loppua, ja muita jumalia ei ole. Raamattu todistaa alusta loppuun, että Jeesus on Jumalan ainoa Poika ja esikoinen, muttei Hän ole itse Jumala.

Kun täällä olevat helluntailaiset ovat ottaneet oppinsa paavien ja katolisten kirkkoisien harhoista, niin sellaisia selittäjiä täällä näyttää nyt olevan jatkuvasti. Sellaisia ei pidä kenenkään uskoa, koska Raamattu on totuus ja todistaa näin:

1.Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

23

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoit. Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan kuva ja kirkkaus.

2. Kor. 4:4
      "niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA."

Kol. 1:15
      "ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Hepr. 1:3
      "ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",

Ja Jumalan sana kieltää mitään ja minkään kuvan asettamista Jumalaksi.

• sivusta seurannut

kierrät nyt sitten Ilmarin alla olevan avauksen raamatun kohdat?

• Jumalan Sana:

2 Piet 3:15-16 "ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

Eikö sinulla ekivaari ja hirvas ole todellakaan yhtään Jumalan pelkoa sydämessänne koska jatkuvasti puhutte vastoin Pyhää Henkeä.

• jaikal kirjoitti:

Jumalan Sana:

2 Piet 3:15-16 "ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

Eikö sinulla ekivaari ja hirvas ole todellakaan yhtään Jumalan pelkoa sydämessänne koska jatkuvasti puhutte vastoin Pyhää Henkeä.

siitä sanasta ja Pyhästä Hengestä jotka todistavat yhdessä asian oikeaksi. Pyhä Henki ei puhu itsestään eikä Jeesus, sana puhu itsestään vaan isästä. Yhdessä Jumalan sana ja Pyhä Henki on lyömätön pari;

Johannes 15
        26 "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

Pyhä Henki ja me todistamme Kristuksesta ja Kristuksessa kaikki todistamme Isästä.

• sivusta seurannut

ei sitten ole Jumala, vaan ihan tavallinen syntinen ihminen. Minulle Jeesus taas on Jumala, kuten Raamattuni sen selvästi kertoo!

• Kaikenlaista turhaa

kyllä jankutat, mutta sinussa ei taida olla miestä vastaamaan suoraan kysymykseen!?

--------

Kysyin ensin näin:

>> Kerrohan hirvastelija!
        Kirjoittanut: Tiedän kyllä 24.2.2009 klo 15.26
        että huudat hoosiannaa kaikelle mitä ekivaari suustaan päästelee.

Mutta - yhdytkö tosiaan myös ekivaarin vaginafilosofiaan? Pidätkö ekivaaria helmenä, kun tämä laukoo rivouksiaan Mariasta, ja hänen neitseellisestä raskaudesta? Et siis hirvastelija ymmärtänyt!
        Kirjoittanut: Lue Ilmarin ketjusta 24.2.2009 klo 16.06

ja vastaa, palvotko myös myös ekivaarin rivoilua.

• on välimies minun ja Jumalan välillä ja velimies niin kuin Mooseskin oli Aaronille jumala ja velimies samalla kertaa.

• Sam Andreevitsh

Loputtomia kiistelyitä sanoista ja määritelmistä... ilman että mikään koskaan muuttuu. Väittelyitä väittelyiden vuoksi.

Vaan... Miten näet Jumalan voimaa elämässäsi? Miten Kristuksen evankeliumi sinun kauttasi "menee eteenpäin"? Rakentaako Jumala seurakuntaansa sinun kauttasi? Johdattaako Jumala sinua niin, että kuljet "Jumalan edeltä valmistamissa teoissa"?

Näistä olisi mielenkiintoista kuulla jotain, ennen kuin käydään jälleen kerran yksi tyhjänpäiväinen väittely, joka ei taaskaan johda mihinkään.

Enkä noita toisen kappaleen sanoja kohdistanut nyt pelkästään sinulle. Ne kertovat yleensäkin niistä ajatuksista, joita itselläni on ollut täällä Suomi24:ssä viimeisen viikon tai kahden aikana. Niin paljon käytetään aikaa väittelyihin, mutta kuinka moni meistä todella etsii Jumalaa ja hänen läsnäoloaan?

Ja kuinka paljon näissä keskusteluissa Suomi24:ssä on Jumalan läsnäoloa? Voi, jospa täälläkin olisi paljon kirjoituksia, jotka ovat syntyneet läheisestä yhteydestä Jumalaan! Vaan voipi olla, että Jumala johdattaa tällaisia ihmisiä usein käyttämään aikansa enimmäkseen aivan muualla kuin netin ääressä.

• Skeptikko

On uskovaisten mielestä selvää, miksi siis tulkitsette miltei jokaista pikkuasiaakin eritavoin.
        Kuitenkin ymmärtääkseni edustatte vieläpä samaa lahkoakin, missä siis vika, kertokaa se minulle?
        Näyttää olevan totta se vanha lausahdus, kenen suusta lieneekään. "Lukee kuin piru raamattua"!

• Ville-Hart

Mitä sitten tarkoittaa, että Jeesus on Jumalan Poika? Mikä on hänen ja Isän suhde? Onko Jeesus luotu olento?

• merim.raimo

minkätakia Jeesus antoi syntejä anteeksi ? jossei sitä voinut fariseusten mukaan tehdä kukaan muu kuin Jumala ? :)

• Ville-Hart
        merim.raimo kirjoitti:

minkätakia Jeesus antoi syntejä anteeksi ? jossei sitä voinut fariseusten mukaan tehdä kukaan muu kuin Jumala ? :)

En nyt ymmärtänyt, että mitä ajat takaa. Meni tosiaan ohitse. Tuo kohtasi viittaa minusta yksistään vain yhteen asiaan, arvannet mihin.

Haluan itse vastauksia suomeksi selitettynä omin sanoin. Jos kerta Jeesus on Jumalan Poika (eikä Jumala samalla), niin mitä se tarkoittaa. Tai mitä tarkoittaa, että hän on Esikoinen. En odota listaa raamatunkohtia, vaan asiaa selitettynä. Pelkkä hokeminen, että Jeesus on Jumalan Poika, Jeesus on Jumalan Poika tai Esikoinen, Esikoinen ei kerro yhtään mitään.

• todé
        Ville-Hart kirjoitti:

En nyt ymmärtänyt, että mitä ajat takaa. Meni tosiaan ohitse. Tuo kohtasi viittaa minusta yksistään vain yhteen asiaan, arvannet mihin.

Haluan itse vastauksia suomeksi selitettynä omin sanoin. Jos kerta Jeesus on Jumalan Poika (eikä Jumala samalla), niin mitä se tarkoittaa. Tai mitä tarkoittaa, että hän on Esikoinen. En odota listaa raamatunkohtia, vaan asiaa selitettynä. Pelkkä hokeminen, että Jeesus on Jumalan Poika, Jeesus on Jumalan Poika tai Esikoinen, Esikoinen ei kerro yhtään mitään.

omin sanoin sepustettavat selitykset.

Minusta esikoinen tässä tarkoittaa, kuten Raamattu kertoo, ei ensimmäistä lasta, vaan esikoista kaikessa luomakunnassa. Siis Jumalaa itseään, Luojaa.

Jumalan Poika? Jumala syntyi Jeesuksessa, Jeesus-nimisenä. Jeesuksena oloaikaan Hän ei lakannut olemasta Jumala, vaan ikäänkuin käytti kolmatta persoonaansa, Poikaa Vapahtajan roolissaan.

• Ville-Hart
        todé kirjoitti:

omin sanoin sepustettavat selitykset.

Minusta esikoinen tässä tarkoittaa, kuten Raamattu kertoo, ei ensimmäistä lasta, vaan esikoista kaikessa luomakunnassa. Siis Jumalaa itseään, Luojaa.

Jumalan Poika? Jumala syntyi Jeesuksessa, Jeesus-nimisenä. Jeesuksena oloaikaan Hän ei lakannut olemasta Jumala, vaan ikäänkuin käytti kolmatta persoonaansa, Poikaa Vapahtajan roolissaan.

Kiitos todé, mielenkiintoisia ja jänniä mietteitä. Toivottavasti muutkin rohkaistuisivat vastaamaan. Yksi vastaus on jo tullut.

• todé
        Ville-Hart kirjoitti:

Kiitos todé, mielenkiintoisia ja jänniä mietteitä. Toivottavasti muutkin rohkaistuisivat vastaamaan. Yksi vastaus on jo tullut.

ihmisen tiedontasolla alkaa sottailemaan Jumalan olemisia, niin eipä kolminaisuus juurikaan avaudu. Onneksi on olemassa Raamattu, Sana itse.

• Raamattu kuvaa Jeesuksen Jumalaksi yksiselitteisesti. Lisäksi Raamatun ulkopuoliset lähteet kertovat alkuseurakunnan Kristittyjen palvoneen Jeesusta Jumalana.
      Toki jokainen on vapaa uskomaan kuten haluaa, mutta se, että Jeesus on Jumala on hyvin Raamatullinen totuus. Pysykäämme totuudessa eli Raamatussa.

• Nadasja-emilia

Jumalan Poika.

On olemassa kirjaimellisesti:

"Isä, Poika ja Pyhä-Henki."

• Elisama

Onko Jumalan Sana sitten väärässä.
      Katso laittamaasi hieman tarkemmin.
      Ei Jeesus ole mikään erillinen Jumala vaan Hän on yhtä Isän kanssa kuten Hän itse sanoi "Isä ja minä olemme yhtä".

Matt.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Jes.9:5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

• ML213

Ei Jeesus ole mikään erillinen Jumala vaan Hän on yhtä Isän kanssa kuten Hän itse sanoi "Isä ja minä olemme yhtä".
        -----

Niin, samoin kuin; "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".Ovat yhtä.

• Matti ja Maija
        ML213 kirjoitti:

-----

Niin, samoin kuin; "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".Ovat yhtä.

menevät naimisiin,niin he ovat senjälkeen Matti, koska he tulevat yhdeksi lihaksi, ovat yhtä? Näinkö se menee, että Maija häviää kuviosta ja kukaan ei Maijaa enää huomaa, kun se onkin Matti? Varsin mielenkiintoinen selitys!

• Elisama

Onko tämä Jumalan Sana sitten väärässä.
      Katso laittamaasi hieman tarkemmin.

Matt.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

Jes.9:5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

• todé

Jeesus ei tosiaan ole jumala. Hän on Jumala.

• on näin

Johanneksen ensimmäinen kirjeen luku 5:20

"20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä"

kyllä tämä kohta pitää paikkansa että jeesus on jumala siinä missä isäkin mutta ei itse jumala!

vaan Hänen Isänsä on ainoa ja yksi Jumalamme!

niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa!

ei isä voi olla poika ja poika olla isä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      97
      3988
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3337
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      131
      2658
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      232
      2115
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      92
      1889
    6. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      100
      1833
    7. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1819
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      115
      1638
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1321
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1232
    Aihe