Pesetko hampaat joka päivä?

harvahammass

61

14780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei harjaa

Hampaani viettävät tänä vuonna pesemättömyyden 30-vuotis synttäreitään ja voivat edelleen hyvin ja vahvasti. Miksi harjata hampaitaan pilalle jo nuoresta alkaen kun on muitakin pehmeämpiä keinoja hoitaa syyhygieniaa.

• mitä?

Kerro ihmeessä lisää. Itse harjaan vain kerran päivässä ennen kuin menen nukkumaan. Jos ruokajämät hampaissa pelottavat, niin silloin pitäisi harjata joka aterian jälkeen. Hampaat olisivat paskana.

• chrisu222
        mitä? kirjoitti:

Kerro ihmeessä lisää. Itse harjaan vain kerran päivässä ennen kuin menen nukkumaan. Jos ruokajämät hampaissa pelottavat, niin silloin pitäisi harjata joka aterian jälkeen. Hampaat olisivat paskana.

Olen myös kiinostunut tietää,miten saat hampaat puhtaaksi ilman harjaa ja suun hygienan?
        Mua ällöttää ainaskin noi ihmiset joiden suu haisee todella pahalle ja ei todella voi edes katsoa naamaa päin ,kun toinen juttelee.
        Hyviä suus vesiä on kaupoissa jotka auttavat helposti ja pikku vaivalla;=)

• pestä
        mitä? kirjoitti:

hampaat usein päivän aikana. Olen yli neljäkymmentä ja hampaani ovat puhtaan valkoiset ja reikiä on nolla.Kannattaa välttää limsan ja mehujen juontia viimeiseen asti,ruokajuomana vain vettä.

• chrisu222
        pestä kirjoitti:

hampaat usein päivän aikana. Olen yli neljäkymmentä ja hampaani ovat puhtaan valkoiset ja reikiä on nolla.Kannattaa välttää limsan ja mehujen juontia viimeiseen asti,ruokajuomana vain vettä.

Kaikki on tietty tottumus kysymyksiä, muistan itse myös lapsuudesta,että otti voimille toi hampaiden pesu...tänä päivänä on jo ihan tapa pestä ainaskin 2 kertaa päivässä ja välillä viellä suuvettä lisäksi!:=) Raikas hengitys on jotain todella kivaa;=)

• 23.4-1959

Joten vietän hampaattoman suuni 50 vuotis kemuja hieman ennen wappua !

Siihen mahtuu mittaamaton määrä itkua ja hammasten kiristelyä !

• irtopaa

Itse pesen sillon ku siltä tuntuu..en LÄHESKÄÄN jokapäivä..ja koko elämäni viettänyt parisuhteissa jne..henki ei haise..ja ykls ainut paikka suussa...26v....Se on hammaslaadusta kiinni ja siitä paljonko vanhemmat pienestä pitäen tunkee melliä suuhun

• INFEKTIO-
        irtopaa kirjoitti:

Itse pesen sillon ku siltä tuntuu..en LÄHESKÄÄN jokapäivä..ja koko elämäni viettänyt parisuhteissa jne..henki ei haise..ja ykls ainut paikka suussa...26v....Se on hammaslaadusta kiinni ja siitä paljonko vanhemmat pienestä pitäen tunkee melliä suuhun

Itse pesen hampaitani aamuin illoin, mutta erään lääkkeen sivuvaikutuksesta suuni limakalvot ja huulet paloivat. Hyvä pohja tulehdulle, joka voi tulla myös, kun ei pese hamaita. Kieleeni iski sammas ja sen jälkeen sieni-infektio. Nyt suuni on ollut palaneena 3 kk. Huulten pigmentti uusiutunut 3 kertaa. Kokeilin ensin kaikki reseptivapaat lääkkeet: ei mitään muutosta. Sitten hakeuduin tk. lääkäriin: söin 2 lääkekuuria: ei mitään. Sitten menin jo hammaslääkärille ja nyt on hänen määräämänsä kuuri käytössä. Tiedä vielä tuloksesta, kun eilen aloitin, mutta jos viikossa ei tapahdu muutosta, niin otetaan koepala. Elikkä ihmiset hyvät opettakaan lapsenne pesemään hampaat säännöllisesti ja aikuiset itsekin ettei vaan tämmöstä pääse tapahtumaan. Lisää voi lukea www.tohtori.fi ja suuinfektiot.

• kyrpii
        chrisu222 kirjoitti:

Kaikki on tietty tottumus kysymyksiä, muistan itse myös lapsuudesta,että otti voimille toi hampaiden pesu...tänä päivänä on jo ihan tapa pestä ainaskin 2 kertaa päivässä ja välillä viellä suuvettä lisäksi!:=) Raikas hengitys on jotain todella kivaa;=)

On varmasti kivaa! Miten toimisit, jos päivittäisestä (aamu & ilta, joskus päivä) hammaspesusta sähköharjalla, langoittamisesta, hammasväliharjasta ja kielenpuhdistajasta, sekä hammaskivettömistä hampaista huolimatta suussasi tuntuisi jatkuva kitkerä maku ja hengitys takuulla haisee 5min. harjauksen jälkeen. Proppuja nielussa ei ole. Retardexia käytin jonkin aikaa, mutta lopetin koska se ei vaikuttanut yhtikäs mitään. Tuntuu ikäänkuin itse sylki olisi jotenkin kitkerää ja "myrkyttää" suun samantien taas uudestaan. Ehkäpä joillakin paha hengitys liittyy huonoon suuhygieniaan, mutta PLIIS ymmärtäkää, että "on-niin-helppoja-keinoja-olemassa" ei ole kaikille totuus. Sori kun haisee. Neuvoja? Näkökulmia? Kiits.

• Xd vähäx nolo0
        kyrpii kirjoitti:

On varmasti kivaa! Miten toimisit, jos päivittäisestä (aamu & ilta, joskus päivä) hammaspesusta sähköharjalla, langoittamisesta, hammasväliharjasta ja kielenpuhdistajasta, sekä hammaskivettömistä hampaista huolimatta suussasi tuntuisi jatkuva kitkerä maku ja hengitys takuulla haisee 5min. harjauksen jälkeen. Proppuja nielussa ei ole. Retardexia käytin jonkin aikaa, mutta lopetin koska se ei vaikuttanut yhtikäs mitään. Tuntuu ikäänkuin itse sylki olisi jotenkin kitkerää ja "myrkyttää" suun samantien taas uudestaan. Ehkäpä joillakin paha hengitys liittyy huonoon suuhygieniaan, mutta PLIIS ymmärtäkää, että "on-niin-helppoja-keinoja-olemassa" ei ole kaikille totuus. Sori kun haisee. Neuvoja? Näkökulmia? Kiits.

Retardex hahah, vammasille tarkoitettu XDDDD Älykkyysosamääräni on pyöreä 1

• ...no en....

ei tule pestyä..pyrin pesemään kerran päivässä nukkumaan mennessä, mutta pari kertaa viikossa pesu "unohtuu"..noh ainakin sillon kun ihmisten ilmoille kampean niin pesen hampit, ettei olis kovin raakat lemut;))))
      ..joo yhes hampaassa on reikä, joka kattaa kolmasosan hampaasta, ollut siinä jo kohta kolmatta vuotta ja sitten on noita pienii reikii pari...hampaat tippuu.....
      jo pienten lasten henkonen voi lemahtaa aika tujulle;) siis ihan kolmevuotiaan..mut sit on taas saman ikäisiä lapsosia, joiden hengitys ei lemaha millekään erikoiselle vaikkei suutaan yhtään toista enempää pesisi..??? että mahtaiskko olla aika paljolti syljen koostumuksesta kiinni haiseeko hengitys mille ja kuinka äkkiä hammaskalusto alkaa rispaantua...
      jeees aamuhenkoset haisoo äklyimmille;)))
      jeesh:)))

• Oolofi

Tosin taitaa olla liian myöhäistä, on purukalusto päässyt jo aika huonoon kuntoon, ettei se taida pelkällä pesulla enää parantua...

• ei voi

olla niin tyhmä ja laiska ettei pesisi hampaitaan.Pesen vähintään kaksi kertaa päivässä ja minulla on kauniit valkoiset hampaat.

• Oolofi

Yksi kaveri ei pessyt hampaitaan yli 10 vuoteen ja nykyään sillä ei ole yhtä ainutta hammasta; tuli verenmyrkytys ja kaikki leegot poistettiin. No, hän saa tekarit.

• reikiintyvää sorttia

pesen itse monta kertaa/pvä,aina syömisten jälkeen,mutta onko sekään hyvä..luin jostakin,että se kuluttaa hammaskiillettä,jos pesee liian usein.purkka on hyvä töissä,kun ei kerkeä pestä hampaita.toisilla tietenkin on helpommin reikiiintyvät hampaat,sekin yksilöllistä.hampaita kannattaa hoitaa ja käydä hoidattamassa,ettei pöpöt leviä esim.sydämeen ja aiheuttavat sairauksia.

• chrisu222

Niin jokaisella on se oma luusto ja toisilla on vain valkoiset hampaat ja toisilla vähän kellertävät ja siihen ei kyllä toi harjaaminen auta vaan valkaisu ja samaa pätee tohon reikien syntymään...toisille tulee helpommin kuin toisille se on yksilöllistä,mutta kannattaa harjata hampaat ja se eikyllä ainaskaan pahenna millään tavalla ja et sä normaalilla hammas tahnalla niitä kulumaan saa;=)

• olla ;=)
        chrisu222 kirjoitti:

Niin jokaisella on se oma luusto ja toisilla on vain valkoiset hampaat ja toisilla vähän kellertävät ja siihen ei kyllä toi harjaaminen auta vaan valkaisu ja samaa pätee tohon reikien syntymään...toisille tulee helpommin kuin toisille se on yksilöllistä,mutta kannattaa harjata hampaat ja se eikyllä ainaskaan pahenna millään tavalla ja et sä normaalilla hammas tahnalla niitä kulumaan saa;=)

sellainen henkilö jota en voi sietää ;=)

• kannalta..

olisi parempi pestä ennen ruokailua ja sitten ruoan jälkeen syödä xylitol-purkkaa.

• Chrisu222
        olla ;=) kirjoitti:

sellainen henkilö jota en voi sietää ;=)

Ehkä voikin olla niin....;=)

• en pese

kuin aamuisin.. Juon limsoja jos huvittaa. Poltan. Syön karkkeja jos huvitta. Hampaisiini ei ole ikinä tullut reikiä eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Töissä syön mynthoneja (mikään ei ällötä katsella niin paljoa kuin purkkaa suu auki jauhavat ihmiset). Hampaat ovat valkoiset tosin ei varmaan kauaa mm. kahvin ja tupakan takia.

• Kuka jauhaa purkkaa suu-auki? O_o. Itse syön paljon purkkaa, mutta en tosiaankaan suu auki :D. Hampaat harjaan 1-2 kertaa päivässä, iltasin aina ja about joka toinen arkiaamu.

Purkkaa vaan, sit ku ei kerkee/jaksa aamul harjata. Puren purkkaa vähän joka välis :D. Taas vois ottaa pari, ku tuli syötyä leipä :p

• vain kerran viikossa

Pesen noin kerran viikossa ja hampaat on täysin ehjät ja valkoiset.

• hammasremontti edessä

Vaikka itse olen pessyt ja pesen hampaani ainakin kerran päivässä niin silti hampaani reikiintyvät. Ikää on vasta neljäsosa vuosisadasta mutta hampaat on jo täysremontin tarpeessa. Limuja en juo ollenkaan ja happamia mehja harvoin. Olen kuullut, että joullakin ihmisillä on muita heikompi hammasluu, joten olisiko se mahdollisesti syy hammaskalustoni huonoon kuntoon....mene ja tiedä....

• Kovaa on

Joo mulla on runsas syljeneritys hammaslääkärin mielestä ainakin, tämä vähentää reikiintymistä, nykyään vain vanhat paikat pettää.

• aabbccddeeffgghh

Se "huono hamamsluu" ei ole syy! Olet saanut streptococcus mutans tartunnan pienenä joltain jolla (vanhemmat?) on vahva reikäbakteeri. Tuo koettaa kyllä hyvin kärsivällisyyttä. Toisilla joilla aggressiivinen bakt. suussa tulee reikiä ku sieniä sateella, toisilla ei mitään vaikka pesee harvoin ja juo limuja. Harvemmin on niin että aikuisiällä (yli 20v.->) reikiä tulisi samaan malliin kuin nuorena/lapsena, mutta josksu on näinkin jos oikein kova bakt. on kysessä. ELi karies bakt. on tarttuva! Kun josksu saat omia lapsia, älä koskaan nuole lapsen tuttia "puhdistaaksesi" sitä tai syö samalla lusikalla!

Käytä tahnaa aamuin illoin, jätä se suuhun, sylkäise vain ylimääräiset pois. Fluorinsaanti on silloin tehokkainta. Ateriarytmi 4-5 kertaa päivässä suuhun jotain muuta kuin vettä max. Happohyökkäyksen katkaisu juustolla (hitaasti suussa), lasilla vettä, ksylitol-purukumilla/-pastillilla aterioitten jälkeen. Käy shg:llä jotta hän voi putsata ja tehdä cervitec-hoidon sinulle sään. Katso sopiva aikaväli hänen kanssaan.

• jaana.

Jep. Esim. se vaikuttaa, annettiinko lapselle pienenä paljon rintamaitoa vai ei.

Jos annettiin - lopputuloksena heikommat hampaat.

Jos ei annettu - vahvemmat hampaat, mutta todennäköisemmin allerginen ihminen.

• .........

Pesen hampaat aamuin illoin lisäksi purskuttelen harjauksen jälkeen suus suuvedellä ja käytän hammaslankaa.
      Eipähän ole tulehtuneita ientaskuja tai reikiä.
      Harjaan myös kieleni.

• Päivässä

Pesen kerran päivässä ja se on riittävä. Tutkimustuloksiakin tehty, että kerta päivässä on riittävä.

• hammaslääkäriliitto sanoo

Suomen hammaslääkäriliiton ohjeissa neuvotaan harjaamaan hampaat aamuin illoin. Jos olisi olemassa uskottavia, yhtä pesukertaa puoltavia tutkimustuloksia, eiköhän xylitolistaan tunnetun Suomen hammaslääkärit niitä hyödyntäisi.

• on todellakin riittävä
        hammaslääkäriliitto sanoo kirjoitti:

Suomen hammaslääkäriliiton ohjeissa neuvotaan harjaamaan hampaat aamuin illoin. Jos olisi olemassa uskottavia, yhtä pesukertaa puoltavia tutkimustuloksia, eiköhän xylitolistaan tunnetun Suomen hammaslääkärit niitä hyödyntäisi.

Netissä oli tutkimus siitä että riittää kerta päivässä kunhan hoitaa sen päivittäin huolellisesti. On niitä tutkimuksia tehty muuallakin kun vaan suomessa. Suosituksia nyt voi antaa suuntaan tai toiseen.

• .........

Itse harjaan hampaat aamuin illoin ja harjauksen jälkeen purskuttelen suuvedellä ja tietty hammas lankaa käytän myös aamuin illoin.
      Harjaan myös kieleni.
      Eipähän ole ientulehdusta eikä reikiä ja toivottavasti on viellä vanhoillapäivilläkin omat hampaat suussa.

• jaksaa

pestä hampaansa, jaksaa huolehtia muustaki hygieniasta. En kyllä tajua mitä jaksamista itsensä huolenpidossa on O_o

• yhtä ällöttävää

kun ihminen joka ei huolehdi suuhygieenistaan.Tunnenpa kanssa yhden tyypin(mies) joka ei ikinä hampaitaan pessyt sai verenmyrkytyksen ja joutui koomaan.Meinasi kuolla,mutta selvisi ja siltikään ei pese hampaitaan ja sen kyllä huomaa ja haistaa.Jo pelkkä puhuminen kyseisen ihmisen kanssa on yhtä tuskaa kun meinaa nousta oksennus kurkkuun kun henkihaisee ihan mätääntyneeltä ruumiilta.

Toinen tuttuni(nainen) lukeutuu kanssa näihin iljetyksiin.Kännipäissään aina itkee kun mies ei suostu harrastamaan seksiä muussa asenossa kun takaapäin.Enkä kyllä ihmettele akan henki haisee todella pahalle.

• vuokko....

Ehdoton on hampaitten pesu , ainakin kaksi kertaa päivässä , ja useamminkin. Lemuava suu on tosi inhottava.

• täältä
    • pesee

Mun 23v mies pesee hampaansa noin joka toinen ilta, ei koskaan aamuisin. HYI YÖK!! Olen sille vuoden puhunut että pitäis toi hammastarkastus aikakin varata, mutta ei oo tullu varanneeksi. itse pesen hampaat vähintään aamuin illoin , käyn hammaslääkärillä kerran vuodessa ja hygienistilli 1-2krt vuodessa hampaiden putsauksessa...

• aabbccddeeffgghh

pusuja ei tule ja MUUTAKAAN tee mieli tehä tommosen kanssa joka ei pese sään. hampaitaan kerran tai kaksi päivässä, varmista että suu ei ole täynnä hk:ä tai tulehdusta, se vaikuttaa paljon siihen puhtaaksi saamiseen! Motivaatio menee jos ei shg ole putsannut hampaita ja ientaskuja aikoihin. Balanssi terveydessä järkkyy kyllä kiitettävästi ku elinvuosia tulee kokoajan lisää ja likap inttyy suuhun.

• Maito

Eräs hammaslääkäri kerran minulle kertoi että miksi aamulla tarvitsisi pestä hampaita, syötkö unissasi?

Itse pesen kerran päivässä, ennen nukkumaanmenoa, joskus väsyneenä jää pesu väliin.
      Aamulla ei henki haise ja tarkastuksessa käyn joka toinen vuosi, lähinnä poistamassa hammaskiveä, reikiä ei ole ollut 15 vuoteen.
      Niin kauan kun henkeni ei ala haisemaan, en näe mitään syytä pestä useammin.
      Minulla nyt vaan sattuu ehkä olemaan kovempi kiille kuin ihmisillä normaalisti ja kuulemma toisaalta en ole hangannut hampaideni pintoja rikki liiallisella pesemisellä ja hammastahnalla, pahimpia kuulemma ovat nämä nykyajan "valkaisevat" tahnat. Ei ihme että muutaman vuoden päästä on reikiä jos pari kertaa päivässä hankaa hampaansa "hiontatahnalla".

• tiputii

Hampaiden pesu aamulla on ihan yhtä tärkeää kuin illallakin. Yön aikana kun sylki ei huuhtele hampaita, bakteerikanta kasvaa samaksi kuin se on ollut illalla ennen hampaiden pesua. Bakteereja on siis saman verran aamulla ja illalla, vaikka et söisikään yöllä. Lisäksi fluoritahnan käyttö aamulla vahvistaa hampaita päivän happohyökkäyksiä vastaan. Fluoria pitäis saada ainakin se kaksi kertaa päivässä.

Lisäksi kehottaisin olemaan luottamatta siihen että henki ei omasta mielestä haise. Ei se ehkä omaan nenään haisekkaan. Asiakaspalvelutyössä törmää aika usein ihmisiin jotka todennäköisesti kuvittelevat noin, mutta valitettavasti erehtyvät. Siinä sitä sitten ihmetellään kun ei romantiikkapuolikaan kukoista.

• kertaa...

Pesen aamuin illoin joka päivä. En pysty menemään nukkumaan, jos en ole langoittanut ja pessyt hampaitani. Ajatuskin puistattaa...

Aamulla hampaat pestään ennen aamupalaa ja illalla viimeiseksi. :)

• sano ei tahnalle

En muista tarkalleen mutta on siitä yli vuosi aikaa. Aina oon ollu laiska hamppaitten harjaaja, mutta koskaan ei ole reikiä ollut.
      Huvittavaa seurata ihmisten valitusta jotka pesevät hampaansa useaan kertaan päivässä eivätkä siltikään ole välttyneet rei'iltä.

Taitaa olla turhaa hömpötystä tämäkin :)

• Nauran 40%:lle

Te laiskat säälittävät lurjukset, minä ainakin pesen

• hammaspeikkolandia

Ei tää tulos ole mikään yllätys, kun kuuntelee ihmisten puheita hampaistaan...milloin jollekin on tehty juurihoito, milloin pala lohkennut hampaasta kesken syönnin, ja kuinka monella itseasiassa HAISEE suu kun puhun hänen kanssaan. Tiedän monia jotka pitävät rikkinäisiä paikkoja suussa vuosiakin, kun ei ole mukamas rahaa käydä laittamassa niitä kuntoon. Mutta rahaa heillä on juoda kännit melkein joka viikonloppu. Heillä muhii suussa aikamoinen bakteeri määrä. Sit valitetaan, kun he ovat koko aika kipeenä ja on kaikenlaista röhää.. Ei ihmekkään kun rikkinäinen paikka suussa pitää yllä kehossa pöpö määrää. Hoitakaa suut kuntoonne..kiitos=) ja sairastakaa töistä vähemmän.

• uskoa tuohon

... tilastoon!?! Ettäkö niin suuri määrä suomalaisia ihmisiä ei pese hampaitaan säännöllisesti edes sen aamuin illoin? :O
      En olisi halunnut tuotakaan tietää. Entäpä suihkussa käynti? Alapesu? Sanokaa pliis että vähintäin kerran vuorokaudessa, sanokaa!

• Hampipeikko

Pakko on pestä aamuin illoin ja välillä jauhaa purkkaa, muuten maistuu ja haisee suussa hirveeltä. Riippuu tietty mitä on syönyt.. Ja hammaslangalla välit puhtaaks säännöllisesti.

Lapsena itkin ja pesin hampaita. Mua ärsytti siinä erityisesti se, että lavuaari oli niin korkeella enkä ylettynyt katsomaan pesua peilistä, niinku isoveljet. Jos nyt ei vanhemmat ole edes katsomassa perään niin mitä siitäki tulee, voi apua!

Itelläni on niin heikko kiille ja eroosiota, ettei hampaista saa valkoisia kuin posliinikuorilla, mutta pyrin siihen, että legot olis edes puhtaat ja ikenet terveet.

Multa ei heru myötätuntoa pesun skippaaville, sen verran kuvottavaa on haiseva hengitys. Töissäkin pitää välillä kääntää pää toiseen suuntaan, kun vanhempien, tupakoivien naisten suut haisee mädätykseltä.

• ooolo

Pesen joka ilta

• ddan???

Hamu roj ddanm dashom .....

• lila
        ddan??? kirjoitti:

Hamu roj ddanm dashom .....

Pesen säännöllisesti hampaani ja käytän päivittäin suuvettä. Kuvittelin näin saavani nauttia siististä ja ehjästä hammasrivistöstä läpi elämän.

Yllätyksekseni ikääntymiseni myötä ovat hampaani alkaneet lohkeilla eli tällainenkin vitsaus voi ilmaantua viidenkympin tienoilla.

• hampaani mun
    • Joka päivä !

Ja torstaisin viisi kertaa päivässä !

• kissankieli

Minä kun sitä kieltä rupeen hinkaamaan niin vähänkin kun syvemmälle työntää harjan niin alkaa kakominen...Miten se kielen peseminen onnistuu helpoiten?

• Mies 35 Hki

pakko pestä usein kun on hammasraudat ;)

• !!!!!!!!!!!!!!
    • Sähköharja ehdoton

Itselläni on jo parikymmentä vuotta ollut pelkästään sähköhammasharja käytössä, enkä voisi kuvitellakaan tavallista enää. Nykyisin on se uusin Oral-B:n malli, se jossa on erillinen kello pöydällä. Todella hyvä ja tulosta tulee.

Pesen hampaat aamuin illoin, vähintään kaksi minuuttia kerrallaan sähköhammasharjalla, puoli minuuttia per suuneljännes. Langoitan kaksi kertaa viikossa. Syömisen jälkeen otan xylitolipurkkaa.

Käyn hammaslääkärissä kaksi kertaa vuodessa, viime vuosina ei ole tarvinnut kuin tarkistaa ja vähän hammaskiveä pois ottaa. Samat reiän alut olleet jo vuosia, mutta eivät pahene kun hoidan hampaitani niin hyvin.

Kun en vielä tätä ollut niin hyvin älynnyt, tuli reikiä useampia, ja muutaman juurihoidonkin olen läpi käynyt (minulla on varsin helposti reikiintyvää sorttia oleva hammaslaatu). Kun olen huomannut miten hyvällä hoidolla oikeasti on vaikutusta, niin kummasti sitä jaksaa.

• ja kiiltää

Eikä pesty eikä murheita.

• En oo pessy

purukalustooni iänkuunpäivänä koskaan.
      Arvaa haiseeko leipäläpi joskus.
      Jos tulee reikä legoon niin haisee vielä enempi.
      Entäs sitte?!? Ei oo kennenkän pakko telläytyä liki!
      P***a haisee ja panjot soi! Nya!

• Stiller

En haluaisi olla semmoisen ihmisen työkaveri tai elämänkumppani, joka on koko ajan harjaamassa hampaitaan tai kieltään. Voiko semmoisen kanssa muusta puhuakaan.

• hampaani

kaksi kolme kertaa päivässä. Eli aamulla,(päivällä) ja illalla. Siihen kuuluu myös kielen peseminen. Hammaslankaa käytän silloin tällöin. Suuvesiä en käytä, koska ne yleisesti sisältävät alkoholia, joilla on todettu yhteys suusyöpiin.

• hampaat

kuusi kertaa päivässä.
      Hammaslankaa käytän kolme kertaa päivässä.
      kielen pesen kolmesti päivässä.
      Ikenet harjaan vielä erikseen.
      Pesen myös kädet ja jalat kuusi kertaa päivässä.
      Hampaissa on levykariesta, kun kiille kuluu jatkuvan kalttaamisen takia.
      Ongelma.

• samalla iskulla

Juo viinaa, jolloin pöpöt pysyvät loitolla.
        Sauhutellessa taas leegot saavat kauniin kellertävän vivahteen.

• kokeilla.
        samalla iskulla kirjoitti:

Juo viinaa, jolloin pöpöt pysyvät loitolla.
        Sauhutellessa taas leegot saavat kauniin kellertävän vivahteen.

Eroon ongelmasta ^___^ *hik*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe