itseruskettavat voiteet

kokeneempien mielipiteitä k...

Moikka! Eli onko kellään suositella helposti levittyvää ainetta joka kävis vartalolle sekä kasvoille...oon aika vaalea ihoinen ja naamassa vähän pisamia, jotka ei sais näyttää voiteen jälkeen miltään törkeeltä, sellaselta kun ois jotain meikkivoidetta laitettu yhteenkohtaan aivan liikaa. Viime kesänä koitin jalkoihin vähän dovea, joka ei ollut paras mahdollinen, joten vinkkejä kiitos joilla jotain näkökantaa:)

10

1624

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosteusvoidetta

Hei! Sinuna kokeilisin itseruskettavia kosteusvoiteita. Ne on helppo levittää, ja niistä tulee vähemmän väriä kerralla kuin perinteisistä itseruskettavista joten on pienempi riski, että tulee epätasainen lopputulos. Värin voimakkuutta on helppo säädellä ja ylläpitää, kun sitä voi laittaa joka päivä vähän lisää.

Voin suositella Piz Buinin itseruskettavaa kosteusvoidetta. Se on vähän kalliimpaa kuin esim. Dove, mutta myös vähän parempaa.

• kumpi parempi....

spray vai ihan voide....onko eroja? Onko tuo mainitsemasi tuote kasvoille sekä vartalolle...osaatko sanoo paljon suurinpiirten maksaa ja saako ihan tavallisista marketeista?

• Porkkananaama
        kumpi parempi.... kirjoitti:

spray vai ihan voide....onko eroja? Onko tuo mainitsemasi tuote kasvoille sekä vartalolle...osaatko sanoo paljon suurinpiirten maksaa ja saako ihan tavallisista marketeista?

Minä en osaa vastata noihin esittämiisi kysymyksiin, mutta sivullisena sanon, että älkää ihmeessä käyttäkö (ainakaan kasvoille) pelkkään ruskettamiseen tarkoitettuja itseruskettavia tuotteita, siis niitä, joilla saadaan pikavauhtia rusketus. Itsellä todella huonoja kokemuksia epätasaisesta ja "oranssihtavasta" lopputuloksesta, jota sitten meikkailin piiloon.

(Tosin tulos kai voi vaihdella ihotyypeittäin. Olen tummahko ja rusketun helposti muutenkin.)

Suosittelen minäkin hitaasti päivettäviä voiteita, siis kosteusvoiteita, joissa on sivuominaisuutena pikku hiljaa muodostuva päivetys.

• niitä, jotka eivät
        Porkkananaama kirjoitti:

Minä en osaa vastata noihin esittämiisi kysymyksiin, mutta sivullisena sanon, että älkää ihmeessä käyttäkö (ainakaan kasvoille) pelkkään ruskettamiseen tarkoitettuja itseruskettavia tuotteita, siis niitä, joilla saadaan pikavauhtia rusketus. Itsellä todella huonoja kokemuksia epätasaisesta ja "oranssihtavasta" lopputuloksesta, jota sitten meikkailin piiloon.

(Tosin tulos kai voi vaihdella ihotyypeittäin. Olen tummahko ja rusketun helposti muutenkin.)

Suosittelen minäkin hitaasti päivettäviä voiteita, siis kosteusvoiteita, joissa on sivuominaisuutena pikku hiljaa muodostuva päivetys.

vain osaa. Ei se sitä tarkoita, että tuotteet olisivat huonoja.

Toki itseruskettavien käyttöä täytyy harjoitella, ei saa olla ihotyyppiin nähden liian nopeasti tummentava ja ihon täytyy olla puhdas ja kuorittu. Itseruskettavilla saa nättiä jälkeä kun osaa olla maltillinen.

Ns. sävyttävä kosteusvoidekin riippuu teholtaan siitä, kenelle se on suunniteltu. Itselläni on italiasta ostettu Doven sävyttävä kosteusvoide ja se on voimakkaampi vaikutukseltaan kuin suomalaisille tehdyt itseruskettavat voiteet. Eli lukekaa ne purkin kyljet ja testatkaa teho huomaamattomaan paikkaan, jos olette epävarmoja voimakkuudesta!

Porkkanuus tulee myös huonolaatuisesta ruskettavasta voiteesta, eli jos hakee selkeästi tummempaa linjaa, kannattaa siirtyä pois markettitavarasta ja kokeilla esim. St. Tropezia, jota monet tanssijat yms ammattilaiset käyttävät.

• vakiokäyttäjä

Olen käyttänyt jo vuosia Garnierin spraytä. Sillä saa kaikkein tasaisimman jäljen. Kannattaa laittaa 2 kerrosta, niin ei varmasti tule ruskeusraitoja. Vaikka ohjeiden mukaan ainetta ei tarvitse levittää, niin epätasaisuuksien vältämiseksi kannattaa tehdä sekin. Kokeneempi spreijaaja osaa pitää suohkun tasaisena. Tykkäsin tosin enemmän vanhasta versiosta, joka oli öljyisempi ja tummempi kuin tämä uusi kuivaspray. Mutta sinulle vaaleampi sopii varmasti paremmin!

• paras tähän

asti on ollut Clarinsin itseruskettava geeli. Olen myös todella vaaleaihoinen ja allergisoitunut monille voiteille eli sopivaa on ollut vaikea löytää. Suihkeita en ole osannut levittää, lopputulos ollut raidallinen. Em. geelillä saanut aina todella kauniin jäljen.

Muista ihon kuorinta aina ennen itseruskettavaa, varsinkin jos olet todella vaalea! Itseruskettavaa jää aina enemmän niihin kohtiin, missä on kuollutta ihoa klimppinä, tulee laikukas lopputulos.

• keino ruskettaa

on kyllä aurinkopuuteri. Muutenkin monikäyttöinen, voi sipaista rusketuksen ja samalla käyttää sitä poskipunana ja "muotoiluun".

On sen verran karseet kokemukset itseruskettavilla läträyksestä, että enää en edes yritä.

Porkkananaama

• ...

mistä ei jää pysyvää rusketusta, on Dr Hauschkan pigmenttineste, jota voi sekoittaa kosteusvoiteeseen.

• Olen löytänyt hyvän merkin

Olen ostanut verkosta ihania itseruskettavia (en ole tullut oranssiksi) ja niihin liittyviä kuorinta- ja hoitovoiteita. Eu-alueella vain Englannista saatavana: www.famousdave.co.uk

Sinne olen kirjoittanut myös suomeksi ja kysynyt neuvoa, koska valikoima on suuri, ks. internetsivut

• Suosittelen!

Samoin ehdottomasti suosittelen Famous Daven tuotteita, olen tilannut noilta sivuilta (http://www.famousdave.co.uk ) monta kertaa ja tulee perille muutamassa päivässä. Moisture Tan voide sopii hyvin vaalealle iholle ja vaahdolla saa tosi tumman rusketuksen - todella tasainen rusketus, eikä yhtään oranssi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe