Migreeni uimisesta ?

Siitä kärsivä..

Elikkäs olen kiinnittänyt huomiota siihen,kun käyn uimassa niin minulle tulee migreeni. Onko teillä tietoa mistä se voi johtua. Nälänpuuteesta ei ainakaan..??

8

5040

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla..

      Yläniskan ja kallonpohjan lihasten jännittyminen. Hierojalle vaan käymään.

    • Kloori...

      Uimahalleissa voi olla että kloorihöyryt on se jotka tekee pään kipeäksi. mutta voi siihen olla monta muutakin syytä??

      • uija ulla

        Kyllä se johtuu energian puutteesta.Itse huomaan sen aina kun en syö hyvin minulle tulee uidessa kauhea päänsärky.Uiminen syö energiaa aikalailla.


    • Ei samppia

      Uitko niska kenossa? Mahdollisesti sammakkoa pää pystyssä?

      Jos uit, siinä on vastaus.
      Se mitään migreeniä ole vaan huonon uintiasennon aiheuttamaa niska-hartiakramppia joka tuntuu päänsärkynä.

    • itellä

      tuli kans alussa pää kipeeksi,ku alotin uinnin ja huomasin että se johtu liian vähästä hapen saannista.

    • hikoilee

      yllättävän paljon ja kalorejakin kuluu. Jos päätä särkee tai suu tuntuu kuivalta on kyse nestevajauksesta. Silloin autta veden tai laimean mehun juominen. Suoloja menetetään myös,eli Natriumia ja Kaliumia jne. niitä on banaanissa, wichy vedessä ja mm. aiemmin mainostamassani apteekin valmarin tuotteessa.

      Muut jo totesivatkin että jäykkä tai vihreellinen uintiasento voivat myös aiheuttaa päänsärkyä. Siihen auttaa parhaiten aiukuisten uinnin tekniikkakurssit joita järjestetään lähes kaikissa uimahalleissa ja /tai uimaseuroissa,uinnin jälkeisen venyttelyn ohella hironta voi auttaa. Samoin kylmä tai lämpö ko. lihakseen. Power gel on mintun tuoksuinen kylmägeeli apteekista tai urheiluliikkeistä joka on myös hyvä.

      Tekniikkakursissa on sekin hyvä puloli, että ei jatkossa potki tai kopsauta naapuriradalla uijaa...

    • monesta asiasta

      Kuten migreenikin yleensä.

      Uimahallin olosuhteet voivat monin tavoin laukaista migreenin, jos siihen on taipuvainen, siinä missä vaiikapa epilepsia kohtauksenkin.

      Jos keho ei ole tottunut uimarin hengitykseen (hengityksen pidätys-uloshengitys-sisäänhengitys) ja voi olla niin että kehosi ei saa riittävästi liikuntasuorituksen rasitukseen nähden ilman mukana happea ja päätä voi alkaa särkemään.

      Verensokeri voi laskea ja päätä voi alkaa särkemään liikuntasuorituksen vuoksi.

      Elimistöön voi hikoilun kautta tulla nestehukka ja päätä voi alkaa särkemään.

      Veden hajavaloinen välke uimarin silmissä voi saada pään särkemään, ikävintä on jos uimahalliin paistaa aurinko ja se heijastelee vedestä silmiin.

      Ja monta syytä, joita jo edellä mainittiin: kemikaalihuurut, huono uintiasento...

    • Anonyymi

      Olen 15 vuotta puhdistanut viikonloppuisin uima-allastiloja ja aina jos kloorin (kloori kaasun) voi haistaa niin seuraavana aamuna pää kipeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe