Migreeni uimisesta ?

Siitä kärsivä..

Elikkäs olen kiinnittänyt huomiota siihen,kun käyn uimassa niin minulle tulee migreeni. Onko teillä tietoa mistä se voi johtua. Nälänpuuteesta ei ainakaan..??

8

6555

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla..

Yläniskan ja kallonpohjan lihasten jännittyminen. Hierojalle vaan käymään.

• Kloori...

Uimahalleissa voi olla että kloorihöyryt on se jotka tekee pään kipeäksi. mutta voi siihen olla monta muutakin syytä??

• uija ulla

Kyllä se johtuu energian puutteesta.Itse huomaan sen aina kun en syö hyvin minulle tulee uidessa kauhea päänsärky.Uiminen syö energiaa aikalailla.

• Ei samppia

Uitko niska kenossa? Mahdollisesti sammakkoa pää pystyssä?

Jos uit, siinä on vastaus.
      Se mitään migreeniä ole vaan huonon uintiasennon aiheuttamaa niska-hartiakramppia joka tuntuu päänsärkynä.

• itellä

tuli kans alussa pää kipeeksi,ku alotin uinnin ja huomasin että se johtu liian vähästä hapen saannista.

• hikoilee

yllättävän paljon ja kalorejakin kuluu. Jos päätä särkee tai suu tuntuu kuivalta on kyse nestevajauksesta. Silloin autta veden tai laimean mehun juominen. Suoloja menetetään myös,eli Natriumia ja Kaliumia jne. niitä on banaanissa, wichy vedessä ja mm. aiemmin mainostamassani apteekin valmarin tuotteessa.

Muut jo totesivatkin että jäykkä tai vihreellinen uintiasento voivat myös aiheuttaa päänsärkyä. Siihen auttaa parhaiten aiukuisten uinnin tekniikkakurssit joita järjestetään lähes kaikissa uimahalleissa ja /tai uimaseuroissa,uinnin jälkeisen venyttelyn ohella hironta voi auttaa. Samoin kylmä tai lämpö ko. lihakseen. Power gel on mintun tuoksuinen kylmägeeli apteekista tai urheiluliikkeistä joka on myös hyvä.

Tekniikkakursissa on sekin hyvä puloli, että ei jatkossa potki tai kopsauta naapuriradalla uijaa...

• monesta asiasta

Kuten migreenikin yleensä.

Uimahallin olosuhteet voivat monin tavoin laukaista migreenin, jos siihen on taipuvainen, siinä missä vaiikapa epilepsia kohtauksenkin.

Jos keho ei ole tottunut uimarin hengitykseen (hengityksen pidätys-uloshengitys-sisäänhengitys) ja voi olla niin että kehosi ei saa riittävästi liikuntasuorituksen rasitukseen nähden ilman mukana happea ja päätä voi alkaa särkemään.

Verensokeri voi laskea ja päätä voi alkaa särkemään liikuntasuorituksen vuoksi.

Elimistöön voi hikoilun kautta tulla nestehukka ja päätä voi alkaa särkemään.

Veden hajavaloinen välke uimarin silmissä voi saada pään särkemään, ikävintä on jos uimahalliin paistaa aurinko ja se heijastelee vedestä silmiin.

Ja monta syytä, joita jo edellä mainittiin: kemikaalihuurut, huono uintiasento...

• Anonyymi

Olen 15 vuotta puhdistanut viikonloppuisin uima-allastiloja ja aina jos kloorin (kloori kaasun) voi haistaa niin seuraavana aamuna pää kipeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      64
      1740
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1189
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      138
      963
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      15
      841
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      632
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      618
    7. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      79
      610
    8. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      92
      585
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      518
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      47
      505
    Aihe