Sinkkumies on hyvä

dfakldklajd

Voisiko olla niin, että pitkäaikaiset sinkkumiehet ovat parasta parisuhdeainesta, koska ovat tottuneet elämään itsenäisesti? Verrattuna siis sellaisiin, jotka ovat aina olleet naisen kanssa suhteessa ja tottuneet siihen, että nainen passaa heitä.

Olen itse sellainen, että minulla on ennen ollut vain lyhytaikaisia suhteita, enintään muutaman kuukauden pituisia, ja suurimman osan elämästäni olen ollut sinkku.
En ole koskaan kärsinyt sinkkuudestani, mutta olen aina ollut avoin rakkaudelle ja nyt olen löytänyt ihannenaiseni, jonka kanssa olen asunut nyt kohta vuoden yhdessä.

Kuulen yhdessä asuvien pariskuntien osapuolten valittavan toisen osallistumisesta kotitöihin. Kaikkein yleisin skenaario on, että nainen valittaa, että mies ei tee riittävästi kotitöitä. Tai sitten on olemassa myös niitä miehiä, jotka luulevat, että kodin hoito on akkojen hommaa.

Itse en näe asiassa mitään ongelmaa ja teen ihan mielelläni suurimman osan kotitöistä. Siivoan, tiskaan, laitan ruokaa jne. paljon enemmän kuin naispuoliskoni, mutta se on tuntuu ihan luontevalta ja normaalilta, koska tulen yleensä aikaisemmin kotiin joka päivä. Musta on vain palkitsevaa tehdä jotain hyödyllistä kotona ja tulee parempi mieli, kun on siistiä. Lisäks mua ärsyttää, kun nainen tiskaa ja laittaa astiat kuivumaan ilman mitään järjestystä.

No, joka tapauksessa, mä luulen, että olen tottunut kodinhoitoon ja yleensä omien asioideni hoitamiseen poikamiesvuosinani ja siksi voi olla hyvä olla kiirehtimttä parisuhteeseen, vaan elää muutaman vuoden yksin, jotta oppisi ottamaan vastuun ympäristöstään.

Voiko tälläaisen epäreilun vastuunjaon alkuperä olla juuri siinä, että ihmiset alkavat seurustelemaan ja asumaan yhdessä heti itsenäisen elämänsä alettua ja siksi heille kehittyy siinä suhteessaan heti epäsuhtaiset roolit? Eli he eivät opi elämään itse vaan ainoastaan parisuhteessa, jolloin elämän vastuualueet jakautuvat kahden ihmisen kesken, joskus tasapuolisesti, mutta usein ei. Jos he oppisivat elämään ensin itsekseen, näin ei kävisi yhtä helposti, koska oppisivat kaikki elämäntaidot omakohtaisesti itsenäisessä elämässään.

6

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

Olen ihan samaa mieltä. Itselläni on ollut useampia pitkiä suhteita joten en ole kauheesti vietellyt sinkku elämää. Noin parisen vuotta sitten päättyneen suhteen jälkeen elelin sinkkuna pidemmän aikaa ennen kun edes ajattelin uutta suhdetta.

Pakko myöntää että kyllähän se kasvatti, vaikka tokihan sitä oli pärjännyt ja osannut huolehtia elämästään aikaisemminkin mut nyt otin vastuun elämästäni ihan yksin. Sittemmin olen aloitellut uuden pari suhteen ja olen sitä mieltä että sinkkuiluni ansiosta tämä suhde antaa minulle paljon enemmän kuin aikaisemmat.. nyt sitä jotenkin osaa asennoitua asioihin erillä tavalla ja nauttia kaikesta enemmän.

Että kyllä meistä naisistakin löytyy niitä joiden pitää oppia uutta :)

• Itse olen elämäni aikana ollut paljon yksin ja olen tottunut pitämään kodin siistinä, enkä kestä passaamista.
      Se on todella säälittävää mitä olen huomannut et tietyt samat miehet ei pysty olemaan päivääkään yksin kun ovat niin kasvaneet siihen naisen läsnäoloon, mutta hyvä huomio aloittajalta, kyllä varmaan kauemmin sinkkuna olleet osaa kantaa vastuun kodin hommista kuin ne jotka ovat koko ajan kiinni toisessa..

• Sinkkumies osaa itse laittaa ruokaa, tiskata ja siivota.

Minäkin laitan ruokaa, eli osaan lämmittää hernekeiton, lihapiirakan, ym. mikrossa, syön sen kertakäyttölautaselta, jota saatan käyttää toistamiseenkin kun huuhtelen sen, eli siis tiskaankin. Metallinen lusikka tai haarukkakin pitää toisinaan pestä, kun muovinen kertakäyttöinen on joskus liian pehmeä.

Lisäksi imuroin silloin tällöin, ja vien kämpästä turhaa roinaa ulos silloin, kun ei siellä mahdu enää kulkemaan, eli siivoankin.

• Voihan tuossa jotain perää olla, ellei sinkkuus johdu siitä että kyseessä on sitoutumiskyvytön yksilö.

Itse asuin useita vuosia yksin, eikä äitiäkään ollut lähellä pyykkäämässä. Olen huomannut että jotkus sinkku"miehet" hoitavat osan töistä tuolla tavalla :P.

Kun kerran on kotitöihin tottunut, niin ei sitä parisuhteessakaan kehtaa tai halua toista passuuttaa kun osaa itsekin.

• M1978

Asun edelleen lähellä äitiäni siksi, koska hän ei enää pystyisi itse hoitamaan kaikkia asioitaan. Hän on poikkeuksellisen vanha kolmikymppisen äidiksi, täytti 77.

Näinkin se on joskus.

• RDR

Sinkku on sinkku yleensä koska parisuhde ei onnistunut.Joukossa siis myös ne joiden puoliso ei jaksanut hyysätä?

Parisuhteeseen kasvetaan yhdessä ei erikseen ja usein kotoa opittuja itsekkäitä käyttäytymismalleja on aika vaikea romuttaa.

Sinkkuna pitkään eläneet ovat usein rakentaneet ympärilleen sinkku-elämiseen sopivan maailman kavereineen ja seksisuhteineen.Joskus nämä on aikamoisia rasitteita kun halutaan vakiintua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7999
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2071
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2010
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1673
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1607
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      970
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe