Lapsi nukkuu isänsä vieressä??

standardi

Ei nyt liity varsinaisesti väkivaltaan, mutta ajattelin täällä olevan asioista tietäviä ihmisiä paikalla.

Eräässä tuntemassani perheessä perheen 10-vuotias poikalapsi nukkuu yöt isänsä kanssa samassa sängyssä, isän pitäessä poikaansa kädestä kiinni? Muut lapset ovat muuttaneet pois kotoa, perheen äiti nukkuu toisessa sängyssä. Tätä on jatkunut tietääkseni jo vuoden ajan. Muuten en tietäisi, mutta tämä poika on ollut mulla "päivähoidossa" muutaman kerran ja on ihan ohimennen kertonu tästä itse, varmaan mitään senkummepaa kertomatta.

Mitä helvettiä tuo tuollainen oikein on? Kuvittelenko vain, vai miksi tuo tuntuu jotenkin sairaalta? Pitäisikö mahdollisesti ottaa jonkinlaisiin ammattilaisiin yhteyttä tuon asian suhteen?

Kyseinen perhe ei ole minulle sukua, mutta en haluaisi tuolle lapselle mitään psyykkisiä vaurioita.

21

3843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihme_akka

      Parhaiten säästät lapsen psyykkisiltä vaurioilta, kun lopetat tuollaisen kummastelun. Eihän siinä ole mitään outoa, jos lapsi nukkuu vanhempansa vieressä :D

    • ihmeellistä ei

      luulotautinenko olet ?

    • on vielä

      aika pieni näin ihmisen ikää ajatellen.

      Mua on aina kummastuttanut se, että ihminen on ainut eläin kun karkottaa pentunsa pois viereltään yöksi.

    • Mitäs tähänsanot,
      Oon eronnut, ja asun yksin,
      mutta lapset on mulla yleensä viikonloppuisin,
      poikanukku nukku pienempänä usein vaimon ja minunvälissä, tyttö on nyt 5v ja nukkuu luonani, minunvieressä, ja jopa kainalossakin,,,,
      KAUHEETA, Kyllänyt varmaankin lapsisaa kauheita traumoja,,,,,
      Ootkokuule harkinnut ammattiavun hakemista, ??
      Mielestäni kannattais, Ennenkuin jutuillasi aiheutat jollekkinperheelle korjaamatonta vahinkoa,!!

      • Anonyymi

        Kyllä lapsi saa traumoja. Ei itsenäisty normaalilla tavalla. Oppii kaipaamaan turvallista paikkaa. Varmaan olette joskus suukotellutkin lasta. Sillä yritetään sitouttaa lapsi vanhemman rakkaaksi.
        MUISTA:
        Lapsi on vain lainassa.
        Nimim. 4 iskä, 8 isoiskä ja tulossa 3 -4 lastenlapsille tänä vuonna.,
        eikä eronnut . 50v hääpäivä vietetty.


    • tädit

      (lastensuojelu) kun miehenä minua lasteni yksinhuoltajaksi arvioivat että nukkuuko mm. tytär 7v omassa sängyssään ja miten pesen hänet.....

      Hyväksyivät lopulta.

    • itseesi

      ja mieti vähän!Minun 10v. lapsenlapseni(poika) nukkuu aina vieressäni ja pitää iltarukouksen jälkeen mummia kädestä ja toivottaa kauniita unia.Voiko sen suloisemmin nukahtaa kun oma, rakastakin rakkaampi pienokainen,oman lapseni lapsi nukkuu mummin vieressä yön ja aamulla pirteänä herättää uuteen aamuun.Keitämme aamupuuron ja kaffeet ja aloitamme taas uuden mukavan päivän(traumojako tästä)höpönlöpön.Olisiko itselläsi joitain käsittelemättömiä pelkoja?haepa apua niin voit huomata että aikuisen ja lapsen suhde voi olla normaali,lämmin ja välittävä.terveisiä lähettää MUMMO.

    • hohhoijaa____

      No onko tuossa jotakin outoa? Siis, minäkin nukuin isäni vieressä pienenä, jos äiti oli esimerkiksi jollakin matkalla. No vanhempien sänky oli ainakin pehmeämpi, siinä oli mukava nukkua :D ja kaiketi se tuntui turvallisemmalta nukkua vanhempansa vieressä. Ja olen naispuolinen henkilö.
      Nykyäänkin, jos olemme esimerkiksi mummomme luona kylässä, missä on aika ahdasta nukkua, nukun isäni vieressä. Ei mitään väkivaltaista, ei mitään perverssiä, hän on isäni.
      Aika vilkas mielikuvitus sinulla. Ei 10-vuotiaan pojan ja isän vierekkäin nukkumisessa ole mitään outoa.

    • 10 - 1, osoittauduit

      itse perverssiksi...muut kun ottavat asian luonnollisesti.

    • äippä

      Tyttö nukkuu isän vieressä 7.5 v. sängyssä kiltisti molemmat. minä nukun sängyn päädyssä lattialla sillä selkäni ei kestä jousipatjaa.
      Rahaa ei ole ostaa uutta pehmeämpää sänkyä.
      Lapsi pelkäisi olla yksin omassa huoneessa sisaruksia ei ole. Miksi kiusaisimme lasta. Lapsella turvalllinen olo samassa huoneessa. Eikä siinä ole pahaa sänkyhän on nukkumista varten. Aikansa kutakin. Turvallisuuden tunne on mielestämme tärkein asia.

    • hjkhfdh

      Kyllä vanhempi lapsikin voi nukkua perhepedissä.
      Hyväksikäyttöä on syytä epäillä jos lapsi käyttäytyy yliseksuaalisesti ikäänsä nähden.
      Hyväksikäyttö perheissä monesti ei halata t.m.s
      Nukkuminen samassa sängyssä ei tarkoita hyväksikäyttöä, mutta tosiaan ei poissuljekkaan sitä. Mutta jos epäilee hyväksikäyttöä tulee tarkkailla muita merkkejä lapsessa.

    • ehkäehkä

      ehkä olonsa turvalliseksi isänsä vieressä ja saa paremmin unen päästä kiinni. Ei siinä sen kummempaa tarvitse olla.
      Tuntisitko sinä itsesi sairaaksi ja likaiseksi, jos oisit nukkunut siinä iässä isäsi vieressä?
      Haloo, kaikki ei välttämättä ole niin kamalaa kuin mitä sinä likaisessa mielikuvituksessasi kuvittelet!
      Kysyisit siltä isältä eka, et onko totta ja miksi näin tekevät, miksi tänne sitä tulet ihmettelemään?

      • tintuli 46

        kun ajattelet noin likaisesti.
        Omat tyttöni ovat olleet vieressäni vuoden.
        Nukkumisesta omassa huoneessa ei tullut mitään ja
        illat olivat vaikeita.
        Vieressänukkumisen jälkeen kaikki on sujunut hyvin ja lapset ovat yli kymmenen.
        Arvostan läheisyyttä,tulee aika jolloin viereen ei enää haluta,miksi siis ei nyt.


      • En itsekään näe mitään kummaa
        tintuli 46 kirjoitti:

        kun ajattelet noin likaisesti.
        Omat tyttöni ovat olleet vieressäni vuoden.
        Nukkumisesta omassa huoneessa ei tullut mitään ja
        illat olivat vaikeita.
        Vieressänukkumisen jälkeen kaikki on sujunut hyvin ja lapset ovat yli kymmenen.
        Arvostan läheisyyttä,tulee aika jolloin viereen ei enää haluta,miksi siis ei nyt.

        siinä, että lapsi, oli sitten 5-, 10- tai vaikkapa mitä-vuotias, nukkuu vanhempansa vieressä! Tiedän kokemuksesta, että tuossa 8-9 iässä muuttavat ihan mielellään omaan boxiin ja petiin:-). Vapaaehtoisesti. Minulla on vielä 7,5-vuotiaani vauvana joka yö: hän aloittaa yönsä meidän makkarin lattialla ja tulee jossakin vaiheessa yötä viereeni:-). Uusi mieheni ei kauheasti pidä siitä: hänen superitsenäiset ja reippaat lapsensa ovat nukkuneet varmasti jo vauvasta asti omissa huoneissaan;-o! Minun kakarani ovat erilaisia. Nukkumaan mennessä minulle kerrotaan vakavia asioita ja pohditaan elämän ja kuoleman kysymyksiä. Ja tuo yksin jäämistä pelkäävä ekaluokkalainen saa tulla kainalooni loppuyöksi ihan vapaasti!

        Kun minä olin lapsi, meillä oli pitkään vain yksi lämmin makuukammari talossa (maalla). Nukuimme 10 neliön makkarissa kaikki neljä. Taisin olla 9, kun sain oman huoneen, jossa nukuinkin yksin. Ja ikuisesti muistan yhden yön, kun olin 18, ja heräsin yöllä tosi pahaan uneen ja olin jotenkin hirveän peloissani, ja sain mennä isän viereen nukkumaan;-D!!! Äitini oli kuollut pari vuotta aiemmin, ja isän vieressä oli hyvin tilaa. Samana yönä isä näki -kun nukuin - rintani päällä hyppivän omituisen pienenpienen kiukuttelevan otuksen;-0!!!

        Minusta olisi ihanaa, että talossa kuin talossa 18-vuotias voisi hätätilanteessa mennä isän ja/tai äidin viereen nukkumaan. Miksi ei voisi mennä????? Kyse on nukkumisesta: turvallisuudesta, rauhasta...


      • Todennut
        En itsekään näe mitään kummaa kirjoitti:

        siinä, että lapsi, oli sitten 5-, 10- tai vaikkapa mitä-vuotias, nukkuu vanhempansa vieressä! Tiedän kokemuksesta, että tuossa 8-9 iässä muuttavat ihan mielellään omaan boxiin ja petiin:-). Vapaaehtoisesti. Minulla on vielä 7,5-vuotiaani vauvana joka yö: hän aloittaa yönsä meidän makkarin lattialla ja tulee jossakin vaiheessa yötä viereeni:-). Uusi mieheni ei kauheasti pidä siitä: hänen superitsenäiset ja reippaat lapsensa ovat nukkuneet varmasti jo vauvasta asti omissa huoneissaan;-o! Minun kakarani ovat erilaisia. Nukkumaan mennessä minulle kerrotaan vakavia asioita ja pohditaan elämän ja kuoleman kysymyksiä. Ja tuo yksin jäämistä pelkäävä ekaluokkalainen saa tulla kainalooni loppuyöksi ihan vapaasti!

        Kun minä olin lapsi, meillä oli pitkään vain yksi lämmin makuukammari talossa (maalla). Nukuimme 10 neliön makkarissa kaikki neljä. Taisin olla 9, kun sain oman huoneen, jossa nukuinkin yksin. Ja ikuisesti muistan yhden yön, kun olin 18, ja heräsin yöllä tosi pahaan uneen ja olin jotenkin hirveän peloissani, ja sain mennä isän viereen nukkumaan;-D!!! Äitini oli kuollut pari vuotta aiemmin, ja isän vieressä oli hyvin tilaa. Samana yönä isä näki -kun nukuin - rintani päällä hyppivän omituisen pienenpienen kiukuttelevan otuksen;-0!!!

        Minusta olisi ihanaa, että talossa kuin talossa 18-vuotias voisi hätätilanteessa mennä isän ja/tai äidin viereen nukkumaan. Miksi ei voisi mennä????? Kyse on nukkumisesta: turvallisuudesta, rauhasta...

        Minusta pitäsi olla enemmän huolissaan siitä, jos lapset eivät pääse vanhempiensa viereen halutessaan. Voihan ne kantaa sitten pois, kun ovat nukahtaneet.
        18-vuotias kävelee pois jo itsekin eikä varmaan enää haluakaan jääädä nukkumaan, kun tietää, että on helpompi nukkua omassa sängyssä. Pääasia että vanhempien viereen tarvittaessa pääsee. Jos lapsilla on kaikki hyvin, ovat sänkyyn tunkemiset ohimeneviä aikä ollenkaan vaarallisia.


      • ehkäehkä
        tintuli 46 kirjoitti:

        kun ajattelet noin likaisesti.
        Omat tyttöni ovat olleet vieressäni vuoden.
        Nukkumisesta omassa huoneessa ei tullut mitään ja
        illat olivat vaikeita.
        Vieressänukkumisen jälkeen kaikki on sujunut hyvin ja lapset ovat yli kymmenen.
        Arvostan läheisyyttä,tulee aika jolloin viereen ei enää haluta,miksi siis ei nyt.

        voisit vähän katsoa kenen viestin alle vastaat. Mä ehin jo vähän ihmetellä et mistä MULLE äksyilet. Vastasit siis väärän viestin alle.


      • ehkä ehkä"
        En itsekään näe mitään kummaa kirjoitti:

        siinä, että lapsi, oli sitten 5-, 10- tai vaikkapa mitä-vuotias, nukkuu vanhempansa vieressä! Tiedän kokemuksesta, että tuossa 8-9 iässä muuttavat ihan mielellään omaan boxiin ja petiin:-). Vapaaehtoisesti. Minulla on vielä 7,5-vuotiaani vauvana joka yö: hän aloittaa yönsä meidän makkarin lattialla ja tulee jossakin vaiheessa yötä viereeni:-). Uusi mieheni ei kauheasti pidä siitä: hänen superitsenäiset ja reippaat lapsensa ovat nukkuneet varmasti jo vauvasta asti omissa huoneissaan;-o! Minun kakarani ovat erilaisia. Nukkumaan mennessä minulle kerrotaan vakavia asioita ja pohditaan elämän ja kuoleman kysymyksiä. Ja tuo yksin jäämistä pelkäävä ekaluokkalainen saa tulla kainalooni loppuyöksi ihan vapaasti!

        Kun minä olin lapsi, meillä oli pitkään vain yksi lämmin makuukammari talossa (maalla). Nukuimme 10 neliön makkarissa kaikki neljä. Taisin olla 9, kun sain oman huoneen, jossa nukuinkin yksin. Ja ikuisesti muistan yhden yön, kun olin 18, ja heräsin yöllä tosi pahaan uneen ja olin jotenkin hirveän peloissani, ja sain mennä isän viereen nukkumaan;-D!!! Äitini oli kuollut pari vuotta aiemmin, ja isän vieressä oli hyvin tilaa. Samana yönä isä näki -kun nukuin - rintani päällä hyppivän omituisen pienenpienen kiukuttelevan otuksen;-0!!!

        Minusta olisi ihanaa, että talossa kuin talossa 18-vuotias voisi hätätilanteessa mennä isän ja/tai äidin viereen nukkumaan. Miksi ei voisi mennä????? Kyse on nukkumisesta: turvallisuudesta, rauhasta...

        MUt tuo "uusi mieheni ei kauheasti pidä siitä" ..
        Toivottavasti et anna hänen muuttaa mitään jo totutustanne!


    • Ihme ämmä??

      Painu kuule vainoharhainen akka hoitoon!! Mitä ihmettä pääkopassasi oikein liikkuu kun tuollaisia mietit?? Mahtavaa kun lapset saavat läheisyyttä vanhemmiltaa ja ettei heitä heti ajeta pois viereltä, sehän luo turvallisuuden tunnetta ja kaikkee ??? Miksi ihmeessä ajattelet asiaa noin erikoisella tavalla? Oletko varmasti itse henkisesti kunnossa??

    • Outoa- tosiaan!

      Ota yhteyttä! On tosi-outoa!

    • .....................

      Olen 18v. naispuolinen ihminen. Asun vielä kotona parisen kuukautta ennen ku muutan omaan kämppään. Pienenä mulla (niinkuin monella muullaki lapsella) oli vaikeuksia nukahtamisessa. Pelotti jäädä yksin nukkumaan pimeään omaan huoneeseen kun oli tottunut aiemmin nukkumaan sisarusten kanssa samassa huoneessa. Niinpä sitten varmaan vielä 12 vuotiaanakin painajaiseen herättyäni kävelin ihan reilusti isän ja äitin viereen nukkumaan. Yleensä siitä sitten jompi kumpi meni mun sänkyyn nukkuun kun kyllästy tilanpuutteeseen. Ei ne hennonu yleensä pakottaa mua takas omaan sänkyyn. Ei ollu mitään väliä jäikö mun viereen isä vai äiti. Molemmathan on mun VANHEMPIA eikä kumpikaan todellakaan ikinä ajattelisi minusta mitään seksuaalista. Joskus vieläki tekee mieli mennä nukkumaan porukoiden viereen kun herää yöllä painajaiseen ja kuulee iskän rauhoittavan kuorsauksen :D

      • laiskuutta

        kun on paljon masennusta,miksi ei saa olla lähellä lapset omia vanhempiaan? Miksi vauvankin pitäs pärjätä yksin omassa huoneessa?Taitaa olla kiire vaan,ettei tarvii hoitaa,nopeasti itsenäistyttävä,siitä on kyse,ei muusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe