implantit laitettiin rinnanalta. toinen haava ei enää kipuile laisinkaan mutta toinenpa kipuilee. haava on rumempi kun tuo terveempi.
molemmat on vielä punaisia,toisesta näyttää erittyvänkin jotain mätää..entiä onko se mätää.
vielä mun täytyy pitää sidettä niidenpäällä,leikauksesta on aikaa vasta 4 päivää.
ei särje kokoaikaa.
huuhtelen haavat kerran päivässä ja ohjeen mukaan suihkutan niihin myös desinfiointiainetta kerran. kuivaan ja laitan siteet.
kuumetta ei ole,nouseeko se jos on tulehdus?
mistä tiedän koska haava on tulehtunut?
10
1423
Vastaukset
- virossa?
minut leikattiin siellä ja toinen haavoista oli tosi siististi tikattu ja parani nopeesti, toinen oli ruma ja tikit niin "väljästi" että suomessa solmut poistanut henkilö kauhisteli lopputulosta. Kuin kaksi eri ihmistä olisi sulkenut haavat...
jos haava tulehtuu kunnolla, se erittää märkää ja tod näk sinulle myös nousee kuumetta. se myös muuttuu tosi punaiseksi, huomaat varmasti eron- nannneli
missä kävitte virossa? kuka teidät leikkasi? kuulostaa tulehtuneelta ton kuvauksen perusteella :
- aloittaja
kävin virossa ja kullamaa leikkasi.
tuo rinta on muutenkin kipeempi kun tuo toinen ja siinä on enempi mustelmaa.
se ei kovin punoita vaan näyttää muuten ihan normaalille haavalle. katselin äsken haavaa suurentavalla peilillä.
se erittää jotain vaaleaa tahmaa todella vähän.
tulos todellakin näyttää siltä kun kaksi eri ihmistä ne olisi tikannut!
mä seuraan tilannetta ja jos se jatkuu otan yhteyttä lääkäriin. - .....
aloittaja kirjoitti:
se ei kovin punoita vaan näyttää muuten ihan normaalille haavalle. katselin äsken haavaa suurentavalla peilillä.
mä seuraan tilannetta ja jos se jatkuu otan yhteyttä lääkäriin.mullakin
- nannneli
aloittaja kirjoitti:
mä seuraan tilannetta ja jos se jatkuu otan yhteyttä lääkäriin.mä olen menossa laatukirurgialle kans leikattavaks.. :S nyt alko kyl pelottaa. jos se haava tulehtuu niin mitä se vaikuttaa? tuleeko arvesta rumempi vai joutuuko johonki korjausleikkaukseen ehkä? auttaako antibiootit vai mitä?
- lääkäriä
nannneli kirjoitti:
mä olen menossa laatukirurgialle kans leikattavaks.. :S nyt alko kyl pelottaa. jos se haava tulehtuu niin mitä se vaikuttaa? tuleeko arvesta rumempi vai joutuuko johonki korjausleikkaukseen ehkä? auttaako antibiootit vai mitä?
Minut leikkasi Troost ja hän kertoi seuraavana päivänä että heitä oli kaksi lääkäriä leikkaamassa (ei kertonut kuka oli toinen). "Käsialassa" oli hiukan eroa, mutta haavat kyllä parani nopeasti ilman pienintäkään tulehdusta. En tiedä oliko minulla etua se ettei sairaalasta löytynyt minulle sopivia tukiliivejä. Lähdin siis kotiin niissä siteissä, jotka oli laitettu leikkaussalissa. Bakteereita voi tulla haavoihin missä vaiheessa tahansa, mutta uskoakseni yleensä vasta potilashuoneen oven ulkopuolella (esim. kotimatkalla, kotona). Mukaani sairaalasta saamani haavatyynyt olivat samaa steriiliä tavaraa kuin Suomessakin myytävät ja ostinkin niitä apteekista lisää kun olivat niin kätevät käyttää.
Minulla ei vuotanut mitään kotona, eikä edes ollut dreenejäkään sairaalassa. Haavojen punoituskin katosi aika nopeasti. Jos haavat vielä punoittaa ja varsinkin jos tulee vuotoa, kannattaa ottaa yhteys neuvontavastaanottoon jotta saa antibioottireseptin. Minulle ainakin annettiin tällaiset ohjeet. Suomalaisista sairaaloista olen aika usein saanut automaattisesti reseptin ja käsketty syödä kuuri.
Bakteereita voi tulla haavoihin aivan siitä riippumatta missä leikkaus on tehty. Eiköhän Virossakin noudateta samoja puhtausmääräyksiä sairaaloissa kuin täälläkin (EU maa sekin). - aloittaja
lääkäriä kirjoitti:
Minut leikkasi Troost ja hän kertoi seuraavana päivänä että heitä oli kaksi lääkäriä leikkaamassa (ei kertonut kuka oli toinen). "Käsialassa" oli hiukan eroa, mutta haavat kyllä parani nopeasti ilman pienintäkään tulehdusta. En tiedä oliko minulla etua se ettei sairaalasta löytynyt minulle sopivia tukiliivejä. Lähdin siis kotiin niissä siteissä, jotka oli laitettu leikkaussalissa. Bakteereita voi tulla haavoihin missä vaiheessa tahansa, mutta uskoakseni yleensä vasta potilashuoneen oven ulkopuolella (esim. kotimatkalla, kotona). Mukaani sairaalasta saamani haavatyynyt olivat samaa steriiliä tavaraa kuin Suomessakin myytävät ja ostinkin niitä apteekista lisää kun olivat niin kätevät käyttää.
Minulla ei vuotanut mitään kotona, eikä edes ollut dreenejäkään sairaalassa. Haavojen punoituskin katosi aika nopeasti. Jos haavat vielä punoittaa ja varsinkin jos tulee vuotoa, kannattaa ottaa yhteys neuvontavastaanottoon jotta saa antibioottireseptin. Minulle ainakin annettiin tällaiset ohjeet. Suomalaisista sairaaloista olen aika usein saanut automaattisesti reseptin ja käsketty syödä kuuri.
Bakteereita voi tulla haavoihin aivan siitä riippumatta missä leikkaus on tehty. Eiköhän Virossakin noudateta samoja puhtausmääräyksiä sairaaloissa kuin täälläkin (EU maa sekin).kuinka nopeesti leikkaushaavat sulla parani?
mun leikkauksesta tosiaan ei ole kun kohta 6 päivää aikaa. toinen haava on ok. mutta toinen ei mielestäni ole parantunut vielä lainkaan. - heti!
aloittaja kirjoitti:
kuinka nopeesti leikkaushaavat sulla parani?
mun leikkauksesta tosiaan ei ole kun kohta 6 päivää aikaa. toinen haava on ok. mutta toinen ei mielestäni ole parantunut vielä lainkaan.Kun tulin seuraavana päivänä kotiin ja otin leikkaussalissa laitetut siteet pois suihkuun mennessä, haavat oli jo siististi kiinni. Kotona ei tullut mitään vuotoa haavoista.
- Kirus
Tulehtunut 95% varmuudella, olen kirurgi. Kannattaa mennä lääkäriin.
- vähän pettynyt
Jostain kumman syystä on aina 2 lääkäriä joista kumpikin operoi yhden rinnan, niin tumpelomman haava voi tulehtua. Näin minulle ainakin kävi, lisäksi toinen rinta oli parempi lopputulokseltaan kuin toinen. Selvisi mulle vasta kun aloin tivaamaan eikö olekaan vain yksi lääkäri ollut toimenpiteen takana. Tosin mulla pienennettiin rintoja, ei laitettu siis silikoneja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732824Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1041640Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112