Onko kellään muulla kokemusta seuraavasta:
Olin miehen kanssa 10 vuotta ja tiesin jo heti alusta että hän on aika omituinen mitä tulee suhteeseen naisen kanssa tai seksiin tai minkäänlaisen tunne elämään. Mutta oli kumminkin turva siihen aikaan mitä tarvitsin ja luulin että pystyn kestämään ja ehkä hän muuttuisi. Hän valehteli paljon ja kaikesta ja peitteli aina ongelmia, niitä ei ollut ja ei saanut olla, ulkopuolisille ei saanut mitään kertoa ainakaan totuutta. Minun piti hävetä menneisyyttäni, olin eronnut lapsien kanssa. Hän ikään kuin eli jonkunlaisessa epätodellisessa tarinassa meidän kanssa, en ikinä tiennyt miksi oli meidän kanssa mutta aina aavistus että hän halusi näyttää vanhemmilleen että pystyy olemaan myös naisen kanssa niinkuin veljensä. Hän oli aina taitava ja charmikas puheissaan ja hyvin fiksu työssään hyvin koulutettu ja aina luuli olevansa muita parempi kaikessa ja ihminen yleensäkin.
En kestänyt elää enää tässä valheessa ja vuosien huutojen jälkeen sain hänet heitettyä ulos. Koska meillä on yhteisiä lapsia hän tulee ja menee vielä ihan kuin olisimme vielä pari ja hän asuisi täällä meidän kodissa, ihan kuin hän ei tajua että olemme erossa pysyvasti. Olen sen hänelle tehnyt monta kertaa selväksi. Tämä tilanne on alkanut minua pelottaa jo, hän on ja käyttäytyy todella oudosti. Olen yrittänyt ottaa selvää mitähän hänessä nyt on ja mielestäni hänellä on todella paljon psykopaatin oireita. Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta ja miten heidän kanssaan pitää asiat selvittää?
psykopaatin oireita
44
6465
Vastaukset
- on ilmiselvä..
narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä tyyppi.
Googlaa netistä healinganglen sivut ja narsistien tukiyhteisön sivuja, varsinkin keskustelupalsta. Löysin ex-siippani kanssa noin x100 samanlaista tyyppiä.
Tyylit vaihtelee, mutta tunteettomuus, empatian puute ja esittäminen ovat yhteistä kaikille..Ja ainoastaan itsestä välittäminen.
Ainoa ohje jonka voin antaa: älä ala pelaamaan hänen pelejään, hanki tukea päästäksesi irti kokonaan, älä huopaa ja soutaa ymmärryksen ja hylkäämisen välillä, juokse karkuun ja estä jos vain kykenet tulemasta kotiisi, muuten jäät lopulta totaalisen yksin ja häviät taistelun, kun ystäväsikin väsyvät pahaan oloosi ja marionettileikkeihisi hänen kanssaan.
Äärimmäinen laji narsismista on kai psykopaattinen tyyppi, joka taas on tuntematon suuruus mulle.
Pelkkä viaton pikku narsisti pystyy murtamaan jo lyhyessä ajassa ihmisen, en voi kuvitella mihin psykopaatti kykenee...
nim. kuukausi erotaistelua takana- ryyttyhyy
ilimiselvä na
- tästä oikeastaan
Narsismi on jonkinlainen muotidiagnoosi. Maallikot löytävät likimain jokaisesta siihen viittavia oireita. Aiemmin vastaavia tyyppejä nimitettiin oikeudenmukaisesti ja rehellisesti kusipäiksi tai vastuunpakoilijoiksi.
Lopuksi yleinen toteamus. Minusta on alkunut tuntumaan siltä, että innokkaimmin narsistidiagnooseja jakelevat kärsivät itse tästä vaivasta. On niin helppo leimata muita ja kiistää se, että itsessä olisi vikaa. - toinen ero menossa jo
tästä oikeastaan kirjoitti:
Narsismi on jonkinlainen muotidiagnoosi. Maallikot löytävät likimain jokaisesta siihen viittavia oireita. Aiemmin vastaavia tyyppejä nimitettiin oikeudenmukaisesti ja rehellisesti kusipäiksi tai vastuunpakoilijoiksi.
Lopuksi yleinen toteamus. Minusta on alkunut tuntumaan siltä, että innokkaimmin narsistidiagnooseja jakelevat kärsivät itse tästä vaivasta. On niin helppo leimata muita ja kiistää se, että itsessä olisi vikaa.Olen lukenut joskus narsismin määritelmät ja tulin siihen tulokseen, että jokaisesta löytyy niitä piirteitä.
Ero on aina vähän vaikea tapahtuma ja kai siinä sitten lohduttaa itseään hakemalla toisesta niitä huonoja piirteitä. Itsekin olen eroamassa ja tämä tuleva exä muuttaa huomenna pois yhteisestä kodista, jonne minä jään. Kyllähän tämä tilanne harmittaa ja surettaa, mutta pakko tässä todeta, että kyllä sitä vikaa molemmissa on ja löytyy. Meillä on pitkään ollut sellaista hiljaista, ei olla puhuttu, seksikään ei oikein sujunut puolison kroonisen sairauden takia - se oli velvollisuutta ja pakkopullaa koko homma. Pitkään tämä on ajatuksissa ollut ja murhetta tuottanut.
Parempi ehkä kuitenkin näin - saa sitten hän olla niinkuin haluaa ja samoin minä. Mitäs sen vielä tietää, vaikka uuden miehen löytäisin joskus. Nyt kyllä aion olla oman elämäni keskipiste jonkin aikaa.
Kirjoittelen tänne päivittäin etenkin iltaisin, jos joku tuntee tarvetta keskustella tai vaikka käytännön neuvoja, niin olen käytettävissä. - öhöm....
toinen ero menossa jo kirjoitti:
Olen lukenut joskus narsismin määritelmät ja tulin siihen tulokseen, että jokaisesta löytyy niitä piirteitä.
Ero on aina vähän vaikea tapahtuma ja kai siinä sitten lohduttaa itseään hakemalla toisesta niitä huonoja piirteitä. Itsekin olen eroamassa ja tämä tuleva exä muuttaa huomenna pois yhteisestä kodista, jonne minä jään. Kyllähän tämä tilanne harmittaa ja surettaa, mutta pakko tässä todeta, että kyllä sitä vikaa molemmissa on ja löytyy. Meillä on pitkään ollut sellaista hiljaista, ei olla puhuttu, seksikään ei oikein sujunut puolison kroonisen sairauden takia - se oli velvollisuutta ja pakkopullaa koko homma. Pitkään tämä on ajatuksissa ollut ja murhetta tuottanut.
Parempi ehkä kuitenkin näin - saa sitten hän olla niinkuin haluaa ja samoin minä. Mitäs sen vielä tietää, vaikka uuden miehen löytäisin joskus. Nyt kyllä aion olla oman elämäni keskipiste jonkin aikaa.
Kirjoittelen tänne päivittäin etenkin iltaisin, jos joku tuntee tarvetta keskustella tai vaikka käytännön neuvoja, niin olen käytettävissä.Et taida tietää millaisista ihmisistä nyt puhutaan... Trust me... et nyt oikein sovi tähän ketjuun. Tilanteesi vaikuttaa ihan normaali eroprosessilta.
Siten tähän ei "ero on aina vaikea tapahtuma auta"-liirumlaarumisi auta yhtään. - ei kukaan teidä
öhöm.... kirjoitti:
Et taida tietää millaisista ihmisistä nyt puhutaan... Trust me... et nyt oikein sovi tähän ketjuun. Tilanteesi vaikuttaa ihan normaali eroprosessilta.
Siten tähän ei "ero on aina vaikea tapahtuma auta"-liirumlaarumisi auta yhtään.Tusin kukaan tässä ketjussa tietää, millaisista ihmisistä ja eroista oikeastaan yhdessäkään ketjussa on kyse. Täällä näkyy vain toisen osapuolen kertomus ja vaikutelma.
Ensimmäisen eroni aikana hyvin nuorena syyllistin exääni ja leimasin häntä julkisesti hulluksi psykopaatiksi. Todellisuudessa en ollut koskaan kuvitellutkaan, että minulle tulisi ero, että joku voisi jättää minut ja ahdistuin siitä niin, että olsin oikeastaan tarvinnut hoitoa. Vasta vuosien päästä pystyin arvioimaan sitä tilannetta ja elämää jota elimme. Toisaalta tein suuren virheen sännätessäni ahdistukseni vallassa uuteen suhteeseen, josta eroa elän nyt.
Sanoisin, että tämä minun rauhaisa ja riidaton eroprosessini on hyvinkin epätavallinen!
Minusta ei pitäisi leimata hulluksi psykopaatiksi ketään vain sen takia, että hän ei tule MINUN kanssani toimeen ja haluaa erota. Kaikkeen tarvitaan kaksi - nii nrakastumiseen kuin eroamiseenkin.
Kannattaa katsoa peiliin! - Voi...
ei kukaan teidä kirjoitti:
Tusin kukaan tässä ketjussa tietää, millaisista ihmisistä ja eroista oikeastaan yhdessäkään ketjussa on kyse. Täällä näkyy vain toisen osapuolen kertomus ja vaikutelma.
Ensimmäisen eroni aikana hyvin nuorena syyllistin exääni ja leimasin häntä julkisesti hulluksi psykopaatiksi. Todellisuudessa en ollut koskaan kuvitellutkaan, että minulle tulisi ero, että joku voisi jättää minut ja ahdistuin siitä niin, että olsin oikeastaan tarvinnut hoitoa. Vasta vuosien päästä pystyin arvioimaan sitä tilannetta ja elämää jota elimme. Toisaalta tein suuren virheen sännätessäni ahdistukseni vallassa uuteen suhteeseen, josta eroa elän nyt.
Sanoisin, että tämä minun rauhaisa ja riidaton eroprosessini on hyvinkin epätavallinen!
Minusta ei pitäisi leimata hulluksi psykopaatiksi ketään vain sen takia, että hän ei tule MINUN kanssani toimeen ja haluaa erota. Kaikkeen tarvitaan kaksi - nii nrakastumiseen kuin eroamiseenkin.
Kannattaa katsoa peiliin!No jos ahdistuit siitä että joku halusi jättää sinut on eri asia kuin että joku uuvuttaa sut henkisesti rikki ja tyhjäksi omien tarpeittensa vuoksi. Eikä narsku tai psykopaatti itse missään nimessä koskaan edes halua erota. Ainakaan lopullisesti.
En jaksa selittää kun et näköjään näe metsää puilta. Et ole kovin vakuuttava terapeutti kun syyllistät sen joka apua hakee. - samaa paskaa
Voi... kirjoitti:
No jos ahdistuit siitä että joku halusi jättää sinut on eri asia kuin että joku uuvuttaa sut henkisesti rikki ja tyhjäksi omien tarpeittensa vuoksi. Eikä narsku tai psykopaatti itse missään nimessä koskaan edes halua erota. Ainakaan lopullisesti.
En jaksa selittää kun et näköjään näe metsää puilta. Et ole kovin vakuuttava terapeutti kun syyllistät sen joka apua hakee.ne jotka vänkyttää että kaikissa asuu narsisti,eivät ole itse kohdanneet läheisissä suhteissaan kyseistä häiriötä.
Luulevat vaan että eron jälkeen on pakko etsiä toisista syyllistä.
Juuri ne ihmiset jotka joutuvat narskujen uhriksi ovat erittäin vastuuntuntoisia ja viimeiseen asti miettivät onko itsessä syy.
Se lopullinen ero on todella vaikea tehdä eikä asiaa auta ollenkaan se että kaikki syyllistää.
Todellakin ihmiset eroaa paljon helpommin kuin narskun uhri - asdiasd
Mikä helvetin psykiatri sinä olet? teet jotain vitun diagnooseja lukemalla ties mitä jännäreitä ja muka analysoit ihmisiä, kuin joku ammattilainen! Herran jumala!
- erikoistunut
Ole ystävällinen ja älä leiki asiantuntijaa sellasisessa asiassa jossa et sitä todellisuudessa ole. (En väheksy kuitenkaan käytännön kokemuksiasi )
Täällä ollaan erittäin vaarallisella vesillä antamaan mitään lausuntoa henkilöstä jota emme tunne. Lukijamaalikkot käyttää lausuntojasi väärin.
Ammattilaset eivät tukeudu Googleen. Eivätkä pohjeista potilaitaan sinne. - erikoistunut
Voi... kirjoitti:
No jos ahdistuit siitä että joku halusi jättää sinut on eri asia kuin että joku uuvuttaa sut henkisesti rikki ja tyhjäksi omien tarpeittensa vuoksi. Eikä narsku tai psykopaatti itse missään nimessä koskaan edes halua erota. Ainakaan lopullisesti.
En jaksa selittää kun et näköjään näe metsää puilta. Et ole kovin vakuuttava terapeutti kun syyllistät sen joka apua hakee.Tuskin täällä teissä on yhtään terapeuttia.
- tuttua paskaa
tyylit joo vaihtuu mutta yhteistä on ja tuttua mulle toi joku henkisen tason puutostila miehen puolelta.
Tunteista ei puhuta ja jos menee juttelu liian arkaan paikkaan niin herneet nenään ja kaikenlaisen ihme vetkaloinnin myötä juttelu on pakko jättää siihen.
ex mieheni oli myös huomattavan vahingoniloinen jos vahinko kohtasi minua.Aina laitetaan "vitsin" piikkiin ja minä en muka ymmärrä leikkiä.Kysymys oli siitä että jos mies näki että minulle tuli jostain oikein paha mieli niin silloin nauretaan päin naamaa vaikka olisin tarvinnut lohdutusta.Muuten kyllä ymmärrän ja itsekin viljelen itsestäni huumoria.Mies ei.eikä mitään muutakaan kritiikkiä.
Jos jostain tulin sanoneeksi niin kosto tuli saman tien mutta ihan eri tasolla.Olin ruma tyhmä ja huora,yleensä pelle tai idiootti.
kaikki mies laskelmoi omaan pussiin, ei osallistunut yhteiseen talouteen.
ja se valehtelu on Niin Tuttua.Kaikissa hänen kertomissaan jutuissa oli jotain outoa mutta jos asiasta kysyin olin vainoharhainen ja saatoin saada turpiin. Pahimmillaan juuri silloin kun mies koki ja jäikin valehtelusta kiinni.
Minun olisi kyllä pitänyt kertoa kaikki ja kerroinkin,mutta se ei riittänyt vaan piti kertoa ja selittää sellaistakin mitä ei ollut tehnyt.
Koskaan en kokenut pääseväni miehen "sisään" ajatuksilla.Eli en saanut todellista kuvaa millainen ihminen hän oikeastaan on vaan koko ajan piti itse yrittää päätellä, eikä se mitään auttanut.Hän oli kuin saippua joka lipsahtaa kädestä. julkikuva pidettin tai piti pitää aina kunnossa ja silloin esitettiin hyvää isää kun joku näki.
Nyt erottu vähän yli vuosi sitten:sisälsi turvakodin ja lähestymiskiellon häntä kohtaan.Nyt yhteisen lapsen huolto sovittu ja vähän yritettiin lämmitellä vielä välejä mutta huomasin että en jaksa enää häntä.
Nyt tilanne se että olen sanonut hänelle että hoidetaan vaan lapsen asiat ja muuten yhteydenpidon on loputtava.
Narskujen kanssa on pakko ottaa kova linja,ei mitään ylimääräistä yhteydenpitoa.Tänään tuntuu että ei enää satu vaan olen varma päätöksestäni.
Yritän pysyä tällä linjalla niin ettei hän saa enää jalkaa oveni väliin,koska silloin olen taas heikoilla.
Tsemppiä sulle! ja hyvää kevättä!- kirjoittajalta
Kiitos vaan tekstistäsi ja todella hyvin sanottu toi että tuntuu että en ikinä pysty pääsemään miehen päähän näkemään millainen hän on ja on kuin saippuaa käsissä. Ei minkäänlainen puhe mene perille eikä missään nimessä osannut itselleen nauraa tai hän ei ikinä tehnyt mitään väärin. Minä en aio enää leikkiä hänen pelejään vaan lapsista puhutaan ja yritän saada normaalia järjestystä tähän elämään, on vaan löydettävä se normaali taas kun tuntuu että en tiedä että mitä se on enää kun on näytellyt niin kauan perheen ja ystävien kanssa mitä on nyt jäljellä. Vaikeinta tässä on se että hänen kanssaan ei voi sopia mistään koska kun minä luulen että olemme sopineet jostain tänään niin huomenna hän ei muka muista asiasta taas mitään, no semmosta. Hyvää jatkoa sinulle myös!
- tuttua paskaa
kirjoittajalta kirjoitti:
Kiitos vaan tekstistäsi ja todella hyvin sanottu toi että tuntuu että en ikinä pysty pääsemään miehen päähän näkemään millainen hän on ja on kuin saippuaa käsissä. Ei minkäänlainen puhe mene perille eikä missään nimessä osannut itselleen nauraa tai hän ei ikinä tehnyt mitään väärin. Minä en aio enää leikkiä hänen pelejään vaan lapsista puhutaan ja yritän saada normaalia järjestystä tähän elämään, on vaan löydettävä se normaali taas kun tuntuu että en tiedä että mitä se on enää kun on näytellyt niin kauan perheen ja ystävien kanssa mitä on nyt jäljellä. Vaikeinta tässä on se että hänen kanssaan ei voi sopia mistään koska kun minä luulen että olemme sopineet jostain tänään niin huomenna hän ei muka muista asiasta taas mitään, no semmosta. Hyvää jatkoa sinulle myös!
Hyvä asenne sulla kohillaan! Pitää mennä päivä kerrallaan eteenpäin ja keskittyä kaikkeen muuhun kuin exään.Hyvä jos olis sulla muutama hyvä ystävä joiden kanssa puhua ja keskustelu kriisipuhelimen kautta jollekin tai turvakotiin soitto voi jo auttaa.
Jos mies ei voi pitää sopimuksia niin jos mahd äänitä puhelut ja loppujen lopuksi lastenhuoltosopimus lastenvalvojalla kannattaa joka tapauksessa aina.
Ja muista kertoa ystäville ja sukulaisille miten asiat oikeasti on kun monesti ne narskut saa selitettyä uhrin syypäiksi eroon.
- selitä lisää
Kyllä psykopaatiksi luokittelu on niin vaikeaa ammattilaisellekin, että ei sitä pitäisi edes maallikon yrittää.
Eroja tulee ja miehiä menee!
Jos hän tulee ja menee niinkuin haluaa kodissasi, niin miten se on mahdollista? Etkö ottanut avaimia pois? Eikö hän olekaan virallisesti muuttanut pois? Jos hänellä on osoite muualla ja hän käyttäytyy oudosti sinua kohtaan, niin tee ilmoitus poliisille, sillä sehän on selkeää kotirauhan häirintää. Lähestymiskielto on helppoa saada, mikäli siihén löytyy hyvät perusteet.
Entä miten olet sopinut yhteistesten lasten tapaamisen? Kai hänellä isänä kuitenkin siihen on oikeus?- ole...
oikeutta tavata lapsia. Lapsella sen sijaan on oikeus tavata isäänsä. Et sellanen korjaus.
- kirjoittaja
On vaikeaa toisen tajuta millaista on asua ja olla toisen kanssa johon ei saa minkäänlaista kontaktia henkisesti ja muutenkin, se uuvuuttaa. En häntä psykopaatiksi luokittele koska haluan olla inhottava tai nolata häntä, olen vaan vuosien kuluessa yrittänyt ymmärtää että mistä tässä on kysymys ja onko vika minussa vai hänessä vai missä ja vaikeaa on sanoa koska hän ei avaudu mistään, hänellä ei ole menneisyyttä ei tulevaisuutta vaan epätodellinen nyky hetki ja yritän etsiä keinoja miten voisin tulla hänen kanssaan toimeen koska en todellakaan tiedä enää. Hänen kanssaan ei voi sopia mistään, olen yrittänyt kirjoittaa kirjeitä, puhua, kun hänelle puhuu niin hän ei edes katso minuunpäin, olen kuin ilmaa. Hän ei halua kuulla ongelmista ei halua eroa ei ymmärrä että tämä meidän juttu on nyt loppu, minun mielipiteillä ei ole välia. Hänen mielestään on hän joka päättää mitä tehdään ja mitä minä teen ja milloin ja mikä on hyväksi meille, minulla ei ole ääntä. Tämä on meidän yhteinen talo, omistamme omat puolet, en halua poliiseja tähän liittää tai muuta koska lapset kärsii tästä jo tarpeeksi ja ovat alkaneet käyttäytyä jo oudosti. Haluan tehdä oikein lapsia kohtaan enkä ikinä todellakaan halua viedä heiltä isää pois, minulla ei ollut isää kun kasvoin ja tiedän miltä tuntuu. Ei hänen kanssaa voi sopia mistään mitään varmasti, ei ainakaan tällä hetkellä koska ei hyväksy tätä eroa ollenkaan, hän on kyllä nyt päässään ihan muualla kuin todellisuudessa.
Eroja tulee ja miehiä menee kyllä vaan mutta en ole kiinnostunut miehistä enää tippaakaan voit uskoa sen, ainoa mitä haluan on olla ja elää normaalia elämää lasten kanssa jos on mahdollista eikä miehen kanssa joka pelottaa. Hän ei ole väkivaltainen mutta henkisesti vähän huolehdittaa. - tällainen juttu
kirjoittaja kirjoitti:
On vaikeaa toisen tajuta millaista on asua ja olla toisen kanssa johon ei saa minkäänlaista kontaktia henkisesti ja muutenkin, se uuvuuttaa. En häntä psykopaatiksi luokittele koska haluan olla inhottava tai nolata häntä, olen vaan vuosien kuluessa yrittänyt ymmärtää että mistä tässä on kysymys ja onko vika minussa vai hänessä vai missä ja vaikeaa on sanoa koska hän ei avaudu mistään, hänellä ei ole menneisyyttä ei tulevaisuutta vaan epätodellinen nyky hetki ja yritän etsiä keinoja miten voisin tulla hänen kanssaan toimeen koska en todellakaan tiedä enää. Hänen kanssaan ei voi sopia mistään, olen yrittänyt kirjoittaa kirjeitä, puhua, kun hänelle puhuu niin hän ei edes katso minuunpäin, olen kuin ilmaa. Hän ei halua kuulla ongelmista ei halua eroa ei ymmärrä että tämä meidän juttu on nyt loppu, minun mielipiteillä ei ole välia. Hänen mielestään on hän joka päättää mitä tehdään ja mitä minä teen ja milloin ja mikä on hyväksi meille, minulla ei ole ääntä. Tämä on meidän yhteinen talo, omistamme omat puolet, en halua poliiseja tähän liittää tai muuta koska lapset kärsii tästä jo tarpeeksi ja ovat alkaneet käyttäytyä jo oudosti. Haluan tehdä oikein lapsia kohtaan enkä ikinä todellakaan halua viedä heiltä isää pois, minulla ei ollut isää kun kasvoin ja tiedän miltä tuntuu. Ei hänen kanssaa voi sopia mistään mitään varmasti, ei ainakaan tällä hetkellä koska ei hyväksy tätä eroa ollenkaan, hän on kyllä nyt päässään ihan muualla kuin todellisuudessa.
Eroja tulee ja miehiä menee kyllä vaan mutta en ole kiinnostunut miehistä enää tippaakaan voit uskoa sen, ainoa mitä haluan on olla ja elää normaalia elämää lasten kanssa jos on mahdollista eikä miehen kanssa joka pelottaa. Hän ei ole väkivaltainen mutta henkisesti vähän huolehdittaa.Ensimmäinen mieheni käyttäytyi noin ennen ja jälkeen eron. Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että hänellä oli toinen nainen ja koska hänellä oli hyvin vanhanaikainen kasvatus, tämä yhdistelmä soti hänen perusarvojaan vastaan. Hän oli pitkän aikaa täysin eksyksissä, syytteli ja syyllisti minua suhteen huononemisesta. Milloinkaan hän ei suoraan kertonut olleensa vieraissa. Kuulin sitten muilta ihmisiltä, että he saivat muutama kuukausi esäni poismuuton jälkeen yhteisen lapsen.
- kirjoittaja...
kirjoittaja kirjoitti:
Eroja tulee ja miehiä menee kyllä vaan mutta en ole kiinnostunut miehistä enää tippaakaan voit uskoa sen, ainoa mitä haluan on olla ja elää normaalia elämää lasten kanssa jos on mahdollista eikä miehen kanssa joka pelottaa. Hän ei ole väkivaltainen mutta henkisesti vähän huolehdittaa.Haluaisin vielä jatkaa edelliseen että hän ei ikinä ole minulta pyytänyt mitään, ei läheisyyttä ei puhumista ei seksiä ja ne ovat olleet todella todella heikossa jamassa meidän suhteessa ja hän ei edes ole halunnut nukkua samassa makuuhuoneessa kanssani mutta siitä ei ole saanut puhua mitään, tapaamme toisemme aamulla alakerrassa ihan kuin kaikki olisi hyvin, näyttely kertakaikkiaan teki minut hulluksi. Minulla on poika entisesta suhteesta ja kun muutimme hänen kanssa yhteen en saanut pistää hänen vauva kuvia näytille, syynä siihen jonkinlainen häpeä, on tietenkin minussakin paljon vikaa mutta en tiedä mitä koska vaikka olen monesti kysynyt mitä teen väärin tai mitä voin tehdä paremmin en saa minkäänlaista vastausta.
- samaa paskaa
kirjoittaja... kirjoitti:
Haluaisin vielä jatkaa edelliseen että hän ei ikinä ole minulta pyytänyt mitään, ei läheisyyttä ei puhumista ei seksiä ja ne ovat olleet todella todella heikossa jamassa meidän suhteessa ja hän ei edes ole halunnut nukkua samassa makuuhuoneessa kanssani mutta siitä ei ole saanut puhua mitään, tapaamme toisemme aamulla alakerrassa ihan kuin kaikki olisi hyvin, näyttely kertakaikkiaan teki minut hulluksi. Minulla on poika entisesta suhteesta ja kun muutimme hänen kanssa yhteen en saanut pistää hänen vauva kuvia näytille, syynä siihen jonkinlainen häpeä, on tietenkin minussakin paljon vikaa mutta en tiedä mitä koska vaikka olen monesti kysynyt mitä teen väärin tai mitä voin tehdä paremmin en saa minkäänlaista vastausta.
juu sanoinkin exälle että mihin se edes tarvii parisuhdetta kun on niin kylmää.
Sama kun entisestä suhteesta mulla lapsi niin kohteli häntä todella huonosti sekä aiheutti tahallaan riitoja lapseni nähden ja syyllisti lastani kun hänen äitinsä sitä ja tätä. jos hänen mielestään olen huora niin se tuskin on la - samaa paskaa
samaa paskaa kirjoitti:
juu sanoinkin exälle että mihin se edes tarvii parisuhdetta kun on niin kylmää.
Sama kun entisestä suhteesta mulla lapsi niin kohteli häntä todella huonosti sekä aiheutti tahallaan riitoja lapseni nähden ja syyllisti lastani kun hänen äitinsä sitä ja tätä. jos hänen mielestään olen huora niin se tuskin on latuskin siis lapseni syy. koin sen henkiseksi väkivallaksi myös lasta kohtaan
- elkää märehtikö!
:D Maallikon? Kuules minä jumalia oikein pidät heitä :) ? Yhtä ihmisiä hekin ovat osuvat oikeaan, mut erehtyvät sitä useammin, surullista, mutta kyllä. Pakko vielä kritisoida myös, et aika, ettenkö sanoisi kepeästi ja tuttavallisesti täällä puhutaan "narskuista"- tuskinpa täällä kuulkkees suurinosa itsekkäistä ja kylmistä miehistä heitä on, voisko olla, että just TE ette vaan sopinut yhteen ja et hän vois löytää samankaltaisen "ökömön" vierelleen..:D Ja jep exä myöskin teidän mittapuun mukaan olis luultavasti psykopaatti (poliisien mielentilatutkimusten mukaan kyllä...) Mut ei ikinä menny ruumiilliseen väkivaltaan, pelejä pelas ja pelaa, lähin pelaamaan hran säännöillä, tuli pitkä taistelu, kumpikaan ei voittanut, nyt ollaan väleissä ja EROSSA thank god(!) mut jep se on joko tai! Et no mercy !
- yrittää selittää
Ensinnäkin, eipä näytä todellakaan olla selvillä ihmisille psykopaatti, naristi ja narsistinen.
Mä nyt heitän tämmösiä yksinkertasia jutskia... Ehkä nää auttaa miettiin sitä omaakin miestä ja suhtautumista siihen, sekä itseään, ja miksi tekee mitä tekee?
Psykopaatti on ihminen jolla ei ole, siis ollenkaan, tunnerekisteriä. Hän ei parane, eikä korjaannu. Hän on opetellut kaikki tavat, hän on taitava manipuloija, koska ei tunne mitään, siis ei mitään. Sitä on tunnerekisterin omaavan ihmisen vaikea kuvitella, mutta vaikka hän hakkaisi sinut, hän ei tunne mitään, eikä osaa ajatella teostaan mitään. Mutta on todettu, että vain pieni osa psykopaateistakaan on väkivaltaisesti suuntautuneita, koska yleensä he ovat matkineet tavat ja oppineet pelaamaan sen ympäristön kanssa missä ovat: ja kaikkihan eivät ole väkivaltaisessa paikassa. Voi niitä, jotka ovat. Parhaat mafiapomot esimerkiksi eivät ole romanttisia elokuvan sankareita vaan tunteettomia, julmia ja jopa älykkäitä ja heitä ei todellakaan liikuta mitä muille käy, eivätkä he ole kykeneväisiä myötätuntoon. Psykopaatti matkii tunteita, muttei tunne niitä. Ne ketkä asuvat ns. rehellisessä maailmassa pärjäävät siellä yleensä hyvin, koska hyvät ihmiset uskovat myös muitten olevan hyviä, suurinosa ei kyseenalaista kovinkaan paljon mitään ja vielä tunteet ja muitten ajattelleminen... Helppoa riistaa psykopaatille.
Kun kyseessä on ns. normaali elämä, he vain voivat töniä toiset tieltään, käyttää muita hyväkseen ja valehdella tuneteettomasti, olla hurmaavia ja tottakai: täysin uskottavasti esittää mitä vaan, koska sitähän he ovat opetelleet koko elämänsä. He eivät tunne katumusta eivätkä koe olevansa väärässä. Koskaan. Mistään.
Narsisti on sairaanloisen itsekäs, mutta hänellä on tunnerekisteri. Eli hän tuntee häpeää, ja katumusta, tosin se, miten hän niitä tuntee ratkaisee. Hän häpeää, jos hän luulee, että se asia huonontaa häntä. Eli siis häpeää vaan itsekkäistä syistä, ei itseään ja omia vikojaan. Hän ei myönnä omia vikojaan, vaan jos hän kompastuu katukivetykseen, se on sen kivetyksen laittajan vika. Hänellä voi olla huono omatunto, mutta siksi, että on jäänyt kiinni ei teon takia. Siksi että asiat menivät vaikeaksi, ei siksi, että toista on loukattu. Psykopaatilla on virheetön itsetunto, koska hänhän on omasta mielestään täydellinen. Narsisti sen sijaan peilaa itseään muitten kautta ja hänen egonsa on mahtava, itsetunto heikko. Narsisti on heikompi ihminen, itsekäs mutta voitettavissa. Ei parane kylläkään. Tosin narsistilla saattaa tulla jotain pientä parannusta, jos hän vaan sattuu kerrankin kuuntelemaan... Yleensä ei. Psykopaatin voi kouluttaa kuin koiran "näin kannattaa tehdä, näin ei" mutta varsinaista oikeaa ja väärää hän ei ymmärrä. Narsisti saattaa jopa käsittää. On vain välittämättä.
Nää on nyt tälläisiä tikku-ukkoesimerkkejä, mutta siis psykopaatti on todella vaarallinen ihminen, kaikilla tavoin, hän ei kertakaikkiaan oikeasti tunne. Narsisti tuntee, mutta on niin itsekäs ettei välitä. Ja entäs narsistinen? No, hän on ihminen jolle on päässyt kehittymään narsistisia piirteitä, mutta hän omaa tunteet ja tajuaakin asioita, kun ne hänelle selittää. Monesti jos kanssaihmiset tukevat, hän muistuttaa narsistia, mutta herää yleensä jossain vaiheessa, hän voi parantua, vaikka se vaatiikin paljon. Narsistinen ihminen on yleensä esim. narsistin lapsi, joka on periaatteessa terve, mutta joka ei ole vielä löytänyt itseään. Tai heikkoitsetuntoinen, joka käyttää narsismia parantaakseen heikkouksiaan. Mutta ei ole vielä sairas. He voivat parantua.
Joten koiran pentu haukkuu naapurissa:
- psykopaatti myrkyttää sen postiluukun kautta, ja naurahtaa kun naapuri itkee sen kuoltua. Ihminen on niin hassun näköinen kun se suree jotain, kun sen naamakin vääntyy. Tekoaan hän ei ajattele.
- narsisti alkaa häiriköimään takaisin ja tekee valituksia isännöitsijälle ja lähettelee haukkumakirjeitä, kunnes koiran omistaja joutuu muuttamaan.
- narsistinen ärsyyntyy, ja toimii kuten narsisti, mutta tuntee sitten huonoa omaatuntoa, kun tunteekin ehkä toimineensa liioitellusti.
- Terve ihminen neuvottelee naapurin kansssa asiasta asiallisesti ja he keksivät ratkaisun, miten koiran pentu saadaan totutetuksi ja tunteman olonsa turvalliseksi, eikä se enää hauku.
--- Olikohan toi nyt hyvä esimerkki... No, kai sen kaikki osaa kääntää sellaiseksi että tajuaa.
--- Yleensä ammattilaisetkaan eivät enää käytännössä tunnista näitä ihmisiä, koska se on todella vaikeaa. Itseasiassa mietin, koska olet alusta saakka tiennyt, todennäköisesti kyseessä ei ole psykopaatti, vaan narsisti, tai ehkä jollain muulla tavalla persoonallisuushäiriöinen. Psykopaatti hän tuskin on, koska hän ymmärtää häpeän. Psykopaatti ei ymmärrä tunteita, eikä häpeä menneisyyttäsi tai muutakaan. Sitäpaitsi hän laskisi hyötyä: jos olet hankalakin vielä (siis hänen mielestään) hän todennäköisesti vain häipyisi, jos ei hhyödy mitään. Psykopaatti ei ajattele tunteella vaan järjellä, laskelmoiden ja kylmästi, ja sinusta ei nyt näytä mitään hyötyä olevan, joten miksi hän siihen jäisi? lapsistaan psykopaatti ei välitä sen kummemmin. Todennäköisesti hänellä olisi jo toinen nainen, ja perhe, elättäjä jne.
Narsisti hän sen sijaan voi olla, mutta ihmettelen kovasti sitä, että miten niin hän vaan ravaa teidän talossanne? Miten hän enää pääsee sinne, missä muualla hän asuu, kun olet hänet ulos kerran heittänyt?
Pieniä epäselvyyksiä tuossa on, eikä voi tietää muuta, kun sinun kertomuksesi asiasta, mutta en ymmärrä miksi sinä et lasten kanssa muuta? Mikset hae ulkopuolista apua? Miksi hänellä on avaimet ja hän todella luulee asuvansa teillä?- kirjoittajalta.
Miljoonat kiitokset että olet ottanut aikaa ja kirjoittaa näin hyvän tekstin. Avasi silmiäni aika paljon ja olet oikeassa hän ei sitten voi olla se psykopaatti jos tuntee jotain. Psykopaatti onkin sitten aika äärimmäinen tapaus mutta kuulin että niitäkin voisi olla eri asteita, sen takia minäkin ajattelin. Toi kommentti kun sanoit että narsisti voi olla narsistin lapsi joka ei ole löytänyt itseään vielä...hänen isänsä hyvin paljon samanlainen. Olen monta kertaa hänelle sanonut ja ajatellut että hän ottaa ja mimikoi itseään ympärillä oleviin ihmisiin eikä ole ihmisenä iän mukaan muuttunut ollenkaan. Hän ei ikään kuin osaa mennä eteenpäin elämässä, on vain hän ja hänen omituinen maailma. Minua pelottaa vähän koska meidän yhteinen poika on joka on alle 10 on alkanut käyttäytyä vähän samaan tapaan ja joskus ajattelen että hänkin pelottaa minua. En ole mikään nynny todellakaan mutta vuosien kuluessa olen alkanut kuihtua. Mikä tulee kysymyksiisi että miksi olen tässä vielä ja miksi hän tulee ja menee. Haluaisin todellakin vastata tähän mutta jos niin teen pelkään että joku joka minut tuntee lukee nämä ja en ole siihen näin netti sivuilla vielä valmis. Koko homma liittyy kumminkin yhteiseen tai yhteisiin lapsiin ja heillä oleviin ongelmiin ja asun paikassa jossa minulla ei ole sukua tai perhettä tai tukea minkäänlaista, en voi käydä töissä, en voi sanoa miksi. Mies asuu samassa kylässä sukulaisen luona nyt. Olen kyllä ylpeä siitä että sain vihdoin ja viimein hänet ulos ja ehkä pikku hiljaa jotenkin pystyn muuttamaan jonnekkin muualle. Kiitos vaan kerran vielä.
- tarkentaja äskeinen
kirjoittajalta. kirjoitti:
Miljoonat kiitokset että olet ottanut aikaa ja kirjoittaa näin hyvän tekstin. Avasi silmiäni aika paljon ja olet oikeassa hän ei sitten voi olla se psykopaatti jos tuntee jotain. Psykopaatti onkin sitten aika äärimmäinen tapaus mutta kuulin että niitäkin voisi olla eri asteita, sen takia minäkin ajattelin. Toi kommentti kun sanoit että narsisti voi olla narsistin lapsi joka ei ole löytänyt itseään vielä...hänen isänsä hyvin paljon samanlainen. Olen monta kertaa hänelle sanonut ja ajatellut että hän ottaa ja mimikoi itseään ympärillä oleviin ihmisiin eikä ole ihmisenä iän mukaan muuttunut ollenkaan. Hän ei ikään kuin osaa mennä eteenpäin elämässä, on vain hän ja hänen omituinen maailma. Minua pelottaa vähän koska meidän yhteinen poika on joka on alle 10 on alkanut käyttäytyä vähän samaan tapaan ja joskus ajattelen että hänkin pelottaa minua. En ole mikään nynny todellakaan mutta vuosien kuluessa olen alkanut kuihtua. Mikä tulee kysymyksiisi että miksi olen tässä vielä ja miksi hän tulee ja menee. Haluaisin todellakin vastata tähän mutta jos niin teen pelkään että joku joka minut tuntee lukee nämä ja en ole siihen näin netti sivuilla vielä valmis. Koko homma liittyy kumminkin yhteiseen tai yhteisiin lapsiin ja heillä oleviin ongelmiin ja asun paikassa jossa minulla ei ole sukua tai perhettä tai tukea minkäänlaista, en voi käydä töissä, en voi sanoa miksi. Mies asuu samassa kylässä sukulaisen luona nyt. Olen kyllä ylpeä siitä että sain vihdoin ja viimein hänet ulos ja ehkä pikku hiljaa jotenkin pystyn muuttamaan jonnekkin muualle. Kiitos vaan kerran vielä.
Joo, nykyään käsitteitä sotketaan aika paljon ja en ihmettele yhtään, kun narsistitkin sotketaan psykopaatteihin. Tarkalleen ottaen narsisti, narsistinen, psykopaatti ja sosiopaatti voivat tarkoittaa eri asiaa, vaikka esim. sosiopaatti on aina myös narsisti ja tarpeen vaatiessa psykopaatti jne. Mutta turvalliseksi se ei tee tilannetta, joten pidä itsestäsi ja lapsestasi nyt tarkkaan huoli.
Sen verran vielä, että ymmärrän hyvin, siis nyt, ettet todella voi, eikä kannatakaan kirjoittaa mitään helposti tunnistettavaa, suomi on pieni maa. Ymmärrän. Mutta suosittelen, että hankit kuitenkin apua, vaikka puhelimella jos et muuten voi.
Voit soittaa vaikka terveyskeskukseen/lääkäriin, ja jos et luota paikkakuntasi, niin teepä niin, että soitat lähemmän isomman paikan jollekin lääkärille, keskustelet asiasta, ja sanot, että tarvitse puhelin apua, että et kertakaikkiaan voi mennä minnekään. Soita niin kauan, että löydät jonkun yhteyden esim. perheneuvolan kautta psykologille. Oli miehesi mikä tahansa, ja sun tilanne mikä tahansa, sä tarvitse sitä apua.
Etenkin jos sua pelottaa jo sun oma poikakin, sun on itsesi sekä poikasi vuoksi hankittava tukea, vaikka sitten puhelimella ensin!
Nimittäin poikasi on kyllä vaarassa kehittyä pahaan suuntaan, mutta muista, että niin olet sinäkin. Ikävä kyllä seura tekee kaltaisekseen, joten monesti uhrista muuttuu myös tekijä.
Toivon todella, että löydät ja saat jotain apua, ja onnistut saamaan itsesi pois pinteestä.
- niinmiu
kalastelijat ja tyhjän selittäjät ovat todella säälittäviä. Sulla taitaa itselläsi olla se ongelma, että et ole lähimainkaan ylitse erostasi - ja nyt pitää olla jo itseänsä laastaroimassa toisella tytöllä. Jos muuten suhteesi oli niin tuskaa, miksi et itse lopettanut sitä jo ajat sitten?!
Ja mitä hittoa muuten sulle kuuluu exän elämä ylipäätäänsä?! Totta helvetissä se kehuu sulle uutta kultaansa - ei kai tyttö niin tyhmä ole, että huononpaan olisi vaihtanut?! Niinhän sä itsekin tossa vakuuttelet, että nyksäsi on just perfect. Hah ha haa... Selität, miten sulla ei ole tarvetta vakuutella mitään - mitä tuo sitten on?! Olet surkuhupaisa..!!! Tulee mieleen tämä eräskin sydänsuklaiden exälle lahjoittelija....- kun avaat päätäs
Taidatpa olla väärässä keskustelussa my dear, en tajuu miten sun kommentti käy tähän juttuun ollenkaan?
- vaan
Kiitos vinkistä mutta valitettavasti rakkaus tästä meidän jutusta on täysin kuollut, ainakin minun puolelta, en tiedä miehestä kun ei saa minkäänlaista kontaktia siihen. Hullua tää meidän juttu kylläkin on. En ole kiinni häneen koska haluan häntä mitenkään enää, haluan eroa ja jos voisin en ikinä enää haluaisi häntä nähdäkkään mutta lapsia täytyy ajatella eikä itseään.
- gigolot pääkaupukis.
vaan kirjoitti:
Kiitos vinkistä mutta valitettavasti rakkaus tästä meidän jutusta on täysin kuollut, ainakin minun puolelta, en tiedä miehestä kun ei saa minkäänlaista kontaktia siihen. Hullua tää meidän juttu kylläkin on. En ole kiinni häneen koska haluan häntä mitenkään enää, haluan eroa ja jos voisin en ikinä enää haluaisi häntä nähdäkkään mutta lapsia täytyy ajatella eikä itseään.
Eikö mun ohjeet kelpaa ?
www.city.com
www.iskuri.fi
. - empatia hakusessa
vaan kirjoitti:
Älä välitä noista typeristä hyökkäävistä ihmisistä! Koeta saada voimia sen verran, että hakisit nopeasti apua. Tällaiset persoonallisuushäiriöiset saavat toisen ihmisen luhistumaan täysin, kaikesta huomaa ettei entinen miehesi ole henkisesti terve. Onko hän psykopaatti vai narsisti vai ei kumpikaan, sillä ei ole merkitystä, mutta jotain hänellä on pielessä. Sinun ja lastesi pitää saada hänet pois läheltänne, ajan kanssa ja asiantuntijoiden avulla ratkeaa sitten voivatko lapset tavata häntä.
Kaikkea hyvää elämääsi!
- Narsistinentinenuhri
Mun eks mies oli ja on narsisti / psykopaatti.
Hänellä on ollut nyt lukuisia naisia pyörityksessä.
Yleesä nämä ns suhteet kestää 1kk -12kk.
Ei sen enempää.
Hän on pelkkä kuori ihmisestä.
Outoa on elämänsä kaikinpuolin.
en jaksa edes selittää...
Mutta saman on huomanneet moni minua ennen ja jälkeen ...
Pakoon vaan näitä ihmiset - Hhkuhkuh
Sosiopaatti ja psykopaatti eivät ole sama asia. Jokainen sosiopaatti ei ole psykopaatti mutta jokainen psykopaatti on sosiopaatti. Psykopatia on vakavampi sairaus kuin sosiopatia ja näistä molemmista on eri asteisia versioita.
Paras kaverini on jonkinasteen sosiopaatti, olen lukenut hänen diagnoosinsa. Ja ainakaan hän ei ole salakavala, lipevä huijari joka käyttää minua, tai ylipäätään ketään hyödyksi. Hän saattaa suuttua nopeasti ja pienistä asioista mutta se on lapsen kiukkua jonka hän pian lopettaa. Hän ei ole rikollinen, mutta ei myöskään täysin "menestyvä" ihminen. Joku voi sanoa että olen yksi hänen uhreistaan jolla on laput silmien päällä, mutta minä olen käyttänyt häntä enemmän hyödyksi kuin hän minua, eikä hän ole lainkaan manipuloiva minua kohtaan. Jos haluaisin pystyisin helposti hallitsemaan hänen mieltään, sillä hän on toiminnaltaan sairaalloisen kaavamainen. Lisäksi hän on äärimmäisen lojaali ja uskollinen ystävä. Ainoastaan humalassa saatan joskus vähän "pelätä" häntä. Hän tapaa ottaa mukaansa aina baariin lähdettäessä teräaseen, en ole ikinä nähnyt hänen ottavan sitä esille tosin, mutta hän on humalassa täysin vakuuttunut että jokainen vastaan tuleva mies haluaa hyökätä hänen kimppuunsa ja että jokainen nainen "on pohjimmiltaan tyhmä ja mitään aikaansaamaton huora". Hän ei haasta ikinä riitaa, mutta hänellä on tapana saada väkivaltaisin ja uhkaavimman näköinen henkilö aloittamaan riidanhaasto ja kun tämä henkilö häneen koskee hän lyö tätä välittömästi.
En ole ikinä nähnyt hänen lyövän tai kiusaavan ketään heikkoa tai pienempää, vaan päinvastoin hän on äärimmäisen räjähdysherkkä ja agressiivinen näin käyttäytyviä henkilöitä kohtaan. Voisi sanoa että hän kanavoi agressionsa oikeisiin kohteisiin.
Hän on myös vahvasti aseksuaalinen persoona, vaikka onkin melko komean näköinen, yhdessä vaiheessa luulin että hän on kaappihomo mutta hänellä ei ole seksuaalista viettiä naisia tai miehiä kohtaan.
Kaikkine näine vikoineen ymmärrän että hän ei tule koskaan viettämään " normaalia elämää ", mutta hän ei sitä sure vaan viihtyy hyvin omissa nahoissaan. Entinen tyttöystäväni jätti minut koska hän asetti ehdoksi suhteen jatkumiselle ehdoksi että pistän välit poikki häneen. Ymmärrän kyllä hyvin että hän ehkä jollain tasolla pelkäsi kaveriani, mutta hän on täysin harmiton niille joista hän pitää. Kysyin tyttöystävältäni onko hän kaverini tehnyt hänelle jotain pahaa ja hän vastasi ei, mutta se on hullu. Valitsin tämän kaverin. Nyt tapailen toista tyttöä joka sanoi että erikoinen persoona mutta mukava, sitä virhettä en enää tee että kertoisin hänen olevan sosiopaatti. En ymmärrä miksi ihmiset niin kauheasti kammoksuvat ja luulevat että jokainen sosiopaatti on sarjamurhaaja. Tiedän että hän kykenisi tappamaan ihmisen mutta niin kykenee jokainen muukin, hän vain helpommin. Yhteistä näissä on että kumpikaan ei sitä kuitenkaan tee. Ja miten täläisen ihmisen voi antaa huijata itseään? Hän on täysin ohjailtavissa jos haluaa ja osaa, tiedän miten hänet saa suuttumaan ja tekemään impulsiivisia tekoja ja tiedän myös miten hänet saa täysin rauhoittumaan hysteerisestä raivokohtauksesta. Hän ei siis raivoa minulle mutta hän saattaa lyödä tv:n kaukosäätimen ja olohuoneen pöydän mäsäksi siksi että säädin ei toimi, mikäli joku elektroniikka vempain esim. Kahvinkeitin ei toimi hän rikkoo sen suutuspäissään, mutta rauhoittuu äärimmäisen nopeasti. Minua hän ei ole edes yrittänyt, olen tehnyt useita kokeita, ottanut taskusta epämääräisen
mytyn seteleitä ja laittanut laatikkoon ja mennyt tämän jälkeen vessaan, hänen
poistuttuaan jokainen penni on ollut tallella. Hän on avokätinen ja pyyteetön joka
ostaa vaikka viimeisistä rahoistaan minulle ruokaa jos minulla ei ole.
Sosiopaatti on tunneköyhä ihminen, mutta ei tunteeton. Psykopaatti on tunteeton.
Narsisti on itsekäs, mutta ei kumpaakaan edellä mainituista.- prata
Ei tässä nyt tarvita pitkiä luentoja jostain psykologian teoksesta! Ettekö osaa keskustella neuvoatarvitsevan ihmisen kanssa, pitääkö aina vetää teoriat ja linkit mukaan. Kyllä jokainen haluava osaa hakea tietoa kirjoista ja nettilähteistä itsekin, käyttäkää omaa järkeänne ja keskustelkaa! Voi v....u kun ärsyttää nämä ylipitkät luennot...
- Hutteri
Olimme yhdessä kaksi vuotta, erosimme kanssa neljä kuukautta sitten ja asuimme nykyisessä asunnossani. Ensimmäiset kaksi kuukautta olin hukkua omiin ajatuksiini. En saanut mielenrauhaa lainkaan ja asuntoni pölyhiukkanenkin muistutti minua ex miehestäni, minua ahdisti suunnattomasti ja tuntui, etten mahtunut omiin nahkoihini.
Olin todella, todella, todella alistunut ja kynnysmattona heti suhteen alkaessa. Lakkasin tapaamasta ystäviäni ja kielsin itseltäni pahat ajatukset miestäni kohtaan. Hoin itselleni että kaikki järjestyy, suhteemme kestää ja tunteemme ovat aidot. Miehelläni oli hyvin paljon ongelmia joten podin syyllisyyttä jos ajattelin ilkeästi miehestäni ”en minä voi noin sanoa, hän on mieheni” oli yleisin lause.
Ex mieheni oli todella mustasukkainen (äärilaita) joten havaitsin parhaimmaksi tavaksi lakata hetkeksi tapaamasta miespuolisia ystäviäni ja myöhemmin tyttöystäviäni; sisarustani; vanhempiani. Miksi? Hän koki kaiken uhaksi meidän suhteelle. Hän sai myös mustasukkaisuus kohtauksia koirasta!
Tuolloin olin myös työtön. En saanut kannustusta työnhaussa vaan pikemminkin kuulin jatkuvasti, ettei minusta ole työntekoon. ”Sinä olet vain pummi, *aska ja *itun laska tapaus!”. Haettuani varastoon, ex mieheni uhkasi minua tulemalla työpaikoille KOSKA työpaikkaromanssit ovat yleisiä, KOSKA siellä on miehiä, KOSKA olen nainen ja työpaikassa miesten ja naisten pukukopit ovat liian lähellä toisia.
Lopuksi rupesin pelkäämään (tappouhkauksien, itsemurhien, päälle käymisien, yleisten totaalinolausten) takia niin paljon, etten uskaltanut hengittää vaan elin varpaisillani koko ajan. Hän tuhlasi työttömyyspäivä rahani ja ilmoitti, ettei halua seurustella, pakkasi tavaransa ja muutti pois; palasi takaisin parinpäivän päästä ja vannoi taas rakkautta. Tein abortin hänen takia, otin turpaan, hyväksyin hänen väkivaltaisuutensa, haukut ja inhot…
Istuin kaksi vuotta kotona, säälin itseäni ja rakastin miestäni. Suhteemme loppui siihen että haavoitin itseni pahasti tappelumme aikana ja mieheni jätti minut maahan makaamaan. Vasta tuolloin ymmärsin, ettei hän tiedä rajaa milloin on aika lopettaa; rakastaa itseään enemmän kuin ketään muuta; en ole hänelle kuin koti, hetkellinen raha ja pillu. Hän valehteli minulle aina enkä tiedä miten onnistuin olemaan ihmisen kanssa johon en luottanut tippaakaan.
Olen ollut tyhmä – sinisilmäinen! – enkä voi ainoastaan syyttää miehestäni. Kaikesta huolimatta jäin suhteeseen ja tunsin outoa tarvetta rakastaa miestä, otin hänet takaisin ja annoin hänen kohdella minua huonommin kuin räkäpalloa.
En tunne ikävää häntä kohtaan, mutta sisälläni myllää paljon erilaisia tunteita. Toisinaan haluaisin nähdä hänet ja sylkäistä kasvoihin, toisinaan ymmärrän, ettei mistään teoistani olisi hyötyä.
Olen päässyt yli ex miehestäni mutten kivusta (minkä muistan kuin eilisen) mitä silloin koin. - heheeeeee
Ammatti-ihmiset on ihan koulutettu erottamaan joukosta psykopaatit ja narsistit. Huvittaa, kun täällä on yksi ja sama, joka toisin väittää. Ihan testit ovat olemassa kaikkia luonnehäiriöitä varten ja sitten henkilökohtainen haastattelu. Yleensä ihmisen testaa useampi ammattilainen, vähintään kaksi, ennkuin annetaan lopullinen diagnoosi.
- hmm.
Eiköhän moni silti tunnista jos joku on pielessä. Saa kai sitä kyökkipsykologeja olla, ainakin niinkauan kun siitä ei ole suurempaa haittaa.
- ÄHÄKUTTI!
Ihan varmasti tunnistaa tavan kansalainenkin, että kaikki ei ole jollain "kohdallaan". Mutta tuo helvetin jankkaaja väittää, että ammatti-ihmiset eivät pysty tekemään diagnooseja. taisi käydä miinustamassa. Selvästi häiriintynyt persoona itse ;)
- mikko hood
Mielenkootoista sanana vaitelua sekä ajatustenkin tämä aihe jotenkin kiinostaa minuakin mutta jotenkin saan kuvan kirjotuksista yleensä aina joko psykopaatti narsisti on miespuolinen eli onko nämä sairaudet mies voittosia. Itse törmäsin naiseen joka oli enkeli elämääni ainakin alkutaipaleella asiat sai nopeankin käänöksen kyläilin hänen kotonaan ja pienessä viinissä krtoa minulle paljonko hän on hajottanut kotirtaimistoa sekä löi erään kukkamaljakon kappaleiksi tai sirpaleiksi myös hän keroi miten on laittanut miehet kierrätykseen sekä kaikki aikasemmat suhteet on kariutunut ei hänen takia vaan miesten.Mietin asioita onko joku sressi oire työ määrästä tai uupumuksesta mutta tilanne vain milestäni paheni helvetin portille.Yritin kaikella tavoin olla ystävällinen ja kuunella häntä ilhdutin häntä eri lahjoilla johon hän ei kiitosta sanonut.Tilanne jatkui asteittain hän alkoi sättiä ystäviäni jopa suosikki laulajaani jota kuuntelin kaikki mitä yritin tuli kuin tykistä ja sanat eivät kauneudessaan ole näille riveille tarkoitettu.Itse kertoi asteittain on ollut joissakin hoito menetelmissä jota minä en pysty analysoimaan ja hän on syyttänyt vain muita näistä tilanteista.Sekä toi esille jollei tämä sude toimi hakee hän pistoolin ja ottaa itseltään hengen oli tosi sokissa jotenkin mietin ja mietin ja hain virheitä itsestäni mutta ajattelen näin oli miten ja hänen menneisyys jota en tunne kuin pinnan tämmösellä käytöksellä sekä uhkailulla hän yrittää peitää omaa itse tuntoaan tai sairauttaan onko niin? Tämä tuntemani enkeli muuttui muutamassa viikossa Helvetin enkeliksi elämässäni joka yrittää manipuloida minua suuntaan jos toiseen sekä yksilönä hyvinkin älykäs ihminen mutta mielen muuttuminen sinne tänne sekä raivopuuskat jopa täysin tekaistuista asioista on käsittämätöntä ole elännyt suhteessa jossa mustasukkaisuus oli laatuaan sitä vaarallisinta se helvetti silloin ja nyt on tämä koska minulla on jopa taloudellista kytkentää tämän henkilön kanssa.Piirteitä joita häneltä löytyy muutuminen rittäin nopeasti harvoin positiiviseen suuntaan ja sana katuminen on täysin vierasta tai anteeksi pyyntö on hyvinkin vaikea kynnys hänelle miksi?Ja kuitenkin tässä ihmisessä on todella hyviäkin piirteitä tai ovatko ne aitoja vai joitakin sairauteen liittyviä?Psykopaati on hyvän naamarin omaava persoona onko myöskin narsismista kärsivällä naamio?Olisi kiva jos joku voisi kertoa omista kokemuksistaan ja minä edustan miespulista sukupuolta itse. Kiitos ehkä tulevista kommentaista ja neuvoistakin.
- Vähän empatiaa
"...hän tulee ja menee vielä ihan kuin olisimme vielä pari ja hän asuisi täällä meidän kodissa.."'
Sinä olet jättänyt miehen. Mies on erossa jätetty. Sen lisäksi, sinä olet jäänyt vanhaan kotiin joten sinun mielesi ei jousddut työstään sitä asiaa, että olet menettänyt kotisi. Mutta mies joutuu tekemään tätä henkistä työtä omassa mielessään. Hän on vaikeammassa paikassa kuin sinä olet.
Jätetyn ihmisen mielessä eron käsittäminen vie huomattavasti kauemmin kuin jättäjällä. Miehesi on selvästi yhä sellaisessa henkisessä tilassa, että ei ole sisäistänyt eroanne todelliseksi. Itse olet työstänyt eroanne mielessäsi pitkään, pidempään kuin mies, joa avioliiton aikana, ja oma henkinen eroamisesi on paljon pidemmälle edennyt kuin miehen. Miehelle eron työstämine on alkanut paljon sinua myöheemmin, joten hän ei voi olla ajatuksissaan ja tottumisessa eroon tosiasiana yhtä pitkällä kuin sinä.
Sen sijaan, että syytät miestä siitä, että hän ei etene erossa yhtä nopeasti kuin sinä, voisit tuntea häntä kohtaan empäatiaa ja antaa hänelle aikaa tottua eroom.
Oikein toimimalla, se tapahtuu niin, että et lähde ajamaan häntä ulos, vaan ajan kanssa, pikkuhiljaa, annat hänelle aikaa. pienin askelin, sisäistää se että koti ei enää ole hänen kotinsa. Lastenne hyvinvoinnin vuoksi, näin sinun pitäisi menetellä.
Oikeasti, luettuani aloituksesi tuli mieleen, että sinä itse olet lähempänä narsistia kuin mies. Kuulostaa, että olet kylmä miehesi nykytilannetta kohtaan etkä osaa tuntea myötätuntoa etkä empatiaa hänen, jätetyn miehen, tunteita kohtaan. Jos jo toisen kerran eroaa, ja molemmissa suihteissa on tehnyt lapsia, tulee mieleen, että olisi aika itsetutkistella sitä mitä valintoja on omassa elämänsään tehnyt, eikä vain syyttää ja haukkkua exiä. - lintu vai kala
narsistia ei voi heittää pikkuhiljaa pihalle tai muuttaa itse pikkuhiljaa pois ihan kiva kun neuvotte mutta nuo ei toimi narsistin kanssa! jos sille antaa pikkusormen se ottaa koko ihmisen ja tiiän hyvin miten vaikia tuosta on lähtiä mutta kerrasta poikki oli ainaki mun kohalla paras! ja totta h*l*e*i*s*s* saa olla vihainen eksälle jos on kestäny sen puolelta paskaa ei sitä kuulu vaan hyväksyä! vaikka toinen onki sairas ja minä saan käyttää narsisti nimeä ainki eksästäni ja uskon ammattini puolesta olemaan siihen täysin pätevä sillä ei ole väliä silti millä nimityksellä täällä puhutaan onko se just varmasti oikea nimitys tälle hullulle sen kyllä tiiän että sitä narsistia ei sinne testeihin saa! pää asia että kaikki saisi apua elkää pliis kieltäkö ettei joku oo narsisti tai psykopaatti näiden uhrien näkemyksiä on lytättyjo niin monesti että elkää tulko enää viisauttanne tänne julistaan!
- lintu vai kala
tässä minun tarinani toivottavasti siitä olisi apua
- hämmentynyt kaikesta
En tiedä mihin ryhmään mieheni kuuluu, mutta nämä täsmää häneen:
- empatian puute
- ei koskaan pyydä anteeksi tai myönnä virheitään
- valehtelee joka asiasta
- pettää aina tilaisuuden tullen
- jos jää kiiinni pettämisestä, on pahoillaan ainoastaan kiinni jäämisestä ei teostaan
- elää täysin toisten rahoilla, minun ja sukunsa, myös varastaa rahaa toisilta jos kukaan ei suostu muuten antamaan
- kadehtii ystäviään
- sanoo itse ettei ole oikeasti koskaan rakastanut ketään
- on seksuaalisesti holtiton
- pelihimo
- vaatii vaimolta seksiä aina kun hän halluaa sitä, mutta ei suostu seksiin jos toinen tekee aloitteen
- on valtavan mustasukkainen ilman aihetta
- kontrolloi menemisiäni eikä päästä yksin mielellään minnekkään
- puhuu valtavasti, ja mielellään saavutuksistaan joita ei kuitenkaan juuri ole
- on vieraiden seurassa meluisa ja itseään tykö tekevä, varsinkin naisille
- Hurmaa naisia, mutta ihmissuhteet kariutuvat silloin kun hän ei enää jaksa näytellä rakastavaista - kyllästyy naiseen , etsii salasuhteita muttei halua erota entisestä
- takana paljon kariutuneita parisuhteita
- on yhtäaikaa parisuhteessa ja sinkkuna seuraa etsimässä
- on taitava koukuttamaan ihmisiä itseensä, milloin milläkin syyllä
Ei ole kuitenkaan missään määrin ollut väkivaltainen.
Onko mielestänne narsistinen vai mikä ?
- kauhea tyyppi on
voi mennä vaikka kihloihin toisen naisen kanssa, eikä sitä estä vaikka on jo aviossa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791