Puolisokea hevonen?

Auttakaa :P

Siis saako puolisokealla (toinen silmä sokea) hypätä? Ja jos saa, niin kuinka korkeita? Kyseinen hevonen näkee aivan hyvin toisella silmällä.

9

2751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • likinäköinen

Riippuu hevosen taidoista ja ratsastajasta. Jos hevonen on kunnossa ja tykkää hypätä niin voi kokeilla pieniä (kavaletti). Koordinaatio ratkaisee: Pystyykö hevonen havaitsemaan etäisyyksiä, ponnistaako oikeaan kohtaan vai hyppelee esteiden sekaan. Maapuomeilla kannattaa varmaan aloittaa ja muistaa että riittävän helppoa, matalaa ja yksinkertaista. Kun korkeus ja vaatimustaso nousee kasvaa riskitkin.

• joku

riippuu tietty et onko hevonen ollut miten pitkään sokeana ja hahmottaako hyvin etäisyydet yms. mut meillä on tallilla silmäpuoli hevonen ja se kyllä osaa hypätä hyvin ja tykkää siitä. eli jos hepalla tuntuu taitoa olevan niin miksi ei.

• meillävaan

hypättiin vaikka ei koskaan sen ihmeemmin oltu hypättykkään ja hyvin meni :) ja tykkäsi alottelee vaan ihan maapuomeista asti ja etenee siitä sitten miltä näyttää!

• ...

Kyllähän puolisokealla hevosella voi hypätä. Toki se riippuu hevosen koordinaatiokyvystäkin. Tallilla jossa käyn, on puolisokea hevonen, joka rakastaa hyppäämistä ja hyppää reilusti 80cm :) Reippaan puoleinen on kyllä esteillä, eikä ihan heti arvaisi puolisokeaksi... Koulua menee Intermediate/ Prix St Georges tasoa ^^

• mm

Ihan kansallisella tasollakin on yksisilmäisiä hevosia hypännyt

• hshhhhorse

itse ainakin olen hypännyt yksi silmäisellä ponilla..niitä pitää osata ratsastaa, tämä poni ainakin vältteli kääntymistä sille puolelle mistä silmä puuttui, muistaakseni oikealta..JA se riippuu myös kuinka korkeita hevonen hyppää ja onko se tottunut näkemään yhdellä silmällä..Yksisilmäisen hevosen kanssa kannataa aloittaaa pienistä esteistä..

• p.sokeallahpolmenny

voi, mutta ne ovat säikympiä. joten pitää olla varma ratsastaja ja kokenut(riipuu tietty hevosesta myös ) ja sellainen joka ei mene paniikkiin kun hevonen säikähtää(:

• riippuu

Kilpaileehan niitä seuratasolta kansainväliselle tasolle asti. Esimerkiksi Malin Baryard-Johnssonilla on H&M Tornesch.

• Anonyymi

Mä oon alkanu miettimään, mun poni etenkin esteillä ohittaa esteen aina vasemmalta. Koulussakin välillä kiemurtelee sisäkentälle. Voiko olla että se ei nää niin hyvin oikealla silmällä? Maastossakin hyppää aina puskiin 😂 Ollaan me nyt jo kehitytty tässä mutta aloin vaan miettimään, käviskö ollenkaan järkeen?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe