Siis saako puolisokealla (toinen silmä sokea) hypätä? Ja jos saa, niin kuinka korkeita? Kyseinen hevonen näkee aivan hyvin toisella silmällä.
Puolisokea hevonen?
9
2741
Vastaukset
- likinäköinen
Riippuu hevosen taidoista ja ratsastajasta. Jos hevonen on kunnossa ja tykkää hypätä niin voi kokeilla pieniä (kavaletti). Koordinaatio ratkaisee: Pystyykö hevonen havaitsemaan etäisyyksiä, ponnistaako oikeaan kohtaan vai hyppelee esteiden sekaan. Maapuomeilla kannattaa varmaan aloittaa ja muistaa että riittävän helppoa, matalaa ja yksinkertaista. Kun korkeus ja vaatimustaso nousee kasvaa riskitkin.
- joku
riippuu tietty et onko hevonen ollut miten pitkään sokeana ja hahmottaako hyvin etäisyydet yms. mut meillä on tallilla silmäpuoli hevonen ja se kyllä osaa hypätä hyvin ja tykkää siitä. eli jos hepalla tuntuu taitoa olevan niin miksi ei.
- meillävaan
hypättiin vaikka ei koskaan sen ihmeemmin oltu hypättykkään ja hyvin meni :) ja tykkäsi alottelee vaan ihan maapuomeista asti ja etenee siitä sitten miltä näyttää!
- ...
Kyllähän puolisokealla hevosella voi hypätä. Toki se riippuu hevosen koordinaatiokyvystäkin. Tallilla jossa käyn, on puolisokea hevonen, joka rakastaa hyppäämistä ja hyppää reilusti 80cm :) Reippaan puoleinen on kyllä esteillä, eikä ihan heti arvaisi puolisokeaksi... Koulua menee Intermediate/ Prix St Georges tasoa ^^
- mm
Ihan kansallisella tasollakin on yksisilmäisiä hevosia hypännyt
- hshhhhorse
itse ainakin olen hypännyt yksi silmäisellä ponilla..niitä pitää osata ratsastaa, tämä poni ainakin vältteli kääntymistä sille puolelle mistä silmä puuttui, muistaakseni oikealta..JA se riippuu myös kuinka korkeita hevonen hyppää ja onko se tottunut näkemään yhdellä silmällä..Yksisilmäisen hevosen kanssa kannataa aloittaaa pienistä esteistä..
- p.sokeallahpolmenny
voi, mutta ne ovat säikympiä. joten pitää olla varma ratsastaja ja kokenut(riipuu tietty hevosesta myös ) ja sellainen joka ei mene paniikkiin kun hevonen säikähtää(:
- riippuu
Kilpaileehan niitä seuratasolta kansainväliselle tasolle asti. Esimerkiksi Malin Baryard-Johnssonilla on H&M Tornesch.
- Anonyymi
Mä oon alkanu miettimään, mun poni etenkin esteillä ohittaa esteen aina vasemmalta. Koulussakin välillä kiemurtelee sisäkentälle. Voiko olla että se ei nää niin hyvin oikealla silmällä? Maastossakin hyppää aina puskiin 😂 Ollaan me nyt jo kehitytty tässä mutta aloin vaan miettimään, käviskö ollenkaan järkeen?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389