Ns. kylmähoitoa on käytetty esim. reuman tai ihottumien hoidossa kai varsin menestyksellisesti. Siinä seisotaan tietty minuuttimäärä järjettömän kylmässä huoneessa ja kehon pitäisi alkaa sen tuloksena tuotaa endorfiineja ja ties mitä, mikä auttaa hoidettavaan vaivaan. Olen kuullut myös kylmähoidosta esim. ranteeseen, joka tehdään jollain aineella, joka jäähdyttää paikallisesti ja saa vastaavalla tavalla oman elimistön käynnistämään jotain, joka parantaa.
Onko kellään tietoa, voiko avantouinnilla olla vastaavanlaisia vaikutuksia? Tunnettua mutu-tietoahan on, että kivut ja kolotukset jäävät avantoon, mutta olisiko kysymys samasta mekanismista? Avannon vesihän ei ole yhtä kylmää kuin ilma kylmähuoneessa, mutta onhan siinäkin melkoinen shokkivaikutus. Entä olisiko sillä vaikutusta kuinka kauan on avannossa kerrallaan - lyhyt pyräys vai pidempi oleskelu? Entä sillä käykö vain kerran vai useampia pulahduksia...? Entä saunalla vai ilman...?
Onko avantouinnin terveysvaikutuksia ylipäätään tutkittu? No, väliäkö sillä niin kauan kuin se tuntuu hyvältä, mutta ainahan se on hauska tietää vähän enemmän. Olen avantouimari ensimmäistä kautta ja siksikin kiinnostunut toisten kokemuksista - omat kokemukset ovat olleet todella nautinnollisia, heti jäin koukkuun.
Avantouinti kylmähoitona?
1
1228
Vastaukset
- Valkoinen valas
Meidän avannolla käy kylmähoitoa saamassa useita reumaatikoita. Eräs heistä kertoi, että nivelrikolle taas kylmä ei sovi. Fibromylalgiaan avannolla kerrotaan olevan myönteinen vaikutus, samoin vaihdevuosioireisiin. Vaihdevuosioireisiin hyödyn olen kokenut omakohtaisesti, pärjään itseni kanssa paljon paremmin säännöllisellä avantouinnilla, eikä kuumia aaltojakaan ole ainakaan hetkiin ilmennyt. Verenpaineeseen ei itselläni ole ollut avantouinnilla mitään vaikutusta, vaikka tätäkin jotkut kertovat.
Tutkittu tieto taitaa olla melkoisen huteraa ja lähinnä mutuun perustuvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2119795Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen504587Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1304080Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1143969- 2103743
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik433068Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL171821Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1571623Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its981575- 1151356