Pyöräilen kovilla hiekkateillä ja asfaltilla keväästä syksyyn 10-30 km lähes päivittäin. Haluaisin vakaan ja kevyesti kulkevan pyörän. Osa on kaupunkiajoa. Olen katsellut netistä Trek WSD 4500 ja 7.3 naisten malleja, sekä Nishikin ja Rossanon hybridejä.
Olen ajanut kymmenisen vuotta edullisella leveärenkaisella 18-vaihteisella Scottilla, joten onko nuo merkit käytössä huomattavasti parempia.
Katsoin että monissa Nishikin hybrideissä on joustohaarukka. Itsellä ei ole niistä käytännön kokemusta, mutten pidä sitä tärkeänä.
Hinta voisi olla noin 700 euron luokkaa.
Naiselle hybridipyörä trek, rossano, nishiki?
9
2373
Vastaukset
- Mikke
lähteä katsomaan ja ehkä kokeilemaan pyöriä viikonloppuna Fillarimessuille.
Ihan tunnettuja merkkejähän olet katsellut.
Olet pitänyt Scottiasi hyvin ja ehkä se ei kovin huono pyörä ole muutoinkaan.
Niitä renkaita, leveämpiä ja kapeampia on melko helppo hybrideihin kuitenkin vaihtaakin, jolloin ajoa-ominaisuudet vähän muuttuvat.
Kyllähän Nishikeissäkin löytyy ilman etujousitustakin olevia, mutta ehkäpä Trekistä tai Rossanosta löytyisi sopiva.- bike:
Olen luultavasti menossa, kun siellä on varmaan hyviä messutarjouksia. Ajattelin vain etukäteen kysellä mielipiteitä. Toisaalta pyörän ostaa mieluummin kaupasta, jos tuolla on kauhea ryysis.
- Mikke
bike: kirjoitti:
Olen luultavasti menossa, kun siellä on varmaan hyviä messutarjouksia. Ajattelin vain etukäteen kysellä mielipiteitä. Toisaalta pyörän ostaa mieluummin kaupasta, jos tuolla on kauhea ryysis.
että ehkä mieluummin kaupasta, kun voi rauhassa katsella.
Tuosa Trekissä siis olisi ihan naisille suunniteltu runko ja muutakin.
Siinä vakiorengastuksena näyttäisi olevan aika karkeat maastoon sopivat renkaat. Jos kaipaat keveyttä polkemiseen, niin kai pitäisi ajatella kapeampia ja sileämpiä. Toki siihen varmaan voi vaihtaa toiset.
Mutta kenties messuilla voisi kokeilla myöskin erilaisia renkaita, vaikka voi siellä olla niin tungosta, että ei oikein koeajoihin saa välttämättä hyvää tuntumaa.
Itse olen käyttänyt hybridissä n. 37 milliä leveitä renkaita,jolloin kyyti on vielä melko pehmeää ja hiekketeilekin sopivaa. Monissa nishiki-hybrideissä on 42-milliset ja kulku on vielä pehmeämpää. Viime kesänä laitoin eteen 32:n eikä sekään tuntunut liian kovalta jäykällä teräskeulalla ajellessa. Laittanen samanlaisen taaksekin, kunhan tiet sulavat. - bike:
Mikke kirjoitti:
että ehkä mieluummin kaupasta, kun voi rauhassa katsella.
Tuosa Trekissä siis olisi ihan naisille suunniteltu runko ja muutakin.
Siinä vakiorengastuksena näyttäisi olevan aika karkeat maastoon sopivat renkaat. Jos kaipaat keveyttä polkemiseen, niin kai pitäisi ajatella kapeampia ja sileämpiä. Toki siihen varmaan voi vaihtaa toiset.
Mutta kenties messuilla voisi kokeilla myöskin erilaisia renkaita, vaikka voi siellä olla niin tungosta, että ei oikein koeajoihin saa välttämättä hyvää tuntumaa.
Itse olen käyttänyt hybridissä n. 37 milliä leveitä renkaita,jolloin kyyti on vielä melko pehmeää ja hiekketeilekin sopivaa. Monissa nishiki-hybrideissä on 42-milliset ja kulku on vielä pehmeämpää. Viime kesänä laitoin eteen 32:n eikä sekään tuntunut liian kovalta jäykällä teräskeulalla ajellessa. Laittanen samanlaisen taaksekin, kunhan tiet sulavat.Kiitos vastauksesta. Täytyy tosiaan koeajaa noita ja katsoa mikä parhaiten sopii itselleni ja valita sopivat renkaat.
- Break
bike: kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Täytyy tosiaan koeajaa noita ja katsoa mikä parhaiten sopii itselleni ja valita sopivat renkaat.
Isolla rahalla saa kyllä toimivan ja kevyen etujouston, mutta tuon tyyppisessä käytössä sitä ei tarvita. Keskihintaisissa pyöräissä (500-1000 euroa) ei ole hyvälaatuista joustokeulaa vakiona, joten älä sorru samaan virheeseen mihin itse sorruin. Osta pyörä jäykällä keulalla.
- ainakin hyvin varusteltu
Tunturi T310 on erittäin hyvin varusteltu pyörä, jossa on tuo kaipaamasi naisten runko. Pyörässä on Deoren sarja, napadynamolla varustettu valo, tarakka, pistosuojatut kumit ja kokonaisuus on hyvää tasoa alle tonnilla. Ja siinä on jäykkä keula. Jarrut ovat v-jarrut.
- aika hyvä vai
Perinteinen naistenpyörä
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27171.htm&tuote=27171
T: Mahtipyörääjä- ja mietteitä
Huh mitä kuraa täällä tungetaan naiselle joka käyttää pyöräänsä päivittäin! Silloin jätetään bilteman ruosteläjät kauppaan.
Pari vaihtoehtoa löytyy Konalta! http://www.kauppaveljet.fi/tuote/1386/
Konan versio hybridistä, saatavilla myös mustana! Pitäisi löytyä myös pieniä kokoja, joka sopii sulle. Miesten runko olisi parempi, koska se on paljon jäykempi vrt. naisten hybridi runkoon.
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/571/
Naisille suunniteltu maastopyörä hyvillä osilla. Maastopyörällä voi polkea ympäri vuoden, siihen saa helposti nastarenkaat ja voi eksyä metsäpolullekin. On muuten pirun hauskaa ajella pieniä polkuja pitkin vauhdikkaasti. Joustohaarukka tasoittaa menoa. Hinta on aavistuksen kalliimpi, mutta osiltaan, rungoltaan ja joustohaarukaltaan pyörä on erittäin hyvä ympärivuotiseen käyttöön. Koeajon paikka ehdottomasti. MYös nuo Trekin WSD mallit ovat toimivia. Hybridillä on kevyempi polkea asvaltilla, mutta maastopyörä on muuten käytännöllisempi. Sillä voi ajaa missä vaan ja milloin vaan! Mutta koeaja molemmat tyypit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181