Mikä on hyvä paino?

158 cm

Mikä on mielestänne sopiva paino aikuiselle 158 cm "pitkälle" naiselle? Olen ikäni ollut hoikka,painoni on aina aiemmin ollut alle 50 kg.Nyt painan 52-53 kg,mutta näytän todella turvonneelta.Valokuvissakin olen aina lihavimman näköinen.Olen yrittänyt pudottaa painoani 48 kiloon,tuloksetta.Joskus saan painoni tippumaan 50 kiloon,mutta se nousee aina 52 kiloon.Pyrin syömään terveelliseti,vältän roskaruokaa ja tyhjiä hiilareita,suosin vähärasvaista proteiinia ym.Liikun paljon ja monipuolisesti,MIKSI painoni ei tipu? En kestä olla nälässä,joten en ole paastoaja-ihmisiä.Onko esim.53 kg hyvä paino 158 senttiselle,kolmekymppiselle naiselle?Haluaisin olla hoikka,nyt on tunne,että koko ajan jossain on jotain liikaa.Onko vika päässäni?

39

5243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajat

      Aikuiselle 158cm aikuiselle normaalin painon rajat ovat 50-63kg. Eli tuskinpa niin kovin lihavalle näytät!

      • vaan....

        Tuossa on virhe. Normaalipainon alaraja on BMI18,4 WHO:n suositusten mukaan, ja 158cm pitkälle tuo alipainon raja menee tasan 46 kilossa.


    • painostasi

      olet sopivan kokoinen,vaikka olisit vähän painavampikin niin ei haittais,
      nauti vaan elämästä,ja syö terveellisesti jatkossakin.

      • Joku13vtyttö

        Ite oon 13vuotias ja oon 160cm pitkä ja painan n56kg eli pitääkö alkaa laihduttaa koska muut kaveriporukan tytöt ovat myös lyhyitä mutta niin laihoja😳


      • Anonyymi
        Joku13vtyttö kirjoitti:

        Ite oon 13vuotias ja oon 160cm pitkä ja painan n56kg eli pitääkö alkaa laihduttaa koska muut kaveriporukan tytöt ovat myös lyhyitä mutta niin laihoja😳

        En ole edellinen. No ei todellakaan tarvi laihduttaa!!
        Oot just hyvä.


    • personal-person

      Olen itse 156-157 cm pitkä ja painoa oli joskus teini-ikäisenä 47-49 kg. Sitten sairastuin syömishäiriöön ja menkat hävisivät jo 46 kg:n kohdalla. Parannuttuani hankin painoa lisää paitsi rasvana, myös lihaksina. Ja tällä hetkellä painan jotain 50-52 kg. Näin pienikokoisina on vaikea saada viimeisiä kiloja pois, ja itse olenkin tullut siihen tulokseen, että ei aikuisen naisen (itse olen kohta 22v) tarvitse olla teini-iän mitoissa!

      Älä stressaa ja muista jatkaa liikuntaa :) Ainakin itse olen kokenut hyväksi treenata hartioita, jolloin keho on jotenkin kokonaisuutena linjakkaampi... Mutta totta on, että näin lyhyenä ihmisenä esim. turvotus näkyy todella hyvin :-/

      • suklaapatukka

        tämä on niin totta... olo on joskus kuin kasaan lytistetyllä tölkillä.. pari muutama kilo näkyy helposti tämän kokoisella kun taas pidemmillä ei välttämättä huomaakaan... olen siis itsekin 157-158cm.

        mutta samaa mielt olen myös siinä ettei aikuisena tarvitse enää näyttää teinitytöltä, enkä usko että ainakaan kenenkään muun silmissä näytät turvonneelta vaan kauniilta ihanalta naiselta :D


      • alkuperäinen kirjoittaja 158cm
        suklaapatukka kirjoitti:

        tämä on niin totta... olo on joskus kuin kasaan lytistetyllä tölkillä.. pari muutama kilo näkyy helposti tämän kokoisella kun taas pidemmillä ei välttämättä huomaakaan... olen siis itsekin 157-158cm.

        mutta samaa mielt olen myös siinä ettei aikuisena tarvitse enää näyttää teinitytöltä, enkä usko että ainakaan kenenkään muun silmissä näytät turvonneelta vaan kauniilta ihanalta naiselta :D

        Eihän 52-53 kg todellakaan ole paljon,MUTTA kun on tällainen pätkä,niin jo yksi lisäkilo näkyy HETI,oloni on tällä hetkellä todellakin kuin kasaan litistetyllä tölkillä!Ja kun istun tässä ,niin jenkkakahvat sen kuin pursuaa farkuista ja vastan kohdalla kauhea vararengas,liikunnasta huolimatta! :( Itse koen olevani sopiva noin 47-48 kiloisena.Jos paino menee sen alle,näytän jo liian pieneltä ja "pikkutytöltä",enkä siis sitäkään halua.Ylioppilaskeväänä olin vain 40-kiloinen,se oli jo liian vähän,mutta olen tosiaan tottunut olemaan hoikka,en oikein osaa olla uusissa mitoissani.Olen myös huomannut,että vielä muutama vuosi´sitten pystyin surutta syömään roskaruokaa ja juhlimaan,join ´siideriä ja olutta usein,enkä koskaan lihonut yli 48 kilon.Nyt en onnistu sama.Johtuu ehkä iästäni.Toisaalta,en jaksa loputtomasti itseäni kiusata ja nähdä nälkää,joten parempi kai hyväksyä vatsamakkara ja pukeutua ikuisesti tunikoihin...


      • minäkin 158cm
        alkuperäinen kirjoittaja 158cm kirjoitti:

        Eihän 52-53 kg todellakaan ole paljon,MUTTA kun on tällainen pätkä,niin jo yksi lisäkilo näkyy HETI,oloni on tällä hetkellä todellakin kuin kasaan litistetyllä tölkillä!Ja kun istun tässä ,niin jenkkakahvat sen kuin pursuaa farkuista ja vastan kohdalla kauhea vararengas,liikunnasta huolimatta! :( Itse koen olevani sopiva noin 47-48 kiloisena.Jos paino menee sen alle,näytän jo liian pieneltä ja "pikkutytöltä",enkä siis sitäkään halua.Ylioppilaskeväänä olin vain 40-kiloinen,se oli jo liian vähän,mutta olen tosiaan tottunut olemaan hoikka,en oikein osaa olla uusissa mitoissani.Olen myös huomannut,että vielä muutama vuosi´sitten pystyin surutta syömään roskaruokaa ja juhlimaan,join ´siideriä ja olutta usein,enkä koskaan lihonut yli 48 kilon.Nyt en onnistu sama.Johtuu ehkä iästäni.Toisaalta,en jaksa loputtomasti itseäni kiusata ja nähdä nälkää,joten parempi kai hyväksyä vatsamakkara ja pukeutua ikuisesti tunikoihin...

        Pakko osallistua keskusteluun, kun on niin läheinen aihe. Minäkin olen siis 158 cm pitkä.

        Olet aivan oikeassa, että näin lyhkäisenä parikin kiloa näyttää suurelta painonlisäykseltä ja jos vähän enemmän lihoo, näyttää lihapullalta.

        sanoi painoindeksi mitä hyvänsä, niin minä ainakin näytän läskiltä, kun painan 59-62 kg. Nyt painan 57 kg, mutta minulle sopiva paino on 53-55 kg. Koskaan en ole painanut alle 50 kiloa, mutta jo 51 kilossa näytän riutuneelta.


    • toinen pätkä

      Hyvä paino on sellainen jossa ihminen viihtyy nahoissaan ja olo on hyvä. Itse olen 159 cm "pitkä" ja kun nyt esimerkiksi painan 51 kiloa, on olo snadisti "läski". Eli tuntuu että farkut puristaa ja olo on vähän turpea ja reisissä ihra höllyy kun kävelee. 48-49 kilossa mulla on ollut ihan ok hyvä olo itsestäni, mutta 46 kiloa on varmaan mulle sellainen paino jossa oikeasti kaikki vaatteet istuis tosi hyvin. Siihen siis pyrin tällä hetkellä. Silloin mä olisin siinä alipainon rajoilla mut se ei haittaa koska alipainoinenkin voi olla ihan terve, jos syö ja urheilee oikein.

    • Painosi...

      ....On mielestäni ihanteellinen. Painoindeksi on tasn 21 ja se on juuri hyvä naiselle. Niin on ainakin lääkärit minulle sanoneet, että siis ihanteellinen painoindeksi olisi 21.
      Itsellä juuri menossa syömishäiriöstä parantuminen ja minun tavoite painoindeksi on juuri tuo 21. Nyt pituus 166cm ja paino 41kg eli matkaa on vielä...

      • mahtava paino!

        Itse yritän saada painoa pois (ja olen saanutkin jo 10kg pois) Itse ole TODELLA lihava ja lyhyt 157cm..... Painan HIRVEET 138kg! En sitten tarvii ilkeyksiä! Olen jo alottanut laihtumaan ja en todellakaan tykkää itsestäni! En ymmärrä itsekkään miten ja milloin olen onnistunut saamaan näin hiton paljon painoa! Itse luulen että mun 4 peräkkäistä raskausta liittyy tähän 4 vuodessa 4 raskautta!


    • personal-person

      Jatkan tätä aloittajan ketjua vielä sen verran, että paljonko te 155-159 cm pitkät syötte päivittäin? Tarkoitan siis kaloreissa. Ja paljonko liikutte? Itseäni kun mietityttää, että kuinka paljon tämä pienikokoisuus vaikuttaa energiantarpeeseen eli onko se sitten merkittävästi pienempi kuin tämä naisten keskimääräinen 2000 kcal.

      Itse söin pitkään liian alhaisia määriä ja olen pikkuhiljaa yrittänyt nostaa energiansaantia, jotta kroppa ei olisi ihan jumissa ja jaksaisin paremmin. Tällä hetkellä syön keskimäärin 1500 kcal päivässä ja viikoittaisena liikuntana on salilla treenaus 2 kertaa, 1 hölkkälenkki ja lisäksi puolen tunnin kävelyjä opinahjoon ja sieltä takaisin useana päivänä. Ja muita satunnaisia treenejä/hyötyliikuntaa, mutta tuossa nyt ne jotka joka viikko toistuvat. Niin ja hiilareista saan 30-40 % energiasta eli vähemmän kuin mitä virallinen "suositus" on.

      • 159cm / 51kg

        Energiankulutukseen toki vaikuttaa moni muukin asia kuin pituus, mm. sukupuoli, ikä, lihasmassan määrä, tiedostamattoman aktiivisuuden määrä, jne..

        Mutta itse ainakin uskon että muhun toi 2000kcal ei millään muotoa päde.

        Mä söin esimerkiksi eilen arviolta 1200kcal, sen lisäksi kävin yhden 30 minuutin kävelyn ja yhden 30 minuutin juoksulenkin.
        Mutta toki, tässä on kyse painonpudotus ruokavaliosta, eli tämä ei ole ns. normaali ruokavalio. Enkä käy lenkillä joka päivä, koirieni kanssa kävelen päivittäin ja käyn ehkä muutaman kerran viikossa sen 30-45 min juoksulenkin ja pari kertaa viikossa teen lihaskuntoa kotona.

        Yritän kuitenkin koostaa ruokavalion mahdollisimman suurelta osin terveellisistä aineksista, olen kasvissyöjä ja syön paljon ruokaisia salaatteja, erilailla kypsennettyjä vihanneksia, soijaproteiinia, pähkinöitä, papuja ja muita palkokasveja. Rasvan määrää yritän minimoida, sitä tulee ihan riittävästi esim. paistaessa tai salaatinkastikkeissa, leivän päälle en laita rasvaa lainkaan.


    • Anoreksia(ko)

      Mitä!!! Olen 11-vuotias tyttö ja myös 158cm pitkä.
      Mä ainakin oon 42kg ja olen huolestunut painostani.
      Näytän lihavalta :' (

      • Vanha Jojo

        Jos 158-senttinen näyttää omasta mielestään lihavalta 42-kiloisena, kehonkuva on pahasti vääristynyt! Jos et vielä ole anorektikko, olet ainakin sairastumassa.

        Olet kasvava lapsi, ei sinun pidä huolehtia mistään painoasioista eikä ainakaan ruveta laihduttamaan. Liian niukalla ruualla altistat elimistösi monenlaisille häiriötiloille, voit esimerkiksi sairastua osteoporoosiin, ja joskus 15 vuoden päästä, kun saattaisit haluta lapsia, et voikaan niitä saada liiallisen nälkiinnyttämisen vuoksi.

        Painoindeksilukemat koskevat aikuisia ihmisiä, joiden pituuskasvu on päättynyt.


      • Jäitä hattuun

        11-vuotiaalla on normaalipainoisenakin ns. lapsen pyöreyttä, jota kuuluukin olla, eikä sitä saa millään muulla pois kuin kasvamalla aikuiseksi. Eli älä ainakaan yritä laihduttaa. Liikkua voit niin paljoin kuin haluat, mutta syö samalla kunnolla.


    • AV

      Normaali painoindeksi on n. 20-27. Painoindeksi saadaan, kun paino jaetaan pituuden neliöllä. eli 52:(1,58x1,58)=20,8. Olet normaalipainoinen, oikestaan vähän laiheliinikin.

    • En vaan tajua...

      Minun ystäväni on sellainen about 158cm ja painaa 54kg ja on kyllä todella siro ja pieni nainen... Mitään läskiä ei todellakaan MISSÄÄN! Urheilee kyllä melko paljon, joten ei todellakaan ole mikään riutunut riisikeppi. En kyllä tajua miten joku voisi noissa mitoissa kokea olevansa pulska... :D

      Liikkukaa ja syökää oikein, niin aivan varmasti näytätte hyvältä!

    • Girlwithbody

      Itse olen 14-vuotias tyttö ja painan tällä hetkellä 45kg pituutta minulla on 157cm. Minusta tuntuu, että olen isokokoinen. Päivässä saatan syödä neljä leipää, teen ja jotain hyvin pientä runsaan vedenjuonnin lisäksi. Yritän pudottaa painoani vielä hieman. Pari viikkoa taaksepäin painoin vielä 57kg.. Olenko ok koossa?

      • Girlwithbody

        Korjaan vielä.. Painoin siis 47kg pari viikkoa taaksepäin*


      • 11+18
        Girlwithbody kirjoitti:

        Korjaan vielä.. Painoin siis 47kg pari viikkoa taaksepäin*

        Syö enemmän ja kunnon ruokaa (leipä ei sitä ole). Et kyllä pääse terveellisillä elämäntavoilla lihomaan ylipainoiseksi, etkä edes lihavan näköiseksi. Opettele pitämään itsestäsi ja rakastamaan itseäsi, jolloin loppuelämäsi tulee olemaan paljon helpompaa. Jos rakastat itseäsi, opit pitämään kehostasikin sen ansaitsemaa huolta ja jaksat elää terveenä ja kauniina.


    • MuumiMamma

      Tuolla laihdutustavalla menetät vain lihaksia ja ajaudut painon jojotteluun. Näännytysdieetistä tulet maksamaan vielä aikuisenakin. Tällä tavalla aineenvaihdunta hidastuu pysyvästi ja tulet myöhemmin olemaan ylipainoinen. Tuon ikäisenä ja tuon kokoisena ei missään nimessä kannata laihduttaa ja sotkea aineenvaihduntaa!! Olet täysin normaalipainoinen, jopa normaalipainon alarajoilla. Vielä 60-kiloisenakin olisit normaalipainossa.

      Jos olisit oikeasti ylipainoinen, laihdutus pitäisi tehdä pitkäjänteisesti muuttamalla elintapoja terveelliseksi. Kalorien saantia ei laiduttaessakaan saisi laskea alle 1200kilokalorin, koska muuten et saa tarpeeksi välttämättömia ravintoaineita ruoasta.

      Lue ketju "500 kcal päivässä laihdutus alkaa!" http://keskustelu.suomi24.fi/node/11813432
      Sieltä saat lisää perusteluja, miksi sinun ei pitäisi laihduttaa ja vielä noin typerällä tavalla. Jokaisella aterialla on oltava proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja. Leivällä ei elä.

      Syö normaalia ruokaa kohtuullisia annoksia ja lisää liikuntaa. Karsimalla karkit, pizzat, hampurilaiset, limsat ja muut sokeriset herkut pysyt hoikkana.

    • Kissaaaa

      Alottaja: Oot jus hyvä tollasena! Millainen on mielestänne sellainen normi hoikka paino 166 cm? :)

    • Laihduttaja

      Mä olen itse 165 cm pitkä ja silloin kun painoin 65-70 kiloa näytin omasta mielestäni hyvältä :) Se riippuu niin paljon ihmisestä että mikä näyttää hyvältä ja mikä ei, yksilöitä me kaikki ollaan. Mullehan normaalipaino BMI:n mukaan olis alle 68 kg :) Ja kun on näitä laihdutusketjuja eri paikoissa selannut niin on kyllä varmistunut tuosta että on yksilöllistä. Näin meinaan kuvan noin saman pituisesta naisesta kuin minä, joka painoi muistaakseni 80 vai 85 kiloa ja näytti uskomattoman hyvältä, vaikka painoindeksin mukaan oli merkittävästi ylipainoinen. Mä sanoisin että tämän pituiselle 55-65 on hyvä paino, mutta painavampikin voi olla hyvännäköinen ja elää terveellisesti.

    • Huolestunutpainostaan

      Olen 12 vuotias 157cm pitunen ja painan 48.5kg. Oonko ylipainoinen? Harrastan liikuntaa 6kertaa viikossa yli 2h ajan. Ruokapuoli tosin on melko "epäterveellinen" mutta kertokaa olenko normipainoinen?

      • Olen samoissa mitoissa. Ja normaaleja ollaan.


    • jokuinenn

      Mulla on pituutta sen 157/158 ja painoa suurinpiirtein 61kg ja ihan normimitoissa olen. Hassua miten eri ihmisillä tuo paino näkyy niin eri tavalla.
      Mä en muista että olisin ollut alle 50kg ku ehkä ala-asteella.

    • Anonyymi

      Minä oon aikuinen nainen. Painan 46 kg ja olen 157 cm pitkä.

      Uritän nostaa painoa suurentamalla ruoka-annoksia. Olen myös lisännyt kasvisten syöntiä.

      Olen huono syömään aamuisin ja leipä ei sovi vatsalleni.

      Syön aamuisin usein hedelmän ja viilin tai puuron marjojen kera. 2 lämmintä ateriaa päivässä ( reilun kokoisia esim 4 perunaa ja pari kanafilettä tai 2 lautasellista keittoa) raaka ja lämpimien kasvisten kera. pari välipalaa ja iltapalan. Makeat ei oikein ole koskaan maistuneet.
      Paino pysyy lukemassa 46 kg.
      En jaksa syödä enempää ja rasvat ei maistu tai sokeri kun tekee huonon olon vähäänkää isompina määrinä. Esim suklaataa voin syödä korkeintaan 2 riviä silloin tällöin. Makea kiintiö täyttyy äkkiä.

      Haluaisin painaa muutaman kilon enemmän.

    • Anonyymi

      Kasvikset ei lihota ja sillä hyvä. Ainoastaan hiilarit ja liha sekä varsinkin kananmunat lihottaa nopeasti. Kokeile kananmunia jos maha kestää ja 8kpl päivässä voi huoletta popsia jos ei mene maha sekaisin eli kuralle.Juustot on myös hyviä vaikk asalaatteihin rasvaisempia juustoija. Ei luulisi olevan ongelma kuin vegaaneilla joilla valtavasti suolisto tauteja ja jopa syöpiä. Alipaino muuten tappaa nopeammin kuin ylipaino.

    • Anonyymi

      olen 155cm pitkä, iältään reilu kolmekymppinen ja painan 84 kiloa. Nyt on alkanut oma olomuoto häiritsemään, tavoitteena on saada 10 kiloa pois.
      olen suurimmanosan aikuisiästäni painanut sen reilu 70 kiloa ja siinä mulla on ollut hyvä olo. Mistään 50 kilosta en voi enkä haluakaan haaveilla.

    • Anonyymi

      Indeksit ovat viitteellisiä eivätkä sellaisinaan suoraan sovellu kenellekään.

      Käy urheiluopiston, tms. luotettavassa kehonkoostumus analyysissä ja kuuntele ammattilasen lausunto koostumusanalyysistäsi.
      Jos kiinnostaa niin toista analyysikeikka vuosittain samaan aikaan, samassa tilanteessa.

      Oma indeksini oli 26.02.2019 lukemassa 29. Ikäisteni miesten viitealue on 18,5 - 25.
      Kuitenkin rasva% on 16,8 viitealueen ollessa 10 - 20. Olen siis hieman viitealueen puolivälin yläpuolella.
      Vatsaontelon epäterveellinen viskeraalirasva oli 76,1 joka on ikäiseni alarajalla.
      Yleinen tavoite on 100 ja sen alle.
      Ikäiseni yläraja on noin 150.

      Indeksi ei sovi noihin lukuihin mitenkään!

    • Anonyymi

      Itse olen 158cm ja 75kg. Olen 12.v, painoindeksi on lihava. On otettu verikokeetkin, olen täysin terve ja kasvupyrähdys on tulossa vasta

    • Anonyymi

      onko mahdollista tulla normaalipainoiseksi jos olen 12.v (ei ole vielä ollut kasvupyrähdystä) olen 158cm pitkä ja painan 75kg. Harrastan 3x 1h viikossa uintia sekä 1x ratsastusta. Saamme myls koiran jonka kanssa lenkkeilisin. Olen käynyt verikokeissa ja olen täysin terve. Aikaa ei ole enemmille harrastuksille ja syön ihan ok terveellisestikkin

    • Anonyymi

      Riippuu siitä miten kilot ovat jakautuneet!

    • Anonyymi

      Riippuu siitä miten kilot ovat jakautuneet!

      • Anonyymi

        Mä olen 158cm pitkä,ja painoin kerran maailmassa 64kg,ja olin silloin todella hoikka tyttö.Jos nyt aikuisena naisena saan pudotettua kiloja,ehkä joku 70kg olisi ihannepainoni.Itselläni kaikki läski on mahassa ja rinnoissa.Yritän pudottaa nyt syömällä 5 kertaa päivässä pieniä aterioita,ja liikun paljon,myös kahvakuulaa heiluttelen kotosalla.Syön esim.leipää vain 3 viipaletta päivässä,2 annosta rasvatonta piimää,hedelmiä 3,keittokinkkua 3viip,pv,.tavallista kotiruokaa,raejuustoa,keitettyjä munia,vettä 2l.Kahdessa viikossa pudonnut nyt pari kiloa,olen paljon energisempi,nukun sikeästi,paikkoja ei särje.


    • Anonyymi

      Olen nyt omasta mielestäni kaamea ilmestys, vaikka olenkin normaalipainoinen. Tiedän, että olen. Nimettömänä kehtaan kirjoittaa että painan noin 56kg, joskus jopa 1-2kg enemmän. Olen 169cm.
      Kymmenen vuotta sitten painoin 48kg ja silloin olin parhaimmillani kaikin puolin. Kaksi vuotta sitten painoin vielä 52kg ja silloin alkoi pikkuhiljaa huolestuttaa, huomasin lihomisen, en sitä kenellekään sanonut, kun muut eivät huomanneet.

      Nyt teen kaikkeni (en usko että tarvitsee paljoa tehdä) että tavoitan tuon 52kg. Mielummin 50kg. Sen alle ei aikuisen kyllä tarvitse(minunkaan mennä).
      Niin. Syön kaikkea ruokaa ja aika paljon. Juon ruoan kanssa viiniä. Karkkia ja pullaa en koskaan käytä. En pidä niistä. Onneksi. Mutta se viini.
      En usko ollenkaan painoindekseihin, sillä tällä hetkellä vaikka painan sen 55kg ja vaikka painoin 52kg niin ystäväni luuli minua melkein kymmenen kiloa painavammaksi. Hän on minua melkein 20cm lyhyempi(alle 150) ja painaa saman verran, joten hän ei osaa ajatella että näin "pitkä" voisi painaa kanssaan saman verran. Hän ei ole lihava. No onhan hän vatsasta pyöreämpi, mutta näkee itsensä paljon pienempänä.on hän minua 20v vanhempikin.
      Jos painaisin yhtään enemmän, olisin tosi tukevan näköinen(no en tietenkään läski, mutta tanakka).
      Minulla ei ole ollut ikinä syömishäiriötä vaan teen kaiken ruoan itse alusta loppuun kahdesti päivässä ja rakastan( liikaa) ruoanlaittoa. Se minut taitaa tuhotakin.

      En voi jutella kenenkään kanssa asiasta koska saan kuulla heti typerää:"eihän sinun nyt tarvitse olla kuten 25 vuotiaat, kun olet aikuinen nainen". Minä kysyn. - - >Miksi aikuisen naisen täytyy olla tanakka tai edes normaalipainoinen jos se ei näytä ja tunnu hyvältä.
      En koskaan aio tehdä mitään radikaalia ratkaisua, en tiedä pystyisinkö edes. Mutta nyt olen päättänyt - - >vuoden sisällä lähtee 5kg että näytän taas omalta terveeltä ja hyvältä itseltäni. Nyt en näytä😢.

      Liikun aika paljon, mutta tarvitsen enemmän raskaampaa urheilua. Ja vähemmän viiniä😢.

      Onko ketään toista normaalipainoista joka inhoaa itseään kun kiloja on tullut lisää siihen(lievä alipaino taulukoiden mukaan) johon on ikävuosien 19-35 välillä tottunut.

      • Anonyymi

        No voi hyvät naiset sentään,on teillä ongelmat!Minä olen 158cm pitkä,ja jossain elämäni vaiheessa painoin 64kg.ja olin silloin todella laiha!Nykyään painan paljon enemmän,naisella paino heittelee elämäntilanteiden mukaan....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe