Varo tätä hiusväriä

Johanna<3

Värjäsin hiukseni yli kolme kk sitten L'orealin Castings Creme gloss -hiusvärillä. Hiusvärin paketin etupuolella sanotaan värin olevan kevytväri ja "kestää 6-8 viikkoa". Nyt on siis kolme kuukautta kulunut ja väri ei ole lähtenyt hiuksistani eikä se ole edes merkittävästi haalistunut.
Soitin L'orealin puhelinneuvontaan, jonka numero oli hiusväripaketissa, ja sieltä minulle kerrottiin, että kyseinen hiusväri EI TOSIAAN LÄHDE POIS hiuksista kuin kasvamalla ulos.
Kysyin eikö kevytväri ja "kestää 6-8 viikkoa" nimenomaan tarkoita sitä, että värin pitäisi lähteä hiuksista 6-8 viikossa, minulle vastattiin, että minun pitäisi tietää ettei lähde ja että paketin toisella puolella pienellä präntillä sanotaan:"kestää 6-8 viikkoa vivaihtekkaana ja kiiltävänä".

Jos kerran tämä kevytväri ei lähde hiuksista mutta menettää kiiltävyytensä ja vivaihteikkuutensa 6-8 viikossa, niin miksi sitten edes värjäisin hiukseni tällä värillä kun se ei edes ole merkittävästi halvempi kuin kestoväri, joka luvataan säilyvän upean näköisenä ties kuinka kauan?

Nyt minulla on kaksi vaihtoehtoa: joko värjään hiukseni uudelleen tai sitten elän seuraavat vuodet ruman juurikasvun kanssa. Minusta tätä hiusväriä voi verrata tupakkaan. Ensin ihminen saadaan kokeilemaan hiusväriä lupaamalla sen kestävän vain 6-8 viikkoa ja sen jälkeen onkin pakko jatkaa hiustenvärjäystä jos ei halua rumaa juurikasvua.

JA HASSUIN ASIA ON, että juuri tätä hiusväriä mainostetaan L'orealin hiusvärimallikilpailussa.
Nyt varmaan teinit ryntäävät värjäämään hiuksiaan tällä värillä eivätkä tajua ettei se lähde pois. Siinäpähän sitten värjäilette hiuksianne koko loppuelämänne.

119

56358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeessa

      mä värjäsin kerran sillä ja ihmettelin et miten se kestää niin kauan päässä. sitten alkoi tulla juuri kasvua ja aattelin et se vaan haalenee. värjäsin nyt kuukaus sitten sillä samalla värillä uudestaan ja kun mulla on otsis niin sen alta paistaa mun oma väri. eli tosiaan on kestoväri, ihan huijausta!

      • ............................

        Kevytväri on eri asia kuin sävyte. sitä paitsi, kyllä ko. creme gloss haalistuu huomattavasti enemmän kuin kestoväri.


      • Palmikkotyttö
        ............................ kirjoitti:

        Kevytväri on eri asia kuin sävyte. sitä paitsi, kyllä ko. creme gloss haalistuu huomattavasti enemmän kuin kestoväri.

        Mä olen ennen värjännyt Lorealin Castingilla, joka on siis kait kevytväri, eli joitakin viikkoja muka kestää. Mutta mulla kanssa se vain aina haalistu mutta hyvin jäi kiinni, eli piti aina värjätä pian uudestaan. Niistä väreistä mulla on vieläkin muistoja punertavat latvat, vaikka viime värjäyksestä on jo vuosia!


      • se pois kasvattaminen
        Palmikkotyttö kirjoitti:

        Mä olen ennen värjännyt Lorealin Castingilla, joka on siis kait kevytväri, eli joitakin viikkoja muka kestää. Mutta mulla kanssa se vain aina haalistu mutta hyvin jäi kiinni, eli piti aina värjätä pian uudestaan. Niistä väreistä mulla on vieläkin muistoja punertavat latvat, vaikka viime värjäyksestä on jo vuosia!

        Tosiaan, sävytteet ja kevytvärit ja kestovärit, näitä pitää varmaan miettiä ennen kuin värjää.


      • Johanna<3
        se pois kasvattaminen kirjoitti:

        Tosiaan, sävytteet ja kevytvärit ja kestovärit, näitä pitää varmaan miettiä ennen kuin värjää.

        luulet etten miettinyt?

        Ja mitäköhän se miettiminen auttaa jos minulle annettu väärää tietoa?

        Jotenkin rasittaa nämä tyypit jotka eivät ollenkaan tajua mistään mitään. Kysymys on harhaanjohtavasta mainonnasta mutta ainahan on näitä riemuidiootteja joiden mielestä kuluttajien oikeuksien puolustajat ovat vain ikäviä ruikuttajia.


      • saatta tulla kyllä aika pommi
        Johanna<3 kirjoitti:

        luulet etten miettinyt?

        Ja mitäköhän se miettiminen auttaa jos minulle annettu väärää tietoa?

        Jotenkin rasittaa nämä tyypit jotka eivät ollenkaan tajua mistään mitään. Kysymys on harhaanjohtavasta mainonnasta mutta ainahan on näitä riemuidiootteja joiden mielestä kuluttajien oikeuksien puolustajat ovat vain ikäviä ruikuttajia.

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!


      • Johanna<3
        saatta tulla kyllä aika pommi kirjoitti:

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!

        Siis hiusväripakkauksessa sanottiin "kestää 6-8 viikkoa" mutta L'orealin edustaja myönsi heti, ettei hiusväri lähde hiuksista kuin kasvamalla.
        Eli ei hiusväri mikään epäluotettava ollut mutta mainonta oli täysin harhaanjohtavaa.


      • minävaan12
        Johanna<3 kirjoitti:

        Siis hiusväripakkauksessa sanottiin "kestää 6-8 viikkoa" mutta L'orealin edustaja myönsi heti, ettei hiusväri lähde hiuksista kuin kasvamalla.
        Eli ei hiusväri mikään epäluotettava ollut mutta mainonta oli täysin harhaanjohtavaa.

        hiusväri oli sitten minkä värinen lähtee hiuksista kasvamalla pois! Jos paketissa lukee kestää 6-8vko niin yleisti ottaen tarkoittaa sitä kuinka kaun väri näyttää hyvältä päässä... en itse suosittele kauppavärejä


      • Johanna<3
        minävaan12 kirjoitti:

        hiusväri oli sitten minkä värinen lähtee hiuksista kasvamalla pois! Jos paketissa lukee kestää 6-8vko niin yleisti ottaen tarkoittaa sitä kuinka kaun väri näyttää hyvältä päässä... en itse suosittele kauppavärejä

        sitten kukaan haluaisi värjätä hiuksensä kevytvärillä joka kestää 6-8 viikkoa kun tarjolla on kestovärejä jotka voivat kestää upean näköisinä paljon kauemmin?


      • Carmela3
        Johanna<3 kirjoitti:

        sitten kukaan haluaisi värjätä hiuksensä kevytvärillä joka kestää 6-8 viikkoa kun tarjolla on kestovärejä jotka voivat kestää upean näköisinä paljon kauemmin?

        Voi herrantähden, lakkaa nyt jo jankuttamasta!! MIKÄÄN hiusväri joka poikkeaa hiusten omasta, luonnollisesta väristä vähänkään enemmän ei lähde hiuksista täydellisesti pois pesemällä, piste. Väri jättää aina jälkensä, oli se sitten kesto-, kevyt- tai vain suoraväri. Okei, mainonta on voinut paketissa olla vähän harhaanjohtavaa, mutta oman maalaisjärjen käyttö ei kuitenkaan ole kiellettyä näisssäkään jutuissa.


      • korjaisin...
        Johanna<3 kirjoitti:

        sitten kukaan haluaisi värjätä hiuksensä kevytvärillä joka kestää 6-8 viikkoa kun tarjolla on kestovärejä jotka voivat kestää upean näköisinä paljon kauemmin?

        Kestoväri itse asiassa ei kestä kevytväriä kauemmin, ei hyvän näköisenä eikä varsinkaan haalistumattomana. Kevytvärin pysyvyys on yleensä parempi, johtuen siitä että siinä on kehite, joka on kestovärin hapetetta hellävaraisempi. Kestovärissä on turhan vahva hapete, joka turhaan vaalentaa hiusta, joten värin haalistuminen on nopeampaa.

        Kehiteväri pysyy paremmin ja on kauemman aikaa hyvän näköinen. Kehiteväri myöskään ei kuivata hiusta yhtä paljon kuin kestoväri.


      • on ...myös
        korjaisin... kirjoitti:

        Kestoväri itse asiassa ei kestä kevytväriä kauemmin, ei hyvän näköisenä eikä varsinkaan haalistumattomana. Kevytvärin pysyvyys on yleensä parempi, johtuen siitä että siinä on kehite, joka on kestovärin hapetetta hellävaraisempi. Kestovärissä on turhan vahva hapete, joka turhaan vaalentaa hiusta, joten värin haalistuminen on nopeampaa.

        Kehiteväri pysyy paremmin ja on kauemman aikaa hyvän näköinen. Kehiteväri myöskään ei kuivata hiusta yhtä paljon kuin kestoväri.

        hapete, ei mikään hapetteella värjätty hius peseydy 6-8 viikossa kokonaan pois, jos haluu että, se lähtee tyystin pois tuossa ajassa, niin pitää käyttää pelkkiä sävytteitä ilman hapetetta, ja sekin ottaa huokoseen huonokuntoiseen hiukseen hyvin kiinni.


      • ..tykkään..
        korjaisin... kirjoitti:

        Kestoväri itse asiassa ei kestä kevytväriä kauemmin, ei hyvän näköisenä eikä varsinkaan haalistumattomana. Kevytvärin pysyvyys on yleensä parempi, johtuen siitä että siinä on kehite, joka on kestovärin hapetetta hellävaraisempi. Kestovärissä on turhan vahva hapete, joka turhaan vaalentaa hiusta, joten värin haalistuminen on nopeampaa.

        Kehiteväri pysyy paremmin ja on kauemman aikaa hyvän näköinen. Kehiteväri myöskään ei kuivata hiusta yhtä paljon kuin kestoväri.

        ..nimenomaan tästä väristä ja oonkin käyttäny sitä pari vuotta. Kävisin parturilla mutta kun on niin pitkät hiukset niin kolmen viikon välein siellä värjääminen tulee liian kalliiks. Lisäks parturit ei oo ikinä saanu mun hiuksis pysymään väriä kovin kauan (eikä pyytämääni väriä) ja siks mielummi värjään omat hiukset koska se siis tulee halvemmaks ja saan värin pysymään paremmin..ja juuri sen värin minkä haluun..
        Kestoväriä ennen käytin ja sit kokeilin tätä kyseistä väriä koska siinä ei oo ammoniakkia. Silmät ei enää vuoda, päänahkaa ei kirvele ja silti väri pysyy paremmin kuin mikään väri ennen ja tukka kiiltää! En vaihda tätä väriä ikinä! Kunhan ne ei vaan päätä joku kaunis päivä lopettaa sitä ;)


      • tietää...
        ..tykkään.. kirjoitti:

        ..nimenomaan tästä väristä ja oonkin käyttäny sitä pari vuotta. Kävisin parturilla mutta kun on niin pitkät hiukset niin kolmen viikon välein siellä värjääminen tulee liian kalliiks. Lisäks parturit ei oo ikinä saanu mun hiuksis pysymään väriä kovin kauan (eikä pyytämääni väriä) ja siks mielummi värjään omat hiukset koska se siis tulee halvemmaks ja saan värin pysymään paremmin..ja juuri sen värin minkä haluun..
        Kestoväriä ennen käytin ja sit kokeilin tätä kyseistä väriä koska siinä ei oo ammoniakkia. Silmät ei enää vuoda, päänahkaa ei kirvele ja silti väri pysyy paremmin kuin mikään väri ennen ja tukka kiiltää! En vaihda tätä väriä ikinä! Kunhan ne ei vaan päätä joku kaunis päivä lopettaa sitä ;)

        Minä kun en ole saanut edes kestovärejä koskaan pysymään hiuksissani, pitänee siis kokeillä tätä! ;) kiitos vinkistä!


      • mainontaa...
        saatta tulla kyllä aika pommi kirjoitti:

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!

        Ei kannata säikähtää, kyllä kauppavärit ovat ihan ok. Kun vaan tietää mitä väriä saa minkäkin päälle laittaa. Esimerkiksi kirkkaanpunaiseen tukkaan jos iskee kevyesti vaalentavan värin, ei tulos luonnollisesti ole kovinkaan vaalea, voi olla jotain aivan järisyttävää :)

        Kampaajalle kannattaa mennä värjäämään (tottakai muutenkin jos ei itseltä suju tms.) ehdottomasti siinä tapauksessa, että haluaa tehdä jotain todella rajua muutosta hiusväriin tai on epätietoinen siitä, millaisella värillä omat hiukset tulee värjätä halutun lopputulukosen saamiseksi.

        Itselläni on vaalea tukka, joka on muuttunut värittömäksi. Olen värjännyt sitä omalla kampaajallani, mutta siirtynyt värjäämään itse, koska myös kampaajanikin totesi, että kaupoissa on paljon hyviä värejä, joilla juuren värjääminen onnistuu hyvin ja lopputulos on aina ollut kaunis ja luonnollinen.

        Sen sijaan jos nyt haluaisin vetäistä tukan punaiseksi, menisin varmaan kampaajalle sen tekemään.

        Tämä teksti nyt siksi, että ei noita kauppavärejä kannata teilata. Varsinkin juurikasvu kannattaa värjätä itse, tulee paljon edullisemmaksi. Ruskeaakin voi hyvin värjätä tummemmaksi tms itse.


      • Mariay20
        Johanna<3 kirjoitti:

        sitten kukaan haluaisi värjätä hiuksensä kevytvärillä joka kestää 6-8 viikkoa kun tarjolla on kestovärejä jotka voivat kestää upean näköisinä paljon kauemmin?

        olen ymmärtänyt että kesto- ja kevytvärin erona on se että kevytväri on nimensä mukaan kevyempi vaihtoehto kestovärjäykselle, mutta kummallakin on värjäävä vaikutus.


      • tukkaguru
        saatta tulla kyllä aika pommi kirjoitti:

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!

        Itse asiassa suoraan ammattikampaajan kertomaa: Kaupan värit ovat lähes täysin identtisesti samaa tavaraa kuin kampaamoväritkin (joitakin harvoja poikkeuksia, kuten esim. sähkövarauksen avulla kiinnittyvä elumen, lukuunottamatta) ja ainoa merkittävä ero lopputuloksessa on värjääjän asiantuntemuksessa ja ammattitaidossa. Toki kampaaja tahtoo tienata palkkansa ja moni hanakasti varoitteleekin kotivärjäämisestä (joka ei-asiantunteville onkin paikallaan), mutta väite kampaamovärien suuresta eroavaisuudesta markettiväreihin nähden on kyllä kusetusta.

        Markettiväreissä on paketissa yksi standardivahvuinen hapete (joka casting creme glossissa on hieman - joskaan ei merkittävästi - kestovärejä miedompi, siksi kulkee nimellä "kevytväri") kun taas kampaaja arvioi hapetteen tarvittavan vahvuuden ja vaikutusajan asiakkaan hiuslaadun ja hiusten kunnon perusteella ja voi tarvittaessa esim. käyttää miedompaa hapetetta huokoisiin, värjättyihin latvoihin ja vahvempaa käsittelemättömään tyveen (toki jos tietää millaisen hapetteen oma tukka vaatii, voi viitseliäs ja näppärä kotivärjääjäkin halutessaan laimentaa väripakkauksen hapetetta tai tilata jostain nettiputiikista haluamansa vahvuisen hapetteen.)

        Samoin ammattitaitoa vaaditaan, jotta pystyy arvioimaan oikein, miten valittu sävy taittuu pohjalla olevan värin päällä, jotta lopputulos on toivotunlainen (karvalakkiesimerkkinä vaikka keltablondi pohjaväri, johon halutaan neutraali vaalea, vaatii hieman tuhkaan/helmiäiseen taittavan värin, jotta keltaisuus ei paista lopputuloksessa).
        Toiveikas kotivärjääjä on useimmiten taipuvainen ostamaan paketin, jonka tuotekuva vastaa parhaiten haluttua väriä eikä osaa huomioida oman pohjavärin vaikutusta lopputulokseen. Tuotekuvat eivät myöskään aina kerro totuutta tuotteesta vaan enemmän kannattaa kiinnittää huomiota pakkauksen numerointiin, joka useimmilla merkeillä kertoo värin tummuusasteen sekä mahdolliset taitot ja niiden voimakkuuden.

        Edellä mainittujen seikkojen vuoksi muitten kuin veteraanikotivärjäysgurujen on syytä jättää paljon käsiteltyjen hiusten värjäys tai rajut värimuutokset ammattilaisen käsiin, mutta kohtuullisen hyväkuntoiseen käsittelemättömään hiukseen tehty muutaman asteen värimuutos tasaisesti levitetyllä kotivärillä ja asianmukaisella vaikutusajalla ei kyllä häviä ollenkaan kampaamovärille.


      • hellou!
        Carmela3 kirjoitti:

        Voi herrantähden, lakkaa nyt jo jankuttamasta!! MIKÄÄN hiusväri joka poikkeaa hiusten omasta, luonnollisesta väristä vähänkään enemmän ei lähde hiuksista täydellisesti pois pesemällä, piste. Väri jättää aina jälkensä, oli se sitten kesto-, kevyt- tai vain suoraväri. Okei, mainonta on voinut paketissa olla vähän harhaanjohtavaa, mutta oman maalaisjärjen käyttö ei kuitenkaan ole kiellettyä näisssäkään jutuissa.

        No sano sä vana mitä sanot!

        mutta, kun paketissa lukee haihtuu 6 -8 viikon päästä niin vittu pitäisi haihtuakin sitten!

        NAISTEN HUIJAUSTA!


      • mitru
        Palmikkotyttö kirjoitti:

        Mä olen ennen värjännyt Lorealin Castingilla, joka on siis kait kevytväri, eli joitakin viikkoja muka kestää. Mutta mulla kanssa se vain aina haalistu mutta hyvin jäi kiinni, eli piti aina värjätä pian uudestaan. Niistä väreistä mulla on vieläkin muistoja punertavat latvat, vaikka viime värjäyksestä on jo vuosia!

        Minäkin värjäsin tuolla Lorealin Castungilla. Tuotteessa sanottiin värin kestävän n. 6-8 vk. Värjäyksestäni on kestänyt yli 3 kk eikä väri ole vieläkään lähtenyt, haalistunut paljon kylläkin. Tää on ihan kamalan värinen, haluan takas vaaleet hiukset! :/


      • kotona värjäävä
        ..tykkään.. kirjoitti:

        ..nimenomaan tästä väristä ja oonkin käyttäny sitä pari vuotta. Kävisin parturilla mutta kun on niin pitkät hiukset niin kolmen viikon välein siellä värjääminen tulee liian kalliiks. Lisäks parturit ei oo ikinä saanu mun hiuksis pysymään väriä kovin kauan (eikä pyytämääni väriä) ja siks mielummi värjään omat hiukset koska se siis tulee halvemmaks ja saan värin pysymään paremmin..ja juuri sen värin minkä haluun..
        Kestoväriä ennen käytin ja sit kokeilin tätä kyseistä väriä koska siinä ei oo ammoniakkia. Silmät ei enää vuoda, päänahkaa ei kirvele ja silti väri pysyy paremmin kuin mikään väri ennen ja tukka kiiltää! En vaihda tätä väriä ikinä! Kunhan ne ei vaan päätä joku kaunis päivä lopettaa sitä ;)

        Kevytvärit eivät tosiaankaan värjää hiuksen ytimeen asti kuten kestovärit. Ne haalistuvat kyllä. Se etu tosiaan siinä on että hius kestää paremmin värjäystä sillä eikä tykkänään kuole.
        En tiedä onko sävytteitä enää kaupoissa ollenkaan, kun tuntuvat olevan vähintään kevytväriä tai värjääviä shampoita.
        Ennemmin pidemmällä tähtäimellä kannattaa käyttää kevytväriä jos jatkuvasti aikoo värjätä. Itse kans pidän Castingista koska se ei ärsytä päänahkaa ja on riittoisa sekä lopputulos miellyttävä. Kevytväri onkin varmasti siksi haalistuvakin koska ei värjää hiusta kokonaan ja tapa sitä pidemmälläkään tähtäimellä.
        Casting on varsin hyvä vaihtoehto siis ärsyttämättömänä värinä. :)
        Sen sijaan joku Schwartzkopf on jotain karseeta, päänahka ärtyy heti eikä yksi purkki edes riitä mun pehkolle joka ei ole edes pitkä! So long sillekin merkille!
        Toki aina kampaamovärit on sanottu paremmiksi kuin kaupan, menisihän kampaamoilla huonommin muuten.
        Tutkimusten mukaan ainakin kaupan shampoot olivat aivan yhtä hyviä kuin kampaamoiden. ;)
        Tietty helpottais opiskella asioita eikä uskoa vain kampaajia. :)
        Kampaajilla tuntuu olevan ammattisalaisuus tämä hiustenvärjäystiede. :D
        Jos ei vallan halua maksaa tai voi maksaa sitä 80-90 € kuin mulla menisi ainakin puolipitkällä tukalla (siihen kuuluu toki aina leikkaus myös) joka kerta, mä voisin tulla hyvinkin Casting gloss cremellä pitkäänkin toimeen. Se vaan että monivärjäys on taas hankalampaa kotona.
        Ja tosiaan se kevytväri ei mene hiusten ytimiin asti, joten siksi se ei ole niin pysyvä.

        Aloittajalle tiedoksi että kun kerran värjäämisen aloittaa, se on jatkuvaa kyllä. Hankala vyyhti päästä pois jos kokee sen ongelmaksi itselleen. Toki voit etsiä sävyn joka on lähellä juurikasvusi mukaista hiusta niin pääset juurikasvuongelmastakin.
        Itse huomasin että Casting muuttui kestävämmäksi väriksi viimevuosina, ei lukenut enää että kevytväri paketeissa. Eli sekin on huomattu.
        Tosin en tullut katsoneeksi miten vanha ketju tää on.
        Jos tykkää värjätä tukkaansa, mä ainakin suosin tätä merkkiä ja tuotetta jatkuvaan värjäykseen.
        Kestovärin ollessa kyseessä käsittelytapakin on erilainen eli tyvi värjätään ja lopuksi latvat. Värjätty hius imee voimakkaammin värit itseensä ja lopputulos on voimakkaampi.
        Kaikki on kiinni tietysti kehite-emulsiosta miten vahva se on.
        No joo jos mä nyt lopetan tän....


      • just..
        mainontaa... kirjoitti:

        Ei kannata säikähtää, kyllä kauppavärit ovat ihan ok. Kun vaan tietää mitä väriä saa minkäkin päälle laittaa. Esimerkiksi kirkkaanpunaiseen tukkaan jos iskee kevyesti vaalentavan värin, ei tulos luonnollisesti ole kovinkaan vaalea, voi olla jotain aivan järisyttävää :)

        Kampaajalle kannattaa mennä värjäämään (tottakai muutenkin jos ei itseltä suju tms.) ehdottomasti siinä tapauksessa, että haluaa tehdä jotain todella rajua muutosta hiusväriin tai on epätietoinen siitä, millaisella värillä omat hiukset tulee värjätä halutun lopputulukosen saamiseksi.

        Itselläni on vaalea tukka, joka on muuttunut värittömäksi. Olen värjännyt sitä omalla kampaajallani, mutta siirtynyt värjäämään itse, koska myös kampaajanikin totesi, että kaupoissa on paljon hyviä värejä, joilla juuren värjääminen onnistuu hyvin ja lopputulos on aina ollut kaunis ja luonnollinen.

        Sen sijaan jos nyt haluaisin vetäistä tukan punaiseksi, menisin varmaan kampaajalle sen tekemään.

        Tämä teksti nyt siksi, että ei noita kauppavärejä kannata teilata. Varsinkin juurikasvu kannattaa värjätä itse, tulee paljon edullisemmaksi. Ruskeaakin voi hyvin värjätä tummemmaksi tms itse.

        Kuka omaa työtään kunnioittava kampaaja suosittelee kauppavärejä??


      • ÄRSYTTÄÄÄ
        saatta tulla kyllä aika pommi kirjoitti:

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!

        MINUA ÄRSYTTÄÄ aivan suunnattomasti kaikki ne jotka tulee tänne selittämään kuinka kauppojen värit on syvältä! Anteeks nyt vaan mutta ei LÄHESKÄÄN kaikilla ole varaa maksaa YLI SATAA euroa hiusten värjäyksestä!!! Sitä paitsi ei kampaajaltakaan välttämättä saa sitä toivottua tulosta vaan monien hiukset on vaan pilattu.
        Yritän vain sanoa että oon kyllä saanu hyviä tuloksia kotona ja ihan kaupan väreillä.


      • Anonyymi
        saatta tulla kyllä aika pommi kirjoitti:

        Miksi ostat kauppavärejä?? Ovat halpoja mutta usein huonoja ja epäluotettavia. Kampaajani sanoin että ei suosittele kauppavärejä ja sanoikin että yleensä se on yllätys sitten minkäväriset tulee? Luuletko että kun eva longoria mainostaa TV mainoksessa Lorealin hiusvärejä että hänen hiuksensa on juuri sillä värillä värjätty. Ei todellakaan! Värimainoksissa kampaajat värjäävät ammattivärillä heidän hiuksensa. Julkkikset ovat mainoksissa vain marrkinointikikka. Luki mitä luki niissä hiusvärien paketissa niin ei ne pidä paikkaansa. Mene vaikka kysymään kampaajalta mitä mieltä hän on niiden luotettavuudesta?? Joten maksa mielummin enemmän kampaajalle menosta ku pilaat kauppavärillä hiuksesi!!

        Joo mulla kestovärjäys lähti joka pesun jälkeen! Kaupasta ostettu! Kampaajalla käydessä ei sentään huomaa kun väri huuhtoontuu joka pesuvedessö ja kun kerran kävin nukkuu värillä hiuksilla niin tyynyliina oli mun väriä ihan täysi


    • zanide

      Hei!
      Mulla itelläni on oikeesti keskiruskean maantienharmaat hiukset, jotka olin joskus värjännyt tummanruskeaksi. AINA kaikki värit meni punaseksi!! Vedin vaaleita raitoja ja oon koittanut laittaa eri ruskeita, mut ne on aina punasia. Nyt löysin tosi hyvän. Loreal Casting 34 Marmotte, vaaleanruskea ( omat hiukset sillä hetkellä kultaisen pnertavan ruskeat) ja nyt ne on sellaiset pähkinän ruskeat eikä oo punaista. Niin löytö!!

    • `jann

      Tänään värjäsin just tuolla samalla merkillä, kastanjanruskealla. Eipä niistä tullukkaan kastanjanruskeat vaan violetit! Kyllä ihmetyttää. Paketissa luki että sopii tummille hiuksille ja semmoset mulla olikin. Mutta joo on nämäkin ihan hyvän väriset :) kun ei oo vaaleanvioletit (onneksi -,-)

      • kauhea pää

        Vårjäsin Nutrisse Garnie Cremellä, väri aine tarttui ihoon hiusrajaan eikä lähde millään pois tai lähtee kulumalla. Ohjelapussa ei ollut mitään mainintaa että rasvaa iho otsasta ja korvat ensin. Olen kyllä ennenkin värjännyt hiuksia enkä ole rasvannut ihoa ja ennen ei ole tarttunut tällätavalla ihoon. Viimenen kerta Garnien Nutrissella


      • ...................

        Siinä "kastanjanruskeassa" on kyllä kuvassakin ihan violetit hiukset...


    • mainontaa

      Törkeää. Miksi kukaan ei puutu tuohon! Eivät sellaiset ihmiset etsi kestoväriä, jotka ostavat paketin, jossa lukee "kestää 6-8 viikkoa". Harhaan johtamista.

      • molerat

        Voihan vietävä. Kuluttajan puijaamista.
        Mustia hiuksia olen tässä yli puoli vuotta koittanut poiskasvattaa muka hellävaraisella kevytvärillä, että mahdollisesti saisin sitten joku päivä jollain muullakin värjäiltyä kuin iänikuisella mustalla. Hankalaa olla värjäämättä tyvikasvua kun näyttää ihan kaljulta.Turhaan sitten olen ylihintaa maksanut jos tuote onkin kestoväri, argh.
        Mistähän mahtaa löytyä edullisia mustia kevytvärejä? Pelkkää suoraväriä/shokkiväriä päähänkö?
        Eihän tälläisiä asioita tietenkään voi tietää jos ei satu olemaan kampaaja tai muuten asiaan perehtynyt :S


      • itsekkin
        molerat kirjoitti:

        Voihan vietävä. Kuluttajan puijaamista.
        Mustia hiuksia olen tässä yli puoli vuotta koittanut poiskasvattaa muka hellävaraisella kevytvärillä, että mahdollisesti saisin sitten joku päivä jollain muullakin värjäiltyä kuin iänikuisella mustalla. Hankalaa olla värjäämättä tyvikasvua kun näyttää ihan kaljulta.Turhaan sitten olen ylihintaa maksanut jos tuote onkin kestoväri, argh.
        Mistähän mahtaa löytyä edullisia mustia kevytvärejä? Pelkkää suoraväriä/shokkiväriä päähänkö?
        Eihän tälläisiä asioita tietenkään voi tietää jos ei satu olemaan kampaaja tai muuten asiaan perehtynyt :S

        värjäsin kyseisellä kun ajattelin että ei kestä sen pitempään,kauheeta huijausta,nyt vituttaa kyllä todenteolla.


      • skönsngka

        Ei ole harhaan johtamista...Johtuu aivan kokemattoman asiakkaan omasta tiedonpuutteesta


    • sawr

      --teini angs...

      onko tullu mieleen värin poisto tai värjätä oman sävysellä kestolla päälle?!?!

      • qazqaz

        sawr'ille:

        Oman sävysellä kestovärillä ei voi värjätä päälle, jos se oma väri on vaaleempi,koska väri ei vaalenna väriä - Tumma väri täytyy ensin vaalentaa riittävän vaaleeks, ja sitten siihen värjätään päälle suurin piirtein oman sävynen, jos sitä haluaa.


    • öäöä

      voin kertoa että vitun epäluotettava tuo väri, koska itte ostin tummanruskeaa ja nyt on mustat hiukset sitten, ja jos ei viellä lähde pois niin vitun parasta

      • Zeepo

        Voin kertoo, et ei ne kampaajan väritkään kaikilla pysy sen kauempaa. On kokemusta monesta eri kampaajasta, monesta eri väristä ja paskat ne kestä sen paremmin ku kaupan väritkään, jos vaan käyttää niit kaupan värejä huolellisesti ja kunnolla.

        Mitään muuta eroo ei ole, ku se, että kampaajan maksaa monta kertaa enemmän - siinä just se syy hyvät gimmat, et se haukkuu niit kaupan värejä. Se on aina kampaajan pussista pois joka tölkki.

        Mulla haalistuu siis kaikki, niin kampaajan ku kaupankin, suht nopeesti ja mulla on vielä ihan tajuttoman nopeesti kasvava tukka, joten juurikasvukin on tuttu. Ei siinä auta ku värjäillä ja sit aina joskus pitää vaan aika lyhyenä ja sitkeesti kasvattaa se alla oleva väri veke joidenki kevyiden värishampoiden tuella tms.. Mä oon varma, et hiuksille tekee sekin välil hyvää, et kaikki kasvaa pois. Mulla on ainakin pysyny tukka tosi hyväkuntosena näillä mun konsteilla vuosikausia, vaik oon värjänny paljon ja koko ajan.


      • Elba

        Mäkin oon joskus värjännyt sillä tummanruskealla ja ainakin minulla se on haalistunut ruskean sävyiseksi (vaikka värjäyspäivänä tukka onkin ollut pikimusta). Pari viikkoa sitten värjäsin samaisella merkillä mut värillä "samettinen eebenpuu". Siitäkin tuli aluksi aivan täysin musta mut nyt väri alkaa jo näyttää kutakuinkin siltä kuin pakkauksessa. Mut ottaa kyllä päähän kun kyseessä onkin kestoväri! Murrrr, tuli kyllä ihan yllätyksenä mulle!


      • ...

        ajattelin itsekin viime keväänä laittavani käytössä kuluvan kevytvärin väri:tumman vaalea ja mun päässä siitä tuli lähes musta. joopa joo. eipä kamalasti naurattanut. väri on haalistunut kesän kuluessa auringossa onneksi aika hyvin.

        haluaisin varoittaa uudesta lorealin 10 minuutin väristä. otin nro 7.13 kuvassa mun mielestä todella vaalea kesä blondi, mutta mun päässä lähes tumma harmaa...

        uskomatonta että väreistä ei joskus ota mitään selvää. Vuosia olen itse värjäillyt ja täytynee pysytellä vanhoissa tutuissa: Garnier ja Loreal Professionalko se nyt oli

        onnea värjäyksiin


      • qazdrthjm
        ... kirjoitti:

        ajattelin itsekin viime keväänä laittavani käytössä kuluvan kevytvärin väri:tumman vaalea ja mun päässä siitä tuli lähes musta. joopa joo. eipä kamalasti naurattanut. väri on haalistunut kesän kuluessa auringossa onneksi aika hyvin.

        haluaisin varoittaa uudesta lorealin 10 minuutin väristä. otin nro 7.13 kuvassa mun mielestä todella vaalea kesä blondi, mutta mun päässä lähes tumma harmaa...

        uskomatonta että väreistä ei joskus ota mitään selvää. Vuosia olen itse värjäillyt ja täytynee pysytellä vanhoissa tutuissa: Garnier ja Loreal Professionalko se nyt oli

        onnea värjäyksiin

        10 minuutin värit = sinulla on 5 minsaa aikaa levittää se väri ja sitten saakin jo mennä pesemään värin pois.vaikutus alkaa oitis kun viet sen sinne päähäsi. Tämän vuoksi en suosittele tätä väriä kenellekkään :D


      • :DD
        qazdrthjm kirjoitti:

        10 minuutin värit = sinulla on 5 minsaa aikaa levittää se väri ja sitten saakin jo mennä pesemään värin pois.vaikutus alkaa oitis kun viet sen sinne päähäsi. Tämän vuoksi en suosittele tätä väriä kenellekkään :D

        mitä kaverin tukkaa sillä värjäsin ni luin siitä vitu lapusta et mitä pidempää pidät sen väri pääs ni sen tummenpi lopputulost et varokaa sen kans pikkase et ei tuu ylläreit


    • littleida

      Itsekin värjäsin ihan kestovärillä, oliko nyt sitten loreal tai garnier. Voin kyllä sanoa että se paketin kyljessä näkyvä väri kesti ehkä 2 viikkoa ja sitten alkoi haalistua. Näin kesällä saa ihan oman värin takaisin ja juurikasvusta ei juuri tietoakaan sen takia. Että kyllä ne värit haalistuu kun istut vaan tarpeeks kauan auringossa ilman hattua.

      • kampaaja

        Kampaamojen värien sanotaan siksi usein kestävän paremmin, sillä väri tarttuu kunnolla hiukseen vasta emulgointivaiheessa (vaikka onkin hapettunut jo sitä ennen), ja kampaajat vain osaavat emulgoida paremmin, no big deal.


      • 34+98io
        kampaaja kirjoitti:

        Kampaamojen värien sanotaan siksi usein kestävän paremmin, sillä väri tarttuu kunnolla hiukseen vasta emulgointivaiheessa (vaikka onkin hapettunut jo sitä ennen), ja kampaajat vain osaavat emulgoida paremmin, no big deal.

        Mite ton nyt ottaa, kyllä sen värin pitäis kauttaaltaan värjätä hiukset juuresta, latvoista ja pituuksista jo siinä vaiheessa kun väri lepää hiuksissa ja kaikki ne myrkyt hapetteen ja pigmenttien kanssa vaikuttaa.

        Emulgointivaihe on se kun väriä hierotaan pois päänahasta että sinne ei jää mitään väriläiskiä, vaikka usein tiettyjen värien kanssa jotain aina jääkin.
        Ei se emulgointi, värin poishierominen, vaikuta enää olennaisesti siihen miten se väri tarttuu pituuksiin eikä oikeastaan mihinkään - ois se aika outo väriaine-hapeteseos, joka vasta ihan siinä muutaman loppuminuutin aikana tarttuis.


      • että silleen
        34+98io kirjoitti:

        Mite ton nyt ottaa, kyllä sen värin pitäis kauttaaltaan värjätä hiukset juuresta, latvoista ja pituuksista jo siinä vaiheessa kun väri lepää hiuksissa ja kaikki ne myrkyt hapetteen ja pigmenttien kanssa vaikuttaa.

        Emulgointivaihe on se kun väriä hierotaan pois päänahasta että sinne ei jää mitään väriläiskiä, vaikka usein tiettyjen värien kanssa jotain aina jääkin.
        Ei se emulgointi, värin poishierominen, vaikuta enää olennaisesti siihen miten se väri tarttuu pituuksiin eikä oikeastaan mihinkään - ois se aika outo väriaine-hapeteseos, joka vasta ihan siinä muutaman loppuminuutin aikana tarttuis.

        Emulgoiminen ei todellakaan tarkota sitä, että mahd. väriläiskät saadaan ihosta pois vaan vaikuttaa vielä siinäkin vaiheessa eri tavalla eri väreihin. Esim. vaaleisiin raitoihin saa erilaisia vivahteita kun emulgoi pohjavärin niihin hetkeksi. Jos pituudet ovat hyvän väriset tummuudeltaan, mutta kiillottomat voidaan tyviväri emulgoida joksikin aikaan pituuksiin, jolloin saadaan kaunis kiilto myös sinne latvoihin.


    • ..MoiMoiMoi..

      Apua, mulla varmaan jotain saman tapaista, kun ei ole vuoden jälkeen tullut oma väri takaisin...

      • zxfsf

        Ite värjäsin tolla joskus yli vuos sitte. Se oli joku ruskean sävy ja hiuksista tuli melko tummat, mutta kyllä se parissa kuukaudessa mulla ainakin haalistui. Toki se jätti hiukset normaalia tummemmiksi eli ei lähteny kokonaa pois. Keväälläkin oli vielä hiukset tummemmat ku yleensä ennenku otin värinpoiston.


      • Wella on hyvä!
        zxfsf kirjoitti:

        Ite värjäsin tolla joskus yli vuos sitte. Se oli joku ruskean sävy ja hiuksista tuli melko tummat, mutta kyllä se parissa kuukaudessa mulla ainakin haalistui. Toki se jätti hiukset normaalia tummemmiksi eli ei lähteny kokonaa pois. Keväälläkin oli vielä hiukset tummemmat ku yleensä ennenku otin värinpoiston.

        miks käyttää Lóreallii? sehän on semmonen saastanen yritys joka testaa tuotteensa eläimil (täs vaihees sanon et saatana) ite oon kokeillu poly palettea (testaa) ihan hyvä on ollu.
        kampajasta en tidä mut en luota niihin kun ne kummiski sanoo jos kysäsen et ainetta mitä ne käyttää nii testataanko sitä eläimillä niin ne sanoo kummiski et ei >.< mieliten käuttäisin Wellan väriä joka lähtee parissa viikossa pois KUN SE EI TESTAA!!!!


      • iloveme
        Wella on hyvä! kirjoitti:

        miks käyttää Lóreallii? sehän on semmonen saastanen yritys joka testaa tuotteensa eläimil (täs vaihees sanon et saatana) ite oon kokeillu poly palettea (testaa) ihan hyvä on ollu.
        kampajasta en tidä mut en luota niihin kun ne kummiski sanoo jos kysäsen et ainetta mitä ne käyttää nii testataanko sitä eläimillä niin ne sanoo kummiski et ei >.< mieliten käuttäisin Wellan väriä joka lähtee parissa viikossa pois KUN SE EI TESTAA!!!!

        mun mielestä lorealin kaikki tuotteet on hyviä.. ei mua ainakaa mikää rotta kiinnosta jos saan laadukkaita meikkejä ym... mulla on muutenkin hyvi kokemuksia tuosta hiusväristä, se eebenpuu sävy tarttui ihan blondeihin hiuksiin ja niista tuli aikalailla sävyn 1B väriset eli luonnonmustat kuten halusinkin


      • No se sama tyyppi
        iloveme kirjoitti:

        mun mielestä lorealin kaikki tuotteet on hyviä.. ei mua ainakaa mikää rotta kiinnosta jos saan laadukkaita meikkejä ym... mulla on muutenkin hyvi kokemuksia tuosta hiusväristä, se eebenpuu sävy tarttui ihan blondeihin hiuksiin ja niista tuli aikalailla sävyn 1B väriset eli luonnonmustat kuten halusinkin

        no tommoset tuntettomat ei vaan tajuu JA NIITÄ HIUSVÄREJÄ EI TESTATA ROTILLA!
        nitä testataan luultavasti kaneilla! no kun oot niin kaikki tietäväinen sanohan minulle miksi esmi. wella ei testaa? EHKÄ SIKSI ETTÄ ON OLEMASSA VAIHTOEHTOISIA MENETELMII ELÄINKOKEILLE!
        jotenka näköjään kukaan täältä ei välitä eläimistä vaan miltä ite näyttää!


    • toivottavasti auttoi

      Hei.

      Kaikki värit jossa on hapetetta avaavat hiuksen ja väripigmentit menevät hiuksen sisään, lopuksi hius suljetaan pesemällä väri pois ja laittamalla hoitoainetta. Väri jää hiuksen sisään kun hius sulkeutuu. Suoravärit ja sävytteet tarttuvat vain hiuksen pintaan jolloin ne huuhtoutuvat pesussa pois.
      Kevyt värin ja kestovärin ero on se, että kevyt väreissä käytetään pienempää hapetetta, jolloin se avaa hiusta vähemmän ja on niin sanotusti "parempi hiuksille". Lähtökohta jokaisessa värjäyksessä on kuitenkin se mitä omassa päässä jo on. Kampaajalle kannattaa mennä sen vuoksi, että hän osaa lukea hiuksen historiaa ja osaa värjätä hiuksen sen mukaan, Kaupan väreissä on yksi ja sama hapete kestoväreissä joku tietty ja kevytväreissä joku tietty, hiuksista riippumatta, siinä ei oteta huomioon sitä mitä hiuksissa jo on vaan se on yksi ja sama väri kaikille. Hiusten kunto, onko hiuksia värjätty, vaiko ei vaikuttaa huomattavasti hiuksten värjäytymiseen. Esimerkiksi huonokuntoiseen hiukseen väri tarttuu helpommin kiinni ja tuloksesta tulee usein tummempi kuin paketissa sama käy jos hiuksissa on jo enestään useita värjäyksiä, niin saattaa käydä niin, että tyvi on paljon vaaleampi kuin latvat. Jotkut hiukset vaativat pienen hapetteen ja jotkut suuremman, se on kampaajan tehtävä analysoida hiuksia ja tehdä väri hiusten mukaa, kampaaja tietää mitä hapetetta ja kuinka montaa eri väriä tarvitsee tasaisen lopputoloksen syntymiseksi, se on harvoin kun me kampaajat selvitään yhdellä värillä, vaikka koko päähän pitäisi laittaa sama väri. tyvi ja pituudet voivat olla jo ennestään hyvin eri väriset ja jos molempiin laittaa saman värin niin lopputulos on edelleen erivärinen.
      Sellainen vinkki myös, että mikään kestoväri tai kevytväri ei vaalenna hiusta, esimerkiksi jos sinulla on ruskea tukka ja haluat siitä jonkun vaalean ruskean¨ja laitat vaalean ruskean värin tumman päälle ei tukka vaalene. Hiukset vaalenevat ainoastaan vaalennus aineella.

      • toivottavasti oli apua

        lisäys vielä edelliseen, Meillä kampaajilla on käytössä siis useampia hapetteita, sekä kevyt, että kestoväreissä.


      • iloveme
        toivottavasti oli apua kirjoitti:

        lisäys vielä edelliseen, Meillä kampaajilla on käytössä siis useampia hapetteita, sekä kevyt, että kestoväreissä.

        en oo sanonu että olisin kaikkitietävä. tottakai välitän enemmän itsestäni ja hiuksistani!! Wellan hiuslakat ja shampoot ja kaikki on tosi huonoja laadultaan. Oon kokeillu monia markettien tuotteita ja wellan ja nivean hiusjutut on surkeimmasta päästä!


      • LOREAL
        iloveme kirjoitti:

        en oo sanonu että olisin kaikkitietävä. tottakai välitän enemmän itsestäni ja hiuksistani!! Wellan hiuslakat ja shampoot ja kaikki on tosi huonoja laadultaan. Oon kokeillu monia markettien tuotteita ja wellan ja nivean hiusjutut on surkeimmasta päästä!

        Kaikki muut ovat minulle epäonnistuneet
        vain Loreal toimii. Siis upea kiilto.


      • ei niin tyhmä

        Teillä kampaajilla on, joo käytössä vaikka mitä.
        Mutta kun väri on erilainen kuin se toivottu, ja joudutaan korjaamaan, niin kyllä se on asiakas , joka sen korjauksen maksaa, eikä se kampaaja joka sen virheen tekee.

        Vaalennettaessa väri kellastuu pian, vaikka kuinka olis vaalennusaineet ja taitettais värisävyjä, koska teidän aineet on niin pomminvarmoja, ettei synny vihreää tai sinistä lopputulosta, joka taas vaikuttaa asiakkaan paluuseen siihen teidän tuoliin.
        Hiukset vaurioituvat hapetteesta aina, käyttää sitä sitten kampaaja tai kotivärjääjä.

        Takaan, että laskussa näkyy myös korjauksen hinta.

        olen todennut, että kotiväreillä on mahdollista saada parempi, kiiltävämpi lopputulos.
        -. ei se kampaaja lue hiuksia sen enempää, tai jos lukee, niin on sitten lukihäiriöinen.

        Joten kyllä ehdottomasti aloitan värjäämisen vaaleasta aineesta, jos ei onnistu, tummempaa päälle.
        Tummempi korjaa jo paljon värieroja.
        - jokainen vähänkin värjännyt tämän tietää.


      • KissanKulmat
        ei niin tyhmä kirjoitti:

        Teillä kampaajilla on, joo käytössä vaikka mitä.
        Mutta kun väri on erilainen kuin se toivottu, ja joudutaan korjaamaan, niin kyllä se on asiakas , joka sen korjauksen maksaa, eikä se kampaaja joka sen virheen tekee.

        Vaalennettaessa väri kellastuu pian, vaikka kuinka olis vaalennusaineet ja taitettais värisävyjä, koska teidän aineet on niin pomminvarmoja, ettei synny vihreää tai sinistä lopputulosta, joka taas vaikuttaa asiakkaan paluuseen siihen teidän tuoliin.
        Hiukset vaurioituvat hapetteesta aina, käyttää sitä sitten kampaaja tai kotivärjääjä.

        Takaan, että laskussa näkyy myös korjauksen hinta.

        olen todennut, että kotiväreillä on mahdollista saada parempi, kiiltävämpi lopputulos.
        -. ei se kampaaja lue hiuksia sen enempää, tai jos lukee, niin on sitten lukihäiriöinen.

        Joten kyllä ehdottomasti aloitan värjäämisen vaaleasta aineesta, jos ei onnistu, tummempaa päälle.
        Tummempi korjaa jo paljon värieroja.
        - jokainen vähänkin värjännyt tämän tietää.

        Tähän sanoisin,että asiakas kyllä tietää jos vaalennettuun tukkaan laitetaan taitto väriä että tämähän ei tässä päässä sitten pysy. Asiakkaalle voidaan myödä kotihoitotuotteita.Esim. hopeashampoota joka edesauttaa tuhkaisen sävyn pysymisen.
        Ja mikäli on ihan selkeä virhe sattunut värjäyksen yhteydessä,tuskin asiaskas sitä maksaa mikäli syy pystytään näyttämään että kampaajalle on sattunut virhe.Kyllä se silloin menee kampaajan omasta pussista.

        Kotivärit: Tiedättekö oikeasti mitä tämä paketti pitää sisällään.Esim. hapetteen vahvuuden.Tiedätkö kuinka hiuksesi reagoi esim. jos sinulla on musta tukka ja tahdot vaalentaa sitä.Et saakkaan sitä vaaleaksi vaan käyt koko sateenkaaren kirjonläpi ja tukkasi on kelta/oranssi.. Tahdotkin takaisin ruskeaa tukkaa,tukkasi on sitten vihreä.

        Mikäli kuluttaja oikeasti osaa lukea nämä purkkien tekstit huolellisesti ja ymmärtää vielä mitä tekee.Ni mihinkä parturi-kampaajia sitten oikeastaan tarvitaankaan?


    • hiustenvärjääjä

      "Nyt minulla on kaksi vaihtoehtoa: joko värjään hiukseni uudelleen tai sitten elän seuraavat vuodet ruman juurikasvun kanssa."

      No ei nyt ihan näinkään. Itse olen vuosien aikana silloin tällöin kyllästynyt tukan värjäämiseen ja olen tällöin värjännyt tukkani niin lähellä omaa hiusväriäni olevalla sävyllä, ettei juurikasvua huomaa ja siinäpähän sitten voi taas kasvatella omaa väriä takaisin.

      • värjäänkö hiukseni?

        L`orealin sivuilla usein kysyttyä palstalla lukee näin:

        Mikä on kevytväri ?

        Kevytväri kestää, mutta ei jätä näkyvää juurikasvua. Kevytväri on ihanteellinen kompromissi väliaikaisen ja pysyvän välillä. Kevytväri tuo hehkua ja syventää hiusten omaa väriä, tuo niille uuden vivahteen, peittää myös harmaita peittämättä kuitenkaan hiusten luonnollista väriä kokonaan.

        Onko siis huijausta?


      • Dapapapa
        värjäänkö hiukseni? kirjoitti:

        L`orealin sivuilla usein kysyttyä palstalla lukee näin:

        Mikä on kevytväri ?

        Kevytväri kestää, mutta ei jätä näkyvää juurikasvua. Kevytväri on ihanteellinen kompromissi väliaikaisen ja pysyvän välillä. Kevytväri tuo hehkua ja syventää hiusten omaa väriä, tuo niille uuden vivahteen, peittää myös harmaita peittämättä kuitenkaan hiusten luonnollista väriä kokonaan.

        Onko siis huijausta?

        Ite oon myös värjännyt, mulla oli niin kauniin ruskeat hiukset ja sitten menin värjäämään ne mustaksi juuri tuolla 6-8 viikkoa kestävällä värillä. Ei siinä mitään, se väri lähti pois ajan kuluessa. Sitten ajattelin että värjäänpä uudestaan samalla värillä. Värjäsin ne kesällä, eikä väri ole haalistunut tai yhtään mitään. Kyllä voin myöntää, että vituttaa, mutta enpä voi syyttää muitakuin itseäni että menin ylipäätään värjäämään.
        Nyt sitten elellään tälläisen mukavan juurikasvun kanssa ja toivotaan että väri häipyis kuuseen!
        Että tiedän tunteen ihan mainiosti. :D


      • Wella on hyvä!
        Dapapapa kirjoitti:

        Ite oon myös värjännyt, mulla oli niin kauniin ruskeat hiukset ja sitten menin värjäämään ne mustaksi juuri tuolla 6-8 viikkoa kestävällä värillä. Ei siinä mitään, se väri lähti pois ajan kuluessa. Sitten ajattelin että värjäänpä uudestaan samalla värillä. Värjäsin ne kesällä, eikä väri ole haalistunut tai yhtään mitään. Kyllä voin myöntää, että vituttaa, mutta enpä voi syyttää muitakuin itseäni että menin ylipäätään värjäämään.
        Nyt sitten elellään tälläisen mukavan juurikasvun kanssa ja toivotaan että väri häipyis kuuseen!
        Että tiedän tunteen ihan mainiosti. :D

        paska


      • LÄHELTÄ PITI!
        värjäänkö hiukseni? kirjoitti:

        L`orealin sivuilla usein kysyttyä palstalla lukee näin:

        Mikä on kevytväri ?

        Kevytväri kestää, mutta ei jätä näkyvää juurikasvua. Kevytväri on ihanteellinen kompromissi väliaikaisen ja pysyvän välillä. Kevytväri tuo hehkua ja syventää hiusten omaa väriä, tuo niille uuden vivahteen, peittää myös harmaita peittämättä kuitenkaan hiusten luonnollista väriä kokonaan.

        Onko siis huijausta?

        """""Mikä on kevytväri ?
        Kevytväri kestää, mutta ei jätä näkyvää juurikasvua. Kevytväri on ihanteellinen kompromissi väliaikaisen ja pysyvän välillä. Kevytväri tuo hehkua ja syventää hiusten omaa väriä, tuo niille uuden vivahteen, peittää myös harmaita peittämättä kuitenkaan hiusten luonnollista väriä kokonaan.

        Intensiiviset sävyt peittämään ensimmäiset harmaat !

        • Piristää ankeaa sävyä

        • Ei juurikasvua

        • Antaa alkuperäiselle värille kestävä vivahteen

        • Peittää harmaat jopa 50 %

        • Sulauttaa vanhat raidat."""""

        Juuri näin lukee lorealin sivuilla.. :) Joten kyllä meikäläinenkin sen tulkitsisi niin että väri lähtee suht tasaisesti eikä JÄTÄ JUURIKASVUA. Kun kerta noin sanotaan ja sitten muuta väitetään ja toisin käy. Suoraa huijausta. Hyvä että olitte tehneet tästä haloon, sillä itse juuri mietin värjäämistä. Haluaisin juuri tuollaisen sävyteshampoon omaisen värin ja luulin että tämä olisi sellainen.. Poly colorilla ei oikein ole mieleisiä värejä. No olimitenoli loreali jää hyllyyn kun kerta väri jää ja tyvikasvu tulee. Niin ja sekin on on kieroa että

        http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo2_7#tab:innovation Tämän värin kohdalla lukee että ei jätä tyvi kasvua kun taas muita värejä klikkaamalla ei asiasta sanota mitään.

        tänx nam maiskis! :D


    • Vesitakka

      Hyvä Johanna!

      Suomestakin saa nykyään värinpoistoaineita ruokakaupasta tai verkkokaupasta eli ei tarvitse odotella tai mennä kampaajan kalliseen käsittelyyn.

      Kokeile ensi kerralla Colour B4 tuotetta, joka ei sisällä peroxidia, ammoniakkia eikä muitakaan 'haitallisia' aineita mutta poistaa pieleen menneen värjäyksen!

      • 3+6

        Ap on varmaan jo hiuksensa hoitanut, puolitoista vuotta vanha aloitus.....


    • =)))))))))))))))

      6-8 viikkoa on noin 3kuukautta :D että ite käytän sitä ja se on hyvä!!!!!!!!!

      • Hahh.

        Jopa sulla on mielenkiintonen ajankulu, jos 6-8vkoa on 3 kuukautta.. Mun laskuissa 8vkoa on parisen kuukautta?


    • voi kun joku...

      Jos Suomessa ihmiset haastaisi tavaramerkkejä oikeuteen yhtä vuolaasti kuin Jenkeissä, tässä olisi yksi voittava tapaus. Eli ihan tarpeeksi syytä haastaa oikeuteen harhaanjohtamisesta. Kukaan ensikertalainen ei voi tietää että väri jää, jos luvataan selvästi toista. Ja tuo pieni printti ei pelasta mitään. Eli ole ensikertalainen ja vedä heidät oikeuteen. Saat julkisuutta ja varmasti tuntuvat kipukorvaukset :)

      • 16+12

        varsinaista yllytystä :) Se on nyt ihansama yksi yksittäinen pommiin mennyt ns värjäyselämys. Arvelen, että viestiketjun aloittaja on jo kahdessa vuodessa tehnyt paljon muutakin.


      • Nöftten
        16+12 kirjoitti:

        varsinaista yllytystä :) Se on nyt ihansama yksi yksittäinen pommiin mennyt ns värjäyselämys. Arvelen, että viestiketjun aloittaja on jo kahdessa vuodessa tehnyt paljon muutakin.

        Tää kai oli täky vähän kaikille pikku-muurahaisille jotka päästää vialliset tuotteet läpi sormien. Suomalainen on arka, alistuva ja läpeensä orja, joka ei tiedä omia oikeuksiaan -valitettavasti. Juuri sen vuoksi meillä saa käyttää aineita mitkä muualla on jo kielletty vuosikymmen sitten...


      • 1058x6480
        Nöftten kirjoitti:

        Tää kai oli täky vähän kaikille pikku-muurahaisille jotka päästää vialliset tuotteet läpi sormien. Suomalainen on arka, alistuva ja läpeensä orja, joka ei tiedä omia oikeuksiaan -valitettavasti. Juuri sen vuoksi meillä saa käyttää aineita mitkä muualla on jo kielletty vuosikymmen sitten...

        eu


      • Täti- ihminen

        - aloittajan asia oli: PAKETIN TIETO VÄÄRÄÄ, ei ollut kevytväri.

        Muiden spekulointi hiuslaadun sopivuudesta yms. on pikkumaista saivartelua.

        Tavattoman huonotapaista. Ei se ,että osaat kirjoittaa nettiin, , tarkoita, että sinun tulee tehdä niin.

        Anonyymius ei oikeuta sinua sanomaan mitä vain, miten vain ja miksi vain.
        jOS PIPOA kiristää, sitä voi käydä löysentämässä esim. lenkillä tai saunassa, netti ei ole oikea paikka.

        Ja sitten itse asiaan :

        Kuluttajalla on OIKEUS saada korvausta, jos käytetty tuote ei vastaa yleisesti vakiintuneita kriteereitä.
        -kevytväri terminä viittaa hiusvärin kestävyyteen 6-8 viikkoa, jonka jälkeen väri haalistuu siinä määrin, että sävyn voi vaihtaa toiseen ilman pelkoa, että hiukset muuttuvat vihreiksi.
        Valmistaja takaa paketin ilmoituksessa värin vähimmäiskeston. Fiksu ihminen muistaa, että voi käydä toisinkin.

        Jos siis paketin käyttämä termi KEVYTVÄRI ei ollut kevytväri, syntyy korvausoikeus.

        Valmistajalla on velvollisuus osoittaa, että on infonnut tarpeellisessa määrin ostotilanteessa kuluttajaa, tämä tuppaa useimmiten unohtumaan.
        Jos siis valmistajan asiakaspalvelu kertoo tietävänsä, että väri on erilainen kuin pakkausselosteessa lukee, voidaan puhua jopa tuottamuksellisuudesta.
        Kun valmistaja tässä tapauksessa tietää, että tuote ei vastaa kerrottuja ominaisuuksia, tulee tällainen tuote viipymättä vetää pois markkinoilta.
        Lisäksi, jos kyse on vaaran aiheuttamisesta, tästä tulee ilmoittaa myös päivälehdissä ja muissa julkisissa välineissä käytön estämiseksi.
        Useimmiten tällainen tilanne syntyy elintarvikkeiden tai sähkölaitteiden tai autojen osalta.
        Toyotan jarruviat, unkarilaiset vadelmat, viimekesäinen mozzarella-jupakka ovat esimerkkejä tällaisesta.

        Lähtökohtaisesti kuluttaja on lain mukaan paremmassa asemassa kuin myyjä.
        Myyjällä on tuotetta myydessään vastuuriski, kun on asettanut tavaran kaupaksi.
        Lisäksi voi kysyä, miten järkevää on markkinoida tuotetta joka aiheuttaa käyttäjässä ankaran hatutuksen.
        Mitä tulee kampaajan käyttämiin väreihin:

        -ammattikampaaja käyttää miedompia värejä käytännön syistä: olemme yksilöitä, kunkin hiuslaatu on mitä on, ja reagointi väriaineeseen on yksilöllistä.Jos värjäys menee pieleen, sen voi vähällä vaivalla korjata.
        Ammattikampaajalta loppuu leipä, jos asiakkaalla on liian kestävä väri päässään. On kyse puhtaasti rahasta.
        Kun kuulet kampaajasi kauhistelevan, että olet mennyt itse värjäämään tukkasi, osa moitteesta on pettymystä siitä, ettet istunut kalliiseen käsittelyyn vaan teit värjäyksen itse.

        Tällaisiin moitteisiin kannattaa suhtautua ajatuksella: asiakkaan arvostelu julkisessa tilassa muitten kuullen on sellaista palvelua jota tuskin tulit hakemaan.
        Kannattaakin huomauttaa tästä rohkeasti kun olet saanut tukkasi kuntoon. Tuleehan sieltä mutta kun- selityksiä, mutta tyhmyytensä tällainen ammatinharjoittaja sillä vain paljastaa...
        Tavallinen kampaajalla istuja värjää hiuksensa itse ja leikkauttaa ne kampaajalla, pukahtamatta mitään kuka hiukset on värjännyt.


    • LiiBaLaaBaTin

      Kevytväri ja sävyte ovat todellakin kaksi eri asiaa. Kannattaisi ihan ammattilaisen luona käydä värjäyttämässä tukkaa mikäli meinaa värjätä.kevyt värissä on miedompi hapete kuin esim. kestovärissä,mutta loppu tulos on aina sama kun käytetään hapetteellisia värejä. Väri on ja pysyy päässä.

    • ..............

      Nykyään partureissaki värjätään hiukset kestovärien sijaa usein kevytväreillä ja sävytteillä, pysyy hiuksessa siis.

    • rillibee

      suosittelen nytten kolmen vuoden päästä tekemään näin.

      Jos olet jätkä oota niin kauan että on siedettävä juurikasvu ja pidä hattua päässä jos on kamalan näköne. Sitten kun on tarpeeks paljo juurikasvuu, leikkaa ne värjätyt hiukset pois. Tulee samalla lyhyempi ja helpompi hoidettava hius

      Jos on neiti, voi mennä kampaajalle laittamaan hiukset omaan väriin ( tämä maksaa aika paljon ehkä jopa yli 100e, mutta toimii) tai voi tehä saman jutun kuin miehet, mutta odottaa kauemmin. Voi myös värjätä hiuksert oman värin mukaisesti joko kotona tai kampaajalla.


      Tai minun lempi vaihtoehtoni joka käy kaikille... ÄLKÄÄ HEMMETTI VÄRJÄKÖ HIUKSIA!

    • huijaustaaa

      MULLA SAMA KOKEMUS. värjäsin suklaanruskealla, tuli piki musta eikä mihinkään lähtenyt! blondauksetkaan ottanu hiuksiin kiinni :( en suosittele ruskeita sävyjä

    • No just

      Mä värjäsin sillä ja lähti heti kolmessa päivässä pois, huono väri

    • Mama 87

      Tuota millapahan muulakaan sita varjais kun on tummin mahdollinen pohja!
      Mulla kun on niin tylsat hiusket etta sama milla varjaat ei tartu. Joten vedanpa sitten takas oman variseksi. Intensiivinen vari yleensa pysyy kauemmin kun tuo 6 8 viikkoon! Kysyin kerran kampaajalta asiasta.

    • oma kokemus

      Värjäsin ensimmäisen kerran tuolla Casting Creme Gloss värillä ja se kyllä haalistui, mutta kului pois, eli ei tullut juurikasvua ja sain oman hiusvärini takaisin TÄYSIN SAMANVÄRISENÄ. Aloin sitten parin vuoden päästä värjäilemään hiuksia kestoväreillä sun muilla, ja silloin tietenkin tuli juurikasvua. Yhdessä vaiheessa värjäsin hiukseni Garnierin bambuvärillä ja hiuksista piti tulla vaaleenruskeet, mutta tulikin täysin tummanruskeat. Mulla piti siihen aikaan yhdessä esityksessä olla blondit hiukset, joten mä jouduin sit blondata hiukset kahteen kertaan, ja silloinkin väri jäi vielä keltaiseksi. Annoin värin olla koko talven, ja keväällä värjäsin vaalealla värillä, ei väri muuttunut kauheasti. Nyt viime syksynä värjäsin taas tällä Casting Creme Gloss värillä ja oon värjännyt samalla tähänkin asti, mutta nykyään tulee juurikasvu, vaikka ensimmäisellä värjäyskerralla ei tullut. Käytin myös sävytettä jossain vaiheessa, mutta se haalistui nopeasti ja silloinkin tuli juurikasvu. Pidän tätä tuotetta erittäin hyvänä ja kestävänä, eikä vahingoita hiusta niin paljoa. Oon käynyt myös kerran värjäämässä kampaajalla, ja ei poikennut ollenkaan kaupan väreillä värjäyksestä, joten pidän turhana maksaa värsjäyksestä yli viisi kymppiä, kun siitä voisi maksaa n. 10 euroa ja oman vaivan päälle. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni ja kokemukseni, mutta mielestäni kuitenkin sopiva tuote, ainakin omille hiuksilleni..

    • miimii8855

      Kestoväri ja kevytväri ovat lähes sama asia. Niiden ero on lähinnä nimi ja kestovärissä on vahvempi hapete. Siksi sillä tulee näkyvämpi ja kestävämpi väritulos. Kevytväri harvoin haalistuu kokonaan hiuksista pois. Kestovärillä voi tehdä isompia värimuutoksia.

      Jos haluaa lyhytaikaista väriä hiuksiin niin ainoa "turvallinen" konsti on suoraväri, joka peseytyy hiuksista pikkuhiljaa pois.

      Kaikki missä on erillistä hapetetta (eli pakkauksen kehite), tarttuu hiuksiin jokseenkin pysyvästi.

    • edddgsdgsde4qwe

      voi vittu mite paljo kommenttei. värjää hiukses hiusten värjäys poisto aineel nii lähtee

    • Entäs tämä..

      ... K-kaupasta erehdyin ottamaan mukaan L'Oréalin Récital Préférencen, viimeistä kertaa. Väri oli niin juoksevaa, että vaikutusaikana sitä valui jatkuvasti noroina pitkin poskia. Karmaisevaa.

    • idiootit

      Se pysyy INTENSIIVISENÄ JA KIILTÄVÄNÄ 6-8VKO,jonka jälkeen alkaa haalistua

    • NannnaNna

      Hajosin. Onko oikeasti mahdollista että
      jotkut luulee että kun värjää hiukset niin 6-8 viikon päästä
      PUFF ja väri on kokonaan hävinnyt? :D Kiitos piristittte päivääni!

      • Anonyymi

        Kyllä, minä värjäsin (taas) casting creme gloss värillä vaalea kupari ja väri kestää pari pesua ja sitten se on haalistunut melkein samaksi kuin ennen värjäystä. Minä taas haluaisi että väri pysyisi vaikka kuinka pitkään, on herkullinen punasävy mutta se vaan häviää pois kun hiuksia pesee ensimmäisen kerran jo. Minulla on vaaleat kuivaat huokoiset hiukset. Vaaleille hiuksille ei muutenkaan ole punasävyisiä värejä, kestoväreissä on punaisia värejä mutta kylmiä oransseja sävyjä ja aika feikin värisiä. Luonnollisia punaisia värejä ei ole. Täytyy taas ottaa joku oranssi kestoväri joka ehkä on väärä (senhän näkee vasta kun laittaa sen hiuksiin) ja sitten yrittää saada sen jollain tavalla kulutettua pois.


    • ööh..

      no mä haluisin värjätä uudestaan , koska tää väri millä värjsin oli jonkin sortin luontais tuote joka ei kestänyt kuin pariviikkoa ... millä merkillä sitä kannattaisi värjätä että se pysyisi edes vähän pitempään ??!

      • ööh..

        eli kummalla kannattaa nyt värjätä kesto-vai kevytvärillä ??!1 että se pysyisi paremmin ? kiiitos jos autat(:


    • onneksienvärjännyt

      ihan kiva :o meinasin värjätä tuolla casting creme glossilla kun alunperin halusin tyyliin sävytteen tai jonkun että väri lähtisi muutamassa kk:ssa . kaveri sitte sano että joo ota toi kevytväri ja meinasin jo värjätä mutta onneks en menny . en nimittäi haluu kestoväriä . ja riippuuhan se kai kaikkien omasta hiustyypista sun muista että lähteekö väri millä tavalla jne . enpä ainakaan ensikertalaisena menisi yksinään värjäilemään kun en paljoa näistä tiedä . kannattaa käydä jossai hairstoressa vaikka tai kampajalla ja kysyä vähän siitä värjäämisestä , ettei sitte väri tulisi shokkina ja muutenkin koko värjäys epämiellyttävänä kokemuksena ...

    • voihan

      CCG:n punaiset värit (esim. 643) lähtevät kyllä jo jossain 6 pesussa ihan kokonaan pois...

    • Bossted

      Mä oo ainaki aina värjänny tällä , kohta varmaan puolilla savyistä ja olen ollut tyytyväinen väri on haalistunut luvatussa ajassa, kun on joka päivä käynyt suihkussak, että sekin vaikuttaa

    • tyytyväinen asiakas

      blondasin puol vuotta hiuksii kestovärillä ja huomasin et puolet hiuksist oli irronnu ku väri poltti hiuksii nii pahasti. sit atteelin et kasvatampa nää värit kokonaa pois päästä ni eipähän oo juurikasvuu tai kuolevii hiuksii. päätin kuitenki poiskasvattamisen ajan käyttää noit casting-kevytvärei ettei juurikasvu näytä nii pahalta. nyt noi blondit on imeny sen kevytvärin itteensä ja on lähempänä mun omaa hiusvärii ja väri kuluuu kuitenki juurista pois (eli niist hiuksist joita ei oo koskaa blondattukkaa) just niinku suunnittelin. hyvin toimii mun hiuksilla noi kevytvärit :)

    • !!!!!!

      Oon samaa mieltä, koska värjäsin juuri hiukseni sävyllä vaaleanruskea, mutta hiuksista tuli niin tummanruskeat että! En jaksaisi koko ajan kuluttaa hiuksiani värjäämällä niitä, mutta valkoiselle iholleni ja vaaleille silmilleni ei oikein käy tämä melkein mustansävyinen sävy, jonka piti olla vaaleampi.

    • aivot

      pitkä ja vanha keskustelu, mutta oletteko te ihmiset ihan tyhmiä. mitään hiusväriä tai meikkiä ei ole suunniteltu juuri sinun hiuksellesi. Suurin osa maailman ihmisistä omistaa tummat, paksut ja karkeat hiukset... toisin kuin meillä suomalaisillä on hennot ja maantienväriset hiukset. Purkeissa ja paketeissa voidaan sanoa että väri kestää tietyn aikaa, mutta jo oman järjen pitäisi sanoa että se ei päde kaikkiin. Sama asia, ihmiset menevät ostamaan ripsiväriä ja kysyvät myyjältä mikä on paras ripsoväri hänelle. No vastaus on oikeasti se että myyjä ei tiedä, koska jokainen väri käyttäytyy jokaisella ihmisellä omalla tavallaan, ja sen voi vain itse selvittää kokeilemalla.

      Joskus tunnen myötähäpeää monea teistä kohtaan. Suosittelen että pakotatte lapsenne lukemaan ahkerasti koulussa jotta heille kehittyy hyvä päättelykyky ja aivokapasiteettia korkeammalle. Tosin, myöhemmin lapsi saattaa hävetä vanhempiaan jos he eivät ole kovin fiksuja. Tämä kommentti varmasti suututtaa ja loukkaa joitain, mutta tosihan on että sitä älykkyyttään pystyy kehittämään. Sivistykää ihmiset

    • hiustenvärjääjä.

      Olen värjännyt kyseisellä värillä , ja se kyllä haalistui ihan viikossa o: ! Minulla siis ei ole ollut ongelmia sen kanssa, että väri ei lähde, vaan pikemminkin että se lähti niin nopeasti. Mistäköhän lie johtuu ?

    • ...huoh

      Johtuisikohan ihan siitä, että sinulla ei varmaan ole hiuksissasi enää omaa luonnollista pigmenttiä mihin keinotekoinen pigmentti voisi tarttua.
      Korjaan virheelliset nimitykset:
      JUURIKASVU oikeasti -> TYVIKASVU
      PÄÄNAHKA oikeasti-> HIUSPOHJA
      TAPPAA HIUKSESI oikeasti-> Hiuksesi ovat jo valmiiksi kuolleet, ne voivat rakennevaurioitua.
      JA menkää ihmiset parturi-kampaamoon! Siellä ammattitaitoiset ihmiset värjäävät ja leikkaavat hiuksesi. Jooo kyllä kampaajalla voi saada "väärän" värisen lopputuloksen, mutta silloin voi keskustella kampaajan kanssa, että mitä tehdään. Kampaajatkin ovat ihmisiä ja heilläkin voi sattua inhimillisä vahinkoja, ja aina välttämättä kyse ei ole kampaajan ammatitaidottomuudesta tai virheestä, vaan joskus monen eri asian yhteen laskettu summa sattuukin olemaan jotain ennaltaodottamatonta!
      Ja kyllä kampaajalla käynti maksaa. Mutta oletko tullut miettineeksi minne ne rahat oikeasti menevät ?? Kampaajalla usein on liukuva työaika noin 6 pvä viikossa tekee töitä usein melkein kellon ympäri, kiireisinä päivinä taukoja (HUOM myös ruokataukoja) pitämättä. Tämä on käsityöammatti ja tienaavatko kampaajat sinun mielestäsi tarpeeksi paljon työnteon määrän nähden (aloitus palkka taitaa olla noin 1000-1500) ? Jos kampaaja toimii vuokrapenkillä hänen täytyy maksaa tuolin vuokra (vaihtelee paikoittain esim 700e/kk) ja oman asuntonsa vuokra, omat ruokakustannukset (mahdollisen perheen myös). Hänellä menee jokaiseen värituubiin rahaa, kaikkiin tuotteisiin mitä käyttää, sekä myös sinun värjäyksestiä tai leikkauksesta hän joutuu maksamaan ALV 23%. Joten alappa laskea kuinka paljon kampaajalle jää loppupeleissä tästä värjäämisestä käteen, eli kuinka paljon hänen varsinaiselle fyysiselle työlleen maksetaan..
      Ja vaikea teidän lähteä suosittelemaan mitään tiettyä väriä toisillenne, jos ette ole koskaan toistenne hiuksia nähneet.

      Ja jos tälläiset ongelmat tuottavat päänvaivaa, niin älä värjää tai anna ammattitaitoisen ihmisen hoitaa asia !

      P.s. Kyllä kampaajat yrittävät lukea hiuksiasi koskemalla niihin ja haastattelemmalla sinua hiustesi historiasta. Ja kyllä monilla kampaajilla on lukihäiriö.

      • edcedc

        "Ja kyllä kampaajalla käynti maksaa. Mutta oletko tullut miettineeksi minne ne rahat oikeasti menevät ?? Kampaajalla usein on liukuva työaika noin 6 pvä viikossa tekee töitä usein melkein kellon ympäri, kiireisinä päivinä taukoja (HUOM myös ruokataukoja) pitämättä. Tämä on käsityöammatti ja tienaavatko kampaajat sinun mielestäsi tarpeeksi paljon työnteon määrän nähden (aloitus palkka taitaa olla noin 1000-1500) ? Jos kampaaja toimii vuokrapenkillä hänen täytyy maksaa tuolin vuokra (vaihtelee paikoittain esim 700e/kk) ja oman asuntonsa vuokra, omat ruokakustannukset (mahdollisen perheen myös). Hänellä menee jokaiseen värituubiin rahaa, kaikkiin tuotteisiin mitä käyttää, sekä myös sinun värjäyksestiä tai leikkauksesta hän joutuu maksamaan ALV 23%. Joten alappa laskea kuinka paljon kampaajalle jää loppupeleissä tästä värjäämisestä käteen, eli kuinka paljon hänen varsinaiselle fyysiselle työlleen maksetaan.."

        No on se hirveetä joo että kampaaja on tullu valinneeksi itselleen mielenkiintosen ammatin joka on noin raskas. Ja asiakas joutuu sitten maksamaan siitä ammatin raskaudesta ja alv-veroista, ja vuokrista etc.
        -
        Mutta kun ne asiakkaatkin tekee usein raskasta työtä, tai on pienitulosia.
        Monet naiset nykyään Suomessa osaa hoitaa ja värjätä ja jopa leikata itse/antaa toisen leikata hiuksiaan. Miksi siis mennä kampaajalle ? Ainoastaan siitä syystä että joku tietty juttu mitä haluaa on joskus liian vaativa itselle - tai on selkä kipeä - tai kampaaja käyttää sellasia värejä joita kuluttajan voi olla vaikea hankkia tai ei osaa käyttää, esim Goldwellin Elumen.

        Mut en mä nyt mitään ylimäärästä kampaajalle sen takia aio maksaa että se on kampaajan mielestä maailman raskain ammatti.
        Ei kirjailijoillekaan makseta muuta kuin itse siitä tuotoksesta eli tekstistä, vaikka työhön ois menny vuosia ja selkä ois pirun kipee kaikesta istumisesta ja kirjottamisesta.


    • R:h

      Oikeassa olet minulle kävi aikoinaan samalla tavalla.Vähän sitä ihmettelin kaupan myyjälle.

    • raudikko

      Kampaamokaupoissa esim.Sitruuna on nykyään n. 10,- maksavaa tosi hyvää koti hiusväriä.Siinä on ovela kirjaiva pakkaus (valkoinen paketti täynnä sinistä tekstiä.Valitettavasti en nyt muista nimeä (erottuu kyllä).Onnistuin itse hyvin kuparinruskealla (6 pohja) .Huom.aluksi väri oli huomattavasti tummempi mutta vaaleni sitten juuri sopivaksi ja punaisuus hehkui auringossa välittömästi.Itselläni on yleensä luonnostaan 5 pohja,joten kannattaa varoa,ettei tule liian tummaa.Itse pidin tuotteesta kovasti.Sain myös kehuja,kiiltävästä ja kauniista väristä.Meinaan laittaa samaa vielä uudestaan.

    • heippa luuserit

      Hhahahha mulla lähti se väri iha helposti garnierin vihreellä putelolla .. nyt mun suurinosa vaaleista raidoista on kadonnut ;))) nyt on täysin luonnollisen värine hiukset mitä aina ollu mut enäää jotain 1-2 raitaa jäljel;)))

    • rgerhyrh

      Kevytvärit ovat hapetevärejä. Niiden ero kestoväreihin on miedompi hapete. Eli eipä ne mihinkään lähde. Haalistua saattaa joillakin.

      Ihan totta, että niitä usein mainostetaan ihan pieleen. "Hellävaraisina ja kevyinä".

    • cccccccccccccccccccc

      Kumma että noita kevytvärejä on mainostettu harhaanjohtavasti jo ainakin viimeiset 15 vuotta. Miksei sanamuotoa ole vieläkään muutettu. 6-8vk ?! Ne on oikeasti kestovärejä. Kuluttajansuojavirasto, haloo? Ei ole ostajan vika jos paketeissa lukee täyttä soopaa.

    • m

      se on kestoväri.... mut säilyy kiiltävänä 6-8 viikkoa, NIINKUIN PAKKAUKSESSA LUKEE
      ei oo huijausta

      • Miksiköhän

        Miksiköhän purkissa siitten lukee kevytväri, jos on kerran kestoväri?


    • No moi

      Mä ajattelin värjätä hiukset kevytvärillä ja nyt tiiän etten varmasti ota tuota Lorealin.

    • anonyymi_88

      Itse olen värjäillyt Lorealin casting cremellä ja itse tykkään! Tuo väri, minkä nimimerkki "raudikko" (8.4.) mainitsi on Four Reasons (vai seasons). Se on hyvä, mutta haalistuu 3-4:ssä pesussa. Casting kestää pidempään.

      Jos haluaa, että väri lähtee pois pesussa, kannattaa värjätä niillä värjäävillä shampooilla, ne lähtee oikeasti.

      Värjäilen hiuksia 2-3 kk välein, joko kampaajalla tai kotona. Kampaajat on kyl onnistunu sössimää viimeisil kerroil mun hiukset iha täysin: milloi tullu liian tummaa (piti olla: hunajan värisiä raitoja), milloi kylmää (piti olla helmiäisvaaleaa). Hiusten leikkaamisesta en edes aloita.... Päätin maksaa sen 10e siitä, että hiusväri on sinnepäin, kun ei sadallaakaan eurolla saa kuitenkaan sitä mitä haluaa.

    • Jptaogoedjhp

      "Kevytvärillä ei voida tehdä suuria värimuutoksia. Sillä on mahdollista ainoastaan tummentaa tai kirkastaa omaa hiusväriä, koska kevytvärissä käytettävä hapetin luovuttaa vähemmän happea. Myös vaikutusaika hiuksissa on pienempi kuin kestovärissä. Kevytväri kestää väristä riippuen 10-20 pesua. Huokoisissa eli paljon värjätyissä, kuivissa ja käsitellyissä hiuksissa KEVYTVÄRI KESTÄÄ JOPA KAUEMMIN KUIN KESTOVÄRI."

    • linda

      mä en ole kyllä värjänny millään muulla kun tällä L'orealin Castings Creme gloss:illa ja oon ollu tyytyväinen ! mulla se pikemminkin kahen kuukauden jälkeen oli jo alkanu haalistuu pois. nyt ensviikolla taas värjäämässä ja ehkä taas turvaudun tähän tuttuu ja turvalliseen ellen sitten kokeile jotain uutta :-) hyvä hiusväri se musta on!

    • Haloohei

      Hei nyt kukkuu. Ota vastuu OMASTA mokastasi. Et lukenut tekstiä huolella, ja siihen todellakin kannustetaan hiusväripaketin kyljessä ja mukana tulevassa ohjelappusessa. Voit syyttää vain itseäsi. Sori.

    • iidaa

      Älkää sitte värjätkö hiuksia ollenkaa jos ette kestä sitä et se pysyy päässä, saahan sen värinpoistol pois? Ite värjäsin tol väril hiukset ja rakastuin niihi nii et toivoisin et se on kestoväri...

    • kampailija

      Jep, kannattaa ehdottomasti ottaa selkoa ensin esimerkiksi internetistä, ennenkuin alkaa värjäämään. Kevytväri saattaa pysyä huokoisessa hiuksessa jopa pidempään kuin kestoväri. Harmi, että tunnet että tulit huijatuksi.

    • minävaa

      tyvikasvu ei näytä sitten niin kamalalta jos laittaa sen värisii raitoja hiuksii mitä se tyvikasvu on :)

    • ei mulla vaan tartu?

      minulla taas tuntuu, ettei oma väri muuttunut tippaakaan. Se ei sittten kai tarttunut kunnolla mun päähäni. Käytin tuota sävyä 1010, ja itselläni on semmoiset maantien harmaan ruskeat, TYLSÄT hiukset. vaikutus aika sanotaan olevan sen 20 min, mulla oli 25min ,että ei senkään puoleen että liian vähän aikaa olisi saanut vaikuttaa.. aikasemmin olen kerran vaalentanut (pari astetta) hiuksiani noin kk sitten. vaikka paketin sivussa olevan taulukon mukaan pitäisi vaaleta meltein blondiksi. mutta plääh. Että se on varmaan sitten hiustyypistä kiinni, tai jotain. sama, kun olisin jättänyt värjäämätää. rahat meni käytännössä siihen, että hiuksiin tuli se tuntu, et ne onvärjätty :D ei muuta.

    • hapankorppuu

      kaveri värjäs erittäin tummanpunasella tollasella värillä ja oli jo suurinpiirtein kuukaudessa vaaleanruskeat...

    • kampaaja83

      En lukenut koko ketjua, mutta kampaajana sellasen vinkin voin antaa, että jos löytyy keittiövaaka, niin sekoittakaa siitä pakkauksesta 2 osaa hapetetta/kehitettä ja yksi osa väriä, niin pitäisi olla oikeat suhteet kevytväriin. Katsoin nimittäin kaupassa tätä väripakettia ja suhteet oli jotakuinkin 72 ja 48ml. Pitäisi olla 72 ja 36ml jotta olisi normi-kevytväri. En tietenkään ole tätä teoriaa itse kokeillut mutta jos joku haluaa kevyemmän värin niin kannattais ehkä kokeilla.

      • Dafuckgilrs?

        Todella vanha ketju mutta pakko sanoa. Kevytvärit ovat ihan alunperin tarkoitettu muuttamaan omaa hiusväriä 1-2 astetta. Kestovärit enemmän, sävytteet taas tukee jo värjäytyä väriä. Me tyhmät kuluttajat vaan keksittiin alkaa värjätä kevytväreillä ihan eri väriseksi.
        Sitte ihmetellään kun väri ei lähde. Ja mitä harhaan johtavaa markkinointia on kun paketissa kerran lukee siellä takana mitä se 6-8 viikkoa tarkoittaa......


    • heipä hei!

      jos vähän avataan tuota hiusvärien salaisuuksien arkkua niin jospa tyhmempikin sitten tajuaa...ehkä?!
      karkeasti sanottuna värityyppejä on 4 eli
      -suoraväri, tarttuu hiuksen pintaan ei muuta hiuksen omaa pigmenttiä eli väriä ja peseytyy ajan kanssa pois (jos hius huonokuntoinen, pysyy pidempään)
      -kevytväri, on hiusväri joka menee hiuksen sisälle ja kietoutuu oman pigmentin ympärille. muuttaa pysyvästi värjätyn hiuksen sävyä mutta hellävaraisempi käsittely kuin kestovärjäys
      -kestoväri, pilkkoo oman pigmentin ja värin omat pigmentit kietoutuvat palasten ympärille, tulos pysyvä mutta haalistuu ajan kanssa
      -värinpoisto, pilkkoo hiuksen oman pigmentin ja vaalentaa hiusta. ei lisää hiukseen uusia pigmenttejä mutta vaalennuksen lopputulos riippuu vanhasta väristä

      värillä ei voi vaalentaa väriä joten jos haluaa tummasta vaaleamman niin tarvitse tehdä värinpoisto ja lisätä sen jälkeen haluttu sävy

      värjäämättömän hiuksen voi vaalentaa esim. kestovärillä koska luonnon pigmentti pilkkoutuu ja vaalenee käsiteltäessä

      oikean sävyn saavuttamiseksi on mietittävä hieman värioppia kuten esim. jos tukka on keltainen ja laitat siihen sinisen sävyn päälle niin lopputuloshan on sitten vihertävä tai jos vaaleasta tukasta haluaa keltaisuutta pois niin keltaisen vastaväri on violetti ja näin ollen keltaisuus laimenee...noh kokeilkaa vaikka vesiväreillä mitä tapahtuu kun värejä sekoittelee

      pigmenteistä punainen on pienin ja näin ollen hyvin vaikea poistaa tukasta, jos esim . mustaksi värjättyä tukkaa alkaa vaalentamaan niin tuloksena on hyvin usein oranssin joku sävy
      suurin pigmenteistä on sininen joten tälläiset kylmät sävyt lähtee tukasta nopeasti pois
      hiuksen pinta on kuin käpy eli siinä on suomuja ja näin ollen pienet pigmentit menevät syvemmälle hiukseen kun taas suuret jäävät vähän niinkuin jalka ovenrakoon ja peseytyvät nopeammin pois

      kaupan väreissä ei sinänsä ole vikaa vaan vika on yleensä käyttäjässä ja tietämättömyydessä joten jos et tiedä mitä teet niin käänny osaavan ihmisen puoleen varsinkin jos hiuksesi on aiemmin jo värjätty ja olet muuttamassa sävyä ihan uuden näköiseksi...tai sitten vaan kärsit hiljaa kun teit itse ja säästit

      kampaamon värit ei suuresti eroa kaupan väreistä tuotteena mutta niitä käyttää ammattilainen joka osaa sekoittaa ja räätälöidä juuri sinun hiuksillesi sopivan sävyn
      ja valita tarvitun hapetteen vahvuuden sekä arvioida sen että mikä tuote palvelee tarkoitusta parhaiten, parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi.

      hiuksessa olevat "saasteet" myös vaikuttavat lopputulokseen esim. vesijohtojen kupari jäämät hiuksissa saavat aikaan kemiallisen reaktion jonka johdosta väri voi olla toivottua tummempi...

      plaah en jaksa enää vääntää enempää rautalankaa...koittakaa pärjätä päittenne kanssa kiitos ja hei :)

    • myötähäpeä6/5

      Totta helvetissä se tarkottaa, ett kestää kirkkaana 6-8 vko! Kuka tosiaan on niin idiootti, ett luulee värin katoavan ihan tost noin vaa sen jälkee. Voi luoja sun kanssas.. Kannattaako värjätä hiuksia jos ei asiasta mitään ymmärrä:D

    • ottakaaselvää

      Ihan oikeesti, jättäkää se värjääminen ammattilaisille jos ette tiedä yhtään mitä ootte tekemässä.

      Kaupan väreissä ei oo mitään kummosempaa vikaa (tosin melko vahva hapete kestoväreissä jota ei aina tarvittaisi) vaan vika on siinä että te ette ole ottaneet selvää millainen sävy on mahdollista hiuksiinne saada, millaisia eri hiusvärityypit ovat tai muuta vastaavaa.

      Joku kirjoitti laittaneensa vaaleanruskeaan tukkaan 10-asteisen castingin kevytvärin, no eihän sille tietenkään tapahdu ihmeempiä kun kyseessä ei ole ns. vaalennusväri vaan kevytväri jonka tarkoitus on tuoda tietty SÄVY hiuksiin. Se myös lukee noissa että 1-2 astetta on maksimi muistaakseni jonka voivat vaalentaa VÄRJÄÄMÄTÖNTÄ hiusta.

      Myös nuo "vaalennusvärit" eli esim. kestoväri jossa lukee "erittäin kirkas tuhkanvaalea" vaalentavat ainoastaan värjäämätöntä hiusta. Värjättyä hiusta ei vaalenna mikään vaalea väri vaan ainoastaan värinpoisto.

      Ärsyttävää lukea ihmisten valitusta miten joku väri on ihan paska kun tuli väärä sävy tms. jos haluatte värjätä itse niin ottakaa sitten selvää mitä teette. Jos ei jaksa sen vertaa panostaa niin ei kannata värjätä ollenkaan.

    • -.-

      Menkää kampaajalle, älkää itkekö täällä kun ette osaa hiuksianne värjätä. Vika ei ole värissä, vaan siinä ettette tiedä miten ne käyttäytyy tietynlaisessa hiuksessa, siksi tosiaan kannattaa käydä siellä kampaajalla.

      Vaikka kyseessä olisikin kevytväri, se saattaa kestää käsitellyssä hiuksessa jopa paremmin kuin kestoväri. Näin käy usein jos hiusta on käsitely aiemmin. Tämän takia kampaajat värjäävät tyven kestovärillä ja jo aiemmin värjätyn pituuden kestovärillä.

      Turha valittaa myöskään siitä jos kaupan värin päähä pläntättyäsi tulos ei ole sama kuin väripurkin kuvan naisella. Hiuksen pohjaväri ja kunto vaikuttaa oleellisesti lopputulokseen, vika ei siis ole värissä, vaan siinä ettet osannut valita väriä oikein. Kannattaa siis tosiaan mennä kampaajalle, hän osaa ottaa nämä seikat huomioon ja siksi tulos on parempi kuin itse värjäämällä.

    • omaväril

      Jos haluaa elää ilman juurikasvua, eli erivärisiä hiusjuuria voi värjätä hiuksensa sen juurikasvun värisellä värillä tai tehdä omien hiusten värisiä raitoja.

    • Pätemässä

      Vähän vanha ketju mutta parturiopiskelijana voisin sanoa että kestovärit menee ns.hiusten ytimeen ja kestää siksi kauemminkin. Tämän toki myös rasittaa hiuksis enemmän kuin kevytväri joka vain värjään lähimmän hiusten pinnan ja sen vuoksi väri haalistuu nopeammin. Kevytväri ei kuitenkaan lähde pois kokonaan.

    • Anonyymi

      Aivan uskomatonta! Mulla tasan sama juttu samalla tuotteella!! Vihaks laittaa! Olen itsekkin miettinyt että miten tämä väri ei lähde. Nyt se sitten selvisi! Ärsytäää!!

    • Anonyymi

      Jos kaikki ärsyttää, ei kannata värjätä lainkaan. Antaisin oman hiusvärin kasvaa, jos pitäisin siitä. Aasialaisilla on kauniit mustat hiukset luonnostaan, värjään siis mustaksi. Kestoväri hajoaa jossain kohtaa ruskean punaiseksi. Ärsyttävää sekin on, mutta parempi sävy kuin vaikka vihreä. Kevytväri olisi parempi varmaan jos pysyisi, muttei pysy..ainakaan siis omassa hiuksessani, kuten kesto. Haluan siis mahdollisimman kestävän ja pysyvän tuloksen hiuksiini. Juurikasvu tulee aika nopeasti, mutta niin tulee kaikilla. Kampaajalle en mene, sillä teen samat temput kotona ja murto-osan hinnasta. Kampaajankin värjäykset kuluvat. Ekokampaaja olisi ainakin malliin leikkauksen kannalta parempi, en perusta kampaajien shampoista, vaan käytän lähes luonnonmukaista shampoota ja hoitoainetta. Päänahka rasvoittuu aika usein eli hiuksia joutuu pesemäänkin usein. Yksi keino mikä auttaa värin säilymistä on hiusten peseminen viileähköllä vedellä, kuten hoitoaineen huuhdonta viileällä. Värjäysten välissä käytän hiusnaamiota, joka on samalla sävyte. Onhan värin ylläpito työtä, mutta sitä se on, värjäät sitten kevyt tai kestovärillä. Vaalea väri alkaa kellertyä usein. Sitä varten on hopeashampoot. Kaikissa sävyissä omat "haasteensa", sitten pitää löytää oikeat tuotteet ja hoitointervalli tai sitten jättää värjäämättä. Upeaa on, jos on oma hiusväri niin hieno, että sitä voi pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe