Sairaaladieetti

Hepis

Hei kaikki! oon aloittamassa tuota sairaala/vichy-dieettiä, jossa syödään pihviä, kananmunaa jne. Tiedättekö täällä sen dieetin? Onko kokemuksia? Se mua mietityttää et minkä sortin pihvi tuon pihvin pitäis olla? Ja pitääkö sen olla nimenomaan grillattu? Käviskö esim. itetehty jauheliha-pihvi, jossa ei oo korppujauhoja? En nyt tiiä onko tää pihvin miettiminen jotain pilkun viilausta, mut jos alan tälle dieetille niin haluun sit noudattaa sääntöjä just eikä melkein :)

11

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepis

Vielä sen verran lisäystä edelliseen eli oon normaalipainoinen, mut pitäis saada pari kiloa pois ku on tärkeät juhlat edessä ja juhlapuku kiristää. Eli toimiikohan tää sairaaladieetti muhun vai pitäiskö mulla olla ylipainoa et tää pudottais painoa nopeesti? Järkikin tietenkin sanoo että mitä enempi painoa niin sen enempi sitä tippuukin erilaisilla dieeteillä...

• Anja73

Ihan tehokas dieetti. Perustuu pitkälle siihen, että hiilarit on tosi vähissä. Mutta, lihan/kalan/kanan syöminen ihan runsaina annoksina kyllä sitten saa aikaiseksi sen, että täysi olo on ainakin välillä.

Mielestäni hieman vaikeammaksi tekee vain 3:n ruokailun päivärytmi.

Mutta, varmasti putoaa se pari kiloa jo ensimmäisen viikon aikana.

Itse korvasin dieetillä ollessani pihvit välillä ihan paistijauhelihasta paistetuilla "lätysköillä" joihin ei ole lisätty mitään kananmunia, korppujauhoja tms.

• karppaaja

Aloita mieluummin karpaus, kyllä sillä sairaaladieetti saa härnättyä sen 2..5kg aika nopeasti, mutta äkkiä ne tulee takaisin. Se käy aluksi hirveesti sisuskalujen päälle, lopetin kuurin, huilasin ja aloin karppaajaksi. 15kg on tämä talven aikana lähtenyt painoa nyt putoaa noin 2..3kg/kk. Karppauksessa syöt terveellisemmin eikä tarvitse rääkätä itseään nälässä, mikä parasta se ei ole dieetti vaan elämäntapa.

• Hepis

Oon tuota karppaustakin miettiny ja kokeillukki Atkinsin dieettiä joskus aikoinaan. Ajattelin että jos tällä sairaaladieetillä sais semmosen sysäyksen tuohon karppaukseenkin. Lähtis tää kamala "hiilarihimo". En sit tiiä meenkö tällä dieetillä ihan ojasta allikkoon --> syön liian vähä ja kaikki himot iskee päälle. Mut tosiaan tarkotuksena olis ihan vaan muutama kilo karistaa niin sen takia valitsin sit tämmöisen dieetin. :)

• karppaaja
        Hepis kirjoitti:

Oon tuota karppaustakin miettiny ja kokeillukki Atkinsin dieettiä joskus aikoinaan. Ajattelin että jos tällä sairaaladieetillä sais semmosen sysäyksen tuohon karppaukseenkin. Lähtis tää kamala "hiilarihimo". En sit tiiä meenkö tällä dieetillä ihan ojasta allikkoon --> syön liian vähä ja kaikki himot iskee päälle. Mut tosiaan tarkotuksena olis ihan vaan muutama kilo karistaa niin sen takia valitsin sit tämmöisen dieetin. :)

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Tuolta löytyy ohjeet ja kokemuksia. Silloin kun saa perusenergian, rasvoista ja proteiineista ei tule nälkä. Alku tietysti on vaikeampaa, mutta elimistö tottuu siihen että ei tule jatkuvasti hiilareita luukusta sisään. Kun tottuu karppaukseen mitään vaikeutta ei tuota

• Kärppärouva

Itse olen viidettä pvää sairaaladietillä. Olisi kiva jakaa kokemuksia ja tuloksia. Itselläni tämä kuuri toimikoon alkusysäyksen antajana. Tarkoituksena olisi tämän jälkeen siirtyä vhh ruokavalioon. Ensimmäiset kolme pv tuntuivat hankalilta ja vain seuraavan aterian odottelulta. Nälkä ei ole ollut ja nyt tuntuu että ruokailu ajat vain tupsahtavat eteen en enempää niitä miettimättä.

• kärppärouva

8.pv menossa. Vointi on hyvä, mieli virkeä ja energiaa riittää. Voisin olla jopa syömättä, koska nälkää ei ole. Syön kuitenkin ohjeen mukaan. Vyötäröltä on kadonnut 5 cm :) vaakaa en omista, joten painosta en tiedä. Katson peiliin ja vaatteita. Olkoon sitten vaikka vaan nestettä, niinkuin joku tänne kohta rientää kertomaan, niin olen tyytyväinen. Kevättä kohti.

• vichyilijä
        kärppärouva kirjoitti:

8.pv menossa. Vointi on hyvä, mieli virkeä ja energiaa riittää. Voisin olla jopa syömättä, koska nälkää ei ole. Syön kuitenkin ohjeen mukaan. Vyötäröltä on kadonnut 5 cm :) vaakaa en omista, joten painosta en tiedä. Katson peiliin ja vaatteita. Olkoon sitten vaikka vaan nestettä, niinkuin joku tänne kohta rientää kertomaan, niin olen tyytyväinen. Kevättä kohti.

tänään alotan itse ko. dieetin. olen joskus muinoin kokeillut ja laihtunut paljonkin tämän avulla. ongelmana oli, että laihdutin eräitä juhlia varten, joissa mässytinkin itseni kipeäksi ja sama meno jatkui juhlien jälkeenkin... :D nyt olisi tarkoitus jatkaa laihduttamista tämän dieetin jälkeen, koska aikarajaa ei ole:)

• kärppärouva
        kärppärouva kirjoitti:

-7cm vyötäröstä :) siirryin tänään sujuvasti alakarppien maailmaan (hiilihydraatit n 60g/pv). Elimistö on tottunut 3 aterian rytmiin, joten suurta tuskaa tai muutosta viimeviikon ateriarytmiin ei ole tulossa. Jätin aamulla leivät väliin ja söin turkkilaista jogurttia ja vadelmia, lounaaksi tein juustosalaatin polarjuustosta ja jälkiruoksi söin omenan, illalla olisi tiedossa pihviä ja höyrytettyjä vihanneksia. Tästä se lähtee.

• kärppärouva
        kärppärouva kirjoitti:

-7cm vyötäröstä :) siirryin tänään sujuvasti alakarppien maailmaan (hiilihydraatit n 60g/pv). Elimistö on tottunut 3 aterian rytmiin, joten suurta tuskaa tai muutosta viimeviikon ateriarytmiin ei ole tulossa. Jätin aamulla leivät väliin ja söin turkkilaista jogurttia ja vadelmia, lounaaksi tein juustosalaatin polarjuustosta ja jälkiruoksi söin omenan, illalla olisi tiedossa pihviä ja höyrytettyjä vihanneksia. Tästä se lähtee.

päivää 3:n aterian päivätahdilla takana ja pääpaino on ollut proteiinipitoisilla ruuilla. Olen myös pitänyt päiväkirjaa ja viimeisen viikon Hh:t ovat olleet hieman alle 60g/p.Vyötärön seutu on jatkanut kutistumistaan, nyt saldo -10cm, ostin myös va'an ja paino on tippunut viidessä päivässä 1.6kg :)Ihanaa kun nesteet lähtevät.. (vai voisiko mukana olla jopa muutama rasvahiukkanen...) Vointi on ollut hyvä, nälkää ei ole tarvinnut nähdä, liikuntaa olen harrastanut joka toinen pv. Ei voi valittaa kun on hyvä olla.

• Nimetön
        vichyilijä kirjoitti:

tänään alotan itse ko. dieetin. olen joskus muinoin kokeillut ja laihtunut paljonkin tämän avulla. ongelmana oli, että laihdutin eräitä juhlia varten, joissa mässytinkin itseni kipeäksi ja sama meno jatkui juhlien jälkeenkin... :D nyt olisi tarkoitus jatkaa laihduttamista tämän dieetin jälkeen, koska aikarajaa ei ole:)

Moi Itse olen aloittamassa seuraavalla viikolla ois kiva saada tänne tuntemuksia? Itse mietin tuota kananmunaa, että millähän sen vois korvata, ku itse en jaksais keitellä sillasii, et mikä vois olla tilal? Ylipainoa on ja tyttären rippijuhlat on tulossa niin ois kiva saada kiloja pois:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1674
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      103
      995
    Aihe