Minä en palkkaa enää yhtään

ay.jäsentä!

töissä oleville muutamalle lupasin maksaa heidän jäsenmaksut 2vuodeksi loimaan kassaan kunhan eroavat liitosta.
Suostuivat heti, uudet työntekijät saavat saman edun (maksu pitää hoitaa toki sivusysteemillä).

Meille riitti uhkailu yleislakolla tämä peli ei vetele.

42

2340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantasi?

Niin, yleislakosta oli korkeintaan mainittu jossakin yhteydessä. Asiahan liittyi eläkemuutoksiin, eli olisitko sinä halunnut pitää työntekijäsi mielummin 65 vuotiaaksi vanhaan ikärajaan verrattuna? Työantajien keskusjärjestö kuitenkin vastusti tätä muutosta.

• ay-jäsen työläismies

naisellisen hysteerinen ylireagointi muutaman lööpin perusteella.

• Gåd

enkä palkkaa ketään. Tuottavuus parempi.

Palkkaa vaaditaan lisää ja pelotellaan ties millä, ja jos ei muuta voida niin alkaa laiskottamaan tai sairasloma tehdään.

Firmalla kun menee hyvin niin ollaan kateellisia ja palkkaa pitäisi saada lisää, vaan kun huonosti menee eivät ole auttamassa joten siihen se "sosiaalisuus" päättyy, omaaan napaan.

Ihan tarpeeksi nähnyt.

• en ota töihini

muita kuin järjestäytyneitä ihmisiä.
      Olen yrittäjä toisessa polvessa ja olen kokenut, että kun säännöt ovat selvät puolin ja toisin, niin homma pelaa.

• yhdessä ja hommat toimii

ei tarvi helsingin herrojen sopia meidäm firman asioista kun eivt tiijä niistä mitään.
        Tämä on oikeesti ollut hyvä veto ja sen on myös työtekijät tunnustaneet.
        Olen itse tehnyt palkkahommissa melkein 20vuotta ja nyt yrittäjänä 7v. joten tiedän molemmat puolet. kun työtekijät ovat motivoituneet työhönsä on tuottavuus hyvä sitä ei sak.ssa ymmäretä mistä hommat on kiinni.

• se on monesti
        yhdessä ja hommat toimii kirjoitti:

ei tarvi helsingin herrojen sopia meidäm firman asioista kun eivt tiijä niistä mitään.
        Tämä on oikeesti ollut hyvä veto ja sen on myös työtekijät tunnustaneet.
        Olen itse tehnyt palkkahommissa melkein 20vuotta ja nyt yrittäjänä 7v. joten tiedän molemmat puolet. kun työtekijät ovat motivoituneet työhönsä on tuottavuus hyvä sitä ei sak.ssa ymmäretä mistä hommat on kiinni.

nähty, mitä on työnantajan "sopiminen"..
        Sanelua se on eikä mitään muuta, äläkä yritä väittää, että neuvottelussa työnantajan kanssa työntekijä olisi tasavertainen...

• voikoedesolla
        se on monesti kirjoitti:

nähty, mitä on työnantajan "sopiminen"..
        Sanelua se on eikä mitään muuta, äläkä yritä väittää, että neuvottelussa työnantajan kanssa työntekijä olisi tasavertainen...

Miten niin tasaveroinen työnantajan kanssa? Mehän olemme duunissa työnantajallemme, emme tasveroisina olemassa.

• neuvoteltaessa
        voikoedesolla kirjoitti:

Miten niin tasaveroinen työnantajan kanssa? Mehän olemme duunissa työnantajallemme, emme tasveroisina olemassa.

työnantajan ja luottamusmiehen välillä on se, että he ovat neuvottelupöydässä tasavertaisia neuvottelukumppaneita.

• Neuvo

Hei!
        Tällaisia firmoja Suomeen lisää!
        Rehtiä suomalaista puhetta.(kirjoitusta)

• pamppu.

Meille palkataan kyllä tavallisia liiton jäseniä, mutta ennen kuin uusi työntekijä palkataan niin selvitellään vähän taustoja. Jos hän on AY-aktiivi niin ei todellakaan palkata.
      Ay-aktiivin kanssa ei vaan voi tehdä töitä, varsinkaan pienessä yrityksessä.
      Toki työpaikalla pitää noudattaa pelisääntöjä, mutta aktiivien kanssa homma karkaa pahasti käsistä.
      Näiden työaika menee vain ja ainoastaan epäkohtien etsimiseen ja "kapina-hengen" lietsomiseen.

• tyypillinen

yrittäjätörppö,jonka teot ei kestä päivänvaloa.Pelisäännöt,joita noudatat ovat itsesi tekemiä,muut ei sinulle käy.Sinun aikasi menee vittuiluun ja toisten tekemisien kyttäilyyn.Koita pärjäillä yksinäsi.

• työn tekijä...
        tyypillinen kirjoitti:

yrittäjätörppö,jonka teot ei kestä päivänvaloa.Pelisäännöt,joita noudatat ovat itsesi tekemiä,muut ei sinulle käy.Sinun aikasi menee vittuiluun ja toisten tekemisien kyttäilyyn.Koita pärjäillä yksinäsi.

pienet muutaman hengen työpaikat ovat kaikkein viheliäisimpiä työntekijän kannalta, työntekijät ovat yrittäjän mielivallan kohteena koko ajan, sopimuksista yritetään koko ajan tinkiä ja aina joustamista odotetaan vain työntekijältä. Pomo hengittää koko ajan niskaan, kyttää, arvostelee, uhkailee, vain hänen keksimänsä työtavat ovat Ainoita Oikeita, jne.

Onneksi saan nykyisin työskennellä isossa maailmanlaajuisessa yrityksessä, työnteko on paljon mukavampaa ja tuottavampaa kun on vain yksi sadoista työntekijöistä niin hukkuu massaan eikä ole silmätikkuna, on omaa vapautta tehdä sitä työtä niinkuin on nopeinta, laadukkainta, tehokkainta ja järkevintä eikä tarvitse hyppiä jonkun pikkusieluisen yrittäjän jokaisen mielenhäiriön mukaan.

• antaako ay.liike

oikein koulutusta riidan haastamiseen ?

• tarkoittaa
        työn tekijä... kirjoitti:

pienet muutaman hengen työpaikat ovat kaikkein viheliäisimpiä työntekijän kannalta, työntekijät ovat yrittäjän mielivallan kohteena koko ajan, sopimuksista yritetään koko ajan tinkiä ja aina joustamista odotetaan vain työntekijältä. Pomo hengittää koko ajan niskaan, kyttää, arvostelee, uhkailee, vain hänen keksimänsä työtavat ovat Ainoita Oikeita, jne.

Onneksi saan nykyisin työskennellä isossa maailmanlaajuisessa yrityksessä, työnteko on paljon mukavampaa ja tuottavampaa kun on vain yksi sadoista työntekijöistä niin hukkuu massaan eikä ole silmätikkuna, on omaa vapautta tehdä sitä työtä niinkuin on nopeinta, laadukkainta, tehokkainta ja järkevintä eikä tarvitse hyppiä jonkun pikkusieluisen yrittäjän jokaisen mielenhäiriön mukaan.

"kun on vain yksi sadoista työntekijöistä niin hukkuu massaan eikä ole silmätikkuna, on omaa vapautta tehdä sitä työtä niinkuin on nopeinta, laadukkainta, tehokkainta ja järkevintä "

=LAISKOTTELEE

• työn tekijä...
        tarkoittaa kirjoitti:

"kun on vain yksi sadoista työntekijöistä niin hukkuu massaan eikä ole silmätikkuna, on omaa vapautta tehdä sitä työtä niinkuin on nopeinta, laadukkainta, tehokkainta ja järkevintä "

=LAISKOTTELEE

ei tarkoita todellakaan laiskottelua. Luulen että tehottomampaa on niissä pikkufirmoissa kun pomo kyttää niin pitää oikein näytellä ylitehokasta pelko persiissä koko ajan ja stressikäyrä korkealla.
        Monesti pomo itse ei edes tiedä tarkkaan mitä juuri siihen työhön kuuluu tai miten se tehdään kunhan vaan käy vittuilemassa työntekijälle.

Kun työntekijä saa vapautta sen verran että itse saa järjestää työn siten että se sujuu nopeasti ja tehokkaasti sekä laadukkaasti, firma hyötyy parhaiten. Työntekijä tekee työtään hyvällä mielellä eikä mieti otsa rypyssä kiroillen koko ajan miten pääsisi firmasta pois tai sairaslomalle saati lintsaa heti kun pomon silmä välttää.

En osaa tämän kummemmin ilmaista mitä tarkoitan, ite en ainakaan pitänyt pikkufirmassa työskentelystä yhtään, nyt isossa firmassa työ maistuu paljon paremmin.

• pamppu.

"pienet muutaman hengen työpaikat ovat kaikkein viheliäisimpiä työntekijän kannalta"

Tämä on varmasti totta, koska muutaman hengen firmassa jos yksi laiskottelee niin se huomataan heti.
        Olen itsekin töissä juuri tälläisessä firmassa.
        Hommat sujuvat yleensä hyvin ja kaikista asioista voi keskustella naamatusten pomon kanssa. Toki välillä tulee erimielisyyksiä miten joku homma tulisi hoitaa.

Olen myös käynyt useilla visiiteillä suur-yrityksissä. Ja monessa on ~3-5hengen torikokous menossa ja koneet seisovat.
        Erään keskisuuren firman johtaja jopa palkkasi henkilön istumaan keskelle lattiaa ja estämään torikokouksia.
        Tästä ilmoitettiin vielä lapulla: "Mika on saanut määräyksen puuttua tilanteeseen heti mikäli työnteko keskeytyy aiheettomasti"
        Eli oletettavasti ko. paikassa torikokouksia oli jo riesaksi asti.

• pikkufirma

ei tarkoita todellakaan laiskottelua. Luulen että tehottomampaa on niissä pikkufirmoissa kun pomo kyttää niin pitää oikein näytellä ylitehokasta pelko persiissä koko ajan ja stressikäyrä korkealla.
        Monesti pomo itse ei edes tiedä tarkkaan mitä juuri siihen työhön kuuluu tai miten se tehdään kunhan vaan käy vittuilemassa työntekijälle.

Kun työntekijä saa vapautta sen verran että itse saa järjestää työn siten että se sujuu nopeasti ja tehokkaasti sekä laadukkaasti, firma hyötyy parhaiten. Työntekijä tekee työtään hyvällä mielellä eikä mieti otsa rypyssä kiroillen koko ajan miten pääsisi firmasta pois tai sairaslomalle saati lintsaa heti kun pomon silmä välttää.

En osaa tämän kummemmin ilmaista mitä tarkoitan, ite en ainakaan pitänyt pikkufirmassa työskentelystä yhtään, nyt isossa firmassa työ maistuu paljon paremmin.

Väittäisin, että pikkufirmoissa pomo kyllä tietää tasan tarkkaan mitä pitää tehdä, sillä yleensä nämä yrittäjät ovat itse perustaneet firmansa.

Melkoinen herrakammo pitää olla, jos pomon läsnäolo ahdistaa. Se että pomo on lähellä ei tarkoita sitä, että hän kyttäisi. Pienessä yrityksessähän pomo on tietenkin fyysisesti lähempänä mitä isossa.

• työn tekijä...
        pamppu. kirjoitti:

"pienet muutaman hengen työpaikat ovat kaikkein viheliäisimpiä työntekijän kannalta"

Tämä on varmasti totta, koska muutaman hengen firmassa jos yksi laiskottelee niin se huomataan heti.
        Hommat sujuvat yleensä hyvin ja kaikista asioista voi keskustella naamatusten pomon kanssa. Toki välillä tulee erimielisyyksiä miten joku homma tulisi hoitaa.

Olen myös käynyt useilla visiiteillä suur-yrityksissä. Ja monessa on ~3-5hengen torikokous menossa ja koneet seisovat.
        Erään keskisuuren firman johtaja jopa palkkasi henkilön istumaan keskelle lattiaa ja estämään torikokouksia.
        Tästä ilmoitettiin vielä lapulla: "Mika on saanut määräyksen puuttua tilanteeseen heti mikäli työnteko keskeytyy aiheettomasti"

niissä "torikokouksissa" on yleensä kyse työhön liittyvistä asioista, sanoit itsekin että pomon kanssa voit keskustella naamatusten mistä tahansa, miksei se ole "torikokous" joka pitää estää?

Esim. teollisuudessa voi olla järkevää jutella muutaman lähikoneen käyttäjän kanssa mikä olisi järkevin työjärjestys tuotannossa oleville tuotteille jotta läpi saataisiin menemään mahdollisimman paljon ja tehokkaasti tuotteita. Ja tätä työn suunnittelua sitten sanotaan halveksivasti "torikokoukseksi" joka on estettävä hinnalla millä hyvänsä! Perkele että työelämässä on vielä paljon kehittämistä, erityisesti johtoportaan asenteessa työntekijöitä kohtaan! Vai on työjärjestyksen suunnittelu turhanpäiväistä juoruamista ja torikokouksen pitämistä. Sitten jos ajetaan sattumanvaraisessa järjestyksessä ja ei tule paljon valmista niin sitten haukutaan tehottomiksi laiskureiksi, jumalauta että vielä 2000-luvulla tällaista kekkoslovakian aikaista asennetta työelämässä, PERKELE!!

• pamppu.

niissä "torikokouksissa" on yleensä kyse työhön liittyvistä asioista, sanoit itsekin että pomon kanssa voit keskustella naamatusten mistä tahansa, miksei se ole "torikokous" joka pitää estää?

Esim. teollisuudessa voi olla järkevää jutella muutaman lähikoneen käyttäjän kanssa mikä olisi järkevin työjärjestys tuotannossa oleville tuotteille jotta läpi saataisiin menemään mahdollisimman paljon ja tehokkaasti tuotteita. Ja tätä työn suunnittelua sitten sanotaan halveksivasti "torikokoukseksi" joka on estettävä hinnalla millä hyvänsä! Perkele että työelämässä on vielä paljon kehittämistä, erityisesti johtoportaan asenteessa työntekijöitä kohtaan! Vai on työjärjestyksen suunnittelu turhanpäiväistä juoruamista ja torikokouksen pitämistä. Sitten jos ajetaan sattumanvaraisessa järjestyksessä ja ei tule paljon valmista niin sitten haukutaan tehottomiksi laiskureiksi, jumalauta että vielä 2000-luvulla tällaista kekkoslovakian aikaista asennetta työelämässä, PERKELE!!

"niissä "torikokouksissa" on yleensä kyse työhön liittyvistä asioista"

Tuota et usko itsekkään.
        Jos työntekijät keskustelavat vaikka sorveista, niin heidän katseensa on sorveissa ja kädet viittovat sorveja kohti.
        Jos porukka on ringissä, eli osa väestä on jopa selkä päin puhuttavaan kohteeseen niin on selvää että keskustelu ei liity koneisiin millään tavalla.
        Ja miksi työjärjestyksestä pitää puhua jokapäivä samalla paikalla?
        Ja usein kun olen kokouksen ohi kävellyt niin puhe on ollut jääkiekosta tai hajonneesta autosta.
        Jos itse menen kysymään lähikoneen käyttäjältä neuvoja tai vinkkejä niin menen hänen hoitamansa koneen luokse. Emmekä siis jätä kaikkia koneita seisomaan ja pareveile kahviautomaatin edessä.

En tiedä millaisessa paikassa olet töissä, mutta meneppäs joskus ~500hengen teollisuuden yritykseen ja katso niitä kokouksia.

• työn tekijä...
        pamppu. kirjoitti:

Tuota et usko itsekkään.
        Jos työntekijät keskustelavat vaikka sorveista, niin heidän katseensa on sorveissa ja kädet viittovat sorveja kohti.
        Jos porukka on ringissä, eli osa väestä on jopa selkä päin puhuttavaan kohteeseen niin on selvää että keskustelu ei liity koneisiin millään tavalla.
        Ja usein kun olen kokouksen ohi kävellyt niin puhe on ollut jääkiekosta tai hajonneesta autosta.
        Jos itse menen kysymään lähikoneen käyttäjältä neuvoja tai vinkkejä niin menen hänen hoitamansa koneen luokse. Emmekä siis jätä kaikkia koneita seisomaan ja pareveile kahviautomaatin edessä.

En tiedä millaisessa paikassa olet töissä, mutta meneppäs joskus ~500hengen teollisuuden yritykseen ja katso niitä kokouksia.

Ok, saattaahan sitä olla sitten sellaisiakin työpaikkoja jossa on niitä torikokouksia, kyse ei siis ole tauon aikana juttelemisesta?

Tuli mieleen että tupakkamiehethän pitävät sen tupakkataukonsa noin kerran tunnissa vaikka TES ei sellaisesta puhu mitään, itse en tupakoi mutta välillä mieleen tulee että on jonkinmoinen vääryys että tupakoitsijat lopettavat työnteon mielensä mukaan silloin kun tekee mieli tupakalle ja tupakoimattomat joutuvat tyytymään vain TESsin sallimiin taukoihin.
        Ehkä joissain paikoissa ne "torikokouksen" pitäjät ottavat sen saman ajan parran pärinään jonka tupakkamiehet käyttää tupakointiin. Savuttajan konehan seisoo jokatapauksessa sen ajan.

• puheitavahditaan
        pamppu. kirjoitti:

Tuota et usko itsekkään.

Vahdit ja vainoat, luulet sillä tavalla saavasi jotain aikaan! Jos työnantaja/työnjohto on tehtäviensä tasalla tuo kyylääminen on tarpeetonta, turhaa, hölmöä!

Työnjohdossa on duunarin kannalta tärkeää, että ooderit on ajan tasalla, tavaraa on, koneet huolletaan ajallaan ja työnjohtaja/työnantajakin juttelee autoista, jääkiekosta, perheestä, maailman menosta..., mutta ei saakeli vie kyylää ja väkytä joka asiasta!

• savuasavua

Ok, saattaahan sitä olla sitten sellaisiakin työpaikkoja jossa on niitä torikokouksia, kyse ei siis ole tauon aikana juttelemisesta?

Tuli mieleen että tupakkamiehethän pitävät sen tupakkataukonsa noin kerran tunnissa vaikka TES ei sellaisesta puhu mitään, itse en tupakoi mutta välillä mieleen tulee että on jonkinmoinen vääryys että tupakoitsijat lopettavat työnteon mielensä mukaan silloin kun tekee mieli tupakalle ja tupakoimattomat joutuvat tyytymään vain TESsin sallimiin taukoihin.
        Ehkä joissain paikoissa ne "torikokouksen" pitäjät ottavat sen saman ajan parran pärinään jonka tupakkamiehet käyttää tupakointiin. Savuttajan konehan seisoo jokatapauksessa sen ajan.

Entisenä tupakoijana kerron, että jos aioin mennä/päästä tupakalle niin duunit piti hoitaa siihen mallin, että sorvi pyöri! Työnantajani sanoi tupakalla istuessani: polta vain toinenkin olet sen ansainnut.

Tupakointi ei ole mikään hyvä tai terveellinen tapa, mutta kyllä tupakoitsijat sen tupakkatauon paikan katsovat huolella, ei tupakalle joka välissä voi juosta eikä juosta.

• pamppu.

Tiedän tämän vääryyden tupakkamiesten tauoista.
        Itse en polta, mutta moni työpaikallani polttaa.
        Ja heillä on siis ylimääräisiä taukoja kerran tai kaksi tunnissa.
        Pomo on huomannut saman asian ja sanoi puuttuvansa asiaan niin että tupakkamiesten tupakkatauot pidetään jatkossa omalla ajalla.
        Eli tupakkamiehet leimaavat itsensä ulos kun menevät näille ylimääräisille tauoille. ja tekevät sitten sen verran pidempää päivää että tupakka-tauot on korvattu.
        Tupakkamiehet toki vastustavat tätä, mutta mielestäni se on reilu peli kaikkia kohtaan.
        Käsittääkseni täällä päin Suomea kaupungin töissä ei saa lainkaan polttaa paitsi kahvi- tai ruokatuntisin.
        Nopea laskutoimitus kertoo että jos polttaa 5tupakkaa päivässä ja jokainen kerta kestää 5min, niin vuotta kohden se tekee 112tuntia (270työpäivää).
        Jos palkka on 15€/h, niin työnantajalle tunti maksaa ~25€/h. Eli yhden miehet vuoden tupakat maksavat työnantajalle 2800€.
        Ja tähän sitten lisäksi tupakkamiesten heikompi yleiskunto -> suuremmat sairaspoissaolot.

• Tessi Tassunen

TES sitä, TES tätä. Etkö mitään osaa itse ajatella? Kaamea valitus koko ajan. Menepä itseesi.

• Tessi Tassunen
        pikkufirma kirjoitti:

Väittäisin, että pikkufirmoissa pomo kyllä tietää tasan tarkkaan mitä pitää tehdä, sillä yleensä nämä yrittäjät ovat itse perustaneet firmansa.

Melkoinen herrakammo pitää olla, jos pomon läsnäolo ahdistaa. Se että pomo on lähellä ei tarkoita sitä, että hän kyttäisi. Pienessä yrityksessähän pomo on tietenkin fyysisesti lähempänä mitä isossa.

Pikkufirmat (alle 12000 ihmistä) ovat pahimpia, kun siellä johtaja heti huomaa, jos et tee töitä tai vähän varastelet työpaikalta. Lisäksi on tosi ikävää, kun pienissä firmoissa jää helposti kiinni, jos ei oikein osaa hommia. En pidä siitä, että työntekijältä vaaditaan niin paljon. Jos hän osaisi, olisi hän ehkä juuri yrittäjä.

• teollisuudessa
        pamppu. kirjoitti:

"Olen myös käynyt useilla visiiteillä suur-yrityksissä. Ja monessa on ~3-5hengen torikokous menossa ja koneet seisovat. "

"rään keskisuuren firman johtaja jopa palkkasi henkilön istumaan keskelle lattiaa ja estämään torikokouksia"

Kuulitko Arskalta Esson baarissa?

Se työ on vähän erilaista suurteollisuudessa kuin jossakin perähikiän mutteripajassa. Mitä isommat koneet sitä pidemmät katkokset. Koneenasetusten tekemiseen voi vierähtää helposti tuntikausia.

Lisään vielä suolaa haavoille että suurteollisuudessa duunarien työajasta kuluu usein suurinosa koneen toiminnan valvomiseen ja asetusten tekoon eikä itse ruumiilliseen työhön niin kuin mutteripajoissa.

• surkeat
        tarkoittaa kirjoitti:

=LAISKOTTELEE

aivosi laiskottelevat.

• kohtalotoverio

mulla oli ihan samanlainen luottis, nyt olen itsekin palkkatöissä. perkele kaikilla olis vielä töitä entisessä firmassa, jos se ei olis alkanu vittuilee.

• tuollaiseen

luolaan kukaan töihin tulekkaan.

• HMMM..???

Sulla taitaa firmas olla pahemminkin jo perseellään koska noin kovaa jo pelkäät.. Tai vitunko väliä sillä on, konkan sä kohta teet kuiteski.

• mitä..

työehtosipimuksessa lukee tuommoisesta? Jos minä tulisin sinulle töihin ja et ottaisi minua töihin sen takia kun olen ay-aktiivi, niin voi sinua.

• kukaan järkevä

Työnantaja ei suoraan lausu ääneen sitä sinulle.
        Yleensä vain todetaan, että valitettavasti et ole sopiva tähän tehtävään.
        Työnantaja saa vielä palkata töihin, kenet itse haluaa. Ammattiliitot eivät onneksi pääse vaikuttamaan tähän asiaan. Mitään et mahda olet erittäin heikoilla asiassa. Juuri tuon asenteesi takia sinä et ole sopiva mihinkään tehtävään.

• tuommoisissa

Firmoissa on kaikki perseestä. Ylipitkiä päiviä normipalkalla, "joustoa", mikään ei toimi.
      Tiedätkö että syyllistyit juuri työsyrjintään kertomalla tämmöistä.

• vähän dorka

> Tiedätkö että syyllistyit juuri työsyrjintään kertomalla tämmöistä.

Oho! Ketään ei ole vielä palkattu, mutta sinä puhiset jo työsyrjinnästä. Yksityisyrittäjä saa ottaa töihin tasan kenet haluaa.

• meillä...

päivastoin. Meillä työnantajan kanssa on sovittu että jos joutuu olemaan töistä AY-tehtävien takia pois palkatta ja joutuu tulemaan viikonlopuksi töihin, niin työnantaja maksaa meille viikonloppu korvaukset =)
      Jos meitä AY-aktiiveja lähtee esim:viikon koulutukseen antaa työnantaja meille pikkasen "eväs rahaa".

• Tessi Tassunen

Meidän työpaikalle otetaan vain AY-aktiiveja. Työn tekeminen on kielletty, koska siitä hyötyy myös työnantajapuoli, eli riistäjät. Olemme keksineet keskenämme erilaisia parannusehdotuksia, kuten sen, että palkka nousee joka kuukausi 400% ja että työnantaja järjestää auringonpaistetta joka päivälle ja hoitaa lasten flunssat.

• va ei

sellaiset työtekijät jotka ovat kiinnostuneet kunnon liksoista ja mahdollisuuksista menestyä työssään eivät juuri liittoja kaipaile nämä ay.liitot on tehty reppana duunareille jotka eivät osaa asiaansa itse hoitaa tarvitsevat kädestä pitäjät.

• sitten

työnantajapuoli on järjestäytyynenä ja uhkakailee työntekijöitä?

• työntekijänsä

Jossakin liukuhihna hommissa menestyy kun osaa laumassa kellokortin leimata.Voi luottaa tulevaan yleiskorotukseen ja ja piiloutua tarvittaessa muiden selän taakse.Laumana tämä ryhmä myös lomautetaan tai irtisanotaan. Sitten on sellaisia töitä joissa yksilön oma taito ratkaisee. Näissä on hyvin tarkkaa kenet töihinsä palkkaa. Näistä löytyy myös ne työntekijät jotka itse omalla työllään vaikuttavat palkkaansa. Harva työskentelee millään minimipalkalla ja jos näin käy kannattaa miettiä alanvaihtoa.Jos palkka vielä muodostuu tehdyn tuloksen perusteella, työntekijä saa kunnon liksan ja työnantaja saa myös paremman tilin.Tie hyvinvointiin on yhteinen jos on haluja päästä laumasta eroon ja ottaa vastuu itsestään.

• kaikkieivätoleainsstaineja
        työntekijänsä kirjoitti:

Jossakin liukuhihna hommissa menestyy kun osaa laumassa kellokortin leimata.Voi luottaa tulevaan yleiskorotukseen ja ja piiloutua tarvittaessa muiden selän taakse.Laumana tämä ryhmä myös lomautetaan tai irtisanotaan. Sitten on sellaisia töitä joissa yksilön oma taito ratkaisee. Näissä on hyvin tarkkaa kenet töihinsä palkkaa. Näistä löytyy myös ne työntekijät jotka itse omalla työllään vaikuttavat palkkaansa. Harva työskentelee millään minimipalkalla ja jos näin käy kannattaa miettiä alanvaihtoa.Jos palkka vielä muodostuu tehdyn tuloksen perusteella, työntekijä saa kunnon liksan ja työnantaja saa myös paremman tilin.Tie hyvinvointiin on yhteinen jos on haluja päästä laumasta eroon ja ottaa vastuu itsestään.

Kaikenlaista työtä tekevää ja kaikenlaisia työntekijöitä tarvitaan, kukin tekee lahjojensa, kykyjensä mukaista työtä! Luojan kiitos emme ole samasta muotista valettuja, samanlaisia! Olemme yksilöitä yksilöllisine vahvuuksinemme, heikkouksinemme, mutta SAMANARVOISIA!

• EI TYÖNTEKIJÖINÄ
        kaikkieivätoleainsstaineja kirjoitti:

Kaikenlaista työtä tekevää ja kaikenlaisia työntekijöitä tarvitaan, kukin tekee lahjojensa, kykyjensä mukaista työtä! Luojan kiitos emme ole samasta muotista valettuja, samanlaisia! Olemme yksilöitä yksilöllisine vahvuuksinemme, heikkouksinemme, mutta SAMANARVOISIA!

AY- tasa-arvon julistaminen joutuu roskiin siinä vaiheessa kun joudut itse vastaamaan työn tuloksista.Jos kymmenen liiton änkyrää pannaan myyntihommiin jossa on pohja provisio, löytyy erot heti. Kahdeksan mankuu joka-asiasta,kaikki on perseestä, omilla taidoillaan ei pysty kunnolla minimiä saavuttamaan.Kaksi muuta paukuttaa tuplapalkalla ja ovat tyytyväisiä.ARVAAPAS KUMMAT MANKUVAT LUOTTARIN KAINALOSSA???TYÖNANTAJALLE LIENEE SELVÄÄ KETKÄ OVAT TÄSSÄTAPAUKSESSA ARVOKKAAMPIA TYÖNTEKIJÖITÄ.JA VIKA ON VARMASTI TYÖNANTAJASSA!

• erojaontietysti
        EI TYÖNTEKIJÖINÄ kirjoitti:

AY- tasa-arvon julistaminen joutuu roskiin siinä vaiheessa kun joudut itse vastaamaan työn tuloksista.Jos kymmenen liiton änkyrää pannaan myyntihommiin jossa on pohja provisio, löytyy erot heti. Kahdeksan mankuu joka-asiasta,kaikki on perseestä, omilla taidoillaan ei pysty kunnolla minimiä saavuttamaan.Kaksi muuta paukuttaa tuplapalkalla ja ovat tyytyväisiä.ARVAAPAS KUMMAT MANKUVAT LUOTTARIN KAINALOSSA???TYÖNANTAJALLE LIENEE SELVÄÄ KETKÄ OVAT TÄSSÄTAPAUKSESSA ARVOKKAAMPIA TYÖNTEKIJÖITÄ.JA VIKA ON VARMASTI TYÖNANTAJASSA!

No niin päästiin asiaan, ei ole työntekijän, eikä liioin työnantajan vika, että kaikki ei heti kerralla onnistu. Myyntityö on aivan tietynlaista osaamista vaativaa työtä, ei siihen kaikista ole. Ei koskaan oli luottari tai työnantaja millianen hyvänsä.

Ei minun tarvitse arvata mitään, kyllä jokainen tietää, että eroja on. Vastaukseni koski edellistä kirjoitusta jossa puhuttiin hihnatyöstä ja itsenäisestä työskentelystä, ne työt kun ovat vaativuudeltaan vähän eri kategoriassa.

Jos työnantaja palkkaa myyntityöhön ihmisiä niin ei siihen mitään änkyröitä minä ainakaan ottaisi, siinä pitää olla edustava, ulospäin suuntautunut, sosiaalinen, tuntea ala läpikotaisin ja mielellään omata työkokemusta alallta, että ihan oikeasti tietää mikä on mahdollista aikataulullisesti ja mikä ei ja osaa myydä oikean tuotteen oikealle ihmiselle, voi jeesata jossain asiakkaan ongelmassa, vaikka kauppoja ei sillä hetkellä syntyisikään, myyntityö on pitkäjänteistä, kärsivällisyyttä vaativaa työtä, tuloksia ei aina synny heti, se on työnantajankin hyvä muistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe