Moi!
Ovatko muut sinkut huomanneet muutoksen kavereiden kohtelussa kun sinusta on tullut sinkku ja/tai he ovat alkaneet seurustelemaan? Itse olen huomannut ettei seurani enää sinkkuna ollessani kelpaa (tai aina kun jotain ehdotan, niin kummasti on muuta menoa tai ei jakseta tms.) Siis ero on iso, ennen näin ainakin viikottain ystäviäni, mutta nykyisin ehkä enää joitakin kertoja vuodessa. Tänä vuonna kaverit ovat vain kerran soittaneet minulle. Tuntuu oudolta että miten elämä voi muuttua niin paljon pelkästään sen takia koska en enää seurustele. Miksi kaverit haluavat olla vain kahdestaan kumppaninsa kanssa tai vaihtoehtoisesti vain muiden kaveripariskuntien kanssa? (en usko että itse olisin niin paljon huonmpaan suuntaan muuttunut).
Miten muut sinkut viettävät iltojensa? Ite vaan istun kotona ja opiskelen, katon telkkua tai urheilen. Varsinaista sosiaalielämää minulla ei enää sinkkuna ollessani ole. Tuntuu vaan todella raskaalta olla aina yksin, eikä ole ketään jota kiinnostaisi mitä minulle kuuluu tai joka haluaisi viettää aikaa kanssani.
Miten muut selviätte vai olenko ainoa vastaanvanlaisessa tilanteessa, olisi mukava kuulla muiden kokemuksia ja mietteitä?
Illat yksin, telkkari seurana...
9
1290
Vastaukset
- A-T-M-to-the-max
Alkuun jätän tässä vaiheessa ylilyönnit ja roolisuoritukset vastauksesta pois.
Illat ovat kieltämättä yksinäisiä siinä missä aamut, yöt ja päivätkin. Eivätkä kaikkein vähiten siksi että putosin yläasteen aikana koulukiusaamisen vuoksi sosiaalisten piirien ulkopuolelle.
Tämä räikeä ero korostui entisestään kun vähäisetkin ystävät ja tuttavat pariutuivat - sinkku pariskuntien bileissä ilmeisesti turmelee ilmapiirin.
Nyttemmin minulla ei ole oikeastaan ketään. On töitä, omatoimista opiskelua, yksilölajiliikuntaa... oikeastaan olen lakannut jossain vaiheessa kaipaamasta sen enempää seuraa huomattuani toivon turhaksi, vaikka prosessi ei ollut mikään yksinkertainen uhmakas päätös.
Enemmänkin se oli tuskallinen parin vuoden prosessi jonka aikana olin useamman kerran päästää itseni päiviltä. Sitten se kaikki lakkasi, tykkään ajatuksesta että oikeastaan kuolinkin tuolloin ja nyt olen pelkkä aave jolla sattuu olemaan hiilipohjainen fyysinen olomuoto.
Miten selviän tästä, en selviä, tarkemmin ottaen mielestäni en selvinnyt, olen vain asettunut asumaan tänne kurjuuden laaksoon kuten eräässä sarjakuvassa ilmaistiin. Sitä roikkuu tarpeeksi kauan jollain kulmilla, harvinaisen p*skoillakin sellaisilla, muuttuvat ne jossain vaiheessa kotinurkiksi.- Yksinäinen ...
Mulla samanlainen tausta aikoinaan koulussa, en osaa sanoa miten se on vaikuttanut kykyyni säilyttää ystävyyssuhteita. Yksilöliikuntaa se minullakin ja kotona opiskelua...työkin on kotoa käsin tehtävä, ilman sosiaalisia kontakteja.
Vaikka mua ärsyttää suunnattomasti palstan ATM/YTM keskustelut, ymmärrän välillä katkeruuden ja on tuossa asiassa kyllä totuuden siemen, aika ison sellaisen.
Joskus sitä vaan miettii että minkä vuoksi tässä elämässä on järkeä elää. Mitään iloa ei ole, tai sitä kokee ehkä vain joitakin kertoja vuodessa. Elämä on vaan yksi tasapaksua harmaata arkia... - pahalta
Itekin jäin tuossa jokin aika sitten sinkuksi ja onhan siinä sellainen ero että harvemmin kysytään enää kahville tai muuta vastaavaa kaverien toimesta. Parhaat kaverini juuri ovatkin onnellisesti parisuhteessa ja johtunee oikeasti siitä.
Minäkin tunnen iltaisin itseni yksinäiseksi ja kaipaan siksi parisuhde aikoja valtavasti.
Ja edelliselle kirjoittajalle voin sanoa että elämäni on ollut aikalailla samantyylinen kuin sinun..
- ---
Koita mennä yksin sit joihinki paikkoihin mihin uskallat/voit. Uusia tuttuja voi löytyä niin sit niiden kanssa.
siinä väistämättä käy, sinkuista tulee hylkiöitä, vietetään yhä enemmän pari-iltoja.
Koskaan et näe kavereitasi ilman heidän puolisoitaan.
Joskus ehkä koitetaan epätoivoisesti naittaa sinkkua kaveria kaverin miehen sinkuille kavereille.
Tulen minä toimeen yksinäänkin, voin puuhata mitä ikinä tahdon, nähdä ja kokea ilman ystäviäkin, mutta en välttämättä ole enää siinä kun/jos ero joskus tulee.- sitten
eronnut ihan pitkästä suhteesta ja alussa yksinolo oli ihan hirveää, mut ihan hyvin olen kestänyt tän tunneaallokon, liikuntaa harrastaessa ja töissä on aika mennyt. Nyt alkaa helpottamaan, itse olen myös valinnut tietoisesti sen, että nökötän neljän seinän sisällä enimmäkseen. Ehkä siksi etten halua tavata eksää tuolla livessä ja en ole edes valmis mihinkään uuteen. Kavereita on aina hyvä olla, mutta mullakin kaikki ketkä tunnen, seurustelee. Työkavereiden kanssa tulee jonkun verran harrastettua yhdessä liikuntaa. Opiskelen myös työn ohella ja sitä kautta olen tutustunut uusiin ihmisiin, ja opinnäytteen teko vie kyllä aikaa sen verran, ettei paljon muuta ehdikään tässä vaiheessa. Jos haluaa kavereita, niin pitää lähteä vaan ulos katselemaan, etsiä vaikka uusi harrastus,ryhtyä opiskelemaan, matkustaa, mennä tapahtumiin, eri paikkoihin kuten uimahalli, kuntosali, kirjasto, ravintola tms. Ja kyllähän tämä nettikin on sellainen, josta voi vaikka kaverin löytää. Tsemppiä!
- Viskoosi78
Varsinkin pelit joiden pelaajat tykkää käyttää mikkiä ja kuulokkeita, siinä sitä voi rupatella muiden ihmisten kanssa, samalla pelata peliä josta pitää, Warhammer online ja eve-online tulevat ekaksi mieleen. Ei käy aika pitkäksi :)
Omalta kohdalta ainakin huomasin ettei paljoa kiinosta olla perheellisten seurassa, kun niiden jutut on iha eri planeetalta kuin mitä itseäni kiinostaa, samasta syystä ehkä perheelliset eivät ole kiinostuneitä minunkaan jutuistani.- i.d.i.o.t
Kertokaa pelejä jotka ovat maksuttomia ja sella ei ladattavia.
- kavereiden luona
Tv:tä ei ole ollut 12 vuoteen, ja toimivaa tietokonetta kotona 1½ vuoteen. Kyllä tuo passiivinen kotonanyhjötys on vähentynyt ihan minimiin.
Suosittelen että toimitat tv:n ja monitorin kaatopaikalle, ne ovat aika haitallisia ja passivoivia ja niistä saat syyttää yksinäisyyttäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837