Mitä parisuhteelta haetaan?

intressit

Toisin sanoen, mihin tarkoituksiin käytätte vastakkaista sukupuolta. Sanokaa 5 tärkeintä hyväksikäyttöä esim. raha, seksi, ego, lapset, yksinäisyys, turva...

15

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

Kumppani, seksi, perhe(=lapset)

Tuossa ne tärkeimmät. Rahaa on ihan tarpeeksi itselläkin, jotta voin mieluista elämää elää.

Kumppani toki sitten pitää sisällään vaikka mitä. Siihen liittyy luottamus, tuki ja turva, seura, yhteinen koti, jakaminen, kompromissit, huomioonottaminen, parempi taloudellinen tilanne jne.

Jotta parisuhde säilyy, niin tuossa on se tärkeysjärjestys ja jos toinen ei siihen kumppanuuteen pysty, niin ainakin minä jään mieluusti yksin/kaksin (lapsi tulossa). Kyllähän muista läheisistä sitä seuraa saa ja itsekseni olen elänyt ennenkin.

• mummomuori

on mielenkiintoinen. "...mihin tarkoituksiin käytätte..."? Toisia ihmisiä siis käytetään? Kuin koneita? Kuin kotieläimiä?

"...tärkeintä hyväksikäyttöä..." Haet siis vastauksia hiukan häiriintyneiltä ja persoonallisuudeltaan epävakailta ihmisiltä? Miksi?

• niikö

Naiivia ajattelua ettei parisuhde olisi omien etuja tavoittelua.

• ...
        niikö kirjoitti:

sinusta se on naiivia koska sinä ajattelet parisuhteessa omia etuja, mutta kaikki eivät suinkaan tee niin :) Kyllä minä olen tehnyt monet monet kompromissit mieheni eduksi, vain siksi että hän sitä halusi. Jos suhteessa molemmat hakee vain omaa etua, niin sellainen suhde ei kauaa toimi!

• merkityksellisyys
        ... kirjoitti:

sinusta se on naiivia koska sinä ajattelet parisuhteessa omia etuja, mutta kaikki eivät suinkaan tee niin :) Kyllä minä olen tehnyt monet monet kompromissit mieheni eduksi, vain siksi että hän sitä halusi. Jos suhteessa molemmat hakee vain omaa etua, niin sellainen suhde ei kauaa toimi!

"Kyllä minä olen tehnyt monet monet kompromissit mieheni eduksi, vain siksi että hän sitä halusi."

Tämä virke kumoaa edellisen väittämäsi.

"Jos suhteessa molemmat hakee vain omaa etua, niin sellainen suhde ei kauaa toimi! "

Miksi teitte kompromissin?

• ...
        merkityksellisyys kirjoitti:

"Kyllä minä olen tehnyt monet monet kompromissit mieheni eduksi, vain siksi että hän sitä halusi."

Tämä virke kumoaa edellisen väittämäsi.

"Jos suhteessa molemmat hakee vain omaa etua, niin sellainen suhde ei kauaa toimi! "

Miksi teitte kompromissin?

"Tämä virke kumoaa edellisen väittämäsi."

minkä väittämän kumosin?

"Miksi teitte kompromissin?"

Oletko tosissasi??

• mummomuori
        niikö kirjoitti:

Naiivia ajattelua on kuvitella että muut ihmiset ovat vain sinun tarpeittesi tyydyttämistä varten.

Pieni lapsi ajattelee niin, kehittyessään hän oppii ymmärtämään että muutkin ovat samankaltaisia rakkauden ja hyväksymisen tarpeineen tai vaikka pahoine oloineen, kuin hän itse. Jos tämä kehitysvaihe (n. 2 – 7 v) häiriintyy, lapsi kokee hylkäämisestä (emotionaalinen tai fyysinen), tai kaikkivoipuutta (eli hänellä on liikaa valtaa vanhempiinsa), hän taantuu kehityksessään vauvan tasolle.

Tarve mm. kuulua johonkin ihmisyhteisöön, kokea fyysistä läheisyyttä, saada ja antaa rakkautta, tulla hyväksytyksi – ne ovat ihmisen perustarpeita. Kun kaksi ihmistä tekee näin toisilleen, ei voi puhua hyväksikäytöstä vaan vuorovaikutuksesta.

Jos ihmisellä on tarve laskelmoida, manipuloida tai huijata, ei voida puhua enää normaalin tunne-elämän omaavasta tasapainoisesta ihmisestä.

Kyseessä on siis jonkinasteinen persoonallisuuden häiriö. Kyky ymmärtää toista ihmistä ja kokea myötätuntoa on erittäin puutteellinen. Tämä voi myös johtaa vaikeisiin ihmissuhdeongelmiin, niin yksityisesti (parisuhde) kuin työpaikallakin.

Jokainen voi saada jotain tyydytystä parisuhteessa, mutta jokainen myös joutuu luopumaan jostain. Ilman kompromisseja suhde vain ei toimi molempien parhaaksi. Jos vain toinen saa ja toinen ei, ei kyse ole enää parisuhteesta vaan hyväksikäyttösuhteesta. Tähän usein liittyy jonkinmoinen uhka, ettei se alistettu pääse pois suhteesta.

Joten, kysymykseesi voi vain vastata sellaiset jotka ovat tuollaista kokeneet. Luulen että ani harva!.

• ...

vaikuttaa olevan aika negatiivinen käsitys parisuhteesta? Mielestäni parisuhde ei ole "hyväksikäyttöä", niinkuin sinä sen väität olevan, vaan se on kaksi ihmistä jotka nauttivat toistensa seurasta ja hauluavat jakaa asioita keskenään.

• ei "käyttämistä"

Samaa mieltä kuin toisetkin että kysymyksen asettelu kummallinen..
      "tärkeintä HYVÄKSI-käyttöä?" =?!

En "käytä hyväkseni" mun puolisoani, eikä hänkään "käytä" minua.

Mutta mulle mun rakas elämäntoveri MERKITSEE - muun muassa - Rakkautta, kunnioitusta, ystävyyttä, luottamusta, turvaa, tukea, seuraa, toisen huomioimista, yhteistä kotia .. listaa vois jatkaa.. ja fyysistä puolta - sanonpa että- Tietenkin.

Raha ja ego eivät kuulu luetteloon mun kohdallani.

• että yksikään mies

olisi naisen kanssa suhteessa, ellei suhteessa olisi tarjolla seksiä.
      Se siitä rakkaudesta, "rakkaus" on naisille keksitty. Miehen maailmaa pyörittää seksi ja himo.

• kovin moni nainenkaan

olisi suhteessa, jollei suhteessa olisi seksiä. Samanlailla ne himot naistakin "vaivaa". :D Miksi pitäisi erottaa seksi ja rakkaus toisistaan, kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen ja rakkauteen.

• Nainen 28

Olipa hauskasti ilmaistu asia, vastakkaisen sukupuolen käyttämistä jokohin tarkoitukseen. Noh, tässä kuitenkin neljä tärkeintä asiaa, ilman keskinäistä tärkeysjärjestystä, jota odotan avomieheltäni, eli parisuhteestani. En keksinyt viidettä asiaa, sillä en tarvitse miestä egon pönkittämiseksi, rahan takia, kantamaan raskaita kasseja tai tekemään remonttia. Tuon seksin voisi toki erotella omaksi kohdakseen, mutta minusta se on osa rakkautta.

Tässä minun lyhyt listani:

Rakkautta (sis. seksin)
      Kumppanin (koko elämän mittaiselle matkallle)
      Perheen
      Turvan (sekä henkisen että fyysisen tukipilarin ja jonku, joka on minun puolellani)

• käyttötarvetta

seuraksi, kaveriksi, kumppaniksi kaikenlaiseen tekemiseen yhdessä

välittämiseen, rakastamiseen, hellyyteen (henkinen puoli)

seksiin, hellyyteen (fyysinen puoli)

elämän jakamiseen: joku joka ois puolellani, kiinnostunut tekemistäni

• listata

Seurustelen tämän kanssa, koska en voi olla häntä ilmankaan. Jos tiemme joskus eroisivat, en etisis parisuhdetta, vaan ihmistä, jota ilman en voisi olla.

• selviää suhteen tyyppi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe