Minne ilmoittaa perhe joka ottaa vastaan au pairin?

Palleron papana

Olemme alustavasti miettineet jos tarjoaisimme mahdollisuuden jollekkin nuorelle tulla perheeseemme au pairiksi.

Netistä olen yrittänyt tietoa etsiä, mutta en ole löytänyt mitä etsin.

Pitääkö siitä ilmoittaa jonnekkin jos haluaa au pairin? Jonnekkin minne kuuluu ilmoittaa, järjestöön tai vastaavaa? Vai voiko kuka tahansa ilmoittaa vapaasta au pair paikasta ja täyttää sen itse ilman mitään valvontaa?
Minkälaisilla sopimuksilla aupairit yleensä tulevat? Mitä olen muitten ilmoituksia lukenut niin käytäntöjä on monia. Onko olemassa jotain valmista sopimuspohjaan jos ottaa au pairin? Työsopimushan on kuitenkin hyvä olla.

Mietinnässä on "eläinpainoitteinen" au pair. Auttamaan hevosten, koirien ja vauvan hoidossa. Jos kiinnostusta löytyy niin saa olla mukana hevosten koulutuksessa sekä ratsastaa, itsenäisesti taikka ohjatusti.
Kiinnostaakohan tämmöinen paikka?
Suomen ja ruotsinkielen taitoja oltava.

4

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna--

Esim. www.aupairworld.net on hyvä
      ja työkkärin (www.mol.fi) saa kanssa ilmoituksen laitettua.
      Ja onhan tälläkin palstalla ollut ilmoituksia vapaista au paireista ja perheistä.

Järjestöt eivät ole pakollisia, saa sen au pairin hankittua ihan yksityisestikin.

Ja niitä sopimuksia tosiaan on laidasta laitaan, mutta kai pääpiirteittäin kannattaa sopia työajat, vapaapäivät, palkka, edut, työtehtävät.

• Kiinnostunut hyvinkin

Asutteko siis Suomessa?
      Jos ulkomailla asutte, voisin hyvinkin olla kiinnostunut tulemaan aupairiksi. Voisin vaikka mailata sulle, jos annat sähköpostiosoitteesi?

• Palleron papana

Vielä se ei ole ajankohtaista, luultavasti kuitenkin vuoden sisään (jos kaikki menee hyvin).
      Ihan suomessa asutaan. Perhe on sekä ruotsin että suominkielinen.
      Toki minulle voi jo nyt kirjoittaa jos tietää haluavansa au pairiksi mutta ei ihan vielä.
      Osoitteeseen [email protected] voi kirjoittaa jos alustavasti kiinnostaa.

• Neitokainen

http://www.aupair-world.net/ sivusto on erittäin hyvä paikka tehdä ilmoitus omasta perheestä. Sivustolle täytyy kuitenkin maksaa nähdäkseen toisen osapuolen yhteystiedot ja tämän summan yleensä perheiden odotetaan maksavan. Useimmat aupairiksi lähtevät kun ovat opiskelijoita ja hyvälle aupairille kyllä riittää ottajia. Aupairworldin kautta aupair tulee siis suoraan perheeseen ilman välikäsiä.

Vaihtoehtoina ovat myös erilaiset aupairjärjestöt, joihin voi ilmoittaa itsensä kiinnostuneeksi perheeksi. Niitä löytyy googlettamalla suomenkielellä, esim. www.lastenhoito.net Muitakin järjestöjä varmasti löytyy etsimällä - tai vaikka kysymällä apua sieltä Työvoimatoimistosta. Jos perheessäsi on ruotsinkielen taitoa, voisi myös työilmoitus ruotsinkieliselle työvoimasivustolle olla oikein hyödyllinen! Tosin te halusitte aupairin, joka puhuu sekä ruotsin-, että suomenkieltä - joten todennäköisimmin sopiva aupair löytyy ihan täältä kotimaasta tai Ahvenanmaalta, www.mol.fi kautta.

Työsopimusta en ole itse kirjoittanut perheeni kanssa, koska en aupairpalkastani maksa verojakaan. Olemme kuitenkin sopineet tullessani tänne mitkä velvollisuudet minulla on päivisin - ei vain: "Hoidat lapsia, hevosia ja lampaita ja siivoat välillä", vaan ihan tarkalleen:

Klo 07.00 herääminen, lasten auttaminen aamiaisen ja pukeutumisen kanssa ja lasten vieminen päiväkotiin
      Klo 08.00-09.00 tiski- ja pyykkikoneen pyörittämistä, lasten sänkyjen petaaminen, kuivien pyykkien taittelu ja paikalleen vieminen
      Klo 9.00-15.00 vapaa-aikaa
      Klo 15.00 ruuan valmistelu
      Klo 16.00 lasten haku päiväkodista, päivällinen ja päivällisen jälkien siivoaminen
      N. klo 18.00 vapaa-aikaa

Jos kuitenkin odotatte aupairin tekevän raskasta työtä tallissa, muotoutuu päivä ja muut velvollisuudet tietysti erilaisiksi - tai sitten maksamanne korvaus on lähempänä oikeaa palkkaa, kuin taskurahaa. Harva aupair haluaa tulla raatamaan perheeseen: oma perheeni suhtautuu minuun niin, että asun täällä ja minulla on tiettyjä velvollisuuksia, mutta en ole töissä heille. Minulla ei siis myöskään ole työsopimusta. Olemme molemmat - minä, sekä vanhemmat - sen verran reiluja ja suoraselkäisiä, kohtuullisia tyyppejä, että meidän välillä sellaista ei ole edes tarvittu. Juttu voi kuitenkin olla toisen tytön ja perheen kanssa ihan toinen, kuin omalla kohdallani!

Kun molemmilla on selvillä pelisäännöt mahdollisimman tarkkaan silloin, kun paikasta sovitaan, selviätte paljon helpommalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe