Koululaitoksilla riittää töitä tulevaisuudessakin! Saamieni viestien perusteella harva mies osaa kirjoittaa suomea oikein. Olenkin ottanut kriteeriksi komeuden, huumorintajun ja hyvien tulojen (vitsi ;)lisäksi alkeellisen äidinkielen taidon. Se on muuten yllättävän tehokas suodatin. Eipä jää monta treffikaveria jäljelle, jos kahvittelukaverilta vaaditaan seuraavia:
- yhdyssanat oikein
- kansallisuuksien ja kielien nimet pienellä alkukirjaimella (siis: suomalainen; ei Suomalainen, suomen kieli; ei Suomen kieli)
Olen varma että saan tästä varmasti runsaasti negatiivista palautetta! Mutta sanoin tämän silti ;)
Yhdys sana virhe
42
2327
Vastaukset
- asiaa!!
Asiaa kirjoitat..
Minua taas on aina arvosteltu sen vuoksi, että kirjoitan liian muodollisesti. Niin tai näin, aina väärin päin... ;)
- saivartelija m
..ainakin minä annan, hyvä vaan jos arvostat suunnilleen oikein menevää tekstiä niin ehkäpä minullakin on saumaa. Sulla muuten tuossa viestissä lukee että kriteeriksi lisäät alkeellisen äidinkielentaidon, päättäisit jo mitä haluat :D
- silmään
tai korvaan :)
ettet sinä saa seu raavaan kymmeneen (10) TrehFi- kauteen yhdään Tarpeell ista ehdoKasta ja kuka itseäänkunnioittava mies lähtisi-kään kahville kanssasi kun kotonasaa niin paljon kahviakeittää kuin hän kuka itse mies haluaaaaa. Riteereinesi oletkin nii-tä keskenkasvuisia nirppa nokkia joille eiedes perseaukinen komeus lummauta silmiäänkään. Nytkun ehkä poistut; toivotavasti; taka vasemalle niin toivon että palaat Suomalaisuuden alkulähdeille meitän pariin takaisin vuona 2019 ja kerrot oletko jo nähnyt vilaustakaan tulevastasulhostasi.
- *zzzzzzzzzzzzzzzz
Minua myös häiritsee mainitsemasi asiat (yhdyssana ym. virheet).Näitä valitettvasti näkee aivan liika jopa ns. virallisissa asiakirjoissa.
Kammottavia ovat myös nämä nykyiset "minun sonera", "meidän häät", jotka tuntuvat olevan varsinaisia muoti-ilmiöitä tänä päivänä. Mielestäni nämä ovat omiaan edistämään kielen köyhtymistä (tämä on siis minun mielipiteeni).
Mielestäni olet aivan oikeassa että kyllä ukon pitää edes suomen kielen alkeet hallita! - mies kommentoi
Itsekin olen hieman katsonut miten yhdys sanojen oikein kirjoitus onnistuu.
Kun oleen ollut kärsivällinen niin moni oikein kirjoitus viallisesta paljastuu suomen ruotsalaiseksi. - Ihan sama asia
Ne ovat täynnä virheitä!
Minuakin ärsyttää sama asia.- ...soimaa!
"Lueppa"! Se kirjoitetaan "luepa". Siis yhdellä p-kirjaimella.
- että, te
välimerkin seksuaaliset hyväksikäyttäjät rankkaatte, monen monta hyvää miestä. Jää meille vähemmän vaativille useampi miellyttävä mies jäljelle.
- Että silleen
No eräät täällä etsivätkin sitä itselle sopivinta miestä, eivätkä ole
kiinnostuneet juoksemaan jokaisen "miellyttävän" miehen perässä.
Yksi sopiva mies riittää ihan hyvin.
Jos kerran itse pitää oikeinkirjoitusta tärkeänä asiana, niin miksi ihmeessä
sitä ei saisi vaatia? Ei kaikille miehille ole mahdoton tehtävä hallita
jo peruskoulussa opetettavia kielioppisääntöjä. Kirjoitusvirheitä sattuu
toki jokaiselle. - on!
Että silleen kirjoitti:
toki jokaiselle.Jos profiilissa mainitaan, että etsii kumppaniksi koulutettua miestä, se tarkoittaa todella sitä! Jos ei osaa lausetta kirjoittaa ilman virhettä, kirjoittaja tuskin on käynyt juuri muuta kuin elämänkoulua. Sekin on tärkeää, mutta minä etsinkin sellaista miestä joka on käynyt elämänkoulun lisäksi korkeakoulun.
- monesti harrastat
Että silleen kirjoitti:
toki jokaiselle.miehesi kanssa kirjeenvaihtoa jossa kieliopin on oltava täydellistä?
Et sinä live-elämässäkään pistä miestä kirjoitustestiin, vai pistätkö? - pitkälle opiskelleita
on! kirjoitti:
Jos profiilissa mainitaan, että etsii kumppaniksi koulutettua miestä, se tarkoittaa todella sitä! Jos ei osaa lausetta kirjoittaa ilman virhettä, kirjoittaja tuskin on käynyt juuri muuta kuin elämänkoulua. Sekin on tärkeää, mutta minä etsinkin sellaista miestä joka on käynyt elämänkoulun lisäksi korkeakoulun.
ihmisiä, joilla on eräänlainen luki-ongelma, ei pystytä hahmottamaan sanoja kunnolla.
Parikin tohtori arvonimen omaavaa, tällaisen ongelman kanssa painavaa esimerkkinä.
- kaikkien naisten
pitäis osata kääntää kerneli :)
Kaikki eivät vain voi olla kielellisesti lahjakkaita. Itselleni tuottaa suurta vaivaa pilkut ja yhdtyssanat. Harmillista huomata, että pelkän kirjoitustaidon myötä ihmisiä tuomitaan. Ei ole ihme, että kaikki nipottavat nettideiteistä, kun pienestäkin epäkohdasta nostetaan nokka pystyyn. Ei live-elämässä kohdatessa kukaan rupea kyselemään oikeinkirjoitustaitoja.
Toki kirjoituksella on itsellenikin jonkinmoinen merkitys. Onx, ihq ja muut vastaavat nostavat niskakarvani melko nopeasti pystyyn.
Jos haet kirjekaveria, ja sieluasi riipaisee kaikki kielivirheet, niin silloin ymmärrän kantasi, muutoin en. Niin, ja tietenkin silloin, jos olet kouluttanut itsesi vaikka maisteriksi ja joku amislainen lähettelee kielitaidottomia kirjeitä, ymmärrän pointtisi.- aloittaja
Kiva vastata juuri tähän viestiin, joka osui asian ytimeen. Minulta kääntyy sekä kerneli että onnistuu virkkeen kirjoitaminen ilman kirjoitusvirheitä ;)
- Yllättynyt :)
aloittaja kirjoitti:
Kiva vastata juuri tähän viestiin, joka osui asian ytimeen. Minulta kääntyy sekä kerneli että onnistuu virkkeen kirjoitaminen ilman kirjoitusvirheitä ;)
Hieman asioita käännelle voisin siis väittä sinun koneessasi pyörivän oikeaoppinen kerneli :)
- melkein
aloittaja kirjoitti:
Yksi ainoa pilkku olisi säästänyt Sinut tämänkin viestin lukemiselta.
- kielipuolipoliisi
puuttuu välilyönti!
- vaan
Olettekos ottaneet selaisen asian huomioon, ettei kirjoittaminen ole todellakaan kaikille helppoa ja vaivatonta vaikka kuinka olisi kouluja tullut käytyä. Itselläni on lukihäiriö ja minua osaa todellakin ärsyttää kaltaisenne rasistiset, ja pinnalliset kielipoliisit jotka eivät osaa ajatella asioita kuin omasta kapeasta näkökulmastaan.
- njsjn
vaan kirjoitti:
Olettekos ottaneet selaisen asian huomioon, ettei kirjoittaminen ole todellakaan kaikille helppoa ja vaivatonta vaikka kuinka olisi kouluja tullut käytyä. Itselläni on lukihäiriö ja minua osaa todellakin ärsyttää kaltaisenne rasistiset, ja pinnalliset kielipoliisit jotka eivät osaa ajatella asioita kuin omasta kapeasta näkökulmastaan.
No johan nyt.
Nettisysteemin idea on juuri siinä että voi itse esittää mitkä kriteerit ovat juuri MINULLE ne joista en tingi ja toimia sitten sen mukaan. Jos ei esim. tahdo lihavaa kumppania niin ilmoittaa sen profiilissaan selkeästi ja diskaa jokaisen ylipainoisen yrittäjän.
Jos joku taas ei kerta kaikkiaan siedä sitä että kirjoitetaan huonoa suomea, niin on kai aika luonnollista etei hän rupea millekään miehen kanssa joka ei osaa oikeinkirjoitusta.
Kirjoitustaidolla on aika paljon tekemistä älykkyyden kanssa. Miksi pitäisi huolia tyhmä mies?
Minä en siedä lihavia ENKÄ kirjoitustaidottomia, enkä itseäni kymmenen vuottaa vanhempia miehiä. Jos olen sillä perusteella jonkun mielestä pintapuolinen paskiainen, niin ihan sama. Olkoon kaikin mokomin sitä mieltä. Sen henkilön mielipide on minulle aika merkityksetön ja yhdentekevä asia.
En keksi yhtään syytä miksi huolisin vanhan tyhmän läskin äijän. Sellaisen näkemisestäkn tulee paha olo. - repesin...
njsjn kirjoitti:
No johan nyt.
Nettisysteemin idea on juuri siinä että voi itse esittää mitkä kriteerit ovat juuri MINULLE ne joista en tingi ja toimia sitten sen mukaan. Jos ei esim. tahdo lihavaa kumppania niin ilmoittaa sen profiilissaan selkeästi ja diskaa jokaisen ylipainoisen yrittäjän.
Jos joku taas ei kerta kaikkiaan siedä sitä että kirjoitetaan huonoa suomea, niin on kai aika luonnollista etei hän rupea millekään miehen kanssa joka ei osaa oikeinkirjoitusta.
Kirjoitustaidolla on aika paljon tekemistä älykkyyden kanssa. Miksi pitäisi huolia tyhmä mies?
Minä en siedä lihavia ENKÄ kirjoitustaidottomia, enkä itseäni kymmenen vuottaa vanhempia miehiä. Jos olen sillä perusteella jonkun mielestä pintapuolinen paskiainen, niin ihan sama. Olkoon kaikin mokomin sitä mieltä. Sen henkilön mielipide on minulle aika merkityksetön ja yhdentekevä asia.
En keksi yhtään syytä miksi huolisin vanhan tyhmän läskin äijän. Sellaisen näkemisestäkn tulee paha olo."En keksi yhtään syytä miksi huolisin vanhan tyhmän läskin äijän. Sellaisen näkemisestäkn tulee paha olo."
Jo sellaisen ajattelemisestakin tulee paha olo...
- myös...
että harva mies osaa yhdyssanoja! onko miesten aivoissa kohdusta saakka jokin puuttuva osa?
jos luen jotain tekstiä enkä tiedä onko kirjoittaja nainen vai mies niin yhdyssanoista sen viimeistään huomaa. ja tämä koskee koulutetuimpiakin miehiä.- Pluskvamperfektionisti
"onko miesten aivoissa kohdusta saakka jokin puuttuva osa?"
Miten kenenkään aivoissa voi olla sieltä puuttuva osa? Miten se aivoista puuttuva osa voi olla aivoissa, joissa se ei siis ole, kohdusta saakka?
- toivoo hän
Oikeinkirjoitus antaa tietysti kuvan koulutetusta ihmisestä. Mikä varmaan miellyttää koulutettuja.
Oikeinkirjoitusta pahempi on se, jos viestistä ei saa mitään tolkkua, koska se ei sisällä yhtään kokonaista lausetta ja joka kolmannen sanan jälkeen on kolme pistettä ja pari hymiötä.
Siitä tulee fiilis, että livenä suullinen ulosanti on saman tyylistä. Ehkä kyseessä on sellainen "tilannekomiikkamies" joka pelaa enempi ilmeillä ja sketsisarjoista napatuilla hokemilla.- Krabeli
Mies on heti jotain sekundaa, jos hän ei osaa laittaa jokaista sanaa ja välimerkkiä täsmälleen kohdalleen!
Näin siis täällä nettipellekuvioissa...
Todellisessä elämässä toki miehelle annetaan kaikkein karkeimmatkin kielivirheet anteeksi, jos hän on vain riittävän hyvän näköinen. Tunnen erään venäläisen miehen, joka saa melkein naisen kuin naisen, vaikka puhuu suomea hirveällä venäläisellä aksentilla, kielioppia joka lauseessa raiskaten... Mutta hän on siis todella komea ja sympaattinen mies...
- sisältäkultaa
samaa mieltä kanssasi. Olen jo luullut, että olen nipottaja, kun vaadin oikeinkirjoitustaitoa, mutta onneksi meitä on muitakin. Minua ärsyttää suunnattomasti, kun kaikkisanatlaitetaansamaanpötköönilmanpilkkujapisteitä. Oliko tuota kiva lukea? Jätän tällaiset suomenkielen raiskaajat omaan arvoonsa ja äkkiä.
- ei niin tarkka
Kiitos kun jätätte sen kolmannenkin korkeasti koulutetun miljonäärin minua varten, kun kuulemma kolmas kerta toden sanoo :)
Siis kolmannen sellaisen, joka ei osaa tai halua kirjoittaa oikein.
Onnea pilkuviilaajille etsinnässä:) - ..sinullekin!
ei niin tarkka kirjoitti:
Kiitos kun jätätte sen kolmannenkin korkeasti koulutetun miljonäärin minua varten, kun kuulemma kolmas kerta toden sanoo :)
Siis kolmannen sellaisen, joka ei osaa tai halua kirjoittaa oikein.
Onnea pilkuviilaajille etsinnässä:)Onnea sinullekin! Ja kiitos kun jätit ne älykkäät, sivistyneet, eivät ehkä niin varakkaat miehet minulle. Pystyn itse elättämään itseni enkä tarvitse miehen rahoja. Sen sijaan mielelläni keskustelen miehen kanssa joka halitsee sekä suullisen että kirjallisen ilmaisun.
Toivottavasti tulet onnelliseksi luku- ja kirjoitusttaidottoman rikkaan pölvästisi kanssa! - sattuko vahinko...
..sinullekin! kirjoitti:
Onnea sinullekin! Ja kiitos kun jätit ne älykkäät, sivistyneet, eivät ehkä niin varakkaat miehet minulle. Pystyn itse elättämään itseni enkä tarvitse miehen rahoja. Sen sijaan mielelläni keskustelen miehen kanssa joka halitsee sekä suullisen että kirjallisen ilmaisun.
Toivottavasti tulet onnelliseksi luku- ja kirjoitusttaidottoman rikkaan pölvästisi kanssa!n**sitaan pilkkua...
"Toivottavasti tulet onnelliseksi luku- ja kirjoitusttaidottoman rikkaan pölvästisi kanssa! "
Nyt sua ei kukaan huoli, voivoi, et vaikuta kovinkaan sivistyneeltä ja älykkäältä, saati kirjoitustaidolliselta
- kukaan tuskin
kaipaa elämäänsä.
En ainakaan minä vaikka suurimmaksi osaksi taitaa olla kieli hallussa.- kelvatakaan
kun sulla on heti otsikossa yhdyssanavirhe.
- -Sivusta
kelvatakaan kirjoitti:
kun sulla on heti otsikossa yhdyssanavirhe.
sillä on jos joku tekee yhdyssanavirheen?
Siis ihan aikuisten oikeasti.
Jos teksti on kuitenkin ymmärrettävää.
Mieleen tulee joku tiukkapipo nutturaneiti jonka kanssa seksikin on yhtä hauskaa kuin ruotsin kielioppitehtävät. - Kompaan tätä
-Sivusta kirjoitti:
sillä on jos joku tekee yhdyssanavirheen?
Siis ihan aikuisten oikeasti.
Jos teksti on kuitenkin ymmärrettävää.
Mieleen tulee joku tiukkapipo nutturaneiti jonka kanssa seksikin on yhtä hauskaa kuin ruotsin kielioppitehtävät.tutiseva nuttura ja huulet tiukasti rypistetty yhteen ;D
- oikein tai väärin
Yhdys sana virhe
Yhdys-sana virhe
Yhdys-sanavirhe
Yhdys sanavirhe,mikä lienee oikein?- vaan
yhdyssanavirhe.
- oikein oli
vaan kirjoitti:
yhdyssanavirhe.
tuon jätin tahallani pois.
- Painovirhepaholainen
Itse en vastaa kielivirheisille ollenkaan. Menisi jatkossakin hermo siitä.
- ////
yhtä pahalta,näyttää myös tämä kirjoitustyyli . ei mitään käsitystä,miten välit tekstiin laitetaan , tai miten lause aloitetaan .
- vaan kumma
ku akkateemisen koululutuksen saannu henkilö ei hallihe suomen kieli oppia..
- koko viestiketju!
Montako täysin virheetöntä viestiä löydätte?
- petrixxx
Mutta eipä sen niin väliä. Turha kai noista asioista täällä tai missään muuallakaan on tingata. Minun puolestani kaikki saavat käyttää mahdollisen tulevan partnerinsa valinnassa juuri sellaisia kriteereitä kuin itse haluavat. Kirjoitustaito nousee netissä turhan korostetusti esille, mutta minun mielestäni se on hyvä asia, koska saan treffipalstoilta aina mieleistäni seuraa paljon helpommin kuin esim. ravintoloista.
Tosin minun on myönnettävä, että olin yli 10 vuotta naimisissa sellaisen ihanan naisen kanssa joka ei osannut kirjoittaa juuri yhtään. Hänen surkea kirjoitustaitonsa selvisi minulle vasta vuosien kuluttua (se ei ollut syy eroon). Eipä meidän perheenperustamisvaiheessa tarvinnutkaan kommunikoida kirjallisesti. Tapasimme sattumalta ja rupesimme viihtymään yhdessä.
Jos rakkaus ei ole sokea, niin lukihäiriöinen ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094246
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803302Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243209Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223162- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622743Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332384